Rotterdam: Feyenoord City - Page 1011 - SkyscraperCity

forums map | news magazine | posting guidelines

Go Back   SkyscraperCity > European Forums > Holland Hoogbouw Forums > Actueel > Rotterdam

Rotterdam » Ojajôh?

Global Announcement

As a general reminder, please respect others and respect copyrights. Go here to familiarize yourself with our posting policy.

View Poll Results: Kuip
Renoveer bestaande Kuip 138 24.17%
Bouw een nieuwe Kuip 433 75.83%
Voters: 571. You may not vote on this poll

Reply

Thread Tools
Old October 17th, 2019, 06:46 PM   #20201
EuroMaster
Illustrateur

EuroMaster's Avatar

Likes (Received): 6289

Dat laatste plaatje is nog een oude impresie van de Kuip lijkt het.
Advertisement

Old October 17th, 2019, 06:52 PM   #20202
Poeh-hee
Registered User

Likes (Received): 1046

Ik vergelijk ook oud met nieuw
De nieuwe heeft een veel mooier afgewerkte dakrand dan de vorige impressie en ook meer glas bovenin met meer details in de ramen.
Ook heeft de omgeving een lichtgekleurde straatsteen t.o.v. een somber grijze straatsteen in de oude impressie.

Poeh-hee no está en línea   Reply With Quote
Old October 17th, 2019, 06:55 PM   #20203
FRjack
Registered User

FRjack's Avatar

Likes (Received): 1279

Voor wie het hele masterplan wil doorbladeren: https://www.feyenoord-city.nl/master...eyenoord-city/

Old October 17th, 2019, 06:58 PM   #20204
Bart p
Registered User

Bart p's Avatar

Likes (Received): 273

Meer foto’s:
https://www.rijnmond.nl/nieuws/18737...City-eruitzien

jb_nl, Brik liked this post
Bart p no está en línea   Reply With Quote
Old October 17th, 2019, 07:10 PM   #20205
ill-b
Registered User

ill-b's Avatar

Likes (Received): 3190

En nog een artikel op Architectenweb: https://architectenweb.nl/nieuws/artikel.aspx?ID=46680
ill-b no está en línea   Reply With Quote
Old October 17th, 2019, 07:11 PM   #20206
FRjack
Registered User

FRjack's Avatar

Likes (Received): 1279

Voor het eerst mooie details van het dak ook.

FRjack no está en línea   Reply With Quote
Old October 17th, 2019, 07:13 PM   #20207
EPA001
Registered User

EPA001's Avatar

Likes (Received): 10864

Documenten Raadsinformatiesysteem Rotterdam:

Brief:
https://rotterdam.raadsinformatie.nl...18_6_53227_tds

Masterplan:
https://rotterdam.raadsinformatie.nl...11_2_59248_tds

Aanvullende documenten:
https://rotterdam.raadsinformatie.nl...16_1_32161_tds

https://rotterdam.raadsinformatie.nl...09_1_31358_tds

https://rotterdam.raadsinformatie.nl...15_1_32100_tds
"Atheism is more than just the knowledge that Gods do not exist, and that religion is either a mistake or a fraud. Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

hoogbouwe, jb_nl liked this post
EPA001 no está en línea   Reply With Quote
Old October 17th, 2019, 07:15 PM   #20208
hoogbouwe
Registered User

hoogbouwe's Avatar

Likes (Received): 3311

Alle afbeeldingen ook op OMA.eu

https://oma.eu/projects/feyenoord-city

1 woord, GEWELDIG
Old October 17th, 2019, 07:18 PM   #20209
Eric Offereins
The only way is up

Eric Offereins's Avatar

Likes (Received): 49932

Dit wordt gaaf zeg.
Eric Offereins está en línea ahora   Reply With Quote
Old October 17th, 2019, 07:21 PM   #20210
EPA001
Registered User

EPA001's Avatar

Een uitgebreid artikel ook op de website van Feyenoord City:

Masterplan Feyenoord City: enorme impuls voor Rotterdam-Zuid

Quote:
Gebiedsontwikkeling legt nadruk op verbinden van omliggende wijken, de Maas én de stad. Het Rotterdamse college van burgemeester en wethouders heeft het door de Stichting Gebiedsontwikkeling aan de Maas opgestelde Masterplan Feyenoord City positief ontvangen en vandaag (donderdag 17 oktober) aan de gemeenteraad aangeboden ter vaststelling. Het Masterplan bevat de complete beschrijving van de unieke en ingrijpende gebiedsontwikkeling in Rotterdam-Zuid, waarvoor de gemeenteraad in mei 2017 onder voorwaarden groen licht gaf. Nadat op 20 september jl. het Definitief Ontwerp voor het nieuwe stadion werd gepresenteerd, is met het aanbieden van het Masterplan opnieuw een belangrijke stap gezet op weg naar realisatie van Feyenoord City.
"Atheism is more than just the knowledge that Gods do not exist, and that religion is either a mistake or a fraud. Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

FRjack liked this post
Old October 17th, 2019, 07:25 PM   #20211
Broodjebami
Registered User

Likes (Received): 487

Mooi dat er een aparte stijl torens komt, meteen herkenbaar. Ze zien er wel een beetje Egyptisch(?) uit. Verder erg mooi. Ook CO2 neutraal en bijna 3000 woningen meer dan in het eerste plan!
Broodjebami no está en línea   Reply With Quote
Old October 17th, 2019, 07:31 PM   #20212
EPA001
Registered User

EPA001's Avatar

Die torens staan symbool voor het volume wat hier gerealiseerd moet gaan worden. Het zijn geen ontwerpen die op deze manier uitgevoerd gaan worden.
Old October 17th, 2019, 08:47 PM   #20213
Paolosan
Registered User

Likes (Received): 381

Quote:
Originally Posted by EPA001 View Post
Die torens staan symbool voor het volume wat hier gerealiseerd moet gaan worden. Het zijn geen ontwerpen die op deze manier uitgevoerd gaan worden.
Jammer, vind ze te gek.

Broodjebami liked this post
Paolosan está en línea ahora   Reply With Quote
Old October 17th, 2019, 09:03 PM   #20214
EPA001
Registered User

EPA001's Avatar

Ach, wie weet wordt er wel één of meer van de nieuwe torens in (min of meer) die basisvorm gebouwd in Feyenoord City. Wie zal het zeggen? Maar zo zijn deze vormstudies op dit moment nog niet bedoeld.
Old October 17th, 2019, 09:25 PM   #20215
Sky HI
Registered User

Likes (Received): 3245

Over een aantal jaar zal Spido zijn tours moeten uitbreiden, dit wordt een te gek gebied om ook aan te doen.
Sky HI no está en línea   Reply With Quote
Old October 17th, 2019, 09:45 PM   #20216
ldd
Your royal highness

ldd's Avatar

Likes (Received): 165

Op zich mooi dat het gebiedsplan er is, maar ik heb toch wel wat kritische kanttekeningen:
- het station ziet er wat simpel uit, maak dan een mooie overgang naar de passage tussen oude en nieuwe kuip.
- er wordt gesproken over veel horeca op deze passage, dat zie ik niet echt terug op de impressie, misschien teveel detail nog op dit moment.
- de piramidevormige torens vind ik juist niet mooi, hopelijk is dit een massastudie en geen vormstudie.
- de torens vind ik, op eentje na misschien, niet hoog genoeg, de 150m wordt nauwelijks gehaald lijkt het.
- blijft de oude kuip gehandhaafd of wordt die nog opgepoetst?
- aan de Maas worden de Lijnbaanflats geplaatst, dat zou ruimte opleveren in het centrum. Zonder dollen, die brede flats op een rijtje lijkt me niks.

Hele andere opmerking voor een moderator: op mijn telefoon laadt deze pagina niet meer in (waarschijnlijk teveel posts), kan er een nieuw draadje worden gestart? Dit was vroeger de gewoonte na zoveel posts, misschien hier ook weer doen, aangezien we al over de 1000 pagina's zitten? Dan kan ook de 1e pagina weer actueel zijn met het laatste ontwerp. Zalmhaventhread idem dito. Thanks!
Old October 17th, 2019, 09:56 PM   #20217
Martijn1
Martijn1

Likes (Received): 1865

Quote:
Originally Posted by ldd View Post
Op zich mooi dat het gebiedsplan er is, maar ik heb toch wel wat kritische kanttekeningen:
- het station ziet er wat simpel uit, maak dan een mooie overgang naar de passage tussen oude en nieuwe kuip.
- er wordt gesproken over veel horeca op deze passage, dat zie ik niet echt terug op de impressie, misschien teveel detail nog op dit moment.
- de piramidevormige torens vind ik juist niet mooi, hopelijk is dit een massastudie en geen vormstudie.
- de torens vind ik, op eentje na misschien, niet hoog genoeg, de 150m wordt nauwelijks gehaald lijkt het.
- blijft de oude kuip gehandhaafd of wordt die nog opgepoetst?
- aan de Maas worden de Lijnbaanflats geplaatst, dat zou ruimte opleveren in het centrum. Zonder dollen, die brede flats op een rijtje lijkt me niks.

Hele andere opmerking voor een moderator: op mijn telefoon laadt deze pagina niet meer in (waarschijnlijk teveel posts), kan er een nieuw draadje worden gestart? Dit was vroeger de gewoonte na zoveel posts, misschien hier ook weer doen, aangezien we al over de 1000 pagina's zitten? Dan kan ook de 1e pagina weer actueel zijn met het laatste ontwerp. Zalmhaventhread idem dito. Thanks!
Op zich wel een leuke post met kanttekeningen, maar ik heb wel wat kanttekeningen hierop:
-Het stadion ziet er fantastisch uit, het hoeft geen grote tierelantijnen feest te worden. Het is een nieuwe versie van een Kuip-stadion, met echte toekomstmogelijkheden voor de club Feyenoord en wat er nog allemaal meer kan in zo'n groot stadion.
- Een render in dit stadium geeft de weergave van nu weer. Volgens mij is nog niet bekend wat horeca hier komt.
- De torens zijn, zoals al eerder hier gesteld, een impressie van wat zou kunnen en waar dit zou kunnen.
- Als je deze draad hebt gevolgd, zou je de vraag over de Oude Kuip niet gesteld hebben.
- Als je hier ooit zou zijn geweest zou de opmerking over de in jouw ogen Lijnbaanflats niet hebben gemaakt. Deze staan er al een jaar of wat.

Op je telefoon kun je de draad via de puntjes rechtsboven opnieuw laden/refreshen.

petjuh liked this post
Martijn1 está en línea ahora   Reply With Quote
Old October 17th, 2019, 10:08 PM   #20218
ldd
Your royal highness

ldd's Avatar

Likes (Received): 165

Thanks!

Op zich wel een leuke post met kanttekeningen, maar ik heb wel wat kanttekeningen hierop:
-Het stadion ziet er fantastisch uit, het hoeft geen grote tierelantijnen feest te worden. Het is een nieuwe versie van een Kuip-stadion, met echte toekomstmogelijkheden voor de club Feyenoord en wat er nog allemaal meer kan in zo'n groot stadion. -> Ik bedoel station, niet stadion. Met je eens dat dat er fantastisch uitziet!
- Een render in dit stadium geeft de weergave van nu weer. Volgens mij is nog niet bekend wat horeca hier komt. -> Ook mee eens, maar het viel me op in de begeleidende tekst en ik hoop dat het niet wat hotdogkraampjes op de passage worden, maar wat beter spul. Maar dat zal inderdaad later duidelijker worden.
- Als je deze draad hebt gevolgd, zou je de vraag over de Oude Kuip niet gesteld hebben. -> Klopt, deze thread volg ik nauwelijks omdat het op de telefoon niet laadt en ik dan naar een pc moet gaan. Dus klopt dat ik gemist heb wat er met de oude Kuip gaat gebeuren. Gevonden via google, er komt een indoor- en outdooratletiekbaan plus appartementen, bierbrouwerij, sporthotel etc.
- Als je hier ooit zou zijn geweest zou de opmerking over de in jouw ogen Lijnbaanflats niet hebben gemaakt. Deze staan er al een jaar of wat. -> Ik kom hier zelden. Dus die flats staan er al jaren, dat is dan jammer. Dan hebben ze het nog aardig in de planning verwerkt.

Op je telefoon kun je de draad via de puntjes rechtsboven opnieuw laden/refreshen. -> Nope, dat werkt niet bij mij (Samsung S7). Het probleem is bij alle grote threads.

Martijn1 liked this post
ldd no está en línea   Reply With Quote
Old October 17th, 2019, 10:14 PM   #20219
rebbel13
Registered User

rebbel13's Avatar

Likes (Received): 2731

Ook erg blij dat die lelijke loodsen waar oa Pathe, de Beren, Daka en de politie in zitten, plaatsmaken voor appartementengebouwen. Wie dat ooit zo bedacht/ontworpen heeft, dat kan echt niet of is het altijd tijdelijke bouw geweest?

Verder ziet het er goed uit, laat maar komen. Dit stukje stad kan wel wat nieuwe impulsen gebruiken!

Bouwmaardoor, EPA001 liked this post
rebbel13 no está en línea   Reply With Quote
Old October 17th, 2019, 10:53 PM   #20220
Poeh-hee
Registered User

Likes (Received): 1046

@Idd, ik zet altijd die enhanced mobile view uit, misschien scheelt dat bij nou ook.

@rebbel13, volgens mij was dat nooit voor lange termijn bedoeld. Ziet er idd erg goedkoop uit.
Poeh-hee no está en línea   Reply With Quote
Sponsored Links
Advertisement

Reply

Tags
kuip, stadion feijenoord

Thread Tools

Posting Rules