Rotterdam | The CoolTower | 155m | UC - Page 140 - SkyscraperCity

forums map | news magazine | posting guidelines

Go Back   SkyscraperCity > European Forums > Holland Hoogbouw Forums > Actueel > Rotterdam

Rotterdam » Ojaj˘h?

Global Announcement

As a general reminder, please respect others and respect copyrights. Go here to familiarize yourself with our posting policy.

Reply

Thread Tools
Old April 3rd, 2018, 11:26 PM   #2781
vb2
Registered User

Likes (Received): 928

Het is papieren winst. Tenzij je nu verkoopt en iets nieuws koopt in de volgende hippe opkomende wijk, of een tweede hypotheek neemt, heb je er niet heel veel aan. En het is relatief. Als Eric 5 jaar geleden die paar ton in Bitcoin of Amazon of Netflix aandelen had gestoken had hij een veelvoud in liquide middelen gehad.

Met de m2 prijzen vorig jaar was het erg aantrekkelijk om een appartement te kopen en vervolgens te verhuren. Met de CoolTower is dat waarschijnlijk een stuk minder aantrekkelijk.
vb2 no está en línea   Reply With Quote
Sponsored Links
Advertisement

Old April 4th, 2018, 10:55 AM   #2782
Skyscrapercitizen
TIMBY

Skyscrapercitizen's Avatar

Likes (Received): 6998

Ik denk niet dat Eric een hypotheek had gekregen van een paar ton om te investeren in bitcoins of Amazon of Netflix.

Eric Offereins, Nexxd liked this post
Skyscrapercitizen no está en línea   Reply With Quote
Old April 4th, 2018, 11:18 AM   #2783
Jan
High there, what's up!

Jan's Avatar

Likes (Received): 20754

Quote:
Originally Posted by RottaRoffa View Post
Doe 4000 de meter heb ik nergens als verkoopprijs zien staan maar ik hou mij van harte aanbevolen voor een linkje.
waar deze site al niet goed voor is.

Skyscrapercitizen liked this post
Jan no está en línea   Reply With Quote
Sponsored Links
Advertisement

Old April 4th, 2018, 12:49 PM   #2784
Junkiexp
Registered User

Junkiexp's Avatar

Likes (Received): 659

Er wordt sinds nu ook gesloopt aan het voorste pand vanaf de Schiedamsedijk gezien, de toekomstige parkeergarage.
De grote kraan is nog bezig met de resterende bebouwing van het achterste pand.

Zie onderin in het midden van het scherm, ik heb de webcam wat bijgedraaid.

Last edited by Junkiexp; April 4th, 2018 at 02:02 PM.
Junkiexp no está en línea   Reply With Quote
Old April 4th, 2018, 01:44 PM   #2785
RottaRoffa
Registered User

Likes (Received): 2594

Quote:
Originally Posted by Jan View Post
waar deze site al niet goed voor is.
Dat waren dan hooguit indicaties op basis van impressies, hooguit. Ik zie trouwens ook geen oud linkje naar die Funda-site. Er was in 2008 echt geen verkoopronde want daar hadden jullie het over. Net als velen onder ons had ik ook een oogje laten vallen op een mogelijk appartementje. Nou, je kon je alleen inschrijven als geinteresseerde. Er was toen nog helemaal niets, ik heb vaak genoeg gebeld in die periode, zelfs geen onherroepelijke vergunningen. Er was alleen veel Nimby gezeik van de bewoners aan het schouwburgplein, vergelijkbaar met dat gezeik van die poffertjesboer die de RottaNova wil afstoppen. Pas in 2012, na dat faillissement van de aannemer (een van de velen) kwam de boel op de markt.

Jammer trouwens dat je niet reageert op mijn externe linkjes over jouw beweerde prijsdaling in Rotterdam-Centrum.
RottaRoffa no está en línea   Reply With Quote
Old April 4th, 2018, 02:02 PM   #2786
Skyscrapercitizen
TIMBY

Het blijft blijkbaar lastig je ongelijk toe te geven. Misschien had je even langs het infocentrum / verkoopcentrum van Calypso moeten lopen wat toen onderin De Doelen zat in plaats van te bellen.

jb_nl liked this post
Old April 4th, 2018, 03:10 PM   #2787
RottaRoffa
Registered User

Quote:
Originally Posted by Skyscrapercitizen View Post
Het blijft blijkbaar lastig je ongelijk toe te geven. Misschien had je even langs het infocentrum / verkoopcentrum van Calypso moeten lopen wat toen onderin De Doelen zat in plaats van te bellen.
Skyscrapercitizen, er was geen verkoopronde, er is toen ook niets verkocht. Je haalt in je hoofd waarschijnlijk allemaal zaken door elkaar. En dan kan je met Jan en alleman blijven bashen en zeiken maar dat haalt bij mij echt niets uit. Ook de gezeur over prijsdalingen in Rotterdam-Centrum en daar dan de Calypso bij gaan betrekken. Onzin, er was geen prijsdaling in het centrum. Jullie creeren je eigen werkelijkheid en dat is prima hoor. Er werd gewoon weinig verkocht of men bleef zitten. Iedere makelaar kan je dat uitleggen en ik heb al een linkje van die cijfers toegevoegd. Allemaal kul wat in hoofdjes ontstaat en daar dan 10 jaar blijft zitten.
Old April 4th, 2018, 03:22 PM   #2788
Dezz
Crooswijkert

Dezz's Avatar

Likes (Received): 1889

Geen prijsdaling in Rotterdam Centrum? Leg dat dan maar eens uit aan de mensen die destijds hun woning met verlies hebben moeten verkopen. Dat was geen papieren werkelijkheid, maar de feitelijke waarheid.

ROTTERDAMWORLDPORTWORLDCITYROTTERDAMWORLDPORTWORLDCITYROTTERDAMWORLDPORTWORLDCITY
Dezz no está en línea   Reply With Quote
Old April 4th, 2018, 04:21 PM   #2789
RottaRoffa
Registered User

Quote:
Originally Posted by Dezz View Post
Geen prijsdaling in Rotterdam Centrum? Leg dat dan maar eens uit aan de mensen die destijds hun woning met verlies hebben moeten verkopen. Dat was geen papieren werkelijkheid, maar de feitelijke waarheid.
Heb ik al een paar keer gedaan en dan begin ik met deze cijfers. Ik vind het overigens best vreemd dat dit niet bekend is. Maar goed, dat kan, waar deze site al niet goed voor is.
Old April 4th, 2018, 05:12 PM   #2790
Jan
High there, what's up!

Jan's Avatar

Likes (Received): 20754

Jij vind dit blijkbaar "een prima belegging", volgens mij is het niet goedkoop en hangt het er maar vanaf of dat een prima belegging is, en dat baseer ik dan mede op feiten uit mijn directe omgeving. Waarom iemand dat niet mag vinden snap ik niet zo, en die gefrustreerde en denigrerende toon waarop het gelijk hebben word geŰist snap ik al helemaal niet.
Jan no está en línea   Reply With Quote
Old April 4th, 2018, 05:25 PM   #2791
Capzilla
robkaper.nl

Capzilla's Avatar

Quote:
Heb ik al een paar keer gedaan en dan begin ik met deze cijfers.
Cijfers dienen te worden ge´nterpreteerd, ik zal het bij dezen doen:

In dat lijstje valt te lezen dat in het centrum de vierkante meterprijs na zes jaar tijd weer op het niveau 2008 was. In de praktijk betekent dat dus zowel stijgers als dalers. Als je dan ook nog eens bedenkt dat de toevoegingen in het centrum allemaal in het segment bovengemiddeld zaten, kom je voor de bestaande woningen uit op meer dalers dan stijgers.

Jan, EPA001, Dezz, TC03 liked this post
Capzilla no está en línea   Reply With Quote
Old April 4th, 2018, 06:17 PM   #2792
Skyscrapercitizen
TIMBY

Ik heb mijn woning in het centrum in 2008 gekocht en begin 2014 verkocht. Bij verkoop zat hij 15.000 onder de verkoopwaarde (en dus nog verder onder de hypotheekwaarde). Op het hoogtepunt van de crisis, rond 2010, toen ook de verkoop van Calypso was, zat de waarde op bijna 45.000 onder de aankoopwaarde. Maar dat zal wel onzin zijn allemaal, dat haal ik allemaal in mijn malle hoofdje.

Wel hilarisch dat juist RottaRoffa, die overal hier op ssc zijn zelfverzonnen complotten deelt, mij hier gaat verwijten in mijn eigen werkelijkheid te geloven.

En bij Calypso is het wel bijzonder dat de koopcontracten van de handvol kopers zijn geannuleerd bij aanpassing van de bouwplannen, als er geen verkoopronde is geweest.

Jav050 liked this post
Old April 4th, 2018, 06:19 PM   #2793
renterghem
Registered User

renterghem's Avatar

Likes (Received): 13844

Aan de baan is 't zo goed als plat.

2018-04-04_05-15-52 by Renterghem, on Flickr
renterghem no está en línea   Reply With Quote
Old April 4th, 2018, 06:27 PM   #2794
RottaRoffa
Registered User

Quote:
Originally Posted by Capzilla View Post
Cijfers dienen te worden ge´nterpreteerd, ik zal het bij dezen doen:

In dat lijstje valt te lezen dat in het centrum de vierkante meterprijs na zes jaar tijd weer op het niveau 2008 was. In de praktijk betekent dat dus zowel stijgers als dalers. Als je dan ook nog eens bedenkt dat de toevoegingen in het centrum allemaal in het segment bovengemiddeld zaten, kom je voor de bestaande woningen uit op meer dalers dan stijgers.
Ja, het is een gemiddelde, want volgens mij zeg je dat. Inderdaad stijgers en dalers, ongetwijfeld via een normaalverdeling. De grootste dalers hebben in hun studietijd hun huis laten verpauperen en bleken bovendien slechte onderhandelaars. Ze gingen namelijk uit van een prijsdaling. Meestal zijn dat warrige hoofdjes.
Old April 4th, 2018, 06:29 PM   #2795
RottaRoffa
Registered User

Quote:
Originally Posted by Jan View Post
Jij vind dit blijkbaar "een prima belegging", volgens mij is het niet goedkoop en hangt het er maar vanaf of dat een prima belegging is, en dat baseer ik dan mede op feiten uit mijn directe omgeving. Waarom iemand dat niet mag vinden snap ik niet zo, en die gefrustreerde en denigrerende toon waarop het gelijk hebben word geŰist snap ik al helemaal niet.
Nee, huizen zijn om in te wonen en niet om mee te beleggen. Maar velen hebben dat in 2001-2008 wel gedaan. Sommigen zitten daarmee op de blaren.
Old April 4th, 2018, 07:45 PM   #2796
vb2
Registered User

Quote:
Originally Posted by Skyscrapercitizen View Post

Ik denk niet dat Eric een hypotheek had gekregen van een paar ton om te investeren in bitcoins of Amazon of Netflix.
Eric had de rest van zijn leven geen hypotheek meer nodig gehad als hij in exact vijf jaar geleden voor een paar duizend Euro bitcoin had gekocht (toen: $88, nu: $6.900, top twee maanden geleden: $20.000)
Old April 4th, 2018, 10:36 PM   #2797
Bouwput
Registered User

Likes (Received): 710

Quote:
Originally Posted by vb2 View Post
Het is papieren winst. Tenzij je nu verkoopt en iets nieuws koopt in de volgende hippe opkomende wijk, of een tweede hypotheek neemt, heb je er niet heel veel aan. En het is relatief. Als Eric 5 jaar geleden die paar ton in Bitcoin of Amazon of Netflix aandelen had gestoken had hij een veelvoud in liquide middelen gehad.

Met de m2 prijzen vorig jaar was het erg aantrekkelijk om een appartement te kopen en vervolgens te verhuren. Met de CoolTower is dat waarschijnlijk een stuk minder aantrekkelijk.
Hoe zo papieren winst als je verkoopt en je koopt niets terug heb je ruim een ton op de bank. Koop je een nieuw appartement dan woon je daar ook altijd met een hypotheek die ruim een ton lager is dan mensen die geen overwaarde kunnen investeren.
Bouwput no está en línea   Reply With Quote
Old April 4th, 2018, 11:27 PM   #2798
vb2
Registered User

Quote:
Originally Posted by Bouwput View Post
Hoe zo papieren winst als je verkoopt en je koopt niets terug heb je ruim een ton op de bank.
Precies. Alleen als je verkoopt of wat ik beschrijf kun je de winst pakken. Zolang het niet-liquide blijft het een papieren winst die zo weer (op papier) in een verlies kan veranderen tijdens de volgende crisis. (Hoewel dat risico bij projecten die tijdens de vorige crisis zijn gekocht uiteraard wat kleiner zijn dan bij bijvoorbeeld de CoolTower wat nu de hoogste m2 prijs lijkt te zijn).
Old April 5th, 2018, 12:23 AM   #2799
Pruim
shnnbp

Pruim's Avatar

Quote:
Nee, huizen zijn om in te wonen en niet om mee te beleggen. Maar velen hebben dat in 2001-2008 wel gedaan. Sommigen zitten daarmee op de blaren.
Naar mijn mening zijn huizen wel degelijk een belegging, toen en nu. Beleggen in woningen is veelvoorkomend bij o.a. banken & pensioenfondsen. Zelfs woningcorporaties gaan uit van een stijging van de waarde van hun woningbezit. Er zijn jarenlang aflossingsvrije hypotheken verstrekt - per definitie een beleggingsmodel Het moment dat een woning geen belegging meer is stort het hele systeem in

Of dit inderdaad slim is, daar deel ik je mening geheel over
Old April 5th, 2018, 12:53 AM   #2800
Art Deco Style
Registered User

Art Deco Style's Avatar

Likes (Received): 1112

Uiteindelijk is alles aan bezit een belegging en kan het zijn waarde verliezen en verhogen, dat kan met geld en producten ook. Het is wat de markt er voor wil geven uiteindelijk en dat fluctueert altijd. In de crisis zijn we allemaal een stukje armer geworden en zie je dat de waarde van producten omlaag gaat (eerst de luxe, daarna ook de basisproducten).
Sponsored Links
Advertisement

Reply

Thread Tools

Posting Rules