Rotterdam | Baan Tower | 150m | planning - Page 44 - SkyscraperCity

forums map | news magazine | posting guidelines

Go Back   SkyscraperCity > European Forums > Holland Hoogbouw Forums > Actueel > Rotterdam

Rotterdam » Ojajôh?

Global Announcement

As a general reminder, please respect others and respect copyrights. Go here to familiarize yourself with our posting policy.

Reply

Thread Tools
Old August 6th, 2019, 01:11 PM   #861
Eric Offereins
The only way is up

Eric Offereins's Avatar

Likes (Received): 52611

@msmeets: dat je er zo in staat.

Quote:
Originally Posted by EuroMaster View Post
Met zo'n flinke garage als die van Cooltower zou met een beetje verstand zelfs een deal kunnen maken van gezamenlijk gebruik. Kan best eens een lege garage en een teveel aan kosten gaan schelen door een betere bezetting als deze wordt gedeeld door meer gebruikers.
Ja mee eens. Helaas domineert de garage de plint van de Cooltower nogal. Daar gaat vast ruimte over zijn.
Eric Offereins no está en línea   Reply With Quote
Sponsored Links
Advertisement

Old August 6th, 2019, 01:40 PM   #862
msmeets
Registered User

Likes (Received): 156

Wellicht zit daar dan de crux: UVastgoed heeft als eerste opkoper van kavels een behoorlijke hap uit de beschikbare ruimte genomen en kan zo schaarste in parkeermogelijkheden creëren, met toekomstige onderhandelingsruimte tot gevolg...
msmeets no está en línea   Reply With Quote
Old August 6th, 2019, 01:42 PM   #863
coolresident
Registered User

Likes (Received): 81

er zijn nu al te weinig plaatsen in de cooltower garage. Sommige bewoners willen er meer maar kan niet. Je zou er nog wel een extra parkeerkelder onder en een laag erop kunnen zetten voor meer plekken. Maar dat is nogal ingrijpend in deze fase.
coolresident no está en línea   Reply With Quote
Sponsored Links
Advertisement

Old August 6th, 2019, 03:07 PM   #864
Nexxd
Rotterdammer!

Nexxd's Avatar

^bron?
Nexxd no está en línea   Reply With Quote
Old August 6th, 2019, 03:28 PM   #865
Skyscrapercitizen
TIMBY

Skyscrapercitizen's Avatar

Likes (Received): 6916

Was afname van een parkeerplaats bij aankoop appartement verplicht? Alleen dan kan ik me voorstellen dat het snel gaat namelijk.

EuroMaster liked this post
Skyscrapercitizen no está en línea   Reply With Quote
Old August 6th, 2019, 03:55 PM   #866
coolresident
Registered User

Bron: Eigen ervaring. Er is een verdeelsleutel afhankelijk van de oppervlaktje van je appartement heb je recht op 0, 1 of 2 parkeerplaatsen bij de koop. Extra bijkopen is niet mogelijk want ze zijn allemaal al verkocht / gereserveerd. Misschien dat er later nog eens eentje te koop komt maar zullen nooit grote aantallen zijn.

Collega kopers melden dat ze nu al op zoek zijn naar een extra plek maar er is vooralsnog niets beschikbaar.
Old August 6th, 2019, 04:08 PM   #867
Magistraler
alomtegenwoordig

Magistraler's Avatar

Likes (Received): 3459

In dit soort complexen zie je toch vaak dat mensen onderling parkeerplaatsen "regelen", al dan niet tegen betaling.
Logisch want de persoonlijke situatie kan zomaar veranderen (scheiding, nieuwe relatie, migratie, sabbatsjaar, verhuur, etc)
Magistraler no está en línea   Reply With Quote
Old August 6th, 2019, 04:53 PM   #868
Skyscrapercitizen
TIMBY

@ Coolresident

Ik snap je post niet. 'Recht' op een parkeerplaats?

Of bedoel je gewoon dat appartementen zijn verkocht inclusief parkeerplaats, en dat afhankelijk van de oppervlakte dat er 0, 1 of 2 per appartement zijn? En dat alle parkeerplaatsen dus gekoppeld zijn aan de desbetreffende appartementen?

Ik vind dat altijd een zeer slecht systeem namelijk. Soms is er zelfs een contractueel verbod om je parkeerplaats door te verkopen of verhuren. Heel handig als je 2 parkeerplaatsen moet aftikken á €40.000 per stuk terwijl je geen auto hebt. Wilde zelf ooit, bij oplevering, kopen in Red Apple, maar zat een huurplicht met doorhuurverbod voor een parkeerplaats bij. Ik heb ze toen uitgelachen en een ander appartement gekocht zonder parkeerplaats elders in het centrum.

Als er doorverkocht of verhuurd mag worden zullen er wel veel vrij komen vermoed ik, even geduld hebben voor de mensen die er een plekje bij willen.

EuroMaster liked this post
Skyscrapercitizen no está en línea   Reply With Quote
Old August 6th, 2019, 05:51 PM   #869
msmeets
Registered User

Recht als in: je mocht er 0, 1 of 2 kopen. Niet meer, maar wel minder. De koop van die plaatsen was dus optioneel, en ik kan inderdaad ook bevestigen dat de voor verkoop beschikbaar gestelde plekken op zijn. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat de investeerder niet nog plekken in eigendom heeft om later nog op de markt te brengen (in wat voor vorm dan ook).
Old August 6th, 2019, 05:56 PM   #870
MLN87
Registered User

Likes (Received): 775

Ik denk niet dat men verplicht wordt een parkeerplaats af te nemen bij de koop.

Ze hebben het ‘recht’ ofwel krijgen eerste voorkeur om een parkeerplaats te kopen wanneer ze een van de grotere appartementen kopen.

Als er dan nog parkeerplaatsen overblijven, dan worden die aangeboden aan de kopers die een kleiner appartement hebben gekocht.

Dat was bij Little C het geval en vermoed dat het op dezelfde manier bij de Cooltower is geregeld. (Daar oversteeg de vraag het aanbod trouwens ook).

jb_nl liked this post
MLN87 no está en línea   Reply With Quote
Old August 6th, 2019, 06:37 PM   #871
coolresident
Registered User

Ja het is zoals msmeets aangeeft. Recht in de vorm van recht om te kopen. Moet je dus nog wel extra voor betalen maar meer kopen kan niet minder wel. Wij hebben ook ihkv de splitsingsakten de splitsingstekeningen van de parkeergarage gekregen en daar staan alle plekken op genoemd en weet je dus ook al wat jouw plekje gaat worden. Uitgaande dat iedereen zijn parkeerplaats neemt blijft er weinig over. Maar dat laatste is informatie die ik niet heb. We gaan het zien.

renterghem liked this post
Old August 6th, 2019, 06:57 PM   #872
Eric Offereins
The only way is up

Eric Offereins's Avatar

Als er bij jullie al zo'n tekort aan plaatsen is zal dat bij de Baantower alleen maar erger zijn lijkt me.
Old August 6th, 2019, 07:06 PM   #873
coolresident
Registered User

O ja gerelateerd aan de parkeerplekken. Ze worden ook voorbereid op een elektrische oplaadpunt aansluiting. Moet je later zelf met een provider gaan regelen maar het is dus mooi voorbereid op de elektrische auto. Is geloof ik ook een wettelijke eis tegenwoordig. Maar dus wel fijn want vroeg of laat gaan we allemaal elektrisch.

Eric Offereins, EPA001, jb_nl liked this post
Old August 6th, 2019, 07:52 PM   #874
EPA001
Registered User

EPA001's Avatar

Likes (Received): 11235

Quote:
Originally Posted by Eric Offereins View Post
Als er bij jullie al zo'n tekort aan plaatsen is zal dat bij de Baantower alleen maar erger zijn lijkt me.
Niet ideaal, maar op ongeveer 300 meter loopafstand van de geplande locatie is de parkeergarage in het Westblaakgebouw mogelijk een alternatief? Mogelijk verwacht men dat de kopers (op termijn?) minder eigen auto's zullen bezitten. Qua OV is de locatie heel goed ontsloten alhoewel dat waarschijnlijk niet voor een ieder een aantrekkelijk alternatief zal blijken.
"Atheism is more than just the knowledge that Gods do not exist, and that religion is either a mistake or a fraud. Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
EPA001 no está en línea   Reply With Quote
Old August 7th, 2019, 09:16 AM   #875
oud-Rotterdammer
Marc from Rotterdam

oud-Rotterdammer's Avatar

Likes (Received): 1242

Quote:
Originally Posted by coolresident View Post
O ja gerelateerd aan de parkeerplekken. Ze worden ook voorbereid op een elektrische oplaadpunt aansluiting. Moet je later zelf met een provider gaan regelen maar het is dus mooi voorbereid op de elektrische auto. Is geloof ik ook een wettelijke eis tegenwoordig. Maar dus wel fijn want vroeg of laat gaan we allemaal elektrisch.

Leuk dat het is voorbereid.
Maar geldt dat inclusief de hoofd-stroomverdeling in het gebouw?

Zo niet, dan kan best zijn dat er (op termijn) een zwaardere aansluiting vanuit het openbare net nodig is, incl. een extra trafo.
Zoiets kost een paar stuivers en moet dan door de VvE worden opgehoest...
oud-Rotterdammer no está en línea   Reply With Quote
Old August 7th, 2019, 10:14 AM   #876
Skyscrapercitizen
TIMBY

@msmeets & Coolresident

Helder. Ik vermoed dat ze wachten tot alle woningen verkocht zijn en kijken wat er dan nog over is, om dat aan de liefhebbers nog te verkopen. Ik kan me niet voorstellen dat iedereen van zijn maximale opties gebruik maakt, aangezien er genoeg kopers zullen zijn zonder auto of met minder auto's. Is speculeren maar het zou me heel erg verbazen als er een tekort zou zijn.
Old August 7th, 2019, 10:41 AM   #877
woudinho
Registered User

woudinho's Avatar

Likes (Received): 1933

Quote:
Originally Posted by oud-Rotterdammer View Post
Leuk dat het is voorbereid.
Maar geldt dat inclusief de hoofd-stroomverdeling in het gebouw?

Zo niet, dan kan best zijn dat er (op termijn) een zwaardere aansluiting vanuit het openbare net nodig is, incl. een extra trafo.
Zoiets kost een paar stuivers en moet dan door de VvE worden opgehoest...

De kosten waren bij onze vve niet eens het ergste... wel de slechte informatievoorziening vanuit diverse leveranciers en de discussies over wat wel / niet kan en wie er wel of niet een elektrische auto gaat rijden in de toekomst.... Uiteindelijk is het ieder voor zich geworden wat weer resulteert in (loze) leidingen die getrokken en door vve terrein heen moeten (toestemming vve nodig). En dan hebben wij nog een binnenterrein wat het 10x makkelijker dan een parkeergarage... grootste gedeelte gaat tenslotte door eigen tuin hier...

In dat opzicht is voorbereiding wel fijn, wat idd voornamelijk loze leidingen e.d in zal houden.

Skyscrapercitizen liked this post
woudinho no está en línea   Reply With Quote
Old August 7th, 2019, 11:16 AM   #878
msmeets
Registered User

In dit stadium weten we nog niet meer dan dat het straks kan. De vraag is nu even of het een optie gaat worden waar we tijdens de bouw al gebruik van kunnen maken, of dat het inderdaad later aangelegd moet worden. Op die duidelijkheid zullen we nog even moeten wachten; de partijen wachten nu (logischerwijs) de ontwikkelingen in de markt nog af.
msmeets no está en línea   Reply With Quote
Old August 7th, 2019, 11:21 AM   #879
Poeh-hee
Registered User

Likes (Received): 1264

Zo te horen loont het om in om in dat gebied een autoverhuur bedrijfje te beginnen
Poeh-hee no está en línea   Reply With Quote
Old August 7th, 2019, 01:32 PM   #880
Eric Offereins
The only way is up

Eric Offereins's Avatar

Of een (electrische)scooterverhuur. De gemeente is auto's aan het weg pesten. Ik verwacht niet dat dat heel anders wordt als iedereen electrisch rijdt.
Sponsored Links
Advertisement

Reply

Thread Tools

Posting Rules