[S52/DK52] Beskidzka Droga Integracyjna (Bielsko-Biała - Głogoczów) - Page 2 - SkyscraperCity
 

forums map | news magazine | posting guidelines

Go Back   SkyscraperCity > European Forums > Forum Polskich Wieżowców > Infrastruktura i Technologia > Infrastruktura drogowa

Infrastruktura drogowa Autostrady, trasy, tunele, estakady i mosty
» Ukończone | Petycje i akcje


Global Announcement

As a general reminder, please respect others and respect copyrights. Go here to familiarize yourself with our posting policy.


Reply

 
Thread Tools
Old February 23rd, 2006, 09:59 PM   #21
jacentyy
Registered User
 
Join Date: Oct 2005
Location: Gliwice
Posts: 1,190
Likes (Received): 21

Quote:
Originally Posted by fairhair26
Mam do Ciebie pytanie jacentyy

Chodzi mi o to czy można byłoby poprowadzić drogę prosto i wyeliminować te zakręty na poniższym zdjęciu a wiadukt kolejowy zbudować pod kątem. Czy coś takiego jest możliwe technicznie?
Technicznie wiele rzeczy jest mozliwe, wiele obiektow kolejowych ma
niekorzystne katy skrzyzowania. Czasem same linie kolejowe przecinaja sie dosc ostro. Sa wtedy dwie mozliwosci albo obiekt jest w skosie i tak sie go liczy , albo robi sie obiekt prosty ale o wiekszej rozpietosci tak aby przeszkoda sie zmiescila. pozdr
jacentyy no está en línea   Reply With Quote
Sponsored Links
Advertisement
 
Old February 24th, 2006, 03:42 PM   #22
behemot
przestrzeń-ludzie-miasto
 
behemot's Avatar
 
Join Date: Nov 2002
Location: Krakow
Posts: 30,260
Likes (Received): 37656

Quote:
Originally Posted by SFK
Co do wiaduktu w Kleczy to się zastanawiam czy jego wysokość nie jest utrzymywana celowo. Przecież dzięki temu Tiry omijają tą drogę.

Droga przechodzi też bezkolizyjnie nad torami w Kalwarii. Poza tym są przejazdy jednopoziomowe, inna sprawa, że pociągi tam teraz jeżdżą tylko od czasu do czasu.
Nie bardzo omijaja. W Ketach lub Wadowicach zjezdzaja na Oswiecim. Czyli najgorszy odcinek drogi (B-B - W-ce) i tak zaliczaja.
__________________
Zaświadcza się niniejszym, że okaziciel niniejszego zaświadczenia, Mikołaj Iwanowicz, spędził wyżej wymienioną noc na balu u Szatana, gdzie został zaangażowany jako środek lokomocji... otwórz, Hella, nawias, a w nawiasie napisz "wieprz".
Podpisano - Behemot.

Bolonia
behemot no está en línea   Reply With Quote
Old October 1st, 2006, 03:59 PM   #23
citytours
I am a passanger
 
citytours's Avatar
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 141
Likes (Received): 0

Naleze do osob, ktore do "route 52" ("cesarki" czy jak ja tam jeszcze nazywac) maja bardzo osobisty stosunek, jako ze przemierzylem ja wg moich szacunkow ponad 1000 razy (byl okres ze jezdzilem tamtedy kilka razy w tygodniu). Pozwalam sobie zatem na wklejenie obszernej i subiektywnej fotorelacji z nieudokumentowanej tu czesci trasy (czyli BB-Wadowice). Bedzie tez nowa obwodnica Wadowic. Zaznaczam ze zdjecia robilem w niedzielny poranek, wiec ruch minimalny, miejsca zwyczajowych korkow oznaczylem w opisie

Startujemy z polnocnej obwodnicy BB - tu mozna pojechac do Krakowa autostrada lub wlasnie 52:




Dalej dwupasmowa obwodnica Bielska (stan: jak na zdjeciu)...


..ktora nastepnie przez chwile staje sie jednopasmowa (w glebi jest przejazd kolejowy - oczywiscie koreczki w obie strony w dni powszednie)


potem znow przez chwile 2 pasy:




i skret na wylotowke z BB (w tle elektrocieplownia no i gory)


wyjezdzamy powoli z BB:


i "juz" jestesmy w Kozach:


gory, doliny...


"scisle centrum" Koz


taka prosta i w dodatku z gorki, az by sie chcialo dac po gazie, ale jak prawie caly czas na tej trasie TEREN ZABUDOWANY


rondo, w prawo do Zywca obok Jeziora Zywieckiego:


most na Sole


wojewodztwo malopolskie...


...i od razu gorsza droga (zaczeli aktualnie remontowac - korki, nie zgadniecie )


centrum Ket (tedy jezdzilo sie kiedys, teraz sie jedzie mini-obwodnica, zdjecie w dalszej czesci fotorelacji)
a wiec tu sie odbija w prawo na mini-obwodnice, ale my pojedziemy prosto...


...przez Rynek


czarny punkt w Bulowicach


Andrychow, po prawej linia kolejowa ktora caly czas towarzyszy 52 i ktora sie caly czas przekracza:


wjazd do Andrychowa, zwykle piramidalne korki...


...az do tego skrzyzowania:


centrum Andrychowa


zblizamy sie juz do Wadowic




i do wjazdu na obwodnice (stara droga przez centrum to skret w prawo na tym skrzyzowaniu, tamtedy tez wrocimy)











na obwodnicy jest kilka rond, z ktorych wyjazd jest w jedna strone bezposrednio na linie kolejowa, oczywiscie kiedy jedzie pociag to sa bezsensowne korki




(o tu dobrze widac te przejazdy)


(i tu)


zblizamy sie do dworca w Wadowicach




po lewej Maspex (Tymbarki, Kubusie...)





w lewo pojechalibysmy do Krk, ale wracamy do BB


wracamy stara droga przez centrum


slodkie nagromadzenie szyldow (oczywiscie wkomponowane w to znaki drogowe)


jak juz wspomnialem kiedys jezdzilo sie przez centrum, a nawet scisle centrum, znane z relacji tv




"wadowicki samorzad zawsze wierny Janowi Pawlowi II"


tu sie kiedys konczyla obwodnica


wracamy na glowna droge




i tniemy na BB ("1 zabitYCH"?? licza na wiecej?)


samolot w Andrychowie


jeden z licznych przejazdow...


...i stacyjka


mini-obwodnica Ket


niebianski i piekielny autokomis w Kozach (sasiaduja ze soba)




w oddali juz BB


No i to by bylo na tyle - gratuluje tym ktorzy dotrwali az dotad

Last edited by citytours; October 1st, 2006 at 04:31 PM.
citytours no está en línea   Reply With Quote
Sponsored Links
Advertisement
 
Old October 1st, 2006, 05:20 PM   #24
1Marek1
1Marek1
 
Join Date: Jun 2004
Location: Krzeszowice/ Kraków
Posts: 1,230
Likes (Received): 292

Nie lubię tej drogi. Jest tak jak widać na zdjęciach + mnóstwo aut> Albo stoisz w korku albo ślamazarnie jedziesz w sznurze innych aut (częste wzniesienia= wolno jadące ciężarówki+brak możliwości wyprzedzenia. Kilka miast nie ma obwodnic. Tracisz mnóstwo czasu. Ale to moje subiektywne odczucia.
1Marek1 está en línea ahora   Reply With Quote
Old October 1st, 2006, 05:48 PM   #25
citytours
I am a passanger
 
citytours's Avatar
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 141
Likes (Received): 0

Quote:
Originally Posted by 1Marek1 View Post
Nie lubię tej drogi. Jest tak jak widać na zdjęciach + mnóstwo aut> Albo stoisz w korku albo ślamazarnie jedziesz w sznurze innych aut (częste wzniesienia= wolno jadące ciężarówki+brak możliwości wyprzedzenia. Kilka miast nie ma obwodnic. Tracisz mnóstwo czasu. Ale to moje subiektywne odczucia.
No wlasnie z ta droga jest problem. W niedzielny poranek, kiedy jest pusto jak na zdjeciach, to nawet fajna trasa - w szczegolnosci widokowo. Jednak w dni powszednie ma sie - jak slusznie napisales - "subiektywne odczucie" strukturalnego stania w jednym wielkim korku. Jesli jednak mowimy o czasie przejazdu Bielsko-Krakow (oczywiscie, zalezy tez w jakie miejsce Krakowa, ale powiedzmy ze do Centrum), to trasa 52 bedzie to okolo 1:40 - 1:50 (mowie o w miare spokojnej jezdzie), a autostrada uzyska sie moze 20 minut krotszy czas (ze wzgledu na wieksza odleglosc). Zatem IMHO tracenie *mnostwa* czasu to dokladnie jak napisales *odczucia*.
citytours no está en línea   Reply With Quote
Old October 1st, 2006, 06:39 PM   #26
adas
Konserwatysta
 
adas's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Pabianice
Posts: 698
Likes (Received): 40


Coż za wspaniała barierka.
Dzięki że ktos zareagował na mój apel i sfocił obwodnicę Bielska.
adas no está en línea   Reply With Quote
Old October 1st, 2006, 07:52 PM   #27
Patryjota
DROGI TO MOJA PASJA
 
Patryjota's Avatar
 
Join Date: Oct 2005
Location: Konin - Polska
Posts: 15,617
Likes (Received): 40

^ hmmm moze kots logicznie to wyjasnić??
__________________
Praca w branży drogowej to moje "małe" marzenie :D
[DK25] Zachodnia obwodnica Konina
Patryjota no está en línea   Reply With Quote
Old October 1st, 2006, 08:10 PM   #28
Kronos KBC
Registered User
 
Join Date: Jul 2006
Location: Bochnia
Posts: 616
Likes (Received): 126

"citytours" dobra robota marzy mi się taka droga dwupasmowa S 52

z Bielska do Głogoczowa a dalej trzypasmowa z S7 do węzła zakopiańskiego na A4
Kronos KBC no está en línea   Reply With Quote
Old October 2nd, 2006, 10:22 PM   #29
Zero Cool
Registered User
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 524
Likes (Received): 0

Mieszkam niedaleko DK 52. Za każdym razem jak jadę, to rozglądam się po bokach za miejscem na 2 pas, węzły itp pod S52
__________________
Mess with the best - die like the rest !!!
Zero Cool no está en línea   Reply With Quote
Old October 3rd, 2006, 06:53 PM   #30
jacentyy
Registered User
 
Join Date: Oct 2005
Location: Gliwice
Posts: 1,190
Likes (Received): 21

Quote:
Originally Posted by Zero Cool View Post
Mieszkam niedaleko DK 52. Za każdym razem jak jadę, to rozglądam się po bokach za miejscem na 2 pas, węzły itp pod S52
Taka droga musi isc nowym sladem, i powinna isc calkowicie nowym sladem bez jakis glupich pomyslow wykorzystywania kawalkow Dk52 .
__________________
pozdr
jacentyy
jacentyy no está en línea   Reply With Quote
Old October 3rd, 2006, 06:59 PM   #31
1Marek1
1Marek1
 
Join Date: Jun 2004
Location: Krzeszowice/ Kraków
Posts: 1,230
Likes (Received): 292

Quote:
Originally Posted by citytours View Post
Jednak w dni powszednie ma sie - jak slusznie napisales - "subiektywne odczucie" strukturalnego stania w jednym wielkim korku.
Tak właśnie jest-porażka!

Quote:
Originally Posted by citytours View Post
Jesli jednak mowimy o czasie przejazdu Bielsko-Krakow (oczywiscie, zalezy tez w jakie miejsce Krakowa, ale powiedzmy ze do Centrum), to trasa 52 bedzie to okolo 1:40 - 1:50 (mowie o w miare spokojnej jezdzie), a autostrada uzyska sie moze 20 minut krotszy czas (ze wzgledu na wieksza odleglosc). Zatem IMHO tracenie *mnostwa* czasu to dokladnie jak napisales *odczucia*.
ja nie jeżdze na całej długości tej trasy. Przejazd np Zakopianka-Wadowice, lub (gorzej) B-Biała-Kęty- Andrychów wymaga dużo cierpliwości.Co kto lubi, ja dziękuję.
1,5 godz B.Biała Kraków (via dk52) to chyba tylko w weekendy. W dni powszednie nie ma szans.
1Marek1 está en línea ahora   Reply With Quote
Old October 3rd, 2006, 07:34 PM   #32
Zero Cool
Registered User
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 524
Likes (Received): 0

No gdybym jechał w powietrzu, to bym się rozglądał za nowym śladem dla tej drogi. Natomiast na drodze nie mam zbyt dużego pola widzenia, więc żeby zabić czas, to patrze po obecnych śladzie. To tak gwoli ścisłości

Pozdro Jacentyy
__________________
Mess with the best - die like the rest !!!
Zero Cool no está en línea   Reply With Quote
Old October 3rd, 2006, 07:39 PM   #33
fairhair26
S19 na wschodzie
 
fairhair26's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: Ruda Śląska
Posts: 3,255
Likes (Received): 1692

Fajne zdjęcia. Czy ktoś ma może mapkę z przebiegiem tej Beskidzkiej Drogi Integracyjnej ?
__________________
Ciekawe strony

www.mycharts.pl
www.lighting-gallery.pl
www.oprawy24.pl
fairhair26 no está en línea   Reply With Quote
Old October 3rd, 2006, 08:57 PM   #34
fairhair26
S19 na wschodzie
 
fairhair26's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: Ruda Śląska
Posts: 3,255
Likes (Received): 1692

Oto mapki BDI czyli S 52

http://www.um.andrychow.pl/obwod_2.htm
http://www.um.andrychow.pl/obwod_1.htm

Jeśli gminy się dogadaja to będzie to fajna alternatywa dla A4 oby jak najszybciej
__________________
Ciekawe strony

www.mycharts.pl
www.lighting-gallery.pl
www.oprawy24.pl
fairhair26 no está en línea   Reply With Quote
Old October 3rd, 2006, 10:43 PM   #35
Kronos KBC
Registered User
 
Join Date: Jul 2006
Location: Bochnia
Posts: 616
Likes (Received): 126

taka S 52 mi odpowiada

Kronos KBC no está en línea   Reply With Quote
Old October 4th, 2006, 09:33 AM   #36
SFK
Registered User
 
SFK's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,043
Likes (Received): 1

Quote:
Originally Posted by 1Marek1 View Post
Tak właśnie jest-porażka!



ja nie jeżdze na całej długości tej trasy. Przejazd np Zakopianka-Wadowice, lub (gorzej) B-Biała-Kęty- Andrychów wymaga dużo cierpliwości.Co kto lubi, ja dziękuję.
1,5 godz B.Biała Kraków (via dk52) to chyba tylko w weekendy. W dni powszednie nie ma szans.
Ja jeżdżę często w piątki/soboty. Przejazd z centrum Krakowa do Centrum BB używając DK 52 to ok. 1:50 min - 2h i to stosując objazd Kęt przez Roczyny i wjeżdżając do centrum Krakowa via A-4 i Turowicza. Za to paliwa zużywa się niewiele bo jazda jest monotonna z prędkością koło 70 km/h. Ostatnio porównywałem koszty przejazdu DK52 i A4/DK1 na tej trasie i wychodzi:

- DK 52 - paliwo 25 zł, - ca. 90 km - czas przejazdu - do 2:20
- A4/DK1 - paliwo 36 zł + autostrada 13 zł = 49 - ca. 130 km - czas przejazdu ok. 1:30 min

Czyli podsumowując A4 kosztuje 2x więcej. BTW - zauważyłem że na DK52 tłok jest większy w sobotę koło 9 rano niż w piątek koło 18. Taka aberracja.
SFK no está en línea   Reply With Quote
Old October 8th, 2006, 09:09 AM   #37
citytours
I am a passanger
 
citytours's Avatar
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 141
Likes (Received): 0

Quote:
Originally Posted by 1Marek1 View Post
1,5 godz B.Biała Kraków (via dk52) to chyba tylko w weekendy. W dni powszednie nie ma szans.
To ja jeszcze dodam, ze w mojej opinii 1,5 to nie ma szans, ale 1:50 IMHO spokojnie i bez nerwow sie da jesli (jak juz ktos wyzej napisal):
a. jedzie sie przez Czaniec i - tu dodam od siebie: potem calkiem bocznym drozkami omija cale centrum Andrychowa i wyjezdza dopiero kolo samolotu
b. jedzie sie ul. Tischnera w Krakowie
c. moim celem w centrum Krk bywal pl. Boh. Getta, wiec nie pl. WW. Swietych czy Dworzec PKP, wtedy pewnie faktycznie trzeba by doliczyc jeszcze kwadrans
citytours no está en línea   Reply With Quote
Old October 9th, 2006, 07:49 AM   #38
grekoo
nieśląski częstochowianin
 
Join Date: Apr 2006
Location: Częstochowa
Posts: 399
Likes (Received): 12



Już nie długo zamiast "lokalu do wynajęcia" będzie bar i restauracja. Zapraszam wszystkich zmotoryzowanych. i stojących w korku . Jak myślicie, czy bar przy takiej trasie może przynosić zyski?
grekoo no está en línea   Reply With Quote
Old January 15th, 2007, 11:32 PM   #39
fairhair26
S19 na wschodzie
 
fairhair26's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: Ruda Śląska
Posts: 3,255
Likes (Received): 1692

źródło: Dziennik Polski

Korki nie znikną?
NA DRODZE KRAJOWEJ 52

Od kilku lat samorządowcy z powiatu wadowickiego przedstawiają mieszkańcom ambitne plany budowy Beskidzkiej Drogi Integracyjnej, trasy alternatywnej dla drogi krajowej 52. Tymczasem okazuje się, że inicjatywę, choć słuszną, można włożyć między bajki. Ministerstwo Transportu informuje bowiem, że nie ma szans na realizację tej inwestycji w najbliższych latach.

Beskidzka Droga Integracyjna to pomysł samorządowców z Wadowic, Andrychowa i Kęt na odciążenie zatłoczonej krajówki. Drogę już wytyczono na mapie, a opracowując plany zagospodarowania przestrzennego gmin samorządowcy już rezerwują tereny pod jej budowę. Liczono, że pieniądze na tę inwestycję uda się zdobyć z Unii Europejskiej.

Tymczasem stanowisko Ministerstwa Transportu w tej sprawie, przedstawione w odpowiedzi na interpelację posła Marka Polaka, nie pozostawia żadnych złudzeń.

Piotr Stomma, podsekretarz w ministerstwie, pisze, że praktycznie nie ma szans, by inwestycję sfinansowała UE, ponieważ droga krajowa 52 nie znajduje się w sieci dróg ekspresowych, nie leży w międzynarodowym korytarzu transportowym, nie jest też objęta traktatem akcesyjnym.

"W tej sytuacji finansowanie inwestycji na drodze krajowej nr 52 musi być zapewnione wyłącznie ze środków krajowych. Według dokonanej oceny możliwości realizacji nowej trasy BDI, (...) nie jest to możliwe przed rokiem 2013".

Na pocieszenie minister dodaje, że w planach Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad jest budowa w najbliższych latach obwodnic Andrychowa, Kęt czy Kalwarii.

"Wśród wariantów przebiegu nowych obwodnic będzie także rozważany wariant pokrywający się z przebiegiem BDI proponowanym przez samorządy. Nie oznacza to jednak, że budowa BDI została zaakceptowana przez GDDKiA w całości oraz że budowa obwodnic będzie stanowić I etap realizacji BDI" - pisze Piotr Stomma.

(GM)

12.01.2007


_____________________________________

To po co to jest droga krajowa jeśli przebiega przez tyle wąskich gardeł. Tłumaczenie ministerstwa to jak zwykle tłumaczenie brakiem międzynarodowego korytarza transportowego a przecież BDI powinno się już dziś wpisać na zadania po 2013 roku
__________________
Ciekawe strony

www.mycharts.pl
www.lighting-gallery.pl
www.oprawy24.pl
fairhair26 no está en línea   Reply With Quote
Old January 16th, 2007, 11:34 AM   #40
Maciej
Registered User
 
Join Date: May 2005
Location: Kraków
Posts: 1,388
Likes (Received): 191

Quote:
Originally Posted by fairhair26 View Post
[B]źródło: Dziennik Polski
To po co to jest droga krajowa jeśli przebiega przez tyle wąskich gardeł. Tłumaczenie ministerstwa to jak zwykle tłumaczenie brakiem międzynarodowego korytarza transportowego a przecież BDI powinno się już dziś wpisać na zadania po 2013 roku
Niestety ich perspektywiczne myślenie sprowadza się zapewne do "jak nie spaść ze stołka". Rozwiązanie typu "obwodniczka" są dobre dla dróg wojewódzkich. Moim zdaniem upgrade istniejącej drogi rodzi tyle problemów, że w dłuzszej perspektywie jest nieopłacalny.

pzdr Maciej
Maciej no está en línea   Reply With Quote
Sponsored Links
Advertisement
 


Reply

Tags
bielsko, bielsko-biała, dk52, kraków

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off


Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
[Drogi] E28 droga międzynarodowa, ale dokąd? bartosz_berlinka Infrastruktura drogowa 42 July 20th, 2010 01:52 PM
Droga ewakuacyjna michal_w Przemysł | Technologia | Design 3 April 9th, 2006 10:27 PM
[PPC] Wiejska droga AkiMG Archiwum 3 March 6th, 2006 10:22 AM
[PPC] Droga do... zonc Archiwum 8 March 5th, 2006 05:37 PM


All times are GMT +2. The time now is 04:53 PM.


Powered by vBulletin® Version 3.8.11 Beta 4
Copyright ©2000 - 2019, vBulletin Solutions Inc.
vBulletin Security provided by vBSecurity v2.2.2 (Pro) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2019 DragonByte Technologies Ltd.
Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Pro) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2019 DragonByte Technologies Ltd.

SkyscraperCity ☆ In Urbanity We trust ☆ about us