[Zagreb] - Međunarodna zračna luka Franjo Tuđman - Zagreb | Zagreb International Airport | ZAG - SkyscraperCity

forums map | news magazine | posting guidelines

Go Back   SkyscraperCity > European Forums > Hrvatski Forum > Economy and development > Zrakoplovstvo

Zrakoplovstvo Aviation

Global Announcement

As a general reminder, please respect others and respect copyrights. Go here to familiarize yourself with our posting policy.

Closed Thread

Old March 4th, 2006, 07:26 PM   #1
mic of Orion
I come in peace \V/

Likes (Received): 48

[Zagreb] - Međunarodna zračna luka Franjo Tuđman - Zagreb | Zagreb International Airport | ZAG

Zagreb is to get new Airport terminal ,

New terminal is set to be 65600sqm with plenty of space for future expansion.

Terminal would be constructed with future expansion in mind, a principle of Lego construction techniques will be used.

Airport will have 11 Passenger Boarding Bridges and 22 gates. New 770x320m apron is to be constructed allowing for 20 Medium Jet positions, and 5 Wide body positions. Terminal itself would allow for 8 medium body aircraft and 3 wide body aircraft.

Terminal at first would have designed capacity of 3.5 million passenger, with maxim capacity of 8.5 million passengers.

Future expansions will allow for terminal three times the size - 200 000sqm and arms length of about 1000m (tip to tip) allowing for 32 PBB's or 32 parking slots at the terminal itself and about 25 parking slots on tarmac, in total 57 slots..

Construction on the airport is set to start in year's time, 2008, . New Terminal is set to open in late 2010, October or December being most likely date of grand opening.

New terminal once completed will be among largest in Central Europe, only one in Prague and Warsaw being larger...

Top 10 Airports by size in Central Europe projected for 2011...

1. Warsaw 126 000sqm
2. Prague 122 000sqm
3. Zagreb 65600sqm
4. Budapest 59400sqm
5.Vilnius - 49400 sqm
6. Sofia. 48600sqm
7. Ljubljana 42700sqm (32500 new terminla)
8. Dubrovnik 32800sqm
9. Bucharest 31600sqm
10. Belgrade 29600sqm
11. Split 25200sqm

Current Zagreb terminal has 15500sqm and maximum capacity of 2 million, number soon to be reached (2007).

Saga of new airport terminal is very long and messy, it all started in 1990 when former Communist government proposed idea for new terminal, Croatian architects where asked to come with the ideas and proposals for the terminal, investment of 500 million U$ was promised and hoped new terminal could open by 1997/8, but in mean time war intervened and all plans for new airport where halted.

Airport during 90's stagnated and never exceeded million passengers, the lowest ebb came in 1992 when only 250 000 passengers used the airport,. this figure improved in 1993 with 320 000 passengers and some sort of recovery by 1998 when airport handled 1180 000 passengers, in 1999 airport number went down again due to the NATO war on Serbia, all airports in the region suffered as a result (no politics plz)...

In 1997 NACO, a Dutch airport constancy made a design study for new airport terminal on request of than government and new plans envisaged 4.5 million passenger capacity and future enlargement for 42 Sky Bridges and eventual capacity of 25 million by 2030. Corruption, and other issues have stalled progress on this particular project.

NACO proposal 1997 and subsequent Master Plan and expansion plan for the airport

In 2000 with the election of new government Airport got new lease of life, study was commissioned, a arhitects Roland Berger were incited to produce new design in 2003, in 2005 Scott Associates where asked to complete design on the study and ASM associates where asked to do feasibility study on new terminal.

Designs where completed lat year on December 30th, and handed in, Designs where quite similar to original NACO design with slight distinctions and about 40% larger passenger terminal allowing for much greater capacity.

Zagreb is becoming very important air hub in Croatia and passenger number are grooving at rather high rate, in 2005 passenger number grew by 10% and in 2006 they are excepted to hit 15%. Number of airlines have started scheduled flights to Zagreb and as a result Zagreb is set to increase passenger number dramatically. Zagreb Airport is expected to handle 3 million passengers by 2010...

Airlines with scheduled flights to Zagreb Airport as of 31st. 12. 2006...

Aeroflot (Moscow-Sheremetyevo)
Air Alps Aviation (Milan-Malpensa)
Alitalia (Rome-Fiumicino, Milan-Malpensa)
Air France (Paris-Charles de Gaulle)
Austrian Airlines (Vienna)
Austrian Arrows operated by Tyrolean Airways (Vienna, Salzburg, Graz, Linz, Innsbruck)
B&H Airlines (Mostar, Sarajevo)
Croatia Airlines (Hub, Amsterdam, Brač, Brussels, Damascus, Dubrovnik, Frankfurt, London-Heathrow, Mostar [seasonal], Munich, Paris-Charles de Gaulle, Prague, Pula, Rome-Fiumicino, Sarajevo, Skopje, Split, Tel Aviv, Vienna, Zadar, Zürich)
CSA Czech Airlines (Prague)
Germanwings (Berlin, Cologne, Hamburg, Stuttgart)
LOT Polish Airlines (Warsaw)
Lufthansa (Frankfurt)
Lufthansa Regional operated by Eurowings (Munich)
KLM (Amsterdam)
Malév Hungarian Airlines (Budapest)
North American New York, [seasonal]
SAS - (Stockholm, Copenhagen, Oslo)
Sun Adria (Hub, Milan, Bologna, Geneva, Turin, Venetia)
Skyservice Airlines (Dublin, Toronto [seasonal])
TAP Portugal (Bologna, Lisbon)
Turkish Airlines (Istanbul)
Wizz Air (London-Luton)

Number of Airlines plan to add Zagreb to there destination,

BA (perhaps in 2007 or early 2008)
Dalmatian Air (Hub - either 2007 or early 2008)
Central Wings (Polish low cost - late summer or early Autumn)
EasyJet (late summer)
El Al (Israeli Air - negation ongoing for start of service on Tel Aviv Zagreb route currently served by CA)
Iberia (either this or following year)
Not sure one major North American Airline to serve Zagreb - reported by Globus and jutranji list, (2007)
Ryan Air (later in this year)
Brussels Air (Mid spring or early summer)
SkyEurope (Late Summer)

Scans by Mate Balota,

"They that can give up essential liberty to obtain a little temporary safety deserve neither liberty nor safety" Benjamin Franklin

"All that is required for evil to prevail is for good men to do nothing." Edmund Burke

"Religion leads to anger, anger leads to hate, hate leads to bigotry, bigotry leads to suffering!!!" Mic of Orion

Last edited by mic of Orion; December 27th, 2006 at 07:14 PM.
mic of Orion no está en línea  
Sponsored Links
Advertisement

Old March 4th, 2006, 07:42 PM   #2
Bosanac

Likes (Received): 1

finally, the current one reminds me more of a bus station then an airport.
Bosanac no está en línea  
Old March 4th, 2006, 07:43 PM   #3
mic of Orion
I come in peace \V/

^lmao very true.,...

"They that can give up essential liberty to obtain a little temporary safety deserve neither liberty nor safety" Benjamin Franklin

"All that is required for evil to prevail is for good men to do nothing." Edmund Burke

"Religion leads to anger, anger leads to hate, hate leads to bigotry, bigotry leads to suffering!!!" Mic of Orion
Sponsored Links
Advertisement

Old March 4th, 2006, 08:15 PM   #4
Czas na Żywiec
Globetrekker

Likes (Received): 1055

Good job, Croats.

AR AT BE BG BR CA CH CY CZ DE DK EE ES FI FR GR HR HU IE IT JP LT LU LV NL PL RO RS SE SI SK TR UA UK US UY
Czas na Żywiec no está en línea  
Old March 4th, 2006, 08:54 PM   #5
gwinczlav

Likes (Received): 0

Yeah, good job Croats

Mic, what about the current and second runway. What type of runway is the current one, how much traffic it can hold? Is it justifiable to build a second line just because of snowy days? Aren't the winter months the ones with the least traffic?
What do you think, when will the second runway become a must in traffic and years?

The article from Globus just mentions that the current runway is very modern and that it's enough.
gwinczlav no está en línea  
Old March 4th, 2006, 09:15 PM   #6
mic of Orion
I come in peace \V/

Gwin, interesting questions,

well 2nd runway is not really imperative to be honest, but Zagreb being far away from nearest major airport with excess landing capacity might be pushed to build second 4km runway from safety reasons not bc of the traffic needs, one runway that Zagreb has with fully extended taxiway has quite good capacity, I think 24 landings per hour and 24 takes offs would be possible without any safety concerns, if strictest parameters are used for landing at international airport with one runway than 18 landings per hour are allowed, giving you ,maximum daily allowance of 270 landings over 15 hours (2 shifts) in passenger figures this is about 30 000 passengers a day to land and 30 000 to take off, or about 60 000 passengers per day... Meaning airport with one runway can easily handle about 20 million passengers.

Is there a need for second runway at Zagreb airport considering traffic there is only 1.6 million, not from commercial reason, but for safety reasons yes, it is, and if Air force keeps its base in Zagreb than certainly there will be an requirement for second runway...

Zagreb Airport runway is 3250m long and 45+10m wide with taxiway being 3000m long and having width of 25m... Distance between Taxiway and Runway is 170m meaning it can be used as emergency landing strip in case of extreme emergencies...
I think airport runway is concrete and asphalt cover and it is CAT3b. Runway got its CAT3B equipment in late 2003 and it was installed during late 2003 and early 2004.

Runway at Zagreb airport is of very high standard, as it should be, I think no other airport has such runway in Croatia, there is one in Slovenia and Belgrade just got its runway redone, most other major airport have such runways but in EE, only Prague, Warsaw, Budapest, Bucharest, Sofia (being done as we speak), Belgrade, Ljubljana and Zagreb have CAT3B runways, although I'm certain many more will upgrade there runways, Dubrovnik is doing it as we speak, or has already done it, not sure, Katowice, Gdansk, Bratislava, Krakow, Poznan and Sarajevo might be getting it quite soon as well...

Old March 5th, 2006, 04:26 AM   #7
3tmk
Rusty Robot

In relation to the current airport, where is this one located?
And in spirit of Sheratonmngr's great quote:
https://www.skyscrapercity.com/showpo...&postcount=102
are they putting 'glass modern airbridges"?
Old March 5th, 2006, 05:19 AM   #8
LordMarshall
Evil is a Point of View

Likes (Received): 8557

great looking airport

“The Roots of Violence: Wealth without work, Pleasure without conscience, Knowledge without character, Commerce without morality, Science without humanity, Worship without sacrifice, Politics without principles” - Mahatma Gandhi

LordMarshall no está en línea  
Old March 5th, 2006, 04:04 PM   #9
mic of Orion
I come in peace \V/

Quote:
Originally Posted by 3tmk
In relation to the current airport, where is this one located?
And in spirit of Sheratonmngr's great quote:
https://www.skyscrapercity.com/showpo...&postcount=102
are they putting 'glass modern airbridges"?
New terminal is about 2.5km to the south of present terminal, it will have plenty of land for expansion and 2nd runway can be added sometimes in future, calls for second runway have been getting stronger and stronger, so much government is now seriously considering a construction of second runways sometimes this decade or early in next..

As to Passenger Boarding Bridges, Phil, Sherertonmngr is an idiot, he said this to provoke Bulgarian forumers, he was simply a troll who wanted to provoke negative reaction, rest is history...

As Zagreb airport is all steal and glass, I'd be surprised if boarding bridges aren't also made of steal and glass, but glass bridges aren't some fashion statement nor are the latest thing in design, and anyways what Shheretonmanger failed to say Belgrade got only 4 of these glass bridges rest are old metal bridges which aren't that bad, as you know Belgrade has 13 PBB's, 9 are older generation and 4 are newly added PBB's as a result of reconstruction of 2nd terminal, Shetrtonmnger failed to mention that, if he did he would end like a real arse.

Old March 6th, 2006, 06:16 AM   #10
dejan

Likes (Received): 40

Very impressive!
dejan no está en línea  
Old March 6th, 2006, 10:19 AM   #11
Belgrade Girl

Likes (Received): 1

very nice
Belgrade Girl no está en línea  
Old March 6th, 2006, 01:17 PM   #12
Giorgio

Likes (Received): 495

Wow. Nice!
Giorgio no está en línea  
Old March 19th, 2006, 03:19 PM   #13
krzamak

Likes (Received): 19

2011. AVIOMOSTOVI Iz zgrade zračne luke putnike će do zrakoplova voditi jedanaest aviomostova

Novi zagrebački aerodrom

Za dvije godine počinje gradnja nove Zračne luke: bit će veća pet puta, stajat će 212 milijuna eura, a otvara se 2011.

Pisao: Boris Orešić
Snimio: Darko Tomaš

Najkasnije početkom 2011. Zagreb će napokon dobiti novu modernu zgradu zračne luke, koja će se nalaziti dva i pol kilometra sjeveroistočno od postojeće, a od nje će biti veća čak pet puta. Iz kanadskog arhitektonskog studija Scott Associates Architecture ovih je dana stigla nova studija s prvim skicama arhitektonskog rješenja futurističkog zdanja površine 65.600 četvornih metara koje Globus ekskluzivno objavljuje. Direktor Zračne luke Zagreb Boško Matković otkriva da se nedavno sastao s ministrom mora turizma, prometa i razvitka Božidarom Kalmetom, zagrebačkim gradonačelnikom Milanom Bandićem, njihovim najbližim suradnicima te predstavnicima nekoliko konzultantskih tvrtki da bi dogovorili model financiranja projekta vrijednog 212 milijuna eura. No, s obzirom na to da će ZLZ svojom akumulacijom kroz cijeli period izgradnje osigurati dio potrebnih sredstava, vrijednost investicije bit će oko 167 milijuna eura. Prema njegovim riječima, odlučeno je da će dio tog iznosa, oko 52 mlijuna eura, osigurati država i Grad Zagreb. Ostatak će se financirati kreditom koji će otplaćivati Zračna luka prihodima od svoga poslovanja.

NADOGRADNJE

Napokon je posve sigurno da se aerodrom neće davati u koncesiju niti će se privatizirati. Budući da je već postignut dogovor s vojskom o ustupanju zemljišta na Plesu gdje se danas nalazi vojna baza i gdje će niknuti nova zgrada, u idućih desetak dana očekuje se još samo konačno potpisivanje službenog sporazuma o sufinanciranju između predstavnika Zračne luke, Grada i Vlade. Odmah nakon toga počinju aktivnosti oko ishođenja lokacijske i građevinske dozvole te izrade sve potrebne projektne dokumentacije, a ako taj proces bude trajao kraće od dvije godine, vrlo je izvjesno da će za prihvat putnika zgrada biti spremna i prije 2011., s obzirom na to da su za izvođenje građevinskih radova potrebne oko tri godine.
Konačnoj odluci o gradnji prethodilo je nekoliko godina opsežnih priprema tijekom kojih je izgrađeno nekoliko studija na temelju kojih je odabran najbolji model financiranja i tehničkih rješenja novog terminala, koji će nakon dovršetka prve faze, najkasnije 2011., imati kapacitet za prihvat do 3,3 milijuna putnika godišnje, što je dvostruko više od aktualnog broja putnika zagrebačkog aerodroma. Prema kanadskoj studiji, brojku od 3,3 milijuna putnika godišnje ZLZ bi trebao dostići prije 2020. Projekt stoga omogućava daljnje nadogradnje kojima bi se osiguralo povećanje kapaciteta do čak 12,5 milijuna putnika, godišnje što bi trebalo zadovoljiti potrebe Zagreba barem do 2060. Za te nadogradnje po sistemu lego-kocaka već je osiguran prostor. Sadašnji vojni prostor prenamijenit će se u civilni i u budućem prostornom planu Grada Velike Gorice.

FUTURISTIČKA FANTAZIJA

Skicu je izradio animator "Gospodara prstenova"
Studija kanadske tvrtke Scott Associates Architecture i prve slike novog aerodroma trebale bi biti podloga za natječaj koji će biti raspisan za odabir konačnog arhitektonskog rješenja.
Kanadska je tvrtka, koja je osmislila rješenja za velik broj aerodroma širom svijeta, projekte napravila posve besplatno jer je riječ o suradnji s kanadskom vladom koja na taj način financira promociju svoga gospodarstva u svijetu.
U Hrvatskoj je Scott iz Toronta dosad bio angažiran na projektiranju zadarskog aerodroma. Autor slika poznati je kanadski dizajner Ted Nasmith koji se proslavio animacijama i vizualnim rješenjima za filmove "Gospodar prstenova".

SKOK PREKO OCEANA

Od 2007. izravna veza sa Sjevernom Amerikom
Direktor Boško Matković ističe kako je prošle godine ZLZ ostvario kumulativno 312 milijuna kuna prihoda i oko 19 milijuna kumulativne dobiti nakon oporezivanja. To su, dodaje, vrlo dobri poslovni rezultati, a u ovoj i idućim godinama planira dodatno povećanje broja putnika od 10-ak posto godišnje, što je dvostruko više od europskog prosjeka. U prva dva zimska mjeseca ove godine putnika je bilo 10 posto više nego u istim mjesecima prošle godine, što je porast koji je nadmašio sva očekivanja. U Zagreb slijeću zrakoplovi većine važnijih europskih aviokompanija, a uskoro bi mogao dobiti još nekoliko izravnih linija, primjerice letove za Portugal. S kompanijom Emirates iz Ujedinjenih Arapskih Emirata intenzivno se pregovara oko uspostave linije Zagreb-Dubai, a američka Delta, kaže Matković, ozbiljno razmišlja o otvaranju redovnih linija za Zagreb 2007., čime bi glavni grad Hrvatske napokon dobio svoj prvi izravni prekooceanski let, odnosno vezu sa SAD-om.
"Unatoč brojnim ograničenjima koja nam nameće rad u staroj zgradi, ZLZ je jedna od najefikasnijih europskih zračnih luka koja je kašnjenja zrakoplova uspjela svesti na minimum", ističe Matković odbacujući nedavne napise o velikim kašnjenjima. Naime, tijekom cijele prošle godine trajalo je postupno prebacivanje zagrebačke Kontrole leta na novi radarski sustav, što je, potvrđuju to i podaci vodećih europskih organizacija za civilni zračni promet, uzrokovalo znatna kašnjenja aviona koji su na svojim rutama prelijetali Hrvatsku.
Od travnja će se Kontrola leta u potpunosti prebaciti na novi sustav, što bi joj trebalo omogućiti normalno opsluživanje svih zrakoplova unatoč predviđenom velikom povećanju prometa iznad Hrvatske u odnosu na prošlu godinu. ZLZ je, otkriva Matković, lani imao 19.087 polijetanja pri čemu su zrakoplovi u polasku kasnili ukupno 162.392 minuta, no zračna luka je bila odgovorna za samo 7666 minuta, što je u prosjeku 0,4 minute po zrakoplovu. Smanjenju kašnjenja u velikoj je mjeri pridonijelo uvođenje novog sustava za slijetanje i polijetanje po magli. Drugi je bitan faktor i uvođenje efikasnog sustava kvalitete, koji sustavno eliminira uočene pogreške u procesima.

MODERNA PISTA Novi će se aerodrom, najavljuje direktor Matković, koristiti postojećom pistom, koja ima najmoderniju opremu

AVIOMOSTOVI

Matković naglašava da će novi putnički terminal imati središnju halu i dva krila, iz kojih će putnike do zrakoplova voditi 11 aviomostova, što je rješenje koje primjenjuje većina modernih aerodroma. Imat će dvije nadzemne etaže, gornju za odlazni i donju za dolazni promet, čime će biti vrlo pregledan i jednostavan za snalaženje. U središnjem dijelu zgrade i u aneksima bit će, uz čekaonice, i sve potrebne aerodromske službe, i dovoljno prostora za brojne dućane, restorane, kafiće, frizerske salone, putničke agencije, apoteke, banke, mjenjačnice i sve ostale prateće sadržaje bez kojih se suvremena zračna luka teško može zamisliti, poput luksuznih salona za putnike business-klase. Konačan broj trgovačkih i ugostiteljskih objekata znat će se kad zgrada bude gotova, no sigurno je da će se iza staklene fasade nalaziti baš sve što putnicima nude veliki europski aerodromi.

GARAŽA I HOTEL

U sklopu terminala nalazit će se velika garaža u kojoj će putnici moći ostaviti svoje automobile. U manjoj zgradi koja je predviđena ispred putničkog terminala uz garažu bit će i hotel koji će hodnicima biti izravno povezan s aerodromskom zgradom. Planira se da će hotel i garaža biti otvoreni istodobno kad i novi terminal. Novi će se aerodrom, najavljuje direktor, koristiti postojećom pistom, dugom 3252 i širokom 45 metara, koja je u dobrom stanju i ima najmoderniju opremu za slijetanje i polijetanje.
Od početka je, kaže on, bilo jasno da model financiranja uz pomoć kredita uz državno jamstvo ne dolazi u obzir jer bi se time povećao vanjski dug države, što je u ovom trenutku nedopustivo.
Njemačka konzultantska tvrtka Roland Berger napravila je, na temelju cjelokupnog uvida u poslovanje ZLZ-a, studiju kojom je razradila nekoliko modela financiranja i projekciju poslovanja do 2030. Ministarstvu mora, turizma, prometa i razvitka prošlog su ljeta prezentirana dva modela - davanje zračne luke u koncesiju te pronalaženje strateškog partnera koji bi izgradio novi terminal i postao suvlasnik aerodroma.

SAMOFINANCIRANJE

"Tada sam predložio da treba istražiti i mogućnost samofinanciranja jer su projekcije poslovanja pokazale da bi zračna
luka mogla samostalno generirati dovoljno novca za otplatu kredita. Smatram da nije mudro predati zračnu luku u ruke privatnog partnera jer je vrijednost njezine infrastrukture trenutno prilično mala. Osim toga, imamo dovoljno iskustva i znanja u vođenju toga posla da nam po svaku cijenu ne treba strani partner koji bi donio svoje znanje. Najbolji partner u ovom projektu ZLZ-u svakako su država i Grad Zagreb, što su nam na kraju potvrdili i konzultanti iz tvrtke Deloitte koji su izradili tzv. vlastiti model financiranja novog putničkog terminala", objašnjava Matković.

STARI MASTERPLAN

Stoga se neće ni mijenjati sadašnja vlasnička struktura po kojoj je aerodrom u 55-postotnom vlasništvu države, 35 posto vlasništva ima Grad Zagreb, a po pet posto Grad Velika Gorica i Zagrebačka županija.
"Zračna luka bit će poduzeće koje će garantirati otplatu kredita, za što treba uvesti nova pravila dugoročnog poslovanja. Već smo razgovarali s nekoliko domaćih i stranih banaka koje su vrlo zainteresirane za kreditiranje projekta", kaže Matković.
Prilikom izrade projekta, dodaje direktor, bio je uzet u obzir i master-plan novog terminala koji je 1997., kad se prvi put ozbiljno zahuktala ideja o gradnji, izradila nizozemska tvrtka Naco. Iako je realizacija projekta tada bila odgođena za neka bolja vremena, studijom je jasno utvrđeno da nema smisla rekonstruirati postojeću zgradu nego treba graditi novu. Iako se stara zgrada, sagrađena još 1962. i nekoliko puta nadograđivana, stalno obnavlja kako bi mogla služiti svrsi, ona je po svojoj koncepciji zastarjela i u najboljem slučaju može podnijeti promet od dva milijuna putnika godišnje. S obzirom na to da su studije nekoliko uvaženih europskih instituta pokazale da zagrebački aerodrom još nekoliko godina može računati na godišnji rast broja putnika za oko deset posto, brojka od dva milijuna putnika bit će dostignuta već za tri godine. Zagrebački Prometni fakultet, kaže Matković, procijenio je da ZLZ u ovakvom stanju teško može kvalitetno servisirati više od 1,5 milijuna putnika na godinu, a ta je brojka u 2005. premašena. U svakom slučaju, krajnje je vrijeme za gradnju novog terminala koju ovaj put, čini se, ništa ne može zaustaviti.

LOW-COST TERMINAL

Stara zgrada za jeftine zračne prijevoznike
Na staroj zgradi, čija je ukupna površina oko 15.000 kvadrata, i sad se rade rekonstrukcije dolaznih terminala kako bi još pet godina, do otvaranja nove, mogla zadovoljavati potrebe prometa. Matković otkriva kako se već razmatra ideja da se, kad nova zgrada bude dovršena, stara koristi kao terminal za niskobudžetne avioprijevoznike koji imaju osjetno niže prohtjeve od tradicionalnih mrežnih operatera. Konačna odluka o budućoj namjeni bit će donesena ovisno o potrebama i stanju na tržištu za pet godina.
Prije naglog razvoja niskotarifnih kompanija, razmišljalo se o pretvaranju stare zagrade u terminal za teretni promet, a ta je mogućnost i dalje otvorena.

PLAN ŠIRENJA Brojka od 3,3 milijuna putnika godišnje trebala bi se dostići prije 2020. Daljnje nadogradnje obavljat će se po sistemu lego-kocaka

PUNI PROCVAT

Da bi nova zgrada dobila svoj puni smisao i da bi se osiguralo dovoljno prihoda za poslovanje i otplatu kredita, važno je privući u Zagreb što više putnika i aviokompanija. Zagrebački aerodrom, napominje Boško Matković, realno može očekivati dolazak sve većeg broja niskotarifnih kompanija, ali i ostalih prijevoznika. Procvatu zračnog prometa pridonijet će, prema njegovu mišljenju, i skora liberalizacija sustava letenja koja će svim europskim kompanijama omogućiti letenje u Hrvatsku bez ograničenja koja trenutno nameću bilateralni međudržavni ugovori.
Zbog vrlo ograničenih kapaciteta i skučenosti zagrebački aerodrom danas samo 15 posto svojih prihoda ostvaruje od neprometnih, odnosno servisnih, djelatnosti kao što su trgovina, ugostiteljstvo, parkiranje i marketing. U novoj zgradi bi se, planira Matković, taj udio mogao povećati na oko 30 posto kao što je slučaj u većini modernih europskih aerodroma. Također ističe stalni porast prihoda od marketinga, jer jake kompanije u Hrvatskoj sve više uviđaju prednosti reklamiranja na zračnoj luci.

BROJ ZAPOSLENIH

Prema Matkovićevim riječima, novi terminal neće stvoriti potrebu za povećanjem broja zaposlenih, kojih je u ZLZ d.o.o. trenutno 881.
Konačnu realizaciju barem 15 godina stare ideje o novom aerodromu na Plesu pratit će i izgradnja potrebnih prometnica koje će ga povezati s gradom. Najbrži put od središta Zagreba bit će Heinzelovom i produženom Radničkom cestom preko budućeg Domovinskog mosta novom četverotračnom cestom koja će se spajati na zagrebačku obilaznicu. Gradskim je planovima predviđena i gradnja brze željenice između grada i aerodroma koja će pratiti trasu ceste. Realna su očekivanja da će novi aerodromski terminal i prometna infrastruktura pridonijeti ubrzanom razvoju tog, jugoistočnog, danas nedovoljno iskorištenog, dijela Zagreba.
krzamak no está en línea  
Old March 23rd, 2006, 09:35 AM   #14
Llinass

Likes (Received): 182

How many passengers in Zagreb airport in 2005?
Old March 23rd, 2006, 11:25 AM   #15
SkylineTurbo

Likes (Received): 6

^ Around 1.5 Million I think

You'll see passenger numbers shoot above the roof when long haul routes are re-established to Zagreb, probobly starting with NA flights. If the bankrupcy problems are cleared up, then Malaysia Airlines may return, not anytime soon, they've been slashing many routes, including the Vienna-KL route, which is popular with Croats. Hey, I mean, when Emirates begin their Balkan expansion (probobly starting with Bucharest or Belgrade because of the initial, and successful Dubai routes from those cities) and they start flying to Zagreb, you'll see huge passenger increases.

Some sad news, Skyservice will be slashing it's Zagreb route, aswell as Belgrade route this year due to a lack of tour operators, but who cares, they were crap anyway . Zagreb should be looking forward to a possible new Air Canada route from Zagreb - Toronto/Montreal. For a new major NA airline to serve Zagreb, expect Delta, because they are expanding rapidly into Europe right as we speak, if not Delta, then possibly American Airlines (maybe going from NYC-ZUR-ZAG with some SWISS codeshare).

Last edited by SkylineTurbo; March 23rd, 2006 at 11:31 AM.
SkylineTurbo no está en línea  
Old March 23rd, 2006, 05:48 PM   #16
mic of Orion
I come in peace \V/

Sky, is Air Canada indicating there Zagreb plans? that would be cool if it was confirmed, I know Delta has plans for Zagreb starting either this year (August-December) or in early 1997, Air Canada is best NA airline, no question about it, and I flew only twice with hem to Vancouver and service far superior to many other operators I flew with...

Pity for Skyservice, I was really hoping Zagreb will be served by them on NA routes, although North American Airlines starts flights in May I do think very little of this particular service.

Emirates should start its flights either this year letter in the year or early in 2007. For Malaysian I have no clue, but it would be cool if they come back, it is a great airline, JAL of Japan has also started talking to Zagreb Airport for direct Zagreb Tokyo flights, but this are just talks, and nobody knows what will come of that...

@Llinass

BC, of EU integration process Croatia is going through, Zagreb Airport will only benefit... In 2005 only 12-15 Airlines actually landed at Zagreb airport, Riga I think has what 22-24, early as January 2006 nearly 15 new airlines have announced there service to Zagreb, number of passengers in 2006 is expected to hit 1.8 million, although Zagreb passenger airport terminal has maximum capacity of 2 million pax... Designed capacity of the terminal is 1.5 million passengers and in 2005 Airport handled 1 552 000 passengers + about 70 000 VIP's and government officials which do not count in this figure...

Airport had 19100 Commercial passenger aircraft landings or 52 landings in average 15 hour shift... 2006, airport will see slight growth in landings I think in region of 21400 landings and 1.8 million passengers, in 2007, number of landings should substantially increase - 25500-27200 landings and about 2.1 million passengers...

Last edited by mic of Orion; March 25th, 2006 at 03:50 AM.
Old March 24th, 2006, 07:34 AM   #17
Subangite

Likes (Received): 0

Had a talk with a Croatian Embassy official in Kuala Lumpur, he said that Malaysia Airlines do plan to return but that will only be after the airlines internal restructuring. So who knows when they will come back. Malaysia Airlines was the only 5 star airline that served Zagreb (as ranked by Skytrax ) . But I think Emirates will fly to Zagreb way before Malaysia Airlines.

The reason for Malaysia Airlines to fly to Zagreb was to take advantage of the large ex-yugoslav population that lived in Australasia, not only was it popular with Croatians, but it was also popular with Bosnians, Macedonians and others... They are one of the biggest airlines that serve down under.

Back to Zagreb airport, What's going to happen to Camp Pleso??? The army base besides Zagreb Airport, where some NATO forces I think still remain.
Old March 24th, 2006, 07:39 AM   #18
JustHorace
Couch Weight

Likes (Received): 828

love it! go croatia!
JustHorace no está en línea  
Old March 24th, 2006, 11:01 PM   #19
Coffee Stain

Likes (Received): 2

Quote:
(Quote)Some sad news, Skyservice will be slashing it's Zagreb route, aswell as Belgrade route this year due to a lack of tour operators, but who cares, they were crap anyway . Zagreb should be looking forward to a possible new Air Canada route from Zagreb - Toronto/Montreal. For a new major NA airline to serve Zagreb, expect Delta, because they are expanding rapidly into Europe right as we speak, if not Delta, then possibly American Airlines (maybe going from NYC-ZUR-ZAG with some SWISS codeshare).(/Quote)
Not too sure about Air Canada starting to serve Zagreb any time soon, I have contacted them about the future of re-opening the Zagreb route, i did get somewhat of a better answer from a french operator and this is that the Zagreb route is not in the airline's immediate plans but may be looked at and potentially considered in the future, especialy if other NA Airlines opened the route.

Quote:
(Quote)Air Canada is best NA airline, no question about it, and I flew only twice with hem to Vancouver and service far superior to many other operators I flew with...(/Quote)
I would agree, having flown AC quite a lot, i would say they do have good service; however, the people running the airline are a different story.... lucky thing we have so many dam governement subsidies for select industries here in Canada
Coffee Stain no está en línea  
Old March 25th, 2006, 03:45 AM   #20
mic of Orion
I come in peace \V/

Mark, long time, nice t see you back,.

Thanx for the info, about Air Canada, now I am encouraged by these statements (yours and Sky's) I knew there might be a possibility one day, now that this looks quite possible it is very encouraging.

Subangite, wow, thanx, thanx for the info and giving us this info, how do you know about Malaysian Airlines, I wanted to call them but never got there number, and was afraid I might nowhere If I asked (language barrier), this are very encouraging news indeed...

Last edited by mic of Orion; March 25th, 2006 at 04:39 PM.
Sponsored Links
Advertisement

Closed Thread