Rotterdam | Baan Tower | 150m | planning - Page 29 - SkyscraperCity

forums map | news magazine | posting guidelines

Go Back   SkyscraperCity > European Forums > Holland Hoogbouw Forums > Actueel > Rotterdam

Rotterdam » Ojajôh?

Global Announcement

As a general reminder, please respect others and respect copyrights. Go here to familiarize yourself with our posting policy.

Reply

Thread Tools
Old June 6th, 2018, 04:53 PM   #561
Skyscrapercitizen
TIMBY

Skyscrapercitizen's Avatar

Likes (Received): 6884

Zo, die 'On Hold' discussie kan definitief naar het rijk der fabelen dus.

jb_nl liked this post
Skyscrapercitizen no está en línea   Reply With Quote
Sponsored Links
Advertisement

Old June 6th, 2018, 05:50 PM   #562
RémonM
Delirious Rotterdam

RémonM's Avatar

Likes (Received): 2619

Quote:
Originally Posted by Skyscrapercitizen View Post
Zo, die 'On Hold' discussie kan definitief naar het rijk der fabelen dus.
Dus de financiering is rond? Dan ben ik benieuwd hoe dat gegaan is.
Old June 6th, 2018, 06:10 PM   #563
EPA001
Registered User

EPA001's Avatar

Likes (Received): 11217

Volgens mij wordt er nergens gesteld dat de financiering rond is. Nanne de Ru heeft aangegeven dat ze aan een bestemmingsplanwijziging werken. Het enige wat je m.i. daaruit kunt concluderen is wat Skyscrapercitizen ook al stelt, het project voor deze toren niet "on hold" staat. Wat er eventueel inhoudelijk nog meer aan gebeurt is iets waarover we nu alleen maar kunnen speculeren.
"Atheism is more than just the knowledge that Gods do not exist, and that religion is either a mistake or a fraud. Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

RémonM liked this post

Last edited by EPA001; June 6th, 2018 at 07:17 PM.
EPA001 no está en línea   Reply With Quote
Sponsored Links
Advertisement

Old June 9th, 2018, 10:31 AM   #564
imbyp
Registered User

imbyp's Avatar

Likes (Received): 21

In een interview in NRC met De Ru komt de toren ook nog ter sprake:

https://www.nrc.nl/nieuws/2018/06/08...mpjes-a1605665
Old June 9th, 2018, 10:58 AM   #565
Eric Offereins
The only way is up

Eric Offereins's Avatar

Likes (Received): 52449

deze quote bevalt me wel:

Quote:
Er is protest tegen een 150 meter hoge toren aan de Coolsingel. Te hoog, vindt men. Niet hoog genoeg, zegt Nanne de Ru.
That's the spirit.
Old June 9th, 2018, 11:10 AM   #566
EPA001
Registered User

EPA001's Avatar

Hij heeft gelijk w.m.b. Nu de Zalmhaventoren in aantocht is en nog meer torens rond de 150 meter hoogte gaan worden wordt het de hoogste tijd voor torens waarvan alleen al de dakhoogte de 200 meter duidelijk zal overschrijden. Daar mogen dan ook nog wel mooie en gevarieerd vormgegeven toppen bovenop worden gezet.
"Atheism is more than just the knowledge that Gods do not exist, and that religion is either a mistake or a fraud. Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Old June 9th, 2018, 11:41 AM   #567
AMS_waar_leg_dat_dan
Registered User

Likes (Received): 646

Quote:
Originally Posted by imbyp View Post

Als ik dit zo lees kan zou die bestemmingplanwijziging inderdaad heel goed over de bouwhoogte voor dit kavel kunnen gaan
AMS_waar_leg_dat_dan no está en línea   Reply With Quote
Old June 9th, 2018, 12:08 PM   #568
Rkastelan
Registered User

Rkastelan's Avatar

Likes (Received): 4393

Hij zegt met de fundering die ze uitgewerkt hebben 180m te kunnen maken.
Lijkt me dat het gebruik van die volle 180 de gemiddelde prijs omlaag zal brengen.
Een investering optimaal gebruiken is altijd beter in verhouding.

Laten we hopen dat dit is waar de bestemmingsplanwijziging indd over gaat.
Rkastelan no está en línea   Reply With Quote
Old June 9th, 2018, 12:34 PM   #569
Martijn1
Martijn1

Likes (Received): 2058

Er worden in dit stuk ook enkele feiten opgenoemd waarbij ik sterk twijfel of deze juist zijn: Burj Khalifa 750 meter? Het Witte Huis 'maar 30 of 40 meter'? Journalistieke vrijheid, of weet de heer De Ru het niet echt?
Martijn1 está en línea ahora   Reply With Quote
Old June 9th, 2018, 12:38 PM   #570
renterghem
Registered User

renterghem's Avatar

Likes (Received): 13608

Quote:

"Op sommige punten in Rotterdam word je van je fiets geblazen bij harde wind door valwinden, zoals bij de hoogbouw aan de Kruiskade."

Vreemde vraag. Nooit wat van gemerkt, en ik heb daar de afgelopen 10 jaar vrijwel elke dag gelopen/gefietst.

jb_nl liked this post
renterghem no está en línea   Reply With Quote
Old June 9th, 2018, 01:47 PM   #571
Eric Offereins
The only way is up

Eric Offereins's Avatar

Likes (Received): 52449

Ik merk wel dat het op het pleintje voor de AH soms flink hard kan waaien. Het is echt wel een tochtgat bij harde wind.
Maar goed, bij elk gebouw is er weer een unieke situatie, afhankelijk van ontwerp maar ook omgeving.
Eric Offereins no está en línea   Reply With Quote
Old June 9th, 2018, 01:47 PM   #572
Stratosphere 2020
Registered User

Stratosphere 2020's Avatar

Likes (Received): 6143

Bij de kruispunt Kruiskade kan het idd behoorlijk tekeer gaan met de wind, dat begint al bij een zwakke windkracht 5/6. Ik weet niet hoe dat komt. Maar ik kon een aantal keren bijna niet meer tegen de wind lopen als ik de kruispunt oversteek op de plein waar de AH zit langs de Calypso richting Eendrachtsplein, en ik ben een sterke man. Ik zag mensen idd met fietsen omvallen. Zelfs bij een zwakke storm, zie je veel fietsen omver gevallen of onderste boven gekeerd bij de rekken langs de rodeloper. Misschien met de bouw van First fase II dat het anders wordt.
Old June 9th, 2018, 02:12 PM   #573
mantis
Registered User

mantis's Avatar

Likes (Received): 572

Quote:

ik moet trouwens wel zeggen dat de stukjes die ik van Lucettte heb gelezen de laatste tijd enorm vooruit zijn gegaan in kwaliteit.
mantis no está en línea   Reply With Quote
Old June 9th, 2018, 02:36 PM   #574
Rkastelan
Registered User

Rkastelan's Avatar

Quote:
Originally Posted by Stratosphere 2020 View Post
Bij de kruispunt Kruiskade kan het idd behoorlijk tekeer gaan met de wind, dat begint al bij een zwakke windkracht 5/6. Ik weet niet hoe dat komt. Maar ik kon een aantal keren bijna niet meer tegen de wind lopen als ik de kruispunt oversteek op de plein waar de AH zit langs de Calypso richting Eendrachtsplein, en ik ben een sterke man. Ik zag mensen idd met fietsen omvallen. Zelfs bij een zwakke storm, zie je veel fietsen omver gevallen of onderste boven gekeerd bij de rekken langs de rodeloper. Misschien met de bouw van First fase II dat het anders wordt.
Iedere vierkante meter gewoon volplempen met bomen.
f**k de zon, open ruimte in een binnenstad werkt gewoon niet.
We hebben bomen en dichtheid nodig om aangenaam te leven.
Old June 9th, 2018, 02:48 PM   #575
Nexxd
Rotterdammer!

Nexxd's Avatar

Quote:
Originally Posted by renterghem View Post
"Op sommige punten in Rotterdam word je van je fiets geblazen bij harde wind door valwinden, zoals bij de hoogbouw aan de Kruiskade."

Vreemde vraag. Nooit wat van gemerkt, en ik heb daar de afgelopen 10 jaar vrijwel elke dag gelopen/gefietst.
Stationsplein (zuidzijde Weena) is een drama. Maar goed, daar beginnen de bomen nu pas een beetje te groeien na jarenlang een grote bouwvlakte geweest te zijn.
Nexxd no está en línea   Reply With Quote
Old June 10th, 2018, 12:02 AM   #576
Art Deco Style
Registered User

Art Deco Style's Avatar

Likes (Received): 1064

Quote:
Originally Posted by Stratosphere 2020 View Post
De enige oplossing is om New Yorkse bouw toe te passen. Gewoon vol zetten met torens rond het plein, zodat er geen wind meer door kan komen. Er zit nu teveel ruimte tussen de torens waar de wind vrij spel heeft
Old June 10th, 2018, 02:51 AM   #577
vb2
Registered User

Likes (Received): 928

Quote:
Driehonderd meter? Is dat niet veel te hoog?

Wat betekent de komst van de Baan Tower voor de verkeersdrukte in die wijk?

Goeie gast die Nanne de Ru. Eindelijk iemand met ambitie. Ben ik de enige die hem jonger had voorgesteld?
vb2 no está en línea   Reply With Quote
Old June 10th, 2018, 02:59 AM   #578
EPA001
Registered User

EPA001's Avatar

Hij is nog maar 41 jaar jong hoor.
Old June 10th, 2018, 10:50 AM   #579
Rkastelan
Registered User

Rkastelan's Avatar

Voor een architect is hij nog maar een baby, aan het begin van zijn carrière .
Hij is zeker ambitieus en weet hoe het werkt in de bouwwereld.
Maar ik vind het wel een beetje sell-out gedrag als je alleen maar dingen durft te zeggen over plekken waar je geen invloed op of baat bij hebt.

Iedere architect spreekt zijn hele leven alleen maar over buiten de lijntjes kleuren. Een opdracht interpreteren en zelf bepalen wat er benodigd is, daar zijn zij de architect voor. Zo wordt iedere architect opgeleid. Nu spreekt hij in die stijl over hoe Rotterdam met de woningnood moet omgaan. Maar de plek waar hij invloed op kan hebben, de Laan op Zuid, zegt hij niks over. Puur omdat hij daar baat bij heeft.
Ik zie niet in wat het kwaad kan om te zeggen: "Ja wij gaan dit op de huidige manier ontwikkelen, naar de wensen van de gemeente. Maar, de gemeente zou er goed aan doen om in deze omgeving een hoogstedelijk klimaat mogelijk te maken. De driehoek Katendrecht, Wilhelminapier en FC snakt daar om"

Alsof er iemand is die het dan in het vervolg geen opdracht meer gunt omdat dit als kritiek gezien kan worden?

edd1986 liked this post
Rkastelan no está en línea   Reply With Quote
Old June 11th, 2018, 12:17 PM   #580
Bouwmaardoor
Registered User

Bouwmaardoor's Avatar

Likes (Received): 6146

Als Jos Melchers en Nanne de Ru nou eens de handen ineenslaan en gaan werken aan een Rotterdams straatprofiel met goede 5 - 8 laag woningblokken en op gezetten plekken de ruimte om echt uit te pakken met 250 - 300 meter dan kan je ook na gaan denken over kwaliteit.

Zoiets maar dan voor veel meer plekken in de stad:

BRON

Op deze kavel zou je dan een icoon + 1000 inwoners hebben en een kade die fatsoenlijk ingericht kan worden.

EPA001, jb_nl liked this post
Bouwmaardoor no está en línea   Reply With Quote
Sponsored Links
Advertisement

Reply

Thread Tools

Posting Rules