Vejlandskvarteret | Ørestad - Page 3 - SkyscraperCity

forums map | news magazine | posting guidelines

Go Back   SkyscraperCity > European Forums > Euroscrapers > Local discussions > Nordic & Baltic > General development > Denmark > Copenhagen

Global Announcement

As a general reminder, please respect others and respect copyrights. Go here to familiarize yourself with our posting policy.

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old September 20th, 2017, 08:35 AM   #41
Satchmoo
Registered User

Likes (Received): 125

Quote:
Originally Posted by TheBikingViking View Post
Well, what do you know... there's no longer a majority supporting the current placement, so now they will start investigating the south-western camping area for housing construction

http://www.dr.dk/nyheder/regionale/h...dt-byggeri-paa

Getting re-elected has always been the most important thing for our politicians...

Zichau liked this post
Satchmoo está en línea ahora   Reply With Quote
Sponsored Links
Advertisement

Old September 20th, 2017, 09:16 AM   #42
Hafnia
Mod nye projekter

Hafnia's Avatar

Likes (Received): 17171

En klog og smart beslutning af Overborgmesteren.
Det ville være halsløs gerning at gå imod det folkedyb og shitstemning der hersker omkring dette projekt, og naturligvis med det kommende kommunalvalg til følge.
Old September 20th, 2017, 09:22 AM   #43
TheBikingViking
Registered User

Likes (Received): 1102

Well, this is also how democracy works, isn't it? If there's not majority support in the parties, influenced by/connected to whether there's a majority support in the population, things shouldn't be done.

Regardless, I'm still skeptical of that placement.

In some ways it's good; it would take up as less attractive space of Amager Fælled, and could serve as a starting block to better connect Ørestad to Sydhavn and Islands Brygge (where the next steps in the future could be to convert all the "kolonihavehuse" to proper housing, extending Islands Brygge all the way to Sjælllandsbroen).

But on the other hand, this will not help Sundby St. one bit in passenger numbers (sure, some will bike there and use it, but surely the numbers will be a fraction of what we would see at the current placement), and I doubt the land value there is as high. But maybe demand these days is just so high that they can get what they want? Or enough? This would probably also add pressure to Artillerivej (depending on how they position entrance roads), which is already strained due to the Islands Brygge expansion, so I think that road would require some updates.

I think this investigation is good, however. I'm just sad it took this long. Let's at least explore our options. A fact is that building in the current spot is problematic for a couple of reasons, so let's at least be sure we've covered all options.

Hafnia liked this post
TheBikingViking no está en línea   Reply With Quote
Sponsored Links
Advertisement

Old September 20th, 2017, 09:40 AM   #44
Hafnia
Mod nye projekter

Hafnia's Avatar

Helt enig i alt du siger, og specielt omkring kolonihaveområdet på Islands Brygge Syd.
Det er selvfølgelig synd for de mennesker der nyder livet i de små huse, men omvendt må den slags velbeliggende og bynære sommerhusområder også efterhånden ses efter i sømmene og flyttes længere ud til fordel for byens udvikling.

Men det er jo en hel anden diskussion i forhold til denne tråd.
Old September 20th, 2017, 09:49 AM   #45
TheBikingViking
Registered User

Klart, men hvis ØFK blev flyttet til den syd-vestlige del af Amager Fælled, så ville den udvikling jo alt andet end lige blive mere relevant, da det så lige præcis er det kolonihus-område, der ville kunne binde hele tre byområder sammen.
Old September 21st, 2017, 01:49 PM   #46
Urbanus
Registered User

Urbanus's Avatar

Likes (Received): 1264

Frank Jensen har været ude i flere medier i går og kategorisk afvise at der kan blive tale om udvikling på det oprindelige område, og i Deadline siger han direkte at han ikke vil stemme for at bygge der, selv hvis det skulle vise sig at der ikke er andre muligheder:

https://www.facebook.com/DR2Deadline...0492444331457/

Det er ret bekymrende at han på den måde får malet sig op i en krog, da det jo ret sandsynligt vil vise sig, at man ikke bare kan flytte området 1 til 1. Og så er der en masse andre forhindringer, primært at det er fredet.

Det er fint nok at prøve at finde alternativer og prøve at gentænke byggeriet igen. Måske kan man finde en mellemløsning, hvor endnu mindre af området (der i forvejen er skrumpet ad flere omgange) bebygges, sammen med en del af de nye foreslåede. Eller andre mellemløsninger. Men nu får Frank Jensen malet sig op i en krog, hvor man risikerer at havne i en situation, hvor der slet ikke kan bygges overhovedet, og ingen løsninger er mulige. Så vil København mangle 2 mia. kroner, gå glip af 2500 boliger og metroen vil miste flere hundrede mio. kroner i tabte passagerindtægter. Det vil komme til at koste København dyrt, og formentlig gå ud over fremtidige muligheder for udbygning eller opgradering af metroen.

Ret dumt i forhold til det forsøg på at skyde til hjørne som K og V lavede, som er grunden til at Frank Jensen bakker ud. Han er givet bange for at tabe valget, men det kan blive en ret dyrt købt valgsejr.

Last edited by Urbanus; September 21st, 2017 at 02:16 PM.
Urbanus no está en línea   Reply With Quote
Old September 21st, 2017, 07:42 PM   #47
Fluxit
Fluxit Builders

Likes (Received): 959

Frogs forever:
http://politiken.dk/indland/kobenhav...-Richter-skala
Fluxit no está en línea   Reply With Quote
Old September 21st, 2017, 08:24 PM   #48
BrMstrBrw
Registered User

Likes (Received): 483

This whole debacle is infuriating. The area is supported by something rare and extremely valuable, a metro line and station. To not make use of that is to shit all over the money and time spent on building metro, it is shitting all over all the areas that could have gotten metro instead.
Old September 22nd, 2017, 11:24 AM   #49
seffren
Registered User

seffren's Avatar

Likes (Received): 1233

Når man næsten nu kan antage at der ikke bliver bygget på fælleden, håber jeg at man i stedet fremskynder planerne om at bygge henover motorvejen og også åbner op for muligheden for at bygge der hvor Metroen har kontorer og klargøringscentral i øjeblikket. Begge dele er muligt ifølge lokalplanerne. Jeg er dog ikke klar over, hvordan de to områder figurerer i By&Havns store regnskab om fremtidige indtægter fra grundsalg.

Med etablering af en metrostation ved Arenakvarteret og de to udvidelser af Ørestad, kan vi få et sammenhængende Ørestad City/Syd fremfor det aflange usammenhængende byområder der i øjeblikket er udsigt til.

Baltica liked this post
seffren no está en línea   Reply With Quote
Old September 22nd, 2017, 11:51 AM   #50
TheBikingViking
Registered User

Quote:
Originally Posted by seffren View Post
Når man næsten nu kan antage at der ikke bliver bygget på fælleden, håber jeg at man i stedet fremskynder planerne om at bygge henover motorvejen og også åbner op for muligheden for at bygge der hvor Metroen har kontorer og klargøringscentral i øjeblikket. Begge dele er muligt ifølge lokalplanerne. Jeg er dog ikke klar over, hvordan de to områder figurerer i By&Havns store regnskab om fremtidige indtægter fra grundsalg.

Med etablering af en metrostation ved Arenakvarteret og de to udvidelser af Ørestad, kan vi få et sammenhængende Ørestad City/Syd fremfor det aflange usammenhængende byområder der i øjeblikket er udsigt til.
Du forvirrer mig lidt med denne post

1. Hvorfor antager du, at der ikke bygges på fælleden? Nuværende forslag går at bygge et andet sted på fælleden, der hvor der var udset campingplads.

2. At bygge henover motorvejen vil jo koste en hulens masse penge. Jeg ønsker det sker ligeså meget som dig, men det vil under ingen omstændigheder kunne afvikle gælden. Og det område ville jo primært være tiltænkt erhverv, som jo ikke ligefrem flyver af hylderne pt. Der er jo masser af ledige erhversområder i både Ørestad Syd, Ørestad City og Bellakvarter som man vil alt andet end lige burde overveje at konvertere delvist til boliger først?

3. Hvis der skal bebygges ved Metro'ens kontrol- og vedligeholdelsescentral, hvor skal det så flyttes hen? Der er vel ikke plads nogen andre steder langs M1/M2?

Ønsker mig da også et endnu "bredere" og mere sammenhængende Ørestad, men det er der jo et hav af udfordringer omkring og kan ikke se hvordan det kan løse Ørestad Fælled Kvarter udfordringerne?

Urbanus, miek liked this post
Old September 22nd, 2017, 02:43 PM   #51
pifpafpuf
Registered User

Likes (Received): 26

Jeg kunne derimod godt forestille mig at Folketinget ophæver den generelle fredning på hele området - for så at tilbyde DN at indgå i en dialog/kompromis om fredning af udvalgte dele af fælleden efterfølgende.

Både for at finde de arealer, der kan sælges og bygges på - men også hvis staten fortsat vil presse en fuld havnetunnel igennem, så bliver det ekstremt dyrt at gennemføre den som boret tunnel hele vejen fra Vejlands Alle og frem til Refshaleøen.

Det må unægtelig være billigere at grave sig ned igennem fæ¦lleden og genskabe naturen efterfælgende, og dermed også sikre en løsning, der reelt kan flytte noget trafik fra vejene.

Noget med at grave sig igennem og så prøve at ramme 'Svinget' med en tunnel og så grave sig videre igennem Svinget frem mod Uplandsgade.

Ellers bliver løsningen for en havnetunnel for smal og for dyr tror jeg.

Så mit bud er at fredningen ophæves på store dele af Fælleden efter kommunalvalget - med store protester fra kommunen forstås....

kmester liked this post

Last edited by pifpafpuf; September 22nd, 2017 at 02:57 PM.
pifpafpuf no está en línea   Reply With Quote
Old September 22nd, 2017, 03:29 PM   #52
dysharmonica
Registered User

Location: København / Bratislava / Austin, TX / Philadelphia, PA
Likes (Received): 1981

@pizza, or we could just forget about the harbor tunnel. Such a terrible idea. Just ask Boston, or Seattle - and they were boring road tunnels to get rid of highways CPH is doing it for no good reason.
Old September 23rd, 2017, 11:12 PM   #53
seffren
Registered User

seffren's Avatar

Quote:
Du forvirrer mig lidt med denne post

1. Hvorfor antager du, at der ikke bygges på fælleden? Nuværende forslag går at bygge et andet sted på fælleden, der hvor der var udset campingplads.

2. At bygge henover motorvejen vil jo koste en hulens masse penge. Jeg ønsker det sker ligeså meget som dig, men det vil under ingen omstændigheder kunne afvikle gælden. Og det område ville jo primært være tiltænkt erhverv, som jo ikke ligefrem flyver af hylderne pt. Der er jo masser af ledige erhversområder i både Ørestad Syd, Ørestad City og Bellakvarter som man vil alt andet end lige burde overveje at konvertere delvist til boliger først?

3. Hvis der skal bebygges ved Metro'ens kontrol- og vedligeholdelsescentral, hvor skal det så flyttes hen? Der er vel ikke plads nogen andre steder langs M1/M2?

Ønsker mig da også et endnu "bredere" og mere sammenhængende Ørestad, men det er der jo et hav af udfordringer omkring og kan ikke se hvordan det kan løse Ørestad Fælled Kvarter udfordringerne?
Frank Jensen har udtalt at der ikke bliver bygget på det oprindelige sted og jeg tvivler på at der kan findes opbakning til at bygge andre steder på fælleden.

Jeg er godt klar over at der ikke er de samme penge i at bygge over motorvejen, men jeg tvivler på at det ligefrem vil være en underskudsforretning. Og det afhænger under alle omstændigheder af, hvilket byggeri der evt. bliver bygget. Det kan vi kun spekulere om.

Angående metroens klargøringscentral, så er der andre muligheder. Blandt andet ved det nye byggeri ved banegraven / Fisketorvet. Jeg kan ikke huske detaljerne, men det er noget jeg har hørt fra By&Havn, så muligheden for fremtidigt byggeri øst for Ørestad Syd er bestemt en mulighed.

Det er klart at det ikke er økonomisk så fordelagtigt som at bygge på den nuværende placering, men der er ikke nogen af os, der ved hvad økonomien inat bygge de steder jeg nævner vil være... men nu var det også mest ønsketænkning fra min side.
Old September 24th, 2017, 12:16 AM   #54
bongo-anders
Registered User

Likes (Received): 4700

Hvordan havde du forestillet dig at M1 og M2 skulle kunne finde vej ud til Fisketorvet.

Danton05 liked this post
bongo-anders no está en línea   Reply With Quote
Old September 24th, 2017, 12:34 AM   #55
TheBikingViking
Registered User

Quote:
Originally Posted by seffren View Post
Frank Jensen har udtalt at der ikke bliver bygget på det oprindelige sted og jeg tvivler på at der kan findes opbakning til at bygge andre steder på fælleden.
Øhm, jeg kan altså ikke følge dig her seffren; hele situationen pt. går jo ud på, at der er flertals-opbakning for at bygge på camping-grunden på fælleden. At det ikke kan lade sig gøre af andre årsager, f.eks. at jorden ikke er god til at bygge på eller folketinget ikke vil ophæve fredningen er noget andet, men hele den situation vi nu er havnet i er jo netop fordi der er opbakning til at flytte byggeriet vest på fælleden...
Old September 24th, 2017, 08:57 AM   #56
seffren
Registered User

seffren's Avatar

Quote:
Originally Posted by bongo-anders View Post
Hvordan havde du forestillet dig at M1 og M2 skulle kunne finde vej ud til Fisketorvet.
God pointe Det er muligt jeg har har misforstået hvor en del af det nuværende klargøringsområde By&Havn har mulighed for at inddrage til byggeri... men jeg er ret sikker på at muligheden foreligger (så åbenbart i mindre grad end jeg havde forstået det).
Old September 24th, 2017, 08:59 AM   #57
seffren
Registered User

seffren's Avatar

Quote:
Øhm, jeg kan altså ikke følge dig her seffren; hele situationen pt. går jo ud på, at der er flertals-opbakning for at bygge på camping-grunden på fælleden. At det ikke kan lade sig gøre af andre årsager, f.eks. at jorden ikke er god til at bygge på eller folketinget ikke vil ophæve fredningen er noget andet, men hele den situation vi nu er havnet i er jo netop fordi der er opbakning til at flytte byggeriet vest på fælleden...
Jeg tror den opbakning hurtigt kan smuldre, når først Amager Fælleds Venner et.al får rettet fokus mod de nye planer. Jeg tror i hvert fald ikke personligt på at det lykkedes at ophæve fredning og bygge andre steder på fælleden.
Old September 24th, 2017, 10:19 AM   #58
TheBikingViking
Registered User

Nå nej, det kan sagtens være, intet er jo fastlåst endnu, men man må trods alt forholde sig til status quo, og der er planen fortsat byggeri på fælleden.
Old September 24th, 2017, 10:35 AM   #59
Hafnia
Mod nye projekter

Hafnia's Avatar

Personligt tror jeg på den oprindelige plan stadig er i spil....efter kommunalvalget

Baltica, dysharmonica liked this post
Hafnia está en línea ahora   Reply With Quote
Old September 24th, 2017, 12:05 PM   #60
HenrikBruunDK
Registered User

Likes (Received): 151

Quote:
Originally Posted by Hafnia View Post
Personligt tror jeg på den oprindelige plan stadig er i spil....efter kommunalvalget
Der kommer i hvert fald byggeri efter den ene eller anden plan i området efter kommunalvalget. Ellers mangler der efter sigende godt 2 milliarder DKK til betaling for den metro der allerede er kørende.

TheBikingViking, miek, Baltica liked this post
HenrikBruunDK no está en línea   Reply With Quote
Sponsored Links
Advertisement

Reply

Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules