Rotterdam: Gedempte Zalmhaven - SkyscraperCity

forums map | news magazine | posting guidelines

Go Back   SkyscraperCity > European Forums > Holland Hoogbouw Forums > Actueel > Rotterdam

Rotterdam » Ojajôh?

Global Announcement

As a general reminder, please respect others and respect copyrights. Go here to familiarize yourself with our posting policy.

Closed Thread

Thread Tools
Old July 15th, 2004, 06:19 PM   #1
Jan
High there, what's up!

Jan's Avatar

Likes (Received): 20630

Rotterdam: Gedempte Zalmhaven

Vondst van Marin:

LSI koopt kantoorpand in Rotterdam van ING

LSI project investment heeft het 11.000 m2 grote kantoorgebouw Salmpoort op de Kop van de Zalmhaven aangekocht van ING Real Estate. Het pand is nu nog verhuurd aan Smit Internationale die het gebouw eind 2004 verruilt voor een nieuw kantoor aan de Waalhaven. LSI zal op deze plek een nieuw kantoorgebouw ontwikkelen van circa 35.000 m2.

Bij de verwerving van Salmpoort werd LSI geadviseerd door DTZ Zadelhoff Rotterdam. Salmpoort, dat is gelegen aan de voet van de Erasmusbrug, zal op basis van tijdelijke huur door DTZ in de markt worden gezet. Ook de verhuur van de nieuwe kantoorontwikkeling komt in handen van DTZ Zadelhoff.

Bron: PropertyNL
Datum: 14-7-2004
Jan no está en línea  
Sponsored Links
Advertisement

Old July 15th, 2004, 06:25 PM   #2
CborG
Rick Bakker

CborG's Avatar

Likes (Received): 752

die 35000m2 word in een toren verwerkt neem ik aan?
Old July 15th, 2004, 06:32 PM   #3
Gerard
Registered (m)user

Gerard's Avatar

Likes (Received): 2407

Dat lijkt me ook wel het geval ja. Alleen zijn ze dan bij de hoge heren wel hun uitzicht kwijt.
Het zal dan neem ik aan nog wel heeeeel lang duren voordat er hier concreet iets gata komen ?
Gerard no está en línea  
Sponsored Links
Advertisement

Old July 15th, 2004, 07:28 PM   #4
Ace
Captain

Ace's Avatar

Likes (Received): 140

Zoals Jan al eerder aangaf, denk ik idd. dat dat nog een hele leuke inspraakprocedure gaat worden. In principe ben ik natuurlijk als hoogbouwliefhebber niet pertinent 'tegen' de verdere ontwikkeling van Salmpoort. Maar ik kan me ook in de bewoners van de 'Hoge Heren' en de 'Hoge Erasmus', welken in één klap hun uitzicht op de Maas en de stad kwijt zijn.
Old July 15th, 2004, 07:37 PM   #5
Cymen
Just another user

Cymen's Avatar

Likes (Received): 41

Dat betekend dus minstens een 100+ erbij voor Rotterdam. Een hele slanke haalt de 150 meter wel, maar ik denk dat we hem op 120 meter mogen verwachten?
edit: Als het een toren word he

I'm not a slave to a god that doesn't give a shit!
Cymen no está en línea  
Old July 15th, 2004, 07:47 PM   #6
CborG
Rick Bakker

CborG's Avatar

Likes (Received): 752

als ze het maar laten om géén toren neer te zetten en het uitzichtprobleem valt zo te zien ook wel mee
Old July 15th, 2004, 09:21 PM   #7
Jan
High there, what's up!

Jan's Avatar

Dit bericht gaat concreet alleen over het gebouw aan de Willemsplein. Van een aantal bezoeken aan architectenbureau's tijdens de Dag van de Architectuur weten we dat er plannen zijn voor een toren aan de westzijde van dit gebouw, maar veel meer nog niet.
Jan no está en línea  
Old July 15th, 2004, 10:42 PM   #8
Dennis
Rotterdam

Dennis's Avatar

Likes (Received): 13

35000 vierkante meter moet wel een hoog gebouw zijn, kick als ze ook al dit plekje verdichten net zoals bij de wijnhaveneiland en KvZ
Old July 16th, 2004, 12:24 AM   #9
Skyscrapercitizen
TIMBY

Skyscrapercitizen's Avatar

Likes (Received): 6782

Yep, zou mooi zijn als hier een toren komt, en ook die woontoren(s) op de plek van het gebouw ten westen ervan! Dan begint het echt een stukje dichte bebouwing te worden daaro!

Ik ben benieuwd wat deze plek gaat brengen!
Old July 16th, 2004, 01:04 AM   #10
Puur
Registered User

Puur's Avatar

Likes (Received): 328

Prima ontwikkeling op en mooie plek, maar waarom kantoren? Het lijkt mij juist in de lijn van het huidige gemeentebeleid om de binnenstad juist te verdichten met appartementen. De potentiele huurders voor kantoor m2 kunnen beter eens gaan praten met de ontwikkelaar van de Coolsingeltoren!
Old July 16th, 2004, 01:41 AM   #11
Rotterdam Highrise

Likes (Received): 1

Quote:
Originally Posted by Sky-Unlimited
Ik denk dat het niet zo lang meer zal duren voordat op dit forum plaatjes gaan verschijnen van een een 42 verdiepingen tellende woontoren (ca. 130 meter) met een onderbouw voor kantoren.

Voor de realisatie zal overigens een art 19 gevolgd moeten worden. Nu maar hopen dat bij die inspraakprocedure niet teveel bezwaren binnenkomen van omwonenden.
Even Sky-Unlimited uit de andere thread quoten.

Dat gaat daar flink vol worden.
Rotterdam Highrise no está en línea  
Old July 16th, 2004, 02:38 AM   #12
Ace
Captain

Ace's Avatar

Likes (Received): 140

Ja, als je bedenkt dat ze dat witte gebouw ernaast ook nog 'ns tegen de vlakte gaan gooien om plaats te maken voor hoogbouw, dan weet je 't wel! Dan wordt De Maas een echt Canyon tussen de hoogbouw, met a/d andere kant de KvZ.
Old July 16th, 2004, 12:34 PM   #13
mjb-solutions
Registered user

mjb-solutions's Avatar

Likes (Received): 45

Quote:
Originally Posted by Jan
Dit bericht gaat concreet alleen over het gebouw aan de Willemsplein. Van een aantal bezoeken aan architectenbureau's tijdens de Dag van de Architectuur weten we dat er plannen zijn voor een toren aan de westzijde van dit gebouw, maar veel meer nog niet.
In de huidige studies naar het zalmhavengebied - in het kader van een nieuw bestemmingsplan - schijnt aan de westzijde inderdaad gedacht te worden aan een 124 meter hoge woontoren.
mjb-solutions no está en línea  
Old July 16th, 2004, 12:46 PM   #14
PsykOi

Likes (Received): 0

Ik vind het altijd wel leuk dat er een torentje verreist, maar ze moeten niet te veel aan het scheepskwartier komen. Dat gebied heeft nog caché en behoord, naar mijn mening, tot één van de mooiere authentieke buurten van Rotterdam.
PsykOi no está en línea  
Old July 16th, 2004, 01:13 PM   #15
Skyscrapercitizen
TIMBY

Skyscrapercitizen's Avatar

Likes (Received): 6782

@ Psykoi

Daarom kan het gebied juist deze impulsen goed gebruiken! Mits het mooie hoogbouw is vind ik het alleen een toegevoegde waarde hebben voor het gebied. En dit gebied kan het de nieuwbouw zeker gebruiken, want dat lichtblauwe gebouw wat er nu staat... erger kan niet! Deze kant van het scheepvaartkwartier heeft dit juist nodig, het historische deel naar het westen zal hoogbouwvrij blijven, en misschien wel in de lijn van de positieve ontwikkelingen worden opgeknapt (buitenruimte is niet je van het nu).
Old July 16th, 2004, 03:32 PM   #16
Elvis
Gewoon Blijdorup weet je

Elvis's Avatar

Likes (Received): 116

Het is wel te hopen dat er een huurder kan worden gevonden. Een mix van hotel/woningen/kantoren als invulling is misschien een beter idee met horeca en winkels op de begane grond.
Elvis está en línea ahora  
Old July 16th, 2004, 11:03 PM   #17
Jan
High there, what's up!

Jan's Avatar

Plek zat daar

Jan no está en línea  
Old July 16th, 2004, 11:17 PM   #18
Watsjer
Heightwatcher

Watsjer's Avatar

Likes (Received): 5

Hij is weer fraai
Als het zicht van de camera iets meer naar beneden had gegaan had ik m'n 'eigen' kantoorpandje op de Parklaan ook nog zien staan !!
Jan, ik hoop dat je hier a.s. woensdag ook weer staat en dan een aantal mooie plaatjes gaat schieten van de QM2 met daarachter Montevideo voor het andere topic ????
Watsjer no está en línea  
Old July 16th, 2004, 11:36 PM   #19
Denoordrotterdammer
Senior Member

Denoordrotterdammer's Avatar

Likes (Received): 124

Een glazen gebouw zou daar prachtig staan
Old July 16th, 2004, 11:58 PM   #20
Puur
Registered User

Puur's Avatar

Likes (Received): 328

Grappige is dat de (nieuwe Havenbaron) omwonenden juist blij zouden moeten zijn met een aantal slanke torens. Het witte 'space-ship' ontneemt nu al het zicht. Over de situering van de torens moet dan wel goed worden nagedacht en geen aaneensluitende plint. Bovendien is de invulling van de plint zeer belangrijk (zoals altijd). Veel met luifels werken en dubbele entree verdiepingen om het meer body te geven dan de plint van de Hoge Heren.

De bewoners moeten trouwens niet klagen over eventuele torens want de plannen zijn eigenlijk al jaren bekend.
Advertisement

Closed Thread

Thread Tools

Posting Rules