Rotterdam: Feyenoord City - Page 1003 - SkyscraperCity

forums map | news magazine | posting guidelines

Go Back   SkyscraperCity > European Forums > Holland Hoogbouw Forums > Actueel > Rotterdam

Rotterdam » Ojajôh?

Global Announcement

As a general reminder, please respect others and respect copyrights. Go here to familiarize yourself with our posting policy.

View Poll Results: Kuip
Renoveer bestaande Kuip 138 24.13%
Bouw een nieuwe Kuip 434 75.87%
Voters: 572. You may not vote on this poll

Reply

Thread Tools
Old September 21st, 2019, 07:41 PM   #20041
EPA001
Registered User

EPA001's Avatar

Likes (Received): 10890

Quote:
Originally Posted by sdamma View Post
en denk dat je gewoon 20 jaar na bouw arena ruimer zal zitten.
I.i.g. de beenruimte is minimaal 10 cm groter dan in de ArenA waar de standaard plaatsen over 70 cm knieruimte beschikken. Dat is een gevolg van nieuwe standaards die in de jaren '90 nog niet golden maar tegenwoordig wel.

Quote:
Dus minder plekken op een ring.
Minder plekken per ring klopt uiteraard. Mede omdat in de ArenA de 55.000 plaatsen over twee ringen zijn verdeeld en OMA in het ontwerp voor het nieuwe stadion de ruim 63.000 plaatsen over 3 ringen verdeeld heeft.
"Atheism is more than just the knowledge that Gods do not exist, and that religion is either a mistake or a fraud. Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
EPA001 está en línea ahora   Reply With Quote
Sponsored Links
Advertisement

Old September 21st, 2019, 08:46 PM   #20042
Pepertje
Registered User

Likes (Received): 35

Quote:
Originally Posted by FRjack View Post
Nouja, blijven paupers bij het AD.

Bizar dat het AD op die doorzichtige manier probeert stemming te maken. Waar is dat nu goed voor dan? Zagen ze daar geen mogelijkheid die ruimte te gebruiken om meer zinnige informatie te plaatsen?
Pepertje no está en línea   Reply With Quote
Old September 21st, 2019, 08:50 PM   #20043
The Flying Dutchman
Registered User

The Flying Dutchman's Avatar

Likes (Received): 538

dit is niet echt!

Het is een photoshop werkje van één van die gasten van het clubje van Red de Kuip.

petjuh, Maarten_Mulder, jb_nl liked this post
The Flying Dutchman no está en línea   Reply With Quote
Sponsored Links
Advertisement

Old September 21st, 2019, 09:40 PM   #20044
Nobby Nick
Registered User

Likes (Received): 871

Goed bedacht! Veel mensen trapten erin
Het is duidelijk dat de argumenten van RdK op zijn, en nu op sentimenten gespeeld wordt.
Nobby Nick no está en línea   Reply With Quote
Old September 22nd, 2019, 12:31 AM   #20045
Eric Offereins
The only way is up

Eric Offereins's Avatar

Likes (Received): 50118

Ik zie de nepversie van het AD nu pas.

Quote:
Denk het, want mijn digitale krant heeft het iig niet

https://www.amazon.com/photos/shared...q74TLnRopeeS9r
Mijn papieren versie uiteraard evenmin. Alleen de nieuwe kuip staat op de voorpagina vandaag. Daar is de fotoshop mee gemaakt.
Eric Offereins no está en línea   Reply With Quote
Old September 22nd, 2019, 04:28 PM   #20046
Brik
Registered User

Brik's Avatar

Likes (Received): 154

Rotterdam: Feyenoord City

https://www.ad.nl/rotterdam/waarom-d...VtR22O2D?amp=1

De impressies zijn weergaloos maar het plan is nog behoorlijk onzeker. Er is geen financiering, geen voorcalculatie en zeker nog geen aanbesteding. Nog los van het feit dat er geen directie en daarmee geen financieel beleid is.

Succes en wees voorzichtig in de echte wereld.
Old September 22nd, 2019, 07:40 PM   #20047
Martijn1
Martijn1

Likes (Received): 1880

Die ‘columnist’ is werkelijk een van de slechtste schrijvers van het AD. Dat is best een prestatie, gezien het arsenaal dat ze gebruiken. Nikszeggende lapjes tekst, of het nu over dit gaat of over andere Rotterdamse zaken, het gaat altijd nergens over want hij schrijft slecht en zijn ‘mening’ is volkomen irrelevant. Wie is hij eigenlijk?
Old September 22nd, 2019, 08:51 PM   #20048
ClementS
Registered User

Likes (Received): 3

Feyenoord, je laatste 2 wedstrijden waren weer ronduit slecht
ClementS no está en línea   Reply With Quote
Old September 22nd, 2019, 08:58 PM   #20049
mic78
Registered User

mic78's Avatar

Likes (Received): 240

Brik zegt dat het ontwerp weergaloos is!!!!! En eerst was het nog helemaal niks en 13 in dozijn Oostblok troep. Zoveel is er niet aan veranderd. Hieruit blijkt maar weer dat hij zomaar wat roept zonder argumenten.
mic78 no está en línea   Reply With Quote
Old September 22nd, 2019, 09:04 PM   #20050
bthj
Registered User

bthj's Avatar

Likes (Received): 2099

dat zegt ie niet.
bthj no está en línea   Reply With Quote
Old September 22nd, 2019, 09:58 PM   #20051
mic78
Registered User

mic78's Avatar

Likes (Received): 240

Quote:
Originally Posted by bthj View Post
dat zegt ie niet.
Sorry hij citeert, mijn fout.
mic78 no está en línea   Reply With Quote
Old September 23rd, 2019, 12:56 PM   #20052
Bouwmaardoor
Registered User

Bouwmaardoor's Avatar

Likes (Received): 6022

Leon van Heel is sowieso niet zo van de ambitieuze kapitaalintensieve plannen volgens mij. Zijn ondertoon is altijd vrij skeptisch en argwanend.
Bouwmaardoor no está en línea   Reply With Quote
Old September 23rd, 2019, 02:07 PM   #20053
ClementS
Registered User

Ik vind de buitenkant van die impressie met dat staal en beton niet zo fraai. Moet beter.

Alpha20 liked this post
Old September 23rd, 2019, 02:29 PM   #20054
EPA001
Registered User

EPA001's Avatar

Likes (Received): 10890

Beter staat tegenover slechter, en dat vraagt n.m.m. om meer duiding wat je daarmee hier precies bedoelt. Mooi staat tegenover lelijk, en is een persoonlijke beoordeling van de renders.
"Atheism is more than just the knowledge that Gods do not exist, and that religion is either a mistake or a fraud. Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
EPA001 está en línea ahora   Reply With Quote
Old September 23rd, 2019, 04:13 PM   #20055
ClementS
Registered User

Het exterieur is niet prikkelend genoeg en wat mij betreft zelfs een beetje saai te noemen. Een dergelijke oplossing met balken hebben we ook al vaker gezien maar dan veel speelser en toch wel van een hoger niveau. Ik noem het Bird Nest stadion in Beijing en noem anders zelf maar je favoriet maar op. Dit komt er niet bij in de buurt en ja, dat is mijn mening.
Old September 23rd, 2019, 04:19 PM   #20056
Mr Sky
Urbanity!

Mr Sky's Avatar

Likes (Received): 392

Quote:
Originally Posted by ClementS View Post
Het exterieur is niet prikkelend genoeg en wat mij betreft zelfs een beetje saai te noemen. Een dergelijke oplossing met balken hebben we ook al vaker gezien maar dan veel speelser en toch wel van een hoger niveau. Ik noem het Bird Nest stadion in Beijing en noem anders zelf maar je favoriet maar op. Dit komt er niet bij in de buurt en ja, dat is mijn mening.
Daar staat echter ook een geheel ander prijskaartje tegenover (in NL, ik zal maar niet beginnen over kosten van materiaal en personeel in China), ik wacht nog op betere renders. Op verschillende plaatjes zie je nu verschillende tinten van het staal. Ik hoop op een echt donkere kleur.

Bouwmaardoor, EPA001 liked this post
Mr Sky está en línea ahora   Reply With Quote
Old September 23rd, 2019, 05:03 PM   #20057
peppie_
Breakdown

Likes (Received): 186

Quote:
Originally Posted by The Flying Dutchman View Post
dit is niet echt!

Het is een photoshop werkje van één van die gasten van het clubje van Red de Kuip.
Gemaakt door het broertje van de stagiair. Wat een slechte photoshop. De foto staat niet eens in lijn met de rest van de pagina en het originele lichtgrijze kader kun je aan de bovenkant nog zien. Dat mensen daar in trappen... Man, man, man.

Om mijn mening dan ook maar even te ventileren: Prima van binnen, als je niet naar de dakconstructie kijkt. Dit zal ik het echt wel minder opvallen schat ik zo in, maar met "weinig" budget krijg je dit soort afwerking. Structuur van de tribunes echt heel mooi en lijkt inderdaad op de Kuip 2.0, mooi doorlopend en lekker dicht op het veld. Buitenkant ook mooi, alleen wil ik wel wat meer gedetailleerde plaatjes van de materialen zien voor een definitief oordeel, en uiteraard meer plaatsje van de omlopen. Timmerhuis zag er op de renders ook mooi uit, maar valt in het echt toch wat tegen (kuch, kuch). Het grid in de donkere kleur is natuurlijk veel beter dan de eerdere plaatjes, jammer dat wegens budget de kolommen recht staan en niet speelser zoals in de eerdere plaatjes.

Benieuwd wat Feyenoord nog met de aankleding van het stadion kan bereiken, grote beeltenissen van spelers en de geschiedenis van de club aan de buiten- en binnenkant, mooi gegraveerd logo op de kolommen, wellicht iets met licht dat soort dingen.

Topaas liked this post

Last edited by peppie_; September 23rd, 2019 at 05:08 PM.
peppie_ no está en línea   Reply With Quote
Old September 23rd, 2019, 05:19 PM   #20058
Poeh-hee
Registered User

Likes (Received): 1060

Het donkere staal staat idd veel mooier, dat zie je ook bij de render van de binnenkant.
Aan de buitenkant lijkt het grid onder donker, maar naar omhoog toe overlopend in het saaiere grijs.
Verder ben ik ook benieuwd naar de materialen van de gevel.
Het moet geen Forum gevel worden.

Overigens hoop ik wel dat deze kleur straatstenen gebruikt gaat worden, dat geeft het gebied wel wat vrolijkheid.
Poeh-hee no está en línea   Reply With Quote
Old September 23rd, 2019, 06:15 PM   #20059
Iledelacite
Registered User

Likes (Received): 748

In dat materiaalboek dat een paar maanden geleden te zien was op deze site, stond dat de gevel van golfplaat ging worden. Ik kreeg een beetje het idee dat het zou gaan lijken op de oude Pathe Schouwburgplein gevel. Ik weet niet of dat is doorgezet in het DO.

PS: Kennelijk is het voorlopig nog wachten op de echte details van het gevelmateriaal: "Het Q-team geeft aan dat er in een later stadium om mock-up’s van alle beeldbepalende geveldelenvan het stadion zal worden gevraagd. De mock-up’s zijn nodig om de detaillering van de verschillende gevelonderdelen in samenhang te kunnen beoordelen. Ook het onderhoud en het voorkomen van negatieve effecten van weersinvloeden zijn hierbij van belang. De mock-up’s dienen tijdig, ruim voor de bouw en voor de bestelling van geveldelen, gepresenteerd te worden aan het Q-team. Gevraagd wordt om hier in de planningrekening mee te houden."

Bij Pathe Schouwburgplein was het golfplaat ook nogal onderhevig aan weersinvloeden. Dat wil men nu kennelijk zoveel mogelijk voorkomen.

Last edited by Iledelacite; September 23rd, 2019 at 06:25 PM.
Iledelacite no está en línea   Reply With Quote
Old September 24th, 2019, 01:24 PM   #20060
Iledelacite
Registered User

Likes (Received): 748

"De gemeente Rotterdam heeft vaak ambitieuze plannen, zoals met het Warmtebedrijf, Feyenoordcity en het Schiekadeblok. Durf en daadkracht worden vaak gezien als een kracht van Rotterdam. Helaas onderschatte de gemeente de afgelopen tien jaar in haar plannen nogal eens (financiële) risico’s en problemen. "

(Pag. 24 rapport Rekenkamer)

Met zo'n gemeente kan het haast niet anders of FC gaat gewoon door
Dit wordt gewoon een walkover voor de Goldman Sachsen onder ons. Kassa! En intussen lopen de verantwoordelijke wethouders en bestuurders gewoon over naar de andere kant. Zoals vml wethouder Visser.
Iledelacite no está en línea   Reply With Quote
Sponsored Links
Advertisement

Reply

Tags
kuip, stadion feijenoord

Thread Tools

Posting Rules