Antoni Gaudí: obres, biografia, imatges, etc. - Page 5 - SkyscraperCity

forums map | news magazine | posting guidelines

Go Back   SkyscraperCity > European Forums > Foro de Rascacielos Españoles > Foros regionales > Catalunya

Global Announcement

As a general reminder, please respect others and respect copyrights. Go here to familiarize yourself with our posting policy.

Reply

Thread Tools
Old April 1st, 2019, 09:25 PM   #81
Josep87
Josep

Likes (Received): 507

Per mi, de totes les seves obres, la Cripta güell és la millor, frec a frec amb la Pedrera.

TEHNOS liked this post
Josep87 no está en línea   Reply With Quote
Sponsored Links
Advertisement

Old April 6th, 2019, 06:40 PM   #82
TEHNOS
Registered User

TEHNOS's Avatar

Likes (Received): 1034

GGJ16, Edu85, cilindr0, JimiX liked this post
TEHNOS no está en línea   Reply With Quote
Old April 7th, 2019, 06:11 PM   #83
cilindr0
Registered User

cilindr0's Avatar

Likes (Received): 826

Así por casualidad he dado con este curioso render-video del Hotel Attraction de Gaudí para New York:

TEHNOS, Mame liked this post
cilindr0 no está en línea   Reply With Quote
Sponsored Links
Advertisement

Old April 8th, 2019, 02:13 AM   #84
shelterbcn
Registered User

shelterbcn's Avatar

Likes (Received): 6253

Antoni Gaudí: obres, biografia, imatges, etc.

Quote:
Originally Posted by cilindr0 View Post
Así por casualidad he dado con este curioso render-video del Hotel Attraction de Gaudí para New York:

Que horror. Nada que ver con lo que seguramente ideó Gaudí para New York...

Mame, Edu85, Josep87, JimiX liked this post
shelterbcn no está en línea   Reply With Quote
Old June 18th, 2019, 04:51 AM   #85
JimiX
Registered User

JimiX's Avatar

Likes (Received): 41

L'altre dia vaig estar buscant sobre obres poc conegudes de Gaudí com faig a vegades i vaig poder apuntar una altre obra a la llista.

No sé si n'havieu sentit a parlar alguna vegada però em sembla que no ha tingut molta difusió ja que no es tracta d'un edifici, i he pensat que aquest forum és l'ideal per comentar el tema.

En algunes ocasions he trobat construccions que la gent gran atribuia a Gaudí i que ja comentaré en un altre moment, però en aquest cas es veu que s'han recuperat els documents signats i es tracta d'una de les seves primeres obres i va ser un projecte de grans dimensions. És sorprenent que hagi estat perdut tots aquests anys però em sembla que no deu ser una excepció.

Es veu que el mateix any que va aconseguir el títol d'arquitecte li van encarregar un projecte que consistia en un sistema de reg hidràulic en terrenys de Caldes de Montbui i Palau-solità i Plegamans. Però amb el temps va quedar oblidat i actualment encara esta enterrat i se'n desconeix el seu estat. Aquí us poso alguns dels documents i un artícle on s'expliquen bastants detalls del projecte:

El tresor enterrat de Gaudí

GGJ16, Josep87, haxocorp, Wolfgang-Wien, Magar liked this post

Last edited by JimiX; June 18th, 2019 at 02:29 PM.
JimiX no está en línea   Reply With Quote
Old June 18th, 2019, 03:32 PM   #86
JimiX
Registered User

JimiX's Avatar

Com havia dit, al llarg del temps he anat buscant per internet i he anat trobant algunes construccions que no són gaire conegudes i que crec que podrien ser obres de Gaudí. En alguns d'aquests casos s'afirma la seva autoria però em sembla extrany que no apareixi en cap inventari ni biografia. Altres casos són suposicions meves però amb certes coincidències molt curioses que em fan sospitar. No sé si seria possible de confirmar però per aquest motiu no voldria crear cap tipus de confusió ni colaborar en cap tipus de fake news sobre la biografia de l'arquitecte. Així que quan tingui temps lliure publicaré la llista i a veure si algu pot aportar més informació.
Old June 18th, 2019, 04:01 PM   #87
JimiX
Registered User

JimiX's Avatar

Quote:
Originally Posted by shelterbcn View Post
Que horror. Nada que ver con lo que seguramente ideó Gaudí para New York...
Según la cátedra Gaudí este proyecto fue completamente inventado por el hijo de Matamala y me explicaron que lo dejó escrito en los documentos que conservan en su archivo. Lo que pasa es que nunca he conseguido encontrar ninguna publicación ni leer esos documentos y en muchos medios atribuyen el proyecto directamente a Gaudí. Así que creo que la cátedra Gaudí no ha hecho suficiente difusión a pesar de sus críticas. En algún sitio leí que algunos investigadores habian confirmado la autoria de algunos de los documentos, y realmente parecen dibujados de forma más esquemática y con otro estilo del que has publicado, pero desconozco si realmente son auténticos.

Como he explicado anteriormente hay construcciones que se le atribuyen pero supongo que al no haber ninguna fundación oficial del arquitecto resulta difícil de contrastar, como ha sucedido en algunas ocasiones en que se le han atribuido obras erroneamente, como sucedió con la capella del Santíssim Sagrament de l'església de Sant Joan de Gràcia, que en realidad existen suficientes evidencias para afirmar que es obra de su colaborador Francesc Berenguer.

Last edited by JimiX; June 18th, 2019 at 04:44 PM.
Old June 19th, 2019, 08:59 PM   #88
cilindr0
Registered User

cilindr0's Avatar

Likes (Received): 826

Había oído hablar de esto, creo que en Caldes de Montbuí hay algun tipo de placa informativa sobre ello, me parece que lo leí allí
Old June 29th, 2019, 05:08 PM   #89
SEIM
ZERO

SEIM's Avatar

Likes (Received): 13240

Gaudí Gay Pride.

Casa Batllo

A10

Josep87, davroca5, nessun dorma, JimiX liked this post
SEIM no está en línea   Reply With Quote
Old June 29th, 2019, 09:17 PM   #90
Josep87
Josep

Quote:
Originally Posted by SEIM View Post

Gaudí Gay Pride.

Casa Batllo

A10
Tinc la teoria que Gaudí era gay.
Ni es va casar, i excepte aquell teòric amor de Mataró, no se li coneix interès en més dones... I desprès en ser tant catòlic doncs es va quedar molt al fons de l'armari. Potser ho era per expirar lo que ell creia que eren "pecats".
Old June 29th, 2019, 11:20 PM   #91
pizzicato5
Registered User

pizzicato5's Avatar

Likes (Received): 1280

Doncs a una casa tan acolorida no li queda malament aquesta il.luminació, amb un color diferent a cada planta...potser la podrien posar més sovint...

davroca5, Kakaklai, nessun dorma liked this post
pizzicato5 no está en línea   Reply With Quote
Old August 7th, 2019, 05:25 PM   #92
JimiX
Registered User

JimiX's Avatar

Sí que queda interessant amb aquesta il·luminació! És sorprenent que es pugui decorar de tantes maneres tot i que és una façana amb tantes formes i colors.

Pel que fa a la teoria de l'homosexualitat de Gaudí, a molts diagnosticats dins l'espectre autista els hi han fet aquests tipus de comentaris alguna vegada, ja que tenen una manera de socialitzar peculiar o diferent a la majoria de gent i la majoria d'ells no tenen parella (i moltes dificultats en l'entorn laboral). No sempre estan completament aïllats com molts pensen però tenen certa dificultat per entendre les intencions i els interessos personals de la gent. Crec que el seu pensament sistemàtic, el seu interès obsessiu per l'arquitectura, la ciència i l'art i la seva manera peculiar de socialitzar indiquen que probablement Gaudí tenia síndrome d'Asperger com també ho tenia Einstein, Tesla, Darwin, Da Vinci, Newton... i molts altres personatges reconeguts. A molts d'ells no els hi agrada que els facin fotografies ja que no saben quina cara posar. Acostumen a recordar i observar millor els detalls que la resta de la gent i els hi costa entendre un context social i la idea de les coses en general. Solen tenir interès per la ciència, la història, la tecnologia...etc i també per la branca humanística, els temes misteriosos i polèmics i per buscar l'equilibri de l'existència i de la natura. En molts casos els molesta el contacte físic i visual, i per això els molesta mirar als ulls.
Sovint no tenen gaire interès personal o motivació pels diners i solen dedicar moltes hores al seu tema d'interès. Per mantenir la feina els hi ha d'agradar molt el que han de fer per mantenir la motivació. Per això Gaudí només treia bones notes en les assignatures que realment li interessaven.

Actualment es coneix sobre l'existència de l'espectre autista. El que passa és que pel moment la única manera de saber si algú esta dins l'espectre autista és el diagnòstic oficial. Per aquest motiu només es pot especular si ho eren o no, ja que en aquell moment no existia el diagnòstic.

Gabe liked this post

Last edited by JimiX; September 18th, 2019 at 07:57 PM.
Old September 12th, 2019, 08:35 PM   #93
JimiX
Registered User

JimiX's Avatar

Pròximament us explicaré un aspecte inèdit sobre Gaudí del que ja vaig parlar, però encara he trobat més coses. Haig de dir que ha passat desapercebut a tots els gaudinistes i esta a la disposició de tothom! No crec que tingui importància arquitectònica però sí per entendre el pensament de Gaudí i si s'investiga més qui sap que es podria trobar... Costa molt d'observar però es pot deduïr poc a poc, i per això hauré d'invertir bastantes hores i aquesta vegada necessitaré molta ajuda.

Com vaig dir anteriorment, amb el pas del temps he anat buscant fotografies i tota possible informació sobre les obres menys conegudes i en molts casos desaparegudes atribuides a Gaudí. No voldria crear cap tipus de confusió ni crear falses expectatives o falses notícies com ja va passar amb l'església de Sant Joan de Gràcia que és obra de Berengüer i altres casos... Així que aniré fent una llista quan tingui estones lliures que consisteix en les obres que jo crec que podrien ser autèntiques, i altres casos dels que tinc sospites i altres curiositats de les que tinc coneixement:

-El jardí desaparegut que en realitat NO ESTAVA AL PARK GÜELL

Aquesta va ser la primera obra gaudiniana que vaig veure fa entre 15 i 20 anys, i per tant dubto molt que la foto en color sigui de 1915. De fet vem fer moltes fotografies que hauria de buscar.

Recordo que vaig passar per davant de l'Oak House per anar a un restaurant que era aprop d'aquesta escola i mirant al google maps em sembla que és el que es diu Txoco. La vista des del jardí estava orientada cap al turó del Park Güell (una mica a l'esquerra mirant cap al mar) on em van dir que hi havia un parc enorme amb columnes molt semblants a aquella.

Em van dir que el jardí havia estat més gran anteriorment i amb el temps es va anar dividint. Vaig investigar per la zona però només hi havia aquest troç de jardí aïllat sense cap edifici. I pujant les escales que hi ha a l'esquerra de la foto només hi havia una esplanada amb dos bancs convencionals del carrer. Vem aparcar el cotxe en un carrer tallat i hi havia una petita esplanada de gespa on hi han les flors vermelles, i llavors la rampa baixava cap al carrer del restaurant que estava just davant del terreny.

Es veu que en l'època de Pasqual Maragall com alcalde, la zona s'estava urbanitzant i l'ajuntament va projectar un carrer just per on estava el jardí. Em van explicar que no se sabia si era de Gaudí o de Rubió i que per la localització (entre els terrenys d'Eusebi Güell i del Tibidabo del Doctor Andreu) podia ser una col·laboració entre els dos arquitectes per posar en pràctica les estructures del park Güell, encara que això hauria enfadat tant a Eusebi Güell com al doctor Andreu, o això em van dir (li haig de preguntar al meu tiet que és el seu net). També em van dir que un conegut del propietari estava interessat en traslladar l'obra al seu jardí, així que potser no es va perdre completament. Em sorpèn que ningú hagi aclarat l'autoria i l'origen d'aquesta obra després de tants anys i que a sobre tota la informació que es va publicar és incorrecte.

albertalbert liked this post

Last edited by JimiX; September 23rd, 2019 at 02:49 AM.
Old September 12th, 2019, 11:11 PM   #94
JimiX
Registered User

JimiX's Avatar

-Un possible Gaudí a Palma de Mallorca

Fa poc vaig trobar un blog a internet on parla d'una obra amb un estil molt semblant al del Park Güell però amb un estil aparentment més rudimentari del que estem acostumats sobre Gaudí en un terreny que es deia "Son Alegre" pròxim a la catedral de Palma on Gaudí va fer la reforma.

http://vptmod.blogspot.com/2018/07/p...le-antoni.html

L'edifici era anomenat "casa dels plats" i alguns elements fan sospitar de la influència de Gaudí. I al terreny hi havia estructures i grutes que per la cronologia i per l'estil crec que la relació amb el Park Güell és bastant clara. El Park Güell es va construïr entre 1900 i 1914 i les fotos són del 1910:

Arxiu Municipal Barcelona, editorial López Il. Catalana, 02/10/1910

Il. Catalana, 02/10/1910

Il. Catalana, 02/10/1910

Al fons es pot observar la catedral de Palma

Il. Catalana, 02/10/1910

Vaig intentar buscar la localització amb el google maps però a Palma esta tot molt massificat i no vaig saber veure cap terreny amb una geografia similar...

albertalbert, cilindr0 liked this post

Last edited by JimiX; September 12th, 2019 at 11:22 PM.
Old September 13th, 2019, 12:47 AM   #95
JimiX
Registered User

JimiX's Avatar

-Un quiosc a l'estació de Vidreres que podria haver estat dissenyat per Gaudí

http://vigilant-far.blogspot.com/2009/09/

http://totbarcelona.blogspot.com/201...-olvidada.html

1917. Fons Salvany, Biblioteca de Catalunya

"La primera casa de la dreta és la Vil·la Maria, tot seguit l’estació del funicular de Vallvidrera Superior i al fons la Colònia Pujol. Segons un biògraf de Gaudí, Josep Maria Tarragona i Clarasó, el quiosc podria haver-lo fet anònimament el mateix arquitecte de la Sagrada Família, per assajar solucions constructives que després pensava aplicar a obres de més grandària".

No he pogut trobar més detalls que el que s'explica en el blog i desconec si realment és de Gaudí o no, però em sembla un disseny prou curiós i futurista. Sembla que es va construir de manera modular, amb formes bastant sinuoses i per això crec que és molt possible.

Josep87, GGJ16, albertalbert liked this post
Old September 13th, 2019, 06:05 PM   #96
Josep87
Josep

Quote:
Originally Posted by JimiX View Post
-Un quiosc a l'estació de Vidreres que podria haver estat dissenyat per Gaudí

http://vigilant-far.blogspot.com/2009/09/

http://totbarcelona.blogspot.com/201...-olvidada.html

1917. Fons Salvany, Biblioteca de Catalunya

"La primera casa de la dreta és la Vil·la Maria, tot seguit l’estació del funicular de Vallvidrera Superior i al fons la Colònia Pujol. Segons un biògraf de Gaudí, Josep Maria Tarragona i Clarasó, el quiosc podria haver-lo fet anònimament el mateix arquitecte de la Sagrada Família, per assajar solucions constructives que després pensava aplicar a obres de més grandària".

No he pogut trobar més detalls que el que s'explica en el blog i desconec si realment és de Gaudí o no, però em sembla un disseny prou curiós i futurista. Sembla que es va construir de manera modular, amb formes bastant sinuoses i per això crec que és molt possible.
Està espectacular aquest quiosk!!! i que estigui fet a partir de panells prefabricats és molt avançat en el seu temps.

perquè se'l van carregar! de les coses que m'han produït més tristesa en la llista que feu d'elements desapareguts.

Apunt: és impressionant la capacitat que va tenir el modernisme per innovar, generar noves formes, nous llenguatges, etc. I amb tant poc temps! Dubto que hi hagi hagut a casa nostra un moviment que hagi estat tan prolífic.
Menció apart mereixen tots els quioscos, on en general hi ha hagut una arquitectura magnífica.... en especial si els comparem amb els que han vingut després.

GGJ16, JimiX liked this post
Old September 15th, 2019, 12:01 PM   #97
JimiX
Registered User

JimiX's Avatar

-Gaudi va ser l’autor de parc Nicolau Usart Furriol (St.Feliu de Codines)?

https://totnens.cat/que-fem/parc-usa...iu-de-codines/

https://vallesos.cat/15/carpeta/f44ed5c6

http://coneixercatalunya.blogspot.co...lautor-de.html

El Parc Usart està situat a 1 quilòmetre de Sant Feliu de Codines, a la carretera de Sant Miquel del Fai, en direcció a l’Espai Natural. El Parc va ser inaugurat a principis de segle, rep el nom del seu fundador, Nicolau Usart Furriol (Sant Feliu de Codines, Vallès Oriental, 29 de març de 1854 - Barcelona, 1928)

L’època en que s’inaugurava el parc coincideix amb el període en que l’Antoni Gaudí Cornet (Riudoms, el Camp jussà de Tarragona , 25 de juny del 1852 - Barcelona, 10 de juny del 1926) es va dedicarà exclusivament a l’obra de la Sagrada Família de Barcelona (1914 - 1926)

El Parc Usart fou inaugurat el dia 1 d’abril del 1918 sota l’impuls i el finançament de Nicolau Usart, industrial del poble establert a la capital de Catalunya.

Va ser durant la celebració de la festa de la “Llar, de l’Arbre i de la Flor“.

A les primeries del segle XX, molta gent de Barcelona i altres zones urbanes venien a Sant Feliu de Codines a estiuejar o a fer salut, en ser el nostre clima més sec i menys calorós a l’estiu que la majoria de viles dels voltants de la ciutat, i com no, del Vallès. Aquí molta gent es va guarir de les seves afeccions pulmonars, i degut a la proximitat amb la ciutat, afegit als nostres meravellosos paratges naturals, fonts i parcs, moltes famílies benestants de Barcelona van anar establir-s’hi, formant una gran "colònia" de persones desitjoses de gaudir d’una sèrie de serveis associats a l’estiueig, com el passeig, els esports, el lleure i la cultura. Anar a berenar o a gaudir de la natura al Parc Usart era un plaer indefugible.

Llavors s’arribava al Parc Usart pel camí de Sant Miquel del Fai, que no estava asfaltat com ara la carretera, i el trànsit de vehicles pràcticament no existia.

Durant molts anys tot es va mantenir igual, a mitjans del segle XX però , es va pavimentar el camí de Sant Miquel del Fai, fet que va popularitzar les excursions a aquest monestir benedictí del segle segle X.

A partir de llavors la nova carretera ja va començar a ser un pas obert pels vehicles cap als Cingles de Bertí, i tota aquesta zona natural tant feréstega i original.

El 1983, i amb l’esclat dels nous temps democràtics, el parc Usart es va reformar i es van consolidar les antigues edificacions.

Ja a la dècada dels 90, els nois i noies d’un camp internacional de treball del SCI van millorar l’entrada, amb noves jardineres de planta autòctona, i als primers anys d’aquest segle s'ha millorat el pas central i més cap aquí s'hi han posat jocs infantils.

El 9 de febrer de 2011 es va inaugurar el nou Camí de vianants fins al Parc Usart. Cada dia hi ha més gent gran al municipi o parelles joves amb nens petits que fan del seu passeig per una de les poques zones planes del municipi el seu gaudi favorit.

Ens agradarà tenir confirmació a l’email [email protected] de l’autor del parc Nicolau Usart Furriol, i de la casa per la que dissenyava l’Antoni Gaudí Cornet, la Mesa del comedor propio.

Antonio Mora Vergés

GGJ16 liked this post

Last edited by JimiX; September 23rd, 2019 at 03:02 AM.
Old September 15th, 2019, 12:26 PM   #98
Astrubi
Registered User

Likes (Received): 1548

Waterfall, d'Escher.

Perdó. No me n'he pogut estar.

GGJ16, Josep87, JimiX liked this post
Astrubi no está en línea   Reply With Quote
Old September 15th, 2019, 03:08 PM   #99
JimiX
Registered User

JimiX's Avatar

Quote:
Originally Posted by Josep87 View Post
Està espectacular aquest quiosk!!! i que estigui fet a partir de panells prefabricats és molt avançat en el seu temps.

perquè se'l van carregar! de les coses que m'han produït més tristesa en la llista que feu d'elements desapareguts.
Doncs sí que és una llàstima! S'hauria d'investigar si existeixen més fotografies antigues en aquella zona i també si els antics propietaris van deixar algun document de quan es va construir. De fet em sembla que Gaudí en va fer més de quioscos que mai surten documentats en cap inventari. Encara en tinc alguns més per comentar.

Si em deixessin una màquina del temps per visitar alguna d'aquestes obres no sé quina triaria... El jardí desaparegut en teoria hem van dir que era més gran i no se sap què hi havia, i l'edifici de Mallorca potser no és tant espectacular com els altres que coneixem però sembla que el terreny era bastant gran i hi havien grutes artificials. Segurament es va fer amb menys diners, o potser fins i tot com a agraïment per alguna cosa com els jardins Artigues i així podia posar en pràctica algunes idees. Tot i així segur que hi havien moltes coses que serien interessants. També falta veure com era l'interior de la casa dels plats i segur que aviat apareixerà alguna fotografia si s'investiga una mica!

La columna que sembla una dona suposo que és la típica figura de la dona que espera al mariner... En realitat eren un tipus de columnes inclinades en forma de crossa que Gaudí només va arribar a dibuixar, com per exemple en la casa Graner que havia de ser una estructura gegant amb 3 parabolides hiperbòlics units pel centre i cada braç de la columna és un catenari. Un exemple és la pèrgola de Can Negre de Jujol. Però a Son Alegre li va afegir el cap i llavors sembla una persona.

pèrgola de Can Negre de Jujol

Un altre aspecte que havia de comentar és la semblança de la dona que porta un cistell al cap en forma de columna al Park Güell i les representacions de "le chateau ideal" de Ferdinand Cheval. La historia d'aquest "castell surrealista" tracta d'un carter jubilat que va tropeçar amb una pedra i des d'aquell moment va decidir que amb moltes pedres com aquella podria construir el seu castell amb un estil que ell anomenava "alienació positiva o constructiva" perque no feia mal a ningú i posava en pràctica la seva creativitat, tot i que era considerat art marginal, rudimentari i avui potser molts el calificarien de "quitch". En realitat es podria considerar una de les primeres obres del surrealisme i va ser molt apreciada per molts artistes coneguts com Picasso i Dalí. Crec que a Gaudí li va agradar la idea i ho va utilitzar com a un recurs creatiu de les seves obres, com per exemple la representació de "la pedra filosofal" de l'entrada del Park Güell que representa el potencial de la creativitat. Però aquesta interpretació meva no la he vist en cap llibre ni biografia...

"Chateau ideal" de Ferdinand Cheval

"La dona que renta" del park Güell de Gaudí.

GGJ16, Josep87 liked this post

Last edited by JimiX; September 20th, 2019 at 05:53 PM.
Old September 15th, 2019, 07:07 PM   #100
JimiX
Registered User

JimiX's Avatar

-Quiosc de la plaça de la Creu de Terrassa

https://recordsdeterrassa.wordpress....ca-de-la-creu/

En aquest cas no hi ha cap referència que atribueixi aquest quiosc a Gaudí ni res semblant, però també em sembla un element modernista molt curiós i molt peculiar. Crec que també té certa influència gaudiniana, però no tinc prous indicis per afirmar que sigui de Gaudí. Simplement em recorda a la teulada de la casa Batlló més simplificada, als finestrals el·líptics de la sagrada família, a la punxa del Palau Güell i sembla que hi havia trencadís. No es pot apreciar si al voltant de la finestra hi havia la forma d'estrella com a la Sagrada Familia i crec que seria significatiu si encara no existia aquesta part... I potser també es va construir amb les diferents parts modulars o prefabricades com en l'altre cas. Els seus deixebles i col·laboradors tenien un llenguatge similar però em costa d'imaginar un d'ells utilitzant tants recursos de Gaudí sense que s'enfadi... Per això quan veig masses elements sospitosos m'invita a investigar. En aquella època pel modernisme català era molt important que cada artista hagués de buscar el seu llenguatge artístic.

GGJ16, Josep87, albertalbert, cilindr0 liked this post

Last edited by JimiX; September 17th, 2019 at 03:33 AM.
Sponsored Links
Advertisement

Reply

Tags
antoni gaudí, casa batlló, casa milà, la pedrera, park güell, sagrada família

Thread Tools

Posting Rules