Moskou (deel I) - SkyscraperCity

forums map | news magazine | posting guidelines

Go Back   SkyscraperCity > European Forums > Holland Hoogbouw Forums > Gebouwde omgeving > Fotoforum

Fotoforum Foto's van wolkenkrabbers, skylines en de gebouwde omgeving.

Global Announcement

As a general reminder, please respect others and respect copyrights. Go here to familiarize yourself with our posting policy.

Reply

Thread Tools
Old July 31st, 2010, 10:58 PM   #1
Remski
Registered User

Remski's Avatar

Likes (Received): 1306

Moskou (deel I)

Na mijn serie over de Gouden Ring volgt hier het eerste deel foto's van de Russische hoofdstad Moskou. Met temperaturen tot 36 graden was het niet echt aangenaam weer om sightseeing te doen, maar toch heb ik 8 geweldige dagen gehad in deze wereldstad. Het is echt een plek om nog eens terug te gaan, maar dan in de winter. Kijk mee naar zomers Moskou:

1. Stoepen worden veelvuldig als parkeerplaats gebruikt. Het viel me op dat parkeren overal gratis is (met uitzondering van parkeergarages bij winkelcentra).

2.

3. Stationsgebied bij Kurskaya.

4. In Moskou rijden nog trams, maar het netwerk is hopeloos verouderd. Tijdens een rit met tram 11 door de buitenwijken moest de bestuurster zelf met een stang naar buiten om de wissels te verzetten.

5.

6.

7. Winzavod Museum of Contemporary Art

8.

9.

10. Straat in de oude stadswijk Kitai Gorod.

11.

12. Ulitsa Varvarka staat vol met prachtige koepelkerken.

13. Stadsmuur

14.

15. Oevers van de Moskou-rivier.

16. Zwerver bij het Kremlin.

17. Oude bekende!

18.

19. Zuidelijk uiteinde van winkelstraat Tverskaya Ulitsa.

20. Verkoeling zoeken in de fonteinen van de Alexandertuinen.

21. Kathedralen in het Kremlin.

22.

23. Sinds enkele maanden is het mogelijk om de (gerenoveerde) klokkentoren in het Kremlin te beklimmen. Aangezien dit alleen in het Russisch aangegeven staat bij de kassa waren wij de enige buitenlandse toeristen. Hier het uitzicht richting Moscow City, het nieuwe zakendistrict.

24.

25.

26.

27. Op de achtergrond is de staatsuniversiteit nog te zien.

28.

29.

30.

31. Tverskaya Ulitsa.

32.

33.

34. Pushkinskaya.

35.

36. De oudste bioscoop van Moskou. Let op het meisje dat met haar hoofd in de fontein hangt!

37.

38. Een van de weinige autovrije straten in Moskou en dan toch een Jaguar durven neer te zetten daar!

39.

40.

41. Kremlin.

42.

43. Standbeeld van Peter de Grote.

44. In het Muzeon Sculpture Park vind je nog oude standbeelden uit de communistische tijd.

45. Lenin waakt over de stad.

46.

47.

48.

49. Novodevichy-klooster.

50. Vissers bij het kloostermeer.

51.

52. Niet echt een politieauto om bang van te worden!

53. Staatsuniversiteit.

54. Skaters bij de universiteit.

55.

56.

57. Uitzicht vanaf de Spreeuwenheuvels op de stad. Op de voorgrond zie je het Olympisch Stadion waar we de WK-finale Nederland-Spanje keken.

58. In de verte is de 540m hoge Ostankino televisietoren zichtbaar. Die komt in het volgende deel aan bod.

59.

60.

61. Skyline.

62. Hup Holland Hup!!! (Helaas heeft het geen geluk gebracht. Wel ben ik nog geinterviewd voor de Russische televisie en veelvuldig gefotografeerd in mijn oranje outfit)

63.

64.

65. Met de ondergaande zon sluit ik dit deel af.

Bedankt voor het kijken. Binnenkort volgt deel II!
Remski no está en línea   Reply With Quote
Sponsored Links
Advertisement

Old July 31st, 2010, 11:52 PM   #2
Plaas
MP

Plaas's Avatar

Likes (Received): 3033

Fascinerend. De stad heeft toch echt wel prachtige architectuur, maar ook wel véél asfalt, bedrading en verkeer, zo te zien. Ze kunnen het nog wel sjieker maken. Als ik ooit een rijk man ben zal ik er zeker ook eens heengaan, het lijkt me een boeiende stad. Mooie foto's!
Old August 1st, 2010, 12:47 AM   #3
roytie
Registered User

Likes (Received): 902

Indrukwekkende foto's! Wat een prachtige hoogbouw. Heb er met veel plezier naar gekeken! Bedankt voor het posten.
roytie no está en línea   Reply With Quote
Sponsored Links
Advertisement

Old August 1st, 2010, 01:12 AM   #4
Го́голь
Registered User

Го́голь's Avatar

Likes (Received): 798

Mooie serie inderdaad! Blijft een fascinerende stad, Moskou. Nog nooit eerder zo'n samengeraapt zooitje gezien dat tegelijkertijd overkomt als een echte metropool.

Quote:
Originally Posted by Plaas View Post
Als ik ooit een rijk man ben zal ik er zeker ook eens heengaan, het lijkt me een boeiende stad. Mooie foto's!
Ik ben er als arme student twee jaar geleden heen geweest. Een enkeltje Dusseldorf-Moskou kostte me toen 50 euro (incl. belasting) met Air Berlin. Ik ben toen vanuit Riga teruggevlogen voor nog minder, maar vanuit Moskou moet je vast ook wel voor 50 euro terug kunnen. Zeker een aanrader (helemaal in combinatie met Sint Petersburg) om eens te bezoeken.
Old August 1st, 2010, 08:57 AM   #5
Ribarca
Registered User

Ribarca's Avatar

Likes (Received): 4178

Schitterende serie. Echt een fascinerende stad.

Hong Kong by Xavibarca, www.xavibarca.com
Ribarca no está en línea   Reply With Quote
Old August 1st, 2010, 09:49 AM   #6
Plaas
MP

Plaas's Avatar

Likes (Received): 3033

Quote:
Originally Posted by Го́голь View Post
Ik ben er als arme student twee jaar geleden heen geweest. Een enkeltje Dusseldorf-Moskou kostte me toen 50 euro (incl. belasting) met Air Berlin. Ik ben toen vanuit Riga teruggevlogen voor nog minder, maar vanuit Moskou moet je vast ook wel voor 50 euro terug kunnen. Zeker een aanrader (helemaal in combinatie met Sint Petersburg) om eens te bezoeken.
De reis is het probleem niet zo, daar zijn lijkt me zo duur. Ik lees in ieder geval altijd dat Moskou de duurste stad ter wereld is. Dan liever Peking
Old August 1st, 2010, 12:13 PM   #7
daneo
Registered User

daneo's Avatar

Likes (Received): 13

wauw,
nu wil ik er nog liever naartoe!
geweldige serie!
daneo no está en línea   Reply With Quote
Old August 1st, 2010, 01:11 PM   #8
Knurft
Echt wel

Knurft's Avatar

Likes (Received): 132

Toffe reportage! Bij mij doen helaas niet alle foto's het.

Moskou staat in de lijstjes altijd op de eerste plek van dure steden en dat verbaasd mij. Ik vond het er juist erg goedkoop als toerist. Wat heb je nou eigenlijk nodig... een hostel voor 15 euro per nacht, metrotickets en eten en drinken en je bent klaar. Broodjes op straat koop je voor 30 cent en een fles vodka heb je voor 2 euro. Misschien dat het een andere zaak is als je er echt gaat wonen ofzo.
Knurft no está en línea   Reply With Quote
Old August 1st, 2010, 02:57 PM   #9
EPA001
Registered User

EPA001's Avatar

Likes (Received): 11023

Quote:
Originally Posted by Го́голь View Post
Mooie serie inderdaad! Blijft een fascinerende stad, Moskou. Nog nooit eerder zo'n samengeraapt zooitje gezien dat tegelijkertijd overkomt als een echte metropool.
Ik ben er helaas nog nooit geweest. Maar deze omschrijving past bij het beeld dat ik van Moskou krijg na het zien van meerdere foto-reportages, inclusief deze mooie en boeiende serie.
"Atheism is more than just the knowledge that Gods do not exist, and that religion is either a mistake or a fraud. Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
EPA001 no está en línea   Reply With Quote
Old August 1st, 2010, 04:55 PM   #10
Eric Offereins
The only way is up

Eric Offereins's Avatar

Likes (Received): 51216

Byzondere stad. Was het er een beetje uit te houden? Ik begreep dat het er de hele week boven de 35°C is geweest.
Eric Offereins no está en línea   Reply With Quote
Old August 1st, 2010, 05:13 PM   #11
Nout
AstroNout

Nout's Avatar

Likes (Received): 1791

Wow!
Buiten dat alle foto's een voor een de moeite waard zijn, is dit ook een serie die mij eens wat meer van Moskou laat zien dan alleen de highlights. Geweldig indrukwekkende stad trouwens... In de winter met -30 lijkt me trouwens ook geen pretje
Old August 1st, 2010, 06:08 PM   #12
Remski
Registered User

Remski's Avatar

Likes (Received): 1306

Bedankt voor jullie reacties! Moskou is inderdaad een chaotische, veelzijdige stad met armoede maar ook enorme rijkdom. Echt een belevenis en daardoor wat mij betreft een stuk interessanter dan Sint Petersburg. Die stad was wel een 'makkelijke' stad, in de zin dat alles goed te belopen was, maar helaas erg toeristisch.

@ Eric: de eerste twee dagen in Moskou waren goed uit te houden met temperaturen rond 30 graden. Daarna werd het al snel warmer en enorm vochtig. Bij veel Russische mannen liep het zweet gewoon van hun voorhoofden. In Sint Petersburg hadden we het geluk in een wat 'koelere' periode te komen (de dag voor onze aankomst had het flink geregend en zakte de temperatuur van 32 naar 25 graden). Met een zeewind en temperaturen tussen 25 en 29 graden was het daar een stuk beter uit te houden dan in Moskou. Toen we tot slot nog voor twee dagen terug kwamen in Moskou was het zo heet dat we eigenlijk niks meer wilden doen. We hebben toen nog een museum gewijd aan het werk van Ilya Glazunov bezocht (aanrader!) en de Ostankino tv-toren, maar dat was geen pretje. Die dag ontstonden ook de bosbranden rondom Moskou en het zicht vanaf de tv-toren was erg slecht, je keek gewoon in een laag smog. Had even het idee weer in Peking te zijn, haha. Helaas hebben we door het warme weer moeten afzien van een fietstocht door Moskou, maar dat hebben we gelukkig wel in Sint Petersburg kunnen doen.

Wat betreft het prijsniveau: vliegtickets, hostels en de metro zijn inderdaad niet zo duur, maar ik vond Moskou toch wel een prijzige stad. De verhoudingen waren ook compleet zoek. Een ticket voor het Kremlin kost bijvoorbeeld 15 euro, maar wil je ook de Armoury bezoeken komt er nog eens 20 euro bij. De Ostankino tv-toren kostte ook 15 euro. Entree voor Gorky Park (een soort pretpark/kermis) was slechts 2,50 euro, maar de attracties kostten elk allemaal tussen de 5 en 8 euro. Ook een rit in het reuzenrad bij VDNKh was 8 euro. In restaurants zijn desserts en appetizers net zo duur als hoofdgerechten, maar met enkel een hoofdgerecht en drinken moet je alsnog wel op 20 tot 25 euro pp rekenen. Voor een verse jus d'orange heb ik ook 9 euro mogen afrekenen. Restaurants met Russische keuken zijn een stuk goedkoper en bij kraampjes zoals Kroshka Kartoshka kan je toch een goedkope en voedzame maaltijd krijgen voor minder dan 10 euro. Door het warme weer heb ik bovendien zo'n 70 euro aan mineraalwater uitgegeven. Al met al is het zodoende toch een best prijzige vakantie geworden, maar Rusland is het zeker waard.
Remski no está en línea   Reply With Quote
Old August 1st, 2010, 07:55 PM   #13
Го́голь
Registered User

Го́голь's Avatar

Likes (Received): 798

Je moet in Moskou ook geen koffie gaan halen, want daar betaal je zo 7 euro voor. Vreemd genoeg is sushi in Moskou goed te betalen (Russen zijn verslaafd aan dat spul) terwijl dat in Nederland erg duur is.
Old August 2nd, 2010, 03:20 PM   #14
909
-

909's Avatar

Interessante en mooie fotoserie van een stad die hoog op mijn lijstje staat.
Old August 2nd, 2010, 05:37 PM   #15
railway stick
Bas

railway stick's Avatar

Goede fotoserie, geeft een aardig beeld van Moskou in de zomer. Want dan lijkt de stad meer te leven dan in de winter. En ook nog bedankt voor de toelichting van prijzen e.d., zoiets vertelt haast niemand al voordat je zelf vage plannen hebt om naar Rusland te gaan. Misschien trek ik dan ook nog eens een keer de stoute schoenen aan..... maar ja, het land is zó enorm groot, je moet wel haast keuzes maken. En dan liggen steden aan deze zijde van de Oeral meer voor de hand.
railway stick no está en línea   Reply With Quote
Old August 2nd, 2010, 08:54 PM   #16
Erik
Voorbijganger

Likes (Received): 860

Mooie serie van bekend terrein, ben er inmiddels al anderhalf jaar niet meer geweest. Je hebt het stadsbeeld goed weten vast te leggen. Je zult het wel warm hebben gehad!
Vast staat, dat domheid geen gebrek is aan intelligentie maar een moreel tekort. Er zijn mensen met een buitengewoon snel verstand, die dom zijn en mensen met een traag verstand die allesbehalve dom zijn. - Dietrich Bonhoeffer
Erik no está en línea   Reply With Quote
Old August 3rd, 2010, 10:11 AM   #17
Nieuwe Waas
Helder

Nieuwe Waas's Avatar

Likes (Received): 1304

Gaaf hoor!

Ik ga de 3e week van september naar Moskou. Heb geen idee wat de temperatuur dan ongeveer is. Maar goed, dat is van te voren even checken.
Old August 3rd, 2010, 12:29 PM   #18
im_from_zw038
BANNED

Likes (Received): 39

Wauw prachtige serie zeg Wat me opviel is dat ondanks de 35 graden zoveel mannen gewoon een spijkerbroek aanhebben, totdat ik foto 50 zag, dat verklaarde ineens een hoop

Foto 10 vind ik erg bizar, er lijkt helemaal niets van te kloppen, een soort droomwereld. Die schuin geparkeerde auto, de man in het paars die veel te lang lijkt, en het mannetje op de achtergrond juist weer te klein lijkt te zijn.

Prachtig universiteitsgebouw, en de nieuwe skyline van Moskou is rete indrukwekkend

Dat er snel een deel 2 mag volgen!
im_from_zw038 no está en línea   Reply With Quote
Old August 3rd, 2010, 11:06 PM   #19
SimsPlanet2
Registered User

SimsPlanet2's Avatar

Likes (Received): 315

Hele interessante uitgebreide serie. Mooie stad in ontwikkeling! Ik wil nog eens naar Moskou voor een paar dagen.
SimsPlanet2 no está en línea   Reply With Quote
Old August 3rd, 2010, 11:18 PM   #20
hoogbouw010
Member

Toffe serie, favo's: #4, 20, 23, 32. Zelf tweemaal geweest in de winter (maart 2003 en februari 2006). Mooi dat je nu die klokkentoren kan beklimmen. Die lijstjes van duurste steden betreffen de kosten voor expats, voor toeristen die geen gekke dingen doen zijn bijvoorbeeld Moskou en Tokyo helemaal een dure steden. Op naar deel II!
Advertisement

Reply

Thread Tools

Posting Rules