Overzicht Plannen Groningen - Page 59 - SkyscraperCity

forums map | news magazine | posting guidelines

Go Back   SkyscraperCity > European Forums > Holland Hoogbouw Forums > Actueel > Groningen

Global Announcement

As a general reminder, please respect others and respect copyrights. Go here to familiarize yourself with our posting policy.

Reply

Thread Tools
Old May 20th, 2019, 05:19 PM   #1161
Import
Registered User

Likes (Received): 107

Een auto is een eerste levensbehoefte. Een autovrije wijk, dat zie ik dus niet gebeuren. Een grote parkeergarage zou mogelijk zijn. Beter geven ze gewoon elk huis een oprit.
Import no está en línea   Reply With Quote
Sponsored Links
Advertisement

Old May 20th, 2019, 08:41 PM   #1162
sjoep
Registered User

Likes (Received): 15

dubbelpost
sjoep no está en línea   Reply With Quote
Old May 20th, 2019, 08:42 PM   #1163
sjoep
Registered User

Likes (Received): 15

Quote:
Originally Posted by Import View Post
Een auto is een eerste levensbehoefte.
Ik red het al 50 jaar zonder enige problemen. Natuurlijk is het buiten de stad een ander verhaal, maar in een stad is eerste levensbehoefte echt zwaar overdreven.
sjoep no está en línea   Reply With Quote
Old May 20th, 2019, 08:55 PM   #1164
D1N0
-----------------------

D1N0's Avatar

Likes (Received): 1021

Huizen met een auto in de voortuin vind ik ook een troosteloze aanblik hebben. Maak dan parkeergelegenheid aan de achterkant, zoals aan de Oosterhamrikkade is gebeurd. In de toekomst heb je zelfrijdende auto's. Die hoef je niet voor de deur te hebben, die kunnen op een verzamelplek in de wijk staan onder een dak van zonnepanelen die gelijk de accu kunnen opladen. Als je hem nodig hebt roep je hem via je smartwatch net zoals Micheal Knight vroeger.
D1N0 no está en línea   Reply With Quote
Old May 21st, 2019, 12:27 AM   #1165
Janio88
Registered User

Likes (Received): 38

Blijft altijd leuk, dat koffiedik kijken
Janio88 no está en línea   Reply With Quote
Old May 21st, 2019, 06:35 AM   #1166
maral
Registered User

maral's Avatar

Likes (Received): 1204

Nieuwe parkeervisie maakt aantal zaken die Sjoep opnoemt in elk geval wel mogelijk.
Een 0 norm, maximeren van aantal vergunningen per parkeergebied, een parkeergarage onder een appartementencomplex met ook x-aantal plekken voor deelauto's ipv alleen voor plek voor eigen auto enz...

Voor de badstratenbuurt is bv bedacht dat wij een eigen parkeergebied gaan worden, vallen nu nog onder het gebied zeehelden.
Dat betekend dat kort parkeren in hogere tarief gaat, 4 euro per uur. Aantal vergunningen wordt gemaximeerd, dat betekend op dit moment gezien aantal vergunningen geen parkeerrecht in de badstratenbuurt als je er een huis zou kopen, maar op de wachtlijst als je er toch één zou willen hebben.

hooghoudt liked this post
maral no está en línea   Reply With Quote
Old May 21st, 2019, 06:55 PM   #1167
Import
Registered User

Quote:
Originally Posted by maral View Post
Nieuwe parkeervisie maakt aantal zaken die Sjoep opnoemt in elk geval wel mogelijk.
Een 0 norm, maximeren van aantal vergunningen per parkeergebied, een parkeergarage onder een appartementencomplex met ook x-aantal plekken voor deelauto's ipv alleen voor plek voor eigen auto enz...

Voor de badstratenbuurt is bv bedacht dat wij een eigen parkeergebied gaan worden, vallen nu nog onder het gebied zeehelden.
Dat betekend dat kort parkeren in hogere tarief gaat, 4 euro per uur. Aantal vergunningen wordt gemaximeerd, dat betekend op dit moment gezien aantal vergunningen geen parkeerrecht in de badstratenbuurt als je er een huis zou kopen, maar op de wachtlijst als je er toch één zou willen hebben.
De meeste mensen hebben nou eenmaal een of meer auto's, door dit soort maatregelen jaag je alleen maar mensen de stad uit. Geen goede ontwikkeling lijkt me. Er zou juist meer parkeergelegenheid moeten komen en absoluut geen maximum aan vergunningen.
Old May 21st, 2019, 08:31 PM   #1168
Eisso
Fagus Sylvatica

Eisso's Avatar

Likes (Received): 593

kunnen we deze discussie elders verder voeren!? (Of niet meer)

Infrastructuur of de Grunneger Kroug lijken me daar beter geschikt voor.

Rhjh liked this post
Eisso no está en línea   Reply With Quote
Old May 22nd, 2019, 07:03 AM   #1169
maral
Registered User

maral's Avatar

Likes (Received): 1204

Het zit al in veel 'plannen' anders...
Als een gevel onderdeel is dan is dit dat ook toch?
Gaat hier ook vaak of de binnenplaats nu parkeerplaats moet zijn enz, das al mede gevolg van dit soort stukken/beleid bij zaken die nu en nabije toekomst gebouwd worden en daarmee wezenlijk onderdeel van het plaatje. Ook hoe wijken, stad en complexen er uit gaan zien.
maral no está en línea   Reply With Quote
Old May 22nd, 2019, 12:05 PM   #1170
Eisso
Fagus Sylvatica

Eisso's Avatar

Tuurlijk, als het project gerelateerd is lijkt het me prima, en je kunt best eens uitweiden, maar het dreigt nu een algemene auto-discussie te worden. Daar hebben weer andere topics voor.

Misschien moet ik me opgeven als moderator?
Old May 22nd, 2019, 12:29 PM   #1171
D1N0
-----------------------

D1N0's Avatar

Likes (Received): 1021

Quote:
Originally Posted by Import View Post
De meeste mensen hebben nou eenmaal een of meer auto's, door dit soort maatregelen jaag je alleen maar mensen de stad uit. Geen goede ontwikkeling lijkt me. Er zou juist meer parkeergelegenheid moeten komen en absoluut geen maximum aan vergunningen.
Ja parkeren kan ook prima op de grote markt en de vismarkt. Stel de binnenstad weer open voor auto's maak de stoepen smaller en stel een fietsverbod in. Prachtig wordt het.

Aeven liked this post
D1N0 no está en línea   Reply With Quote
Old May 22nd, 2019, 06:31 PM   #1172
Judazzz
Derp?

Judazzz's Avatar

Likes (Received): 2639

Was sowieso weer een totaal niet onderbouwd argument van het niveau "Doe iets wat ik niet leuk vind, en de hele binnenstad gaat geheid naar de kloten".
Lastig serieus te nemen gezien wat de realiteit ons de laatste paar decennia heeft aangetoond.

Aeven liked this post
Judazzz no está en línea   Reply With Quote
Old May 23rd, 2019, 07:00 PM   #1173
Janio88
Registered User

Likes (Received): 38

Wel een interessant concept

grand cafe / koffiebar / hostel in de Oosterstraat

Visscher liked this post
Janio88 no está en línea   Reply With Quote
Old May 23rd, 2019, 07:22 PM   #1174
Import
Registered User

Quote:
Originally Posted by Janio88 View Post
Wel een interessant concept

grand cafe / koffiebar / hostel in de Oosterstraat
Leuk! Kan de Oosterstraat wel gebruiken.
Old June 5th, 2019, 09:37 PM   #1175
Hoogholtje
Registered User

Hoogholtje's Avatar

Likes (Received): 542

https://www.pandomo.nl/blog/b/nieuwb...juni-2019-267/
Oververhitte woningmarkt......
Quote:
De verkoop van de eerste 32 woningen in Engelse Park is zeer succesvol verlopen. Alle woningen uit fase 1 zijn onder optie of zelfs al verkocht! Binnenkort start de verkoop van fase 2. Indien u belangstelling heeft voor een woning uit de eerste fase of u wilt in aanmerking komen voor een woning van de volgende fase kunt u een woonaccount aanmaken via de projectsite. U wordt dan op de hoogte gehouden van de ontwikkelingen. Alle informatie kunt u dowloaden via de websites. U kunt uw kansen op een woning vergroten door een financiële chek uit te laten voeren. Hieruit wordt duidelijk of u de woning en bijkomende kosten kunt betalen. Onze hypotheekadviseur is u hierbij met plezier en vrijblijvend van dienst.
Hoogholtje no está en línea   Reply With Quote
Old June 6th, 2019, 09:31 AM   #1176
Eisso
Fagus Sylvatica

Eisso's Avatar

In de categorie: 'ondekje plekje':

Quote:
Originally Posted by Eisso View Post
Joepie!! Nieuw plan!

Elke vorm van context ontbreekt echter. ‘ Binnenkort nadere informatie’. Staat er op de (nieuwe) site van Codex Architectuurstudio. Verder hebben we het plaatje:

Bron: codexarchitectuurstudio
EDIT: Het naastgelegen kantoor staat leeg en is te huur.

Schoot me ineens een plek te binnen: De locatie waar men ooit studeerde op de woontoren bij de Gyas Roeivereniging, maar dan één blok verderop... Dicht langs de ringweg, een wijk met voornamelijk laagbouw, binnenkomst stad vanaf de ring.
De mogelijke locatie van boven

Gebouw op de voorgrond is dan de bestaande laagbouw (4 lagen) en daar direct naast een iets hoger gebouw. Het enige dat niet klopt is dat de gebouwen op de render in één lijn lijken te liggen, en dat de gebouwen op de plattegrond juist niet geheel parallel lijken uitgelijnd..

De oude ontwerpen voor de Gyas-locatie:

Judazzz liked this post

Last edited by Eisso; June 6th, 2019 at 09:37 AM.
Eisso no está en línea   Reply With Quote
Sponsored Links
Advertisement

Reply

Thread Tools

Posting Rules