GENT | Ghelamco Arena & Arteveldepark | Com & U/C (2) - Page 25 - SkyscraperCity

forums map | news magazine | posting guidelines

Go Back   SkyscraperCity > European Forums > Euroscrapers > Local discussions > .be-forum > Belgische steden / Villes belges > Gent

Global Announcement

As a general reminder, please respect others and respect copyrights. Go here to familiarize yourself with our posting policy.

Closed Thread

Thread Tools
Old December 13th, 2012, 08:36 PM   #481
BIEB
Registered User

BIEB's Avatar

Likes (Received): 17

wazige (fel licht en vuile vensters..) foto uit UZ K12

BIEB no está en línea  
Sponsored Links
Advertisement

Old December 14th, 2012, 12:31 AM   #482
De Klauw
Registered User

De Klauw's Avatar

Likes (Received): 2982

Er is recent wel een afrit gekomen van de E17 naar R4-Binnenring. Dat is een niet gering obstakel.
De Klauw no está en línea  
Old December 14th, 2012, 12:54 AM   #483
Ganda71
Registered User

Likes (Received): 8

Quote:
Originally Posted by De Klauw View Post
Er is recent wel een afrit gekomen van de E17 naar R4-Binnenring. Dat is een niet gering obstakel.
Onder die afrit is een doorgang voor een fietspad en een serviceweg.
Ganda71 no está en línea  
Old December 19th, 2012, 08:36 PM   #484
Jeropeet
Registered User

Likes (Received): 3

Het werd toch eens tijd voor nieuwe fotoupdate, dus ben ik maandag eens langs het Arteveldestadion gepasseerd. Het dichtmaken van de hoeken langs de Ottergemsesteenweg vordert goed en aan de overkant zijn ze ook begonnen met de bouw van de kantoorgebouwen en de brug over de ringvaart:

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

15.

16.

Last edited by Jeropeet; December 19th, 2012 at 08:43 PM.
Jeropeet no está en línea  
Old December 19th, 2012, 08:45 PM   #485
Filou
Urban dweller

Filou's Avatar

Likes (Received): 4853

Mooie foto's en fijne update. Het gaat daar goed vooruit. Zal AA Gent daar volgend jaar kunnen spelen?
Old December 19th, 2012, 10:04 PM   #486
Buffalo Soldier
amai

Buffalo Soldier's Avatar

Ivan De Witte in de Gentenaar vorige week: "vandaag kregen we honderd procent zekerheid - zowel van de stad als de bouwpromotor - dat de nieuwe voetbaltempel van Gent op 15 juli operationeel zal zijn."
Buffalo Soldier no está en línea  
Old December 19th, 2012, 10:12 PM   #487
Filou
Urban dweller

Filou's Avatar

Wauw, goed nieuws. Ik denk dat ik volgend seizoen wel eens naar een match kom kijken. Niet dat Gent ooit tegen mijn favoriete club (Union) gaat spelen maar ik wil wel eens in het ongetwijfeld mooiste stadion van België een wedstrijdje komen kijken.
Hopelijk worden de andere clubs allemaal zo jaloers dat er nog meer mooie stadions komen.
Old December 20th, 2012, 04:33 PM   #488
A.R.A.G.
Registered User

Likes (Received): 65

Quote:
Originally Posted by Buffalo Soldier View Post
Ivan De Witte in de Gentenaar vorige week: "vandaag kregen we honderd procent zekerheid - zowel van de stad als de bouwpromotor - dat de nieuwe voetbaltempel van Gent op 15 juli operationeel zal zijn."
7 maanden en counting
A.R.A.G. no está en línea  
Old December 20th, 2012, 06:25 PM   #489
BIEB
Registered User

BIEB's Avatar

ivm het stadion maak ik me weinig zorgen, maar 't blijft zonde vd wegenwerken.

de supporters moeten stilaan ook een 'mentale klik' maken dat den Art bezoeken iets gans anders gaat zijn dan den Ot. Een matchke meepikken lijkt me toch wat meer tijd in beslag te nemen dan men gewoon is
BIEB no está en línea  
Old December 20th, 2012, 06:47 PM   #490
Puinkabouter
killed Laura Palmer

Puinkabouter's Avatar

Likes (Received): 3541

Kan je daar eens dieper op ingaan? Waarom zou een stadionbezoek aan den Art langer duren dan een aan den Ot nu?
Old December 20th, 2012, 07:31 PM   #491
BIEB
Registered User

BIEB's Avatar

wel,
zelf kom ik voor de sfeergroep Buffalo Indians telkens héél vroeg naar het stadion. Ik merk dan dat tussen de 3 a 2 uur voor de match de parkeergelegenheden in de buurt dichtsijpelen, vooral door vips. Maar als je een uur voor de match komt geraakt de buurt verzadigd. Toch zijn er veel mensen die nog later komen, uit gewoonte weet iedereen wel nog ergens een plekje te vinden (hoewel er steeds honderden fout parkeren) en de tribunes lopen pas vol net voor de aftrap van de matchen. Uiteraard zijn er heel wat fans die eerst wat tijd spenderen aan een lokaal café, maar 't blijft een feit dat er veel zo nipt mogelijk afkomen.

Den dag van vandaag valt er nu eenmaal veel meer te doen dan enkel voetbal kijken, zeker in Gent. En na de match wil men zo snel mogelijk andere oorden opzoeken.

Nipt op tijd naar den Art komen wordt sowieso onmogelijk. Parkeren in de buurt gaat niet, en parkeren op verdere afstand moet je ook niet te laat proberen. Met het openbaar vervoer en met de fiets zal je misschien nog vrij laat kunnen komen, maar de noodzakelijke park&riders gaan toch heel wat meer tijd nodig hebben om een avondje voetbal te beleven.

Men hoopt ook dat de supporters toch vroeger komen om te genieten vd (verwarmde) promenade, hier mikt men natuurlijk op de gezinnen, maar dit is echt iets wat nog niemand gewoon is. Gaat het en succes zijn?
Zelf blijf ik zeggen; hoe vroeger je komt, hoe meer comfort je hebt. Maar tijd blijft een moeilijke factor natuurlijk.

Zo is het ook duidelijk dat park&ride nadelig is voor de club, want hoe meer tijd de mensen nodig hebben om af te komen, hoe minder tijd ze in de promenade doorbrengen. Dus ik blijf voor de toekomst hopen op meer parking. Op voorwaarde dat niet iedereen op het laatste toekomt, of alles zit vast. Alweer een kwestie van meer tijd dus ..

Bij een mooi gemiddeld scenario, wordt het transport dus best geregeld tussen de 3 en 1 uur voor de wedstrijd, en het laatste uur voor de match zullen de meesten zich toch best al in het stadion (promenade/tribune) moeten bevinden. Wat echt wel een aanzienlijk verschil is met nu..
BIEB no está en línea  
Old December 20th, 2012, 08:39 PM   #492
buffaloplace
Registered User

Likes (Received): 0

Quote:
Originally Posted by BIEB View Post
ivm het stadion maak ik me weinig zorgen, maar 't blijft zonde vd wegenwerken.

de supporters moeten stilaan ook een 'mentale klik' maken dat den Art bezoeken iets gans anders gaat zijn dan den Ot. Een matchke meepikken lijkt me toch wat meer tijd in beslag te nemen dan men gewoon is
"Den Art" "Den Ot" dat zijn gelijk namen die mentaal gehandicapten hun kat noemen
buffaloplace no está en línea  
Old December 21st, 2012, 04:07 AM   #493
Jongeheer
Registered User

Jongeheer's Avatar

Likes (Received): 217

Haha proficiat, ge hebt net 80% van de AA Gent fans beledigd!

Terug on topic: bedankt Jeropeet, voor de zoveelste fotoupdate! Op een of andere manier kom ik er nooit, de enige keer dat ik het Arteveldestadion in levende lijve zie, is langs de E17. Enja er was ook die ene keer op 4km afstand, vanop de Sint-Baafskathedraal
Old December 26th, 2012, 07:43 PM   #494
Jeropeet
Registered User

Likes (Received): 3

Op de officiële website van KAA Gent zijn er vandaag nieuwe foto's geplaatst van een kijk binnenin het stadion:

http://www.kaagent.be/fotospecials/2...on-update-2412

Jeropeet no está en línea  
Old December 26th, 2012, 07:50 PM   #495
Meurisse
Architect-Urbanist

Meurisse's Avatar

Likes (Received): 6086

Mooi! De ring rond én het begin van de grasmat
Old December 26th, 2012, 08:48 PM   #496
Buffalo Soldier
amai

Buffalo Soldier's Avatar

Heeft er iemand een idee of het beton allemaal ruw beton zal blijven (zie de vele effen witte muren in de renders), of dat hier nog iets mee zal gebeuren?
Old December 26th, 2012, 10:33 PM   #497
Filou
Urban dweller

Filou's Avatar

Jammer dat de resultaten zo tegenvallen dit jaar. Hopelijk volgend jaar kampioen in het nieuwe stadion. (Dat zou de eerste keer zijn als ik mij niet vergis)
Maar wat een goeie zaak voor het Belgisch voetbal dit nieuwe stadion en deze Buffalo's!
Old December 27th, 2012, 01:21 AM   #498
Dequal
Architect

Dequal's Avatar

Likes (Received): 526

Quote:
Originally Posted by Buffalo Soldier View Post
Heeft er iemand een idee of het beton allemaal ruw beton zal blijven (zie de vele effen witte muren in de renders), of dat hier nog iets mee zal gebeuren?
Komen daar sowieso geen sponsorborden/LED-panelen rondom rond of zo?
Old December 27th, 2012, 06:26 AM   #499
Buffalo Soldier
amai

Buffalo Soldier's Avatar

Niet overal in elk geval. Ik vrees vooral een stadion in lelijk beton. Om kosten te besparen (en omdat dat tegenwoordig blijkbaar niet meer moet, beton bekleden). Wat er op renders fris wit uitziet, zou in realiteit wel eens grauw grijs kunnen worden dus.
Old December 27th, 2012, 01:11 PM   #500
Puinkabouter
killed Laura Palmer

Puinkabouter's Avatar

Likes (Received): 3541

Na 500 posts en een voorzichtige overgang van loutere ruwbouw naar maanden van afwerking, tijd voor een volgende thread:

Advertisement

Closed Thread

Thread Tools

Posting Rules