Hamburg - SkyscraperCity

forums map | news magazine | posting guidelines

Go Back   SkyscraperCity > European Forums > Holland Hoogbouw Forums > Gebouwde omgeving > Fotoforum

Fotoforum Foto's van wolkenkrabbers, skylines en de gebouwde omgeving.

Global Announcement

As a general reminder, please respect others and respect copyrights. Go here to familiarize yourself with our posting policy.

Reply

Thread Tools
Old June 24th, 2005, 12:21 AM   #1
Imzadi
Registered User

Likes (Received): 0

Hamburg

Ben hier de laatste tijd vooral passief aanwezig, maar na een lang weekend Hamburg leek het me toch wel leuk een fotoserie te plaatsen...

Ik was zelf behoorlijk onder de indruk van deze zeer veelzijdige stad

1. raadhuis

2. innen alster

3.

4. ost-west strasse met domtoren

5. doorkijkje vanuit speicherstadt

6. speicherstadt

7. speicherstadt

8. speicherstadt

9. speicherstadt

10. speicherstadt

11. speicherstadt

12. speicherstadt

13. speicherstadt / hafencity

14. kaispeicher

15. kaispeicher

16. waterfront

17. speicherstadt / hafencity

18. waterfront

19. ost-west strasse

20. altona

21. altona

22. altona

23. blankenese

24. blankenese

25. blankenese

26. blankenese

27. blankenese

28. blankenese

29. blankenese

30. blankenese
Imzadi no está en línea   Reply With Quote
Sponsored Links
Advertisement

Old June 24th, 2005, 12:22 AM   #2
Imzadi
Registered User

deel 2

31. blankenese

32. raadhuis

33. raadhuis

34. centrum

35. centrum

36. centrum

37. centrum

38. waterfront

39. waterfront

40. waterfront

41. waterfront

42. waterfront

43. elbe

44. elbe

45. berliner tor

46. centrum

47. centrum

48. centrum

49. centrum

50. centrum

51. st. michaelis

52. centrum

53. centrum

54. centrum

55. centrum

56. centrum

57. centrum

58. centrum
Old June 24th, 2005, 12:26 AM   #3
rdj
Weestwel?

rdj's Avatar

Mooie platen!! Hamburg lijkt mij echt een schitterende stad, zowel qua uiterlijk als uitstraling. Ik wist trouwens niet dat daar zoveel relief was (laatste foto's).
Advertisement

Old June 24th, 2005, 12:30 AM   #4
Imzadi
Registered User

Hamburg is deels gebouwd op een wal die langs de noordoever van de Elbe ligt. In het centrum van Hamburg zelf is deze hooguit 30 tot 40 meter hoog, maar in Blankenese (wijk in het westen van Hamburg) zijn toppen tot 70 meter. Dit geeft een zeer mooi front langs de Elbe.
Old June 24th, 2005, 01:44 AM   #5
g0nz0
a hacked brain

g0nz0's Avatar

Likes (Received): 19

Ik heb met veel plezier een jaar in een voorstad van Hamburg gewoond en gewerkt. Het is na Berlijn de grootste Duitse stad.

Elke foto herken ik vrijwel direct, er zijn nog zoveel mooie plekken en gebouwen die ik niet op de foto's terugzie maar de eerste week van september ga ik erheen en zal ik ook foto's maken.. wat meer van moderne kunst en de schouwburg, de elbetreppe, Gruner+Jahr uitgeversgebouw, de Fernsehturm, de Koehlbrandt brug etc.

ik heb ervan genoten Imzadi, tenx
g0nz0 no está en línea   Reply With Quote
Old June 24th, 2005, 03:38 AM   #6
Skyscrapercitizen
TIMBY

Skyscrapercitizen's Avatar

Likes (Received): 6748

Dat gebied met die huisjes op die heuvels kende ik niet, ziet er erg mooi uit!

Verder inderdaad een interessante stad, er komen ook een aantal grotere architectenbureaus vandaan en dat zegt wat. Qua opkomst is het wel een beetje te vergelijke met Rotterdam, met ontwikkelingen in oud havengebied enzo en uitgaanscultuur, 2nd city syndroom enz.
Old June 24th, 2005, 03:50 AM   #7
Bibelo
Registered User

Bibelo's Avatar

Likes (Received): 140

wauw, ziet er erg oké uit. Ook je best gedaan om om de stad veelzijdig - zoals je zelf al zegt - op de plaat te zetten
Bibelo no está en línea   Reply With Quote
Old June 24th, 2005, 08:05 AM   #8
Imzadi
Registered User

Quote:
Originally Posted by g0nz0
Ier zijn nog zoveel mooie plekken en gebouwen die ik niet op de foto's terugzie maar de eerste week van september ga ik erheen en zal ik ook foto's maken..
Volgens mij heb je wel een paar weken nodig om alles in Hamburg te kunnen zien. In zeer veel delen van de stad ben ik nog niet geweest, of ik ben er alleen even met de S-Bahn doorheen gereden. En dan zie je ook na bijna elke bocht wel weer iets interessants uit het raam

Ben benieuwd wat ik allemaal nog niet gezien heb...
Old June 24th, 2005, 09:16 AM   #9
Winus
heanig an

Winus's Avatar

Likes (Received): 2

Top Imzadi, een voor mij geheel onbekende Duitse stad.
Old June 24th, 2005, 09:26 AM   #10
Utrechter
De hoogte in...

Erg mooi idd . Had het reliëf ook niet verwacht, maakt het zeker fraaier.
Utrechter no está en línea   Reply With Quote
Old June 24th, 2005, 09:39 AM   #11
Patrick Highrise
visit the world

Patrick Highrise's Avatar

Likes (Received): 5460

Wow mooie stad, veelzijdig, charmant, modern, havens, water, heuvels!! Echt helemaal geweldig vind ik dit! Ook een erg mooie en goede fotoserie die dan ook die veelzijdigheid toont!
Die wijk in de heuvels vind ik helemaal GEWELDIG!!!

Bedankt voor het sharen!!

Lijkt me een hele interessante stad om toch te bezoeken!
2018: Liverpool - Wenen - Tanzania-Kilimanjaro (juni) - Rome (september) - Kopenhagen (oktober) - Australië rondreis (december-januari)

2019: Krakau / Krakow - Valencia (augustus) - Straatsburg (oktober) - Nieuw Zeeland rondreis (dec-jan)
Patrick Highrise no está en línea   Reply With Quote
Old June 24th, 2005, 10:04 AM   #12
empersouf
Registered User

empersouf's Avatar

Likes (Received): 22

Ik zie dat Hamburg de WOII bets goed heeft overleefd, is dat Blankenese 't Gooi van Duitsland?
Leuke foto's, Hamburg is echt een stad die een dikke skyline zou moeten hebben.
empersouf no está en línea   Reply With Quote
Old June 24th, 2005, 11:37 AM   #13
railway stick
Bas

railway stick's Avatar

Bedankt.

Ik kom ook vaak in Hamburg vanwege familie. Het is een ZEER GROTE STAD met veel verrassende hoekjes, zoals het Berliner Tor, de City Nord en Blankenese. Qua architectuur zijn de plannen van de hafencity zeker interessant. Men breidt net als in Rotterdam het stadscentrum gewoon uit in de oude havengebieden. En het belangrijkste van Hamburg: Het lèèft, dag en nacht. Of je nu in Altona of in Sankt Pauli of in Sankt Georg bent, het is in deze drie stadsgebieden altijd druk. Bovendien is er drie maanden per jaar kermis, zo zal de Hamburger Dom nu ook wel weer draaien. De stad kun je ook vaak van boven bekijken, da`s nou ook leuk: Vanaf de Heinrich Hertz Turm in het park Planten un Bomen (220 m), vanaf de St Michael, zoals bovenstaand is gebeurd, vanaf Mundsburg (100 m) en vanaf de 65 meter hoge Kohlbrandtbrücke in het havengebied (paspoort mee, vrijhandelszone).
Hamburg is ook een heel tolerante stad, de burgemeester Ole von Beust is zelf gay en wat me verder opviel, is dat er vrij-uit bier GEZOPEN wordt op straat. En dat daar weer veel `Scandi`s` opaf komen natuurlijk.
De rijkste stad van Duitsland kent verder een `boom` in vrijstaande, onder architektuur gebouwde villa`s. Niet zozeer in Blankenese, maar vooral langs de Alster en in Aumühle. Pak een fiets of huur er eentje (Achso, Holländer? ha ha ha) en ga er op af.
Nog een tip: Logeren in Hamburg is vrij duur. Neem een hotel in een havengebied of in een dorp vlakbij de stad. Zo kun je in Boitzen bij Sittensen aan de A1 Köln-Hamburg al voor 16,50 Eur pp overnachten en ontbijten......
En dat bordje hing gewoon aan een appelboom gespijkerd.
Dus weekendje niks te doen? Bezoek eens Noordduitsland, best wel leuk.
railway stick no está en línea   Reply With Quote
Old June 24th, 2005, 12:06 PM   #14
bobdebouwer
Your advertisement here?

bobdebouwer's Avatar

Likes (Received): 117

Coole serie, Hamburg lijkt me een aantrekkelijke stad. Misschien deze zomervakantie
Old June 24th, 2005, 01:54 PM   #15
Ace
Captain

Ace's Avatar

Likes (Received): 139

Ha, dit doet me denken aan 'Winter in Hamburg' van onze Frankie Boeijen!
Alleen al als je dat nummer hoort krijg je zin om die stad 'n keertje te gaan bezoeken.
Old June 24th, 2005, 02:54 PM   #16
supercees
My train goes everywhere!

supercees's Avatar

Likes (Received): 195

Mooie reeks… en krijg nu spijt dat ik nooit eerder hier geweest ben! Van mij mag je vaker foto’s posten!
Old June 24th, 2005, 03:53 PM   #17
hooghoudt
Stadtaffe

hooghoudt's Avatar

Likes (Received): 2

toffe serie~! ben er afgelopen serie voor het eerst echt geweest, bij een 'echt' duits gezin in huis gewoon. supervet. de stad zelf is inderdaad erg groot en er is veel te beleven. ik hoop dat ze erin 2016 de OS krijgen

zeker een aanrader om een keer heen te gaan! (en doe dan gelijk ook bremen aan, zeker ook een toffe stad. en als je dan toch bezig bent neem dan groningen ook gelijk mee )
hooghoudt no está en línea   Reply With Quote
Old June 24th, 2005, 04:50 PM   #18
g0nz0
a hacked brain

g0nz0's Avatar

Likes (Received): 19

Quote:
Originally Posted by Soufian
Ik zie dat Hamburg de WOII bets goed heeft overleefd, is dat Blankenese 't Gooi van Duitsland?
Leuke foto's, Hamburg is echt een stad die een dikke skyline zou moeten hebben.
De binnenstad van Hamburg was ernstiger vernield dan Rotterdam, er is echter veel herbouwd.

Blankenese is inderdaad wel een prijzig gebied maar Wedel is nog duurder, hier staat ook het ziekenhuis waar Bernhard regelmatig behandeld werd. Deze voorstad is nog groener en grenst aan Blankenese.
Rotterdam en Hamburg hebben veel overeenkomsten, 's lands grootste havenstad, WOII bombardement(en), 2na grootste stad, veel moderne bouw, vrij liberaal bouw beleid. Echter een verschil is dat Hamburg vooral laagbouw is neergezet, men kiest minder voor hoogbouw vergeleken met Rotterdam.

Een deel van speicherstadt is trouwens door de Nederlandse hanze-vaarders gebouwd. Bezoek in de zomer ook de Fischmarkt eens, een hilarische belevenis, veel standwerkers, vanaf 5 uur 's ochtends, meteen door na het stappen op de Reeperbahn (ligt er vlak naast). O ja dat is ook zoiets, de Reeperbahn is HET uitgaansgebied, dat er ook prostituees te vinden zijn is eigenlijk bijzaak en dan nog is het in speciale afgesloten straatjes te zoeken die alleen toegankelijk zijn als je oud genoeg bent.

Hamburg heeft trouwens qua oppervlakte de grootste begraafplaats ter wereld, Friedhof Ohlsdorf. De straten hebben er allemaal namen en er is een eigen buslijn.

zie hier het zuidelijke deel van de begraafplaats waar o.a. Karl Marx ligt:

klik voor grote versie - de blauwe wandelroute duurt 1,5 uur bijvoorbeeld!

Last edited by g0nz0; June 24th, 2005 at 04:57 PM.
g0nz0 no está en línea   Reply With Quote
Old June 24th, 2005, 05:08 PM   #19
0591
...

0591's Avatar

Likes (Received): 302

Erg mooi en verassend. Op sommige foto's ziet het er op en top duits uit, op andere juist weer helemaal niet. Veel diversiteit.
0591 no está en línea   Reply With Quote
Old June 24th, 2005, 06:35 PM   #20
Imzadi
Registered User

Bremen

@Iedereen: dank voor de positieve reacties en complimenten! Ik raad een ieder die van stedenbouw en architectuur houdt zeker aan om Hamburg eens te bezoeken.

Quote:
Originally Posted by hooghoudt
zeker een aanrader om een keer heen te gaan! (en doe dan gelijk ook bremen aan, zeker ook een toffe stad. en als je dan toch bezig bent neem dan groningen ook gelijk mee )
Ik ben vorig jaar al eens een dagje in Bremen geweest. Is zeker ook een leuke stad met enkele bijzondere plekjes, maar Bremen kan wat mij betreft de vergelijking met Hamburg zeker niet aan.
Ik moet er eerlijkheidshalve wel bij vermelden dat het die dag in Bremen erg regenachtig was, en afgelopen weekend in Hamburg volop zomer.

Bremen 1:

Bremen 2:

Bremen 3:

Bremen 4:

Bremen 5:

Bremen 6:

Bremen 7:

Bremen 8:

Bremen 9:

Bremen 10:

Bremen 11:

Bremen 12: