Rotterdam | Baan Tower | 150m | planning - Page 30 - SkyscraperCity

forums map | news magazine | posting guidelines

Go Back   SkyscraperCity > European Forums > Holland Hoogbouw Forums > Actueel > Rotterdam

Rotterdam » Ojajh?

Global Announcement

As a general reminder, please respect others and respect copyrights. Go here to familiarize yourself with our posting policy.

Reply

Thread Tools
Old June 11th, 2018, 01:36 PM   #581
Mystro_Goblin
Registered User

Likes (Received): 41

Hij (De Ru) heeft het in het stuk ook over de grond van Hunter Douglas, maar dat is in eigendom van de familie Sonnenberg en ook nog eens zwaar vervuild. In de oorlog hebben ze daar alle fabrieksmachines onder de grond verstopt zodat het geen wapenfabriek voor de Duitsers zou worden. Kost klauwen met geld om die grond over te kopen en dan ook nog eens helemaal te saneren. Zou een perfecte locatie zijn voor hoogbouw, maar voorlopig niet realistisch.
Advertisement

Old June 11th, 2018, 02:40 PM   #582
bubbah
Guest

Likes (Received):

Ik vond zijn stellingen in het NRC-artikel, zoals de noodzakelijke sprong naar 300 meter, niet echt overtuigend onderbouwd. De enkele stelling dat er anders alleen sprake zijn van "stompjes" en de skyline blijkbaar niet zonder hoogbouw kan die vergelijkbaar is met andere wereldsteden, vond ik vrij mager. Of de door hem genoemde hoogbouwlocaties in Rotterdam Zuid dergelijke investeringen zouden rechtvaardigen, vraag ik me ook af.

RmonM liked this post
  Reply With Quote
Old June 11th, 2018, 02:56 PM   #583
Oeh Ah Ed
Registered User

Likes (Received): 530

Mee eens. Al lezende kreeg ik meer de indruk dat er een forumlid aan het woord was dan een 'professional'.
Oeh Ah Ed no está en línea   Reply With Quote
Sponsored Links
Advertisement

Old June 11th, 2018, 03:56 PM   #584
EPA001
Registered User

EPA001's Avatar

Likes (Received): 11217

Misschien is hij (anoniem) wel lid van dit mooie forum? Hij toonde zeker een stevig enthousiasme voor mogelijke, grotere nieuwe ontwikkelingen, iets dat 'wij' als forummers hier ook regelmatig ten toon spreiden. Daarnaast is hij uiteraard ook een professional met bepaalde eigenbelangen indien die ontwikkelingen flink zouden opschalen. De ontwikkeling van deze Baan Tower is er daar n van. Niets mis mee w.m.b.
"Atheism is more than just the knowledge that Gods do not exist, and that religion is either a mistake or a fraud. Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Last edited by EPA001; June 11th, 2018 at 04:05 PM.
EPA001 no está en línea   Reply With Quote
Old June 11th, 2018, 04:03 PM   #585
LE CLOCHARD
Ad crumenam

LE CLOCHARD's Avatar

Likes (Received): 3581

Professionals met passie voor de stad lezen hier allemaal, dat dat klopt zeker
Old June 16th, 2018, 11:36 PM   #586
jb_nl
Registered User

jb_nl's Avatar

Likes (Received): 5987

Graag meer professionals met ambitie. Kom maar op met die torens op Zuid!
Old June 17th, 2018, 01:44 PM   #587
Bouwput
Registered User

Likes (Received): 710

De toren is veel te hoog tenzij er meer van zulke torens in de toekomst zullen verijzen. In het Wijnhavengebied wordt nu te veel gebouwd op een hoogte hier zou een wat hogere toren zeer welkom zijn maar niet een van zo'n 400 meter. De bebouwing aan de Leuvehaven bevalt me een stuk beter.
Bouwput no está en línea   Reply With Quote
Old June 17th, 2018, 09:21 PM   #588
vb2
Registered User

Likes (Received): 928

Welke kant van de Leuvehaven bevalt jouw goed? De kant van die lage jaren 50 portiekflats in slechte staat met een lege plint of de kant van de heerlijke jaren 70 woninkjes waar begane grond een overdekte auto stalling is.

Ik kan me weinig plekken in het centrum bedenken die zo deprimerend zijn als deze twee projecten.

Ik heb geen idee waarom 400 meter niet welkom is. Ooit in steden zoals New York geweest?

Skyscrapercitizen, lvdam3, jb_nl liked this post
vb2 no está en línea   Reply With Quote
Old June 17th, 2018, 09:26 PM   #589
EPA001
Registered User

EPA001's Avatar

Mooi plaatje.

Die plinten van de panden aan de Schiedamsedijk staan overigens niet leeg. Maar er zitten bedrijfjes (kantoortjes e.d.) in en geen publiekstrekkende horeca. Daar die panden nooit in de middag of avond in het zonlicht zitten is dat niet onlogisch. Het zou voor de levendigheid op straat veel goeds doen indien de horeca ook hier de ruimte krijgt maar daar moet dan wel actief op gestuurd worden. Je hoeft n.m.m. niet altijd een terras in de zon te hebben om een horecazaak te kunnen runnen.

Wel kan die andere invulling van de functies tot een bepaalde overlast leiden die er nu niet is. Alhoewel de straat nu al sowieso wel veel verkeer verwerkt met voetgangers, (brom)fietsers/scooters, auto's en trams dus een stedelijke overlast is hier sowieso een gegeven.
"Atheism is more than just the knowledge that Gods do not exist, and that religion is either a mistake or a fraud. Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Old June 17th, 2018, 09:51 PM   #590
vb2
Registered User

Ja, het plaatje doet het wat mooier overkomen dat het in werkelijkheid is. Je moet was als "Holiday ad" (wat dat ook moge zijn).

Misschien staat het niet leeg, maar die boekhouderskantoortjes die er zitten maken de plint niet aantrekkelijker. Het is een lastige plek. De gebouwen zijn te kleinschalig en te slechte (visuele --Ik ken ze niet van binnen), maar het zijn koopwoningen dus vervangen zal haast onmogelijk zijn. Goddank maakt het verkeer het een nog een beetje levendig.

En dan ook nog eens die armoedige walk of fame aan de andere kant... Het is een aardig mislukte plek. Hopelijk dat het nieuwe paviljoen daar verandering in brengt.
Old June 17th, 2018, 09:58 PM   #591
Patrick Highrise
visit the world

Patrick Highrise's Avatar

Likes (Received): 5728

die walk of fame is zover ik weet al jaren daar weg en is ergens verhuisd naar zuid....

2018: Liverpool - Wenen - Tanzania-Kilimanjaro (juni) - Rome (september) - Kopenhagen (oktober) - Australi rondreis (december-januari)

2019: Krakau / Krakow - Valencia (augustus) - Straatsburg - Nieuw Zeeland rondreis (dec-jan)

2020
New York - Vilnius - Glasgow - Dublin

EPA001 liked this post
Patrick Highrise no está en línea   Reply With Quote
Old June 17th, 2018, 10:50 PM   #592
EPA001
Registered User

EPA001's Avatar

Het kleine deel wat er van die Walk of Fame overgebleven is ligt op de begane grond onder het metrostation Zuidplein....
Old June 17th, 2018, 11:03 PM   #593
vb2
Registered User

Dat was me niet eens opgevallen de laatste keer dat ik bij de Leuvenhaven was. De Walk of Fame is een voorbeeld van een aardig idee, maar vreselijk slechte executie. Maar dat ze nu op het Zuidplein liggen waar (op de paar dagen van NSJ na) niemand komt, is wel een erg pijnlijke dood voor dit project.

Wat is er met de stenen gebeurd die nu niet op het Zuidplein liggen? Het zou toch erg jammer zijn als de Lee Towers steen niet is bewaard.

Eric Offereins liked this post
Old June 17th, 2018, 11:09 PM   #594
EPA001
Registered User

EPA001's Avatar

Van Wikipedia:

Quote:
In 2010 werd bekend dat de 'Walk of Fame' moest verhuizen. Hij ging van de Schiedamsedijk naar het 'Hart van Zuid' het centrum van Rotterdam Zuid. Maar op die locatie konden maar 50 tegels worden geplaatst. Op een speciale website kon worden gestemd op de tegels. De 150 tegels die niet voldoende stemmen hebben gekregen, werden per opbod verkocht en een deel van de opbrengst ging naar het Moeder-Kindcentrum van het Ikazia Ziekenhuis. In juli 2014 werd de nieuwe Walk of Fame in Rotterdam geopend.
Old June 17th, 2018, 11:37 PM   #595
Eric Offereins
The only way is up

Eric Offereins's Avatar

Likes (Received): 52448

Die walk of fame was idd een armoedige treurnis. Daar is niks aan verloren gegaan.
Eric Offereins no está en línea   Reply With Quote
Old June 18th, 2018, 02:23 AM   #596
vb2
Registered User

Maar dat is voornamelijk door de uitwerking. Als het wat beter was uitgevoerd en bijgehouden (leuk hoor, Roxette en de Blue Diamonds) had het een kleine toeristische trekker kunnen zijn.

Wat die laatste 50 stenen nu op het Zuidplein te zoeken hebben, is mij een raadsel. Alsof toeristen de metro pakken naar Zuidplein om 50 goedkoop uitziende tegels te zien van artiesten uit de jaren 90? Dit is vanaf het begin tot aan de verplaatsing een project wat best iets leuks had kunnen zijn, maar compleet gemismanaged is.

Eric Offereins, EPA001 liked this post
Old June 18th, 2018, 09:00 PM   #597
Skyscrapercitizen
TIMBY

Skyscrapercitizen's Avatar

Likes (Received): 6884

Quote:
Originally Posted by vb2 View Post

Misschien staat het niet leeg,
Je moet niet alles geloven wat EPA001 zegt. De laatste keer dat ik er liep (vandaag) stond een groot deel van die ruimtes inderdaad leeg. Soms lijkt er wat te zitten maar zie je er nooit iets gebeuren. En enkele ruimtes zit wel iets in.

Zolang er daar niet aan het straatprofiel gebeurt zal dat ook niet snel veranderen.

jb_nl liked this post
Skyscrapercitizen no está en línea   Reply With Quote
Old June 18th, 2018, 09:03 PM   #598
vb2
Registered User

Yep, het straatprofiel helpt inderdaad niet echt mee. Jammer dat Coolsingel herbestrating niet direct is doorgetrokken tot de Erasmusbrug, nu blijft deze straat een vreemd, leeg, een guur karakter houden. Zeker nu er een nieuw paviljoen wordt gebouwd aan de overkant zou je denken dat dat kansen biedt voor revitalisatie.

jb_nl liked this post
Old June 18th, 2018, 09:38 PM   #599
EPA001
Registered User

EPA001's Avatar

Quote:
Originally Posted by Skyscrapercitizen View Post
Je moet niet alles geloven wat EPA001 zegt.
Dat is echter in 99,9999% van de gevallen toch echt heel dringend aan te raden hoor. Want in die 99,9999% van de gevallen is wat ik post uiteraard accuraat.

Maar de laatste keer dat ik daar langsgelopen ben is alweer ruim 1,5 jaar geleden. Toen was er nauwelijks leegstand. Daarop was mijn post gebaseerd, dus accuraat.

De keren dat ik er met de tram langskom (veelvuldig) kan ik uiteraard niet of nauwelijks goed vaststellen in hoeverre die ruimtes nog gevuld zijn. Het leken toen mij destijds wel ruimtes/bedrijfjes die mogelijk snel van huurder zouden kunnen wisselen(lage kwaliteit van gebruikers), ze zouden dus in principe net zo snel zowel leeg als gevuld kunnen zijn. Volgende maand kan de situatie daar alweer anders zijn.
Old June 18th, 2018, 09:49 PM   #600
vb2
Registered User

Het feit dat ik niet doorhad dat de Walk of Fame was weggehaald, dat veel mensen niet weten wat er in de straat speelt, en het liefst zo snel mogelijk doorfietsen, geeft al aan dat de straat niet echt een success story is. En dat is toch heel raar, om de hoek van de Witte de With, en tussen de Erasmusbrug en het centrum. Om het positief te zien: deze straat heeft veel potentie en slechter kan het haast niet worden.

Reply

Thread Tools

Posting Rules