Eindhoven: Stadscafé In Den Vergulde LED - Page 237 - SkyscraperCity

forums map | news magazine | posting guidelines

Go Back   SkyscraperCity > European Forums > Holland Hoogbouw Forums > Actueel > Eindhoven

Global Announcement

As a general reminder, please respect others and respect copyrights. Go here to familiarize yourself with our posting policy.

Reply

Thread Tools
Old January 24th, 2020, 08:47 PM   #4721
BlaZ
Registered User

Likes (Received): 18

Quote:
Originally Posted by MasterJ View Post
Tuurlijk zijn Parijs en Barca geweldig mooie steden, zoals vele andere historische grote steden in Europa. Alleen 5-6 laagse nederlandse moderne blokken zullen nooit te vergelijken zijn met 5-6 laagse franse of spaanse historische blokken. Wat voor soort beleving/stedelijkheid/gevoel het zou oproepen zou je het beter kunnen vergelijken met steden in het oosten of in Duitsland, waar veel steden zijn opgebouwd met appartementen blokken van 5-6 hoog.

Maar ik ben het ermee eens dat ze dit soort wijken zouden moeten maken ipv grondgebonden woningen, zodra er weer nieuwe gebieden vrij komen. Zoals het kanaal gebied etc.
Het hoeven dan ook niet per se Nederlandse moderne blokken te zijn. Wat mij betreft kopieert men gewoon historische blokken uit anderen steden. Je hoeft het wiel niet steeds opnieuw proberen uit te vinden toch?
BlaZ no está en línea   Reply With Quote
Sponsored Links
Advertisement

Old January 24th, 2020, 08:56 PM   #4722
Wolkewietje
Registered User

Wolkewietje's Avatar

Likes (Received): 300

Quote:
Originally Posted by BlaZ View Post
Het hoeven dan ook niet per se Nederlandse moderne blokken te zijn. Wat mij betreft kopieert men gewoon historische blokken uit anderen steden. Je hoeft het wiel niet steeds opnieuw proberen uit te vinden toch?
Daar is Brandevoort al voor.

Moet ik toch weer aan die Chinese nachtmerrie buurten denken.
“Hé, we bouwen Parijs gewoon na!”

seb.nl, SamOtten liked this post
Wolkewietje no está en línea   Reply With Quote
Old January 25th, 2020, 01:49 AM   #4723
BlaZ
Registered User

Likes (Received): 18

Quote:
Originally Posted by Wolkewietje View Post
Daar is Brandevoort al voor.

Moet ik toch weer aan die Chinese nachtmerrie buurten denken.
“Hé, we bouwen Parijs gewoon na!”
Brandevoort laat inderdaad zien hoe het moet.

Maar wees eerlijk:

Dat stukje Parijs ziet er toch stukken schoner uit dan de torenflats erachter?

Eindhoven zou ook een stukje dichter bij huis kunnen kijken en wat van de historische Antwerpse bouwstijl kunnen overnemen, dan is het tenminste nog Brabantste architectuur.

Romasyd liked this post
BlaZ no está en línea   Reply With Quote
Old January 25th, 2020, 02:33 AM   #4724
joshsam
JR

joshsam's Avatar

Likes (Received): 7331

Een betere oplossing is een tussenoplossing die over het algemeen weinig wordt toegepast in Europa: Het bouwen van 4-5 lagen of zelfs éégezins rijhuizen van max 3 verdiepen(met elk hun eigen ingang of aansluitend op een portiek) op de straatkant en dan met een serieuze terugzet een paar middenhoge woontorens erop. Vanop de straat ziet het er gezellig en levendig uit en de torens zijn amper zichtbaar vanop de straat zelf. Vancouver paste dit toe in de hernieuwde gebieden langs de haven(s).
Old January 25th, 2020, 08:05 AM   #4725
Jonathan
Registered User

Likes (Received): 125

Quote:
Originally Posted by MasterJ View Post
Tuurlijk zijn Parijs en Barca geweldig mooie steden, zoals vele andere historische grote steden in Europa. Alleen 5-6 laagse nederlandse moderne blokken zullen nooit te vergelijken zijn met 5-6 laagse franse of spaanse historische blokken. Wat voor soort beleving/stedelijkheid/gevoel het zou oproepen zou je het beter kunnen vergelijken met steden in het oosten of in Duitsland, waar veel steden zijn opgebouwd met appartementen blokken van 5-6 hoog.
[..]
Laat maar komen :
Quote:
Originally Posted by Jonathan View Post
De kaarsrechte onderverdiepingen in kolossale blokken doet me juist erg denken aan Duitse steden als Frankfurt en Berlijn. In combinatie met de busbaan met rij bomen gaat dit erg stedelijk aanvoelen verwacht ik.
Al moet ik zeggen dat ik wel wat gewetensproblemen krijg, omdat de stedelijkheid in Duitsland vaak ook erg wordt versterkt door het drukke auto-verkeer...

Ik vind zelf deze blokken in Den Bosch ook die stedelijkheid hebben. Dit zijn kantoren, maar kan ook prima me woningen. En dan af en toe een toren er tussen/achter.

Romasyd liked this post
Jonathan no está en línea   Reply With Quote
Old January 26th, 2020, 12:00 AM   #4726
Januske67
Registered User

Januske67's Avatar

Likes (Received): 51

Mond.... vpro
Januske67 no está en línea   Reply With Quote
Old January 26th, 2020, 12:00 AM   #4727
Januske67
Registered User

Januske67's Avatar

Likes (Received): 51

Mondo
Januske67 no está en línea   Reply With Quote
Old January 26th, 2020, 10:46 PM   #4728
nlnl
Registered User

Likes (Received): 297

Het Paleiskwartier in Den Bosch is naast het spoor een goede aanzet. Helaas heeft men met die zeilgebouwen de opzet alweer snel verlaten. Desalniettemin zou je zo'n rij tussen spoor en Dorgelolaan neer kunnen zetten.

The Polman, Romasyd liked this post

Last edited by nlnl; Yesterday at 09:34 AM.
nlnl no está en línea   Reply With Quote
Old Yesterday, 10:43 AM   #4729
Epsix
Registered User

Likes (Received): 165

Quote:
Originally Posted by Jonathan View Post
Laat maar komen :
Ik vind zelf deze blokken in Den Bosch ook die stedelijkheid hebben. Dit zijn kantoren, maar kan ook prima me woningen. En dan af en toe een toren er tussen/achter.
Ik ben hier zelf niet zo onder de indruk van. Ze zijn mooi inderdaad als je er langs dendert met de trein, maar ik heb eens 18 maanden in Den Bosch gewerkt, en moest elke dag langs deze rij gebouwen lopen. Ik vind het een saai en steriel straatbeeld. Het heeft het afstandelijke van hoogbouw zonder dat het indruk maakt. En het heeft de doodse leegte en stilte van een rijtjes woning (buiten de spits om).

Dan zijn er vele mooiere buurten in Den Bosch waar je inspiratie uit kunt opdoen.

MasterJ, brickspace., seb.nl liked this post
Epsix no está en línea   Reply With Quote
Old Yesterday, 12:26 PM   #4730
TomEindhoven
Registered User

TomEindhoven's Avatar

Likes (Received): 97

Quote:
Originally Posted by Epsix View Post
Ik ben hier zelf niet zo onder de indruk van. Ze zijn mooi inderdaad als je er langs dendert met de trein, maar ik heb eens 18 maanden in Den Bosch gewerkt, en moest elke dag langs deze rij gebouwen lopen. Ik vind het een saai en steriel straatbeeld. Het heeft het afstandelijke van hoogbouw zonder dat het indruk maakt. En het heeft de doodse leegte en stilte van een rijtjes woning (buiten de spits om).

Dan zijn er vele mooiere buurten in Den Bosch waar je inspiratie uit kunt opdoen.
Ja maar ligt dat niet meer aan de plint omdat het kantoren zijn? Als het een niet-doorgaande weg is met wat winkels en horeca zou het al veel beter zijn.

Homer040EHV, The Polman liked this post
TomEindhoven no está en línea   Reply With Quote
Sponsored Links
Advertisement

Reply

Thread Tools

Posting Rules