City Circle + Harbour Line (M3+M4) | Metro - Page 114 - SkyscraperCity

forums map | news magazine | posting guidelines

Go Back   SkyscraperCity > European Forums > Euroscrapers > Local discussions > Nordic & Baltic > General development > Denmark > Copenhagen

Global Announcement

As a general reminder, please respect others and respect copyrights. Go here to familiarize yourself with our posting policy.

Reply

Thread Tools Rating: Thread Rating: 142 votes, 4.94 average.
Old September 12th, 2019, 03:29 PM   #2261
Danton05
Registered User

Likes (Received): 337

Quote:
Originally Posted by Peter999 View Post
Problemet er ikke beløbets størrelse, men at man tilføjer unødvendig kompleksitet til det tidligere sammenhængende fælles takstsystem.
Det gør priserne mere komplicerede, men de var allerede meget komplicerede. Systemet er delt ind i rigtig mange forskellige zoner, hvor lufthavnen nærmest har fået sin egen så turisterne skal betale lidt ekstra, og rejsekortet giver forskellige priser afhængig af hvornår du rejser og hvor meget du brugte det sidste måned. Det er ikke særlig gennemskueligt
Danton05 no está en línea   Reply With Quote
Sponsored Links
Advertisement

Old September 12th, 2019, 04:35 PM   #2262
andersj
Registered User

Likes (Received): 116

Quote:
Originally Posted by Danton05 View Post
Det gør priserne mere komplicerede, men de var allerede meget komplicerede. Systemet er delt ind i rigtig mange forskellige zoner, hvor lufthavnen nærmest har fået sin egen så turisterne skal betale lidt ekstra, og rejsekortet giver forskellige priser afhængig af hvornår du rejser og hvor meget du brugte det sidste måned. Det er ikke særlig gennemskueligt
På Sjælland er der to priser på Rejsekort: Normalpris og Off-Peak. Der er ikke mængderabat.

Nu kommer der 100% flere priser: Normalpris, Normalpris inkl. Kvalitetstillæg, Off-Peak og Off-Peak inkl. Kvalitetstillæg.
andersj no está en línea   Reply With Quote
Old September 12th, 2019, 04:44 PM   #2263
Danton05
Registered User

Likes (Received): 337

Quote:
Originally Posted by andersj View Post
På Sjælland er der to priser på Rejsekort: Normalpris og Off-Peak. Der er ikke mængderabat.

Nu kommer der 100% flere priser: Normalpris, Normalpris inkl. Kvalitetstillæg, Off-Peak og Off-Peak inkl. Kvalitetstillæg.
huh, min fejl, jeg bruger ikke rejsekort dagligt, men jeg troede det var derfor jeg nogle gange fik forskellige priser. Måske er det bare tidspunktet
Danton05 no está en línea   Reply With Quote
Old September 12th, 2019, 04:54 PM   #2264
dysharmonica
Registered User

Location: København / Bratislava / Austin, TX / Philadelphia, PA
Likes (Received): 1832

Quote:
Originally Posted by Danton05 View Post
huh, min fejl, jeg bruger ikke rejsekort dagligt, men jeg troede det var derfor jeg nogle gange fik forskellige priser. Måske er det bare tidspunktet
I central København falder Rejsekort priser ude for rushtiderne fra 16kr til 12,60kr. Jeg ved ikke noget om priser ude for KBH by.

Last edited by dysharmonica; September 12th, 2019 at 05:02 PM.
dysharmonica no está en línea   Reply With Quote
Old September 12th, 2019, 08:55 PM   #2265
andersj
Registered User

Likes (Received): 116

Quote:
Originally Posted by dysharmonica View Post
I central København falder Rejsekort priser ude for rushtiderne fra 16kr til 12,60kr. Jeg ved ikke noget om priser ude for KBH by.
Det er samme regler i hele Sjælland efter takstreformen "Takst Sjælland" blev indført i 2016.
andersj no está en línea   Reply With Quote
Old September 13th, 2019, 10:36 AM   #2266
Urbanus
Registered User

Urbanus's Avatar

Likes (Received): 1237

Nå, men tilbage til det vi alle er enige om at glæde os over:

Alt ser heldigvis ud til at være on track, om man så må sige, og klar til åbning. Nu er der snart kun 2 uger tilbage.

https://www.building-supply.dk/artic...lar_til_abning

De stationer jeg har været forbi den sidste uges tid, ser også temmelig klar ud fra overfladen, og der mangler bare at blive fjernet noget hegn. Der mangler måske stadig til på forpladserne, men ikke noget der er i vejen for adgangen til trapperne. De eneste stationer, hvor det stadig ser ud til at hænge lidt, er Hovedbanegården og Østerport, men mon ikke de når det (bortset fra forbindelserne til S-tog og Regionaltog)?

TheBikingViking, miek liked this post
Urbanus no está en línea   Reply With Quote
Old September 13th, 2019, 12:11 PM   #2267
Lindberg47
Registered User

Likes (Received): 55

Quote:
Originally Posted by andersj View Post
I Cityringen bliver det sandsynligvis ikke et problem, og på M4 vil et metrotog højst befinde sig et par minutter i solen ved Nordhavn.

Problemet er at tillægget jo også gælder for M1 og M2 hvor der køres rigtig meget i solen. Jeg håber dog at man kan få lavet et par klapvinduer i togene på M1 og M2 alá dem fra S-tog og busserne.
Varme er et stort problem i den eksisterende metro. Jeg frygter, at når toget er tæt pakket så vil det også blive varmt i cityringen.
Lindberg47 no está en línea   Reply With Quote
Old September 13th, 2019, 02:51 PM   #2268
DobbeltSnesNulNul
Registered User

Likes (Received): 538

Quote:
Originally Posted by Urbanus View Post
De eneste stationer, hvor det stadig ser ud til at hænge lidt, er Hovedbanegården og Østerport
Quote:
Originally Posted by DobbeltSnesNulNul View Post
Skjold:
5-6 weeks later, with 3 weeks left:

TheBikingViking, miek, MassimoRotundo liked this post
DobbeltSnesNulNul no está en línea   Reply With Quote
Old September 13th, 2019, 03:47 PM   #2269
Urbanus
Registered User

Urbanus's Avatar

Quote:
Originally Posted by DobbeltSnesNulNul View Post
5-6 weeks later, with 3 weeks left:

Ok, i den grad også Skjolds Plads, men det er lang tid siden jeg har været der. Men ikke meget er sket siden, kan jeg se. Håber de får fart på de sidste par uger.

MyCPH liked this post
Old September 19th, 2019, 06:34 AM   #2270
MyCPH
Registered User

Likes (Received): 171

NEDTÆLLING! 10!

Rådhuspladsen ser meget klar ud nu, i hvert fald fra dén side webcam'et viser her Og et par nye gadelamper er også installeret.

http://e-webcam.dk/webkamera-foto-vi...tri/index.html

Jeg har sagt det før, det bliver vildt surrealistisk at stå af et (metro) tog, hoppe ind i en elevator, og så poppe op på Rådhuspladsen!

Damn jeg glæder mig!

miek, Hafnia, JLAG, Urbanus, Kipple liked this post
MyCPH no está en línea   Reply With Quote
Old September 19th, 2019, 10:08 AM   #2271
dysharmonica
Registered User

I have no photos, but would like to report that Vibenshus rundel station also got gravel over the asphalt (Like Nørrebros Rundel). The station is done. There is no activity, plants are planted and it's just waiting for the 29th.

Nuuks plads is in a similar shape. No activity, last I passed it, and it looks 100% finished.

Poul Henningsens Plads St is another story and at least from the back, there is still a lot of work left to be done on paving. I am sure access to the station will be fine, but there will be more work on the station square after opening.

Østerport station square is likely to be close to finished by the time it opens, the paving work has gone at a very fast pace (of course the work on the connecting tunnel will be ongoing.

Kongens Nytorv is also progressing, they are re-establishing the original road and bike path now. I assume after that, they will finally finish the square by Strøget.

Urbanus, Silkebaronen, miek liked this post
Old September 19th, 2019, 10:23 AM   #2272
Lindberg47
Registered User

Likes (Received): 55

Quote:
Originally Posted by MyCPH View Post
... hoppe ind i en elevator...
Brug rulletrapper med mindre du har specifikke behov, der begrunder en elevator
Old September 19th, 2019, 10:24 AM   #2273
Urbanus
Registered User

Urbanus's Avatar

Quote:
Originally Posted by dysharmonica View Post
I have no photos, but would like to report that Vibenshus rundel station also got gravel over the asphalt (Like Nørrebros Rundel). The station is done. There is no activity, plants are planted and it's just waiting for the 29th.

Nuuks plads is in a similar shape. No activity, last I passed it, and it looks 100% finished.

Poul Henningsens Plads St is another story and at least from the back, there is still a lot of work left to be done on paving. I am sure access to the station will be fine, but there will be more work on the station square after opening.

Østerport station square is likely to be close to finished by the time it opens, the paving work has gone at a very fast pace (of course the work on the connecting tunnel will be ongoing.

Kongens Nytorv is also progressing, they are re-establishing the original road and bike path now. I assume after that, they will finally finish the square by Strøget.
Stations I've passed the last week:

Nørrebros Runddel, Enghave Plads, Aksel Møllers Have, Frederiksberg - the same story as Nuuks Plads, looks 100% finish. They need a little bit of finishing work at Frederiksberg, otherwise they seems ready to open.

Hovedbanegården: There really need a lot of work still. But it is likely they will finish the pavement in front of the two entrances in time.

Rådhuspladsen: Very few things missing, they have started clearing the square.

Nørrebro Station: Still a mess. I think they can open much of the square, but there still is a lot of work to do, and I don't think the new escalator to S-tog will be ready.

Marmorkirken: Still a lot of work, but looks almost ready at the Store Kongensgade side.

10 days to go!

Never give up, miek liked this post
Old September 19th, 2019, 11:05 AM   #2274
dysharmonica
Registered User

Quote:
Originally Posted by Urbanus View Post

10 days to go!
A bit OT: this is super scary, because we're moving apartments on the 29th .. .and are so not ready for it ... eeep.
Old September 19th, 2019, 11:43 AM   #2275
moveteam
Moderator

moveteam's Avatar

Likes (Received): 1845

Kongens Nytorv ceiling by Reginaldo Fonseca Sales

Old September 19th, 2019, 03:38 PM   #2276
dysharmonica
Registered User

Flood gates test at Trianglen Station: https://www.linkedin.com/posts/magda...274244096-tYmE

MassimoRotundo, MyCPH liked this post
Old September 19th, 2019, 05:51 PM   #2277
DobbeltSnesNulNul
Registered User

Likes (Received): 538

Old school...

Quote:
Politiken har i dag afsløret, at den københavnske metros nye 15,5 kilometer lange cityring vil åbne 29. april uden mobildækning for kunderne. Dermed kan kunderne ikke komme på nettet, i kontakt med deres familie og venner eller foretage opkald til alarmcentralen i nødstilfælde under jorden på og mellem de 17 nye stationer.
Paywalled

Edit: Earlier article without paywall
DobbeltSnesNulNul no está en línea   Reply With Quote
Old September 19th, 2019, 09:01 PM   #2278
moveteam
Moderator

moveteam's Avatar

Likes (Received): 1845

Got a breaking notification from Politiken! Relax, coverage will be in place before New Years...
Old September 19th, 2019, 11:20 PM   #2279
bongo-anders
Registered User

Likes (Received): 4668

Det er heller ikke meget Candy Crush man kan nå at spille på den korte tur :-)

Niiicolai, dysharmonica, moveteam liked this post
bongo-anders no está en línea   Reply With Quote
Old September 20th, 2019, 10:20 AM   #2280
dysharmonica
Registered User

Quote:
Originally Posted by moveteam View Post
Got a breaking notification from Politiken! Relax, coverage will be in place before New Years...
It seems like Denmark cannot comprehend that huge projects are happening in the country ... and basically without problems ... so they are inventing these huge BREAKING NEWS to have something negative to talk about ... I guess "Whoa, we're doing all these awesome projects and they will make our country better" is boring angle that does not bring readership

vester, miek, Andreas_G liked this post
Sponsored Links
Advertisement

Reply

Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules