City Circle + Harbour Line (M3+M4) | Metro - Page 115 - SkyscraperCity

forums map | news magazine | posting guidelines

Go Back   SkyscraperCity > European Forums > Euroscrapers > Local discussions > Nordic & Baltic > General development > Denmark > Copenhagen

Global Announcement

As a general reminder, please respect others and respect copyrights. Go here to familiarize yourself with our posting policy.

Reply

Thread Tools Rating: Thread Rating: 142 votes, 4.94 average.
Old September 20th, 2019, 09:40 AM   #2281
moveteam
Moderator

moveteam's Avatar

Likes (Received): 1832

Quote:
Originally Posted by dysharmonica View Post
It seems like Denmark cannot comprehend that huge projects are happening in the country ... and basically without problems ... so they are inventing these huge BREAKING NEWS to have something negative to talk about ... I guess "Whoa, we're doing all these awesome projects and they will make our country better" is boring angle that does not bring readership
Exactly. And the 112 angle is just absurd. There's an emergency alarm at every door. I like Politiken but that was a weird journalistic misstep...

I don't recall the original lines even launching with any coverage whatsoever.

DobbeltSnesNulNul liked this post
moveteam no está en línea   Reply With Quote
Sponsored Links
Advertisement

Old September 20th, 2019, 10:47 AM   #2282
Urbanus
Registered User

Urbanus's Avatar

Likes (Received): 1222

Quote:
Originally Posted by moveteam View Post
Exactly. And the 112 angle is just absurd. There's an emergency alarm at every door. I like Politiken but that was a weird journalistic misstep...

I don't recall the original lines even launching with any coverage whatsoever.
Politiken satte virkelig i går nye standarder for elendig journalistik. Først forsøgte de desperat at køre historien om den manglende mobildækning vanvittigt op, og gjorde den til en sag om manglende sikkerhed. Hvilket det ikke er. For det er ikke 112 man skal ringe i en nødsituation, men bruge togets nødkaldsanlæg.

Det lykkedes ikke. Faktisk viste reaktionerne på Facebook at langt de fleste tog det ret roligt, og højst grinede lidt af historien, og kommenterede på at så kunne man jo lave andet end at kigge ned i sin telefon.

Herefter forsøgte man med en follow up-historie, om politisk uenighed og en overborgmester der nærmest var håndende ligeglad med sikkerhed. Den havde også fået noget af af journalistisk stramning.

https://politiken.dk/indland/art7395...-med-en-smiley

Men for lige at understrege sin ensidige negative vinkling, så slutter man af med denne off topic-svada mod hele projektet:

Quote:
Forsinket og fordyret
Årsagen til den manglende mobildækning er den overordnede forsinkelse af Cityringen til i alt 25 milliarder kroner. Det har, ifølge teleselskaberne, gjort, at Metroselskabet i flere omgang har misligholdt de leverancer, som telebranchen ellers betaler et tocifret millionbeløb for.

Byggeriet er blevet væsentligt forsinket og fordyret i forhold til den oprindelige tidsplan og budget. Ifølge Metroselskabet ender byggeriet med en samlet budgetoverskridelse på 10,5 procent.

Forsinkelserne af byggeriet blev løbende dokumenteret af Politiken, og balladen førte til, at Metroselskabet i 2014 fik kritik af Rigsrevisionen for dårlig byggestyring og for ikke at orientere sin offentlige ejerkreds om de store løbende problemer med byggeriets fremdrift.

De nærmeste naboer til det gigantiske byggeri har i årevis måttet holde for i form af voldsomme støjgener på alle tidspunkter af døgnet.

Regeringen og Folketinget måtte gribe ekstraordinært ind med en helt ny lov for at fuldføre byggeriet og indhente lidt af den tabte tid, ligesom naboerne blev tildelt større erstatningssummer for de væsentlige miljø- og sundhedsgener, der ikke var forudsat ved byggeriets begyndelse.
Så er der vist ingen tvivl om journalistens holdning til metro-projektet generelt.
Old September 20th, 2019, 03:26 PM   #2283
MyCPH
Registered User

Likes (Received): 171

Quote:
Originally Posted by Lindberg47 View Post
Brug rulletrapper med mindre du har specifikke behov, der begrunder en elevator
Jeg behøver ikke at have specifikke behov for at bruge elevatorene på stationerne.. en elevator bringer mig hurtigere til overfladen.

Anyway, talte ca 30 grønne arbejdere på Kongens Nytorv igår (inde fra Magasin), så de holder ikke stille hvad dén station angår

Og så kan jeg se på Rådhuspladsens webcam at de er igang med at placere bænke ved "bagtrappen" på pladsen. 6 af dem vender på nuværende tidspunkt lige ud mod cyklisterne og den tunge trafik. Lidt spøjst. "Dejligt afslappende".. hmmm
Og de bænke kommer da også til at spærre for flow'et af mennesker der bruger den kommende fodgænger overgang tænker jeg? http://e-webcam.dk/webkamera-foto-vi...tri/index.html

Hafnia, Andreas_G liked this post

Last edited by MyCPH; September 20th, 2019 at 03:56 PM.
MyCPH no está en línea   Reply With Quote
Old September 20th, 2019, 04:21 PM   #2284
Hafnia
Mod nye projekter

Hafnia's Avatar

Likes (Received): 16738

Quote:
Originally Posted by dysharmonica View Post
It seems like Denmark cannot comprehend that huge projects are happening in the country ... and basically without problems ... so they are inventing these huge BREAKING NEWS to have something negative to talk about ... I guess "Whoa, we're doing all these awesome projects and they will make our country better" is boring angle that does not bring readership
Or maybe because we're un experienced to project sizes like the Cityringen. They appears 3 - 5 times in a century.

Last time we saw similar project in this scale, was M1 in 2002, Øresundsbroen in 2000 and Storebæltsbroen in 1998.

Don't underestimate that we're awful proud

dysharmonica liked this post
Hafnia está en línea ahora   Reply With Quote
Old September 20th, 2019, 04:30 PM   #2285
dysharmonica
Registered User

Location: København / Bratislava / Austin, TX / Philadelphia, PA
Likes (Received): 1736

Quote:
Originally Posted by Hafnia View Post
Or maybe because we're un experienced to project sizes like the Cityringen. They appears 3 - 5 times in a century.

Last time we saw similar project in this scale, was M1 in 2002, Øresundsbroen in 2000 and Storebæltsbroen in 1998.

Don't underestimate that we're awful proud
I find is incredible that DK:
- is building a huge metro line,
- two light rail lines (one completed recently)
- resignaling its rail
- electrifying its rail
- speeding up its rail
- building new rail
- building new Storstrømmen
- and new Tunnel to Germany.

And to top it off, seriously talking about
- more metro and light rail in CPH
- planning for new land reclamation in CPH
- talking about new tunnel/bridge to Jylland, and
- three tunnels to Sweden (HH, HSR, and Metro)

(I am sure I missed more)

.... that is an incredible amount of infrastructure work for such a small country. The rail investment is way overdue, and much needed, but a lot of it is visionary and enviable.

But what I hear most about is how transit is terrible in this country and how these projects all have problems (mostly I see this in ING, from Stiften and JP about Aarhus, and now Politiken)

I am a little surprised not to see a lot of balancing stories to the negative press and that is sad to me. As an infrastructure nerd, I am simply excited about this level of activity and the fact that a huge project like Cityringen is only 9 months delayed .. I mean compare it to Amsterdam and its 8 year delay.
dysharmonica no está en línea   Reply With Quote
Old September 20th, 2019, 04:46 PM   #2286
Hafnia
Mod nye projekter

Hafnia's Avatar

Agree 100 %
Old September 20th, 2019, 05:02 PM   #2287
DobbeltSnesNulNul
Registered User

Likes (Received): 535

Quote:
Originally Posted by MyCPH View Post
Jeg behøver ikke at have specifikke behov for at bruge elevatorene på stationerne.. en elevator bringer mig hurtigere til overfladen.
Tak for, at du står ved det.
Selvom jeg synes standpunktet er forkasteligt, så mener jeg, at det illustrerer Metroselskabets lidt mangelfulde evner til at gennemskue og imødekomme logiske konsekvenser af deres beslutninger.
Jeg har tidligere i tråden udtrykt nogen skepsis over for påstanden om, at den nye ring ifølge Metroselskabet ligefrem vil "aflaste" stationer på de eksisterende linjer.

Det er faktisk et stort problem for handicappede og andre med "særlige behov", at så mange komfortbrugere benytter elevatorerne.

Hvorfor skal det være en markant tidsbesparelse (selv for en rulletrappeløber i rask takt) at tage elevatoren? En halvering af hastigheden på de eksisterende elevatorer ville totalt eliminere problemet - for ikke at tale om besparelsen på vedligehold. Noget jeg har set foreslået på nettet utallige gange de seneste 10 år.

I stedet har man valgt at fordoble kapaciteten af samme type elevatorer (det er bekræftet) på de nye linjer.
Mit bud er, at det blot yderligere vil legitimere komfortbrugernes elevatorbrug, og at situationen for den gennemsnitlige kørestolbruger vil være nogenlunde uændret.

Men hvad ved jeg? Trængeslen på stationer og i elevatorer er garanteret elimineret pr. den 1. oktober

TLDR: Rulletrapper er spild af tid! Brugerne kan nøjes med 10 elevatorer på alle nye stationer.

Udholm, Kipple, Urbanus liked this post

Last edited by DobbeltSnesNulNul; September 20th, 2019 at 05:17 PM.
DobbeltSnesNulNul no está en línea   Reply With Quote
Old September 20th, 2019, 05:49 PM   #2288
MyCPH
Registered User

Likes (Received): 171

Quote:
Originally Posted by DobbeltSnesNulNul View Post
Tak for, at du står ved det.
Selvom jeg synes standpunktet er forkasteligt, så mener jeg..
Når jeg hver nat/morgen ankommer ca. kl 04.45/05 på Kongens Nytorv med metroen (arbejder i Magasin), hvorfor skulle jeg så benytte mig af rulletrapperne, når jeg kan bruge elevatoren og komme op til overfladen lige med det samme? Jeg er endnu ikke stødt på kørestolsbrugere, folk med cykler og barnevogne på dét tidspunkt. Det samme kunne være tilfældet hvis jeg arbejdede ved Rådhuspladsen tidligt om morgenen eller på et sent tidspunkt. Jeg har ikke på noget tidspunkt sagt at jeg ville hoppe ind i elevatorerne når der er proppet med mennesker/myldretid osv, dér bruger jeg altid rulletrapperne..

Var min første post omkring dette virkelig så svær at forstå? Oh dear..

Så jeg gentager lige igen..

Det bliver vildt surrealistisk at stå af et (metro) tog, hoppe ind i en elevator, og så poppe op på Rådhuspladsen! .. og for de tunge: G E N E R E L T..

Zichau, Andreas_G liked this post

Last edited by MyCPH; September 20th, 2019 at 06:25 PM.
MyCPH no está en línea   Reply With Quote
Old September 20th, 2019, 06:11 PM   #2289
DobbeltSnesNulNul
Registered User

Likes (Received): 535

Quote:
Originally Posted by MyCPH View Post
Var min første post omkring dette virkelig så svær at forstå? Oh dear..
!?!? Ingenlunde!

Min negative holdning til "Jeg behøver ikke." Er ganske universel.

kmester, Gregger, Udholm liked this post
DobbeltSnesNulNul no está en línea   Reply With Quote
Old September 22nd, 2019, 02:11 PM   #2290
Peter999
Registered User

Likes (Received): 214

Frederiksberg får luksusmetro, mens København må klare sig med 'standardmodellen'
Når Cityringen åbner næste søndag, vil beboerne på Frederiksberg som belønning for de mange år med byggelarm blive mødt af ekstra lækre omgivelser i metroen. Opgraderingerne har kostet Frederiksberg Kommune 45 millioner kroner.”

https://politiken.dk/kultur/arkitekt...andardmodellen

Artikel er bag betalingsmur, jeg har derfor ikke selv læst den. Men måske kunne den have andres interesse, selv om der nok ikke står meget mere end vi allerede kender til her
Peter999 no está en línea   Reply With Quote
Old September 22nd, 2019, 02:30 PM   #2291
dysharmonica
Registered User

Location: København / Bratislava / Austin, TX / Philadelphia, PA
Likes (Received): 1736

Quote:
Originally Posted by Peter999 View Post
Frederiksberg får luksusmetro, mens København må klare sig med 'standardmodellen'
Når Cityringen åbner næste søndag, vil beboerne på Frederiksberg som belønning for de mange år med byggelarm blive mødt af ekstra lækre omgivelser i metroen. Opgraderingerne har kostet Frederiksberg Kommune 45 millioner kroner.”

https://politiken.dk/kultur/arkitekt...andardmodellen

Artikel er bag betalingsmur, jeg har derfor ikke selv læst den. Men måske kunne den have andres interesse, selv om der nok ikke står meget mere end vi allerede kender til her
I wonder whether the entrance structures and escalators are worth 45mil or if there is more to it.
dysharmonica no está en línea   Reply With Quote
Old September 23rd, 2019, 02:44 PM   #2292
Never give up
Registered User

Never give up's Avatar

Likes (Received): 11268

NCC hands over the transfer tunnel on Kongens Nytorv. (Just in time)
Not visible on this photo for obvious reasons.

http://www.dagensbyggeri.dk/artikel/...pa-kgs.-nytorv

Old September 23rd, 2019, 04:35 PM   #2293
Urbanus
Registered User

Urbanus's Avatar

Rådhuspladsen er nu frigivet.

Hegnet er væk og hele pladsen er åben, bortset fra lige omkring nedgangene og ovenlyset.

Jeg har gået hen over pladsen på kryds og tværs, for første gang i 10 år 😀
Urbanus no está en línea   Reply With Quote
Old September 24th, 2019, 01:22 PM   #2294
Mirakelmix
Registered User

Likes (Received): 48

Magasinet KBH udgav billeder af stationspladserne i går:
https://www.magasinetkbh.dk/foto/cityringens-stationer
Old September 24th, 2019, 07:28 PM   #2295
Hafnia
Mod nye projekter

Hafnia's Avatar

Quote:
Originally Posted by Urbanus View Post
Rådhuspladsen er nu frigivet.

Hegnet er væk og hele pladsen er åben, bortset fra lige omkring nedgangene og ovenlyset.

Jeg har gået hen over pladsen på kryds og tværs, for første gang i 10 år 😀
Synes vi skal have alle med ..

Hafnia está en línea ahora   Reply With Quote
Old September 24th, 2019, 09:13 PM   #2296
jajaK
Registered User

jajaK's Avatar

Likes (Received): 125

Nice! I will probably head over shortly after the opening to check it out. I am looking forward to one day being able to take a metro from Malmö and exit from Rådhuspladsen.

040

MassimoRotundo, bongo-anders liked this post
jajaK no está en línea   Reply With Quote
Old September 25th, 2019, 11:26 AM   #2297
korbendallas
Registered User

Likes (Received): 270

Nice transit map I stumbled upon: https://cphtransitmap.dk/
Old September 25th, 2019, 11:35 AM   #2298
Urbanus
Registered User

Urbanus's Avatar

Quote:
Originally Posted by korbendallas View Post
Nice transit map I stumbled upon: https://cphtransitmap.dk/
Ikke 100% i skabet efter min mening, men nok et af de bedste bud på et samlet kort over S-tog og metro i Storkøbenhavn, jeg har set indtil nu.

Her kunne både DSB og Metroselskabet lære en del. Jeg håber DSB's faste grafikere på køreplaner og kort, Damsgaard og Lange (der også er Movias og dem der har lavet Byens net), ser med her.
Old September 25th, 2019, 04:37 PM   #2299
vester
Registered User

Likes (Received): 334

Kan ikke lide de sving linier for regionalstogene tager vest fra Høje Tåstrup.
vester no está en línea   Reply With Quote
Old September 25th, 2019, 04:53 PM   #2300
Mirakelmix
Registered User

Likes (Received): 48

Ja det sving burde ret beset være ved Roskilde. Desuden kunne man godt have brugt den blå vandfarve på tværs i toppen af kortet, da mange af byerne jo ligger ved kysten.
På den anden side, så er de jo heller ikke de vigtigste i Hovedstadssammenhæng, så jeg kan godt forstå (og tilgive), at de er underrepræsenteret.
Mirakelmix no está en línea   Reply With Quote
Sponsored Links
Advertisement

Reply

Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules