Rotterdam: The CoolTower - Page 190 - SkyscraperCity

forums map | news magazine | posting guidelines

Go Back   SkyscraperCity > European Forums > Holland Hoogbouw Forums > Actueel > Rotterdam

Rotterdam » Ojaj˘h?

Global Announcement

As a general reminder, please respect others and respect copyrights. Go here to familiarize yourself with our posting policy.

Reply

Thread Tools
Old July 7th, 2019, 07:02 PM   #3781
RottaRoffa
Registered User

Likes (Received): 2386

Quote:
Originally Posted by suus10 View Post
Die gaan we onvermijdelijk zien, maar het is niet zo dichtbij dat we bij de buren naar binnen kijken.

Nou Suus, daar heb ik wel een oplossing voor, deze dingen schijnen in Rotterdam als een dolle over de toonbank te gaan.

Eric Offereins, suus10, Chrizzl, jb_nl, VictorJ liked this post
RottaRoffa no está en línea   Reply With Quote
Sponsored Links
Advertisement

Old July 7th, 2019, 07:57 PM   #3782
Eric Offereins
The only way is up

Eric Offereins's Avatar

Likes (Received): 47234

Eric Offereins no está en línea   Reply With Quote
Old July 7th, 2019, 08:45 PM   #3783
suus10
Registered User

Likes (Received): 22

Quote:
Originally Posted by RottaRoffa View Post
Nou Suus, daar heb ik wel een oplossing voor, deze dingen schijnen in Rotterdam als een dolle over de toonbank te gaan.

Kunnen we zelfs bij de Muse en Casanova naar binnen gluren! :-)
suus10 no está en línea   Reply With Quote
Sponsored Links
Advertisement

Old July 8th, 2019, 10:23 AM   #3784
Rkastelan
Registered User

Rkastelan's Avatar

Likes (Received): 4049

Quote:
Hebben jullie enig idee hoe het met de andere (vijf?) torens langs de Baan staat? Wij overwegen een huis te kopen in de Cooltower met (ook) uitzicht op het noorden. Daar komt in elk geval de Baantoren, maar dat is zo'n 100 meter verder en het is een mooie slanke toren. Die gaan we onvermijdelijk zien, maar het is niet zo dichtbij dat we bij de buren naar binnen kijken. Tussen de Baantoren en de Cooltoren komt als het goed is de Havenmeester, maar dat lijkt behoorlijk stil te liggen. Als die inderdaad 70 meter wordt (en dat betwijfel ik, waarom niet ook 150 meter of hoger?), kijken we er net wel of net niet tegenaan, dus we twijfelen nu een beetje. Ben benieuwd of jullie een idee hebben hoe het staat met die plannen. Van het bestemmingsplan werd ik niet veel wijzer. Het bestemmingsplan is bovendien uit 2011 als ik het goed zag, dus dat moet binnenkort geactualiseerd worden en dan is het maar afwachten wat er uit de hoge hoed komt....
De Havenmeester ligt goed op koers. Op het schaalmodel in het Postkantoor was zelfs een glimps van het ontwerp te zien. Deze wordt max 70 ivm een sunspot op het plein er voor. Dus als je daar boven gaat wonen zit je goed.
Rkastelan no está en línea   Reply With Quote
Old July 8th, 2019, 10:56 AM   #3785
Broodjebami
Registered User

Likes (Received): 385

Edit
Broodjebami no está en línea   Reply With Quote
Old July 8th, 2019, 11:12 AM   #3786
Gerard
Registered (m)user

Gerard's Avatar

Likes (Received): 2248

Quote:
Hebben jullie enig idee hoe het met de andere (vijf?) torens langs de Baan staat? Wij overwegen een huis te kopen in de Cooltower met (ook) uitzicht op het noorden. Daar komt in elk geval de Baantoren, maar dat is zo'n 100 meter verder en het is een mooie slanke toren. Die gaan we onvermijdelijk zien, maar het is niet zo dichtbij dat we bij de buren naar binnen kijken. Tussen de Baantoren en de Cooltoren komt als het goed is de Havenmeester, maar dat lijkt behoorlijk stil te liggen. Als die inderdaad 70 meter wordt (en dat betwijfel ik, waarom niet ook 150 meter of hoger?), kijken we er net wel of net niet tegenaan, dus we twijfelen nu een beetje. Ben benieuwd of jullie een idee hebben hoe het staat met die plannen. Van het bestemmingsplan werd ik niet veel wijzer. Het bestemmingsplan is bovendien uit 2011 als ik het goed zag, dus dat moet binnenkort geactualiseerd worden en dan is het maar afwachten wat er uit de hoge hoed komt....
Op dit model kan je in de verte rechtsboven aardig zien hoe alles komt te staan. Dat is behoorlijk actueel. Met jouw uitzicht op het noorden gaat het wel goed komen denk ik.

jb_nl, suus10, VictorJ liked this post
Gerard no está en línea   Reply With Quote
Old July 8th, 2019, 11:57 AM   #3787
renterghem
Registered User

renterghem's Avatar

Likes (Received): 12003

Quote:
Gewoon kopen! Torens in de directe nabijheid worden niet veel hoger dan 75m. En je komt in de -nmm- mooiste woontoren van Rotterdam te wonen.

msmeets liked this post
renterghem no está en línea   Reply With Quote
Old July 8th, 2019, 02:53 PM   #3788
hoogbouwe
Registered User

hoogbouwe's Avatar

Likes (Received): 2949

Quote:
Originally Posted by Rkastelan View Post
De Havenmeester ligt goed op koers. Op het schaalmodel in het Postkantoor was zelfs een glimps van het ontwerp te zien. Deze wordt max 70 ivm een sunspot op het plein er voor. Dus als je daar boven gaat wonen zit je goed.
Waarom vormt die sunspot geen belemmering voor de Baan- en Cooltoren? Apart dat verschillende bestemmingsplannen en visies met elkaar botsen, overigens ook niks nieuws.
Old July 8th, 2019, 09:05 PM   #3789
Eric Offereins
The only way is up

Eric Offereins's Avatar

Likes (Received): 47234

Dat kan komen door het tijdstip waarop de schaduw op die sunspot valt. Er zijn beperkingen op bepaalde delen van de dag. (Ik heb de details niet paraat op dit moment)

Rkastelan liked this post
Eric Offereins no está en línea   Reply With Quote
Old July 8th, 2019, 09:31 PM   #3790
Sky Unlimited
Registered User

Likes (Received): 610

Quote:
Originally Posted by renterghem View Post
Gewoon kopen! Torens in de directe nabijheid worden niet veel hoger dan 75m. En je komt in de -nmm- mooiste woontoren van Rotterdam te wonen.

Ik zou daar toch niet zo stellig in zijn en voor de zekerheid boven de 100 kopen om meer zekerheid te hebben.

hoogbouwe liked this post
Sky Unlimited no está en línea   Reply With Quote
Old July 8th, 2019, 09:35 PM   #3791
egramsb
Registered User

egramsb's Avatar

Likes (Received): 715

Voor de zekerheid voor meer zekerheid. Zeker.

MLN87 liked this post
egramsb no está en línea   Reply With Quote
Old July 8th, 2019, 10:31 PM   #3792
Rkastelan
Registered User

Rkastelan's Avatar

Likes (Received): 4049

Wat Eric zegt.
Ik had meegekregen dat deze toren op de dag van meten in het tijdstip dat er geen schaduw extra mag vallen niet voldoet. Omdat de Cooltoren net iets zuidelijker ligt voldoet deze wel op de dag van meten. Baantoren werpt helemaal geen schaduw op de sunspot.

Voor de zekerheid zou ik op 150m hoogte kopen

hoogbouwe liked this post
Rkastelan no está en línea   Reply With Quote
Old July 9th, 2019, 09:27 AM   #3793
coolresident
Registered User

Likes (Received): 73

Zekerheid blijft maar relatief zeker als het over de toekomst gaat.
coolresident no está en línea   Reply With Quote
Old July 9th, 2019, 12:10 PM   #3794
jb_nl
Registered User

jb_nl's Avatar

Likes (Received): 5741

Zekerheid op een vrij uitzicht heb je nooit. Dat recht koop je niet. Wel heb je in Rotterdam zekerheid op een spannend altijd veranderend uitzicht met mogelijkheid tot 1e rangs gratis uitzicht op nieuwe bouwprojecten en torens die ervoorheen niet stonden. Dat lijkt me sowieso al een reden om een appartement in een woontoren in Rotterdam te kopen.
Old July 9th, 2019, 12:41 PM   #3795
angeladevi
Registered User

angeladevi's Avatar

Likes (Received): 533

Quote:
Originally Posted by jb_nl View Post
Zekerheid op een vrij uitzicht heb je nooit. Dat recht koop je niet. Wel heb je in Rotterdam zekerheid op een spannend altijd veranderend uitzicht met mogelijkheid tot 1e rangs gratis uitzicht op nieuwe bouwprojecten en torens die ervoorheen niet stonden. Dat lijkt me sowieso al een reden om een appartement in een woontoren in Rotterdam te kopen.
Waarvan akte
Old July 9th, 2019, 01:08 PM   #3796
Momo1435
-----アンジュルム-----

Momo1435's Avatar

Likes (Received): 87235

vandaag

Rotterdam bouw by Momo1435, on Flickr
Momo1435 no está en línea   Reply With Quote
Old July 9th, 2019, 01:30 PM   #3797
msmeets
Registered User

Likes (Received): 110

Mooi! De put lijkt helemaal gereed te zijn voor de stort van morgen. De verbindingen met de hoge poer en de draagconstructie voor het overhangende deel van de toren zijn goed te zien!

Volgens de nieuwsbrief die wij verleden week ontvingen starten ze om 06:30u met de continustort en loopt dit mogelijk door tot in de avonduren.
Old July 10th, 2019, 08:09 AM   #3798
RottaRoffa
Registered User

Likes (Received): 2386

Ben er net even geweest. De stort is in volle gang.
Old July 10th, 2019, 06:04 PM   #3799
renterghem
Registered User

renterghem's Avatar

Likes (Received): 12003

renterghem no está en línea   Reply With Quote
Old July 11th, 2019, 12:52 PM   #3800
angeladevi
Registered User

angeladevi's Avatar

Likes (Received): 533

Lekker betonblubberen