Projectes a Barcelona - Page 5 - SkyscraperCity

forums map | news magazine | posting guidelines

Go Back   SkyscraperCity > European Forums > Foro de Rascacielos Españoles > Foros regionales > Catalunya

Global Announcement

As a general reminder, please respect others and respect copyrights. Go here to familiarize yourself with our posting policy.

Reply

Thread Tools
Old November 5th, 2004, 07:54 AM   #81
Aurelio
Registered User

Aurelio's Avatar

Likes (Received): 481

Imaginaos que además en BCN tuviéramos pasta para hacer cosas bien hechas y a lo grande... ¡nos saldríamos de la lista, je, je!
(Espero avalancha de comentarios sobre ombliguismo...)
Por otra parte, mi calle no tiene aceras dignas y los coches se suben y yo tengo que bajarme a la calzada, digámoslo todo también... En la BCN global del diseño, aún quedan barrios que no hemos llegado a la media.
Aurelio no está en línea   Reply With Quote
Sponsored Links
Advertisement

Old November 5th, 2004, 08:53 AM   #82
Medit

Likes (Received): 0

potser tindriem calés per fer voreres més amples si Madrid no ens buidés la caixa continuament....
i tot per mantenir quatre capullos -més l'enorme exèrcit de funcionaris corresponent- que per no cedir no ens deixen ni anar a jugar amb uns patins i una piloteta a no sé on si no és sota l'ensenya de la rojigualda.... panda de mamons!
Medit no está en línea   Reply With Quote
Old November 5th, 2004, 10:05 AM   #83
art
me llamo orzowei

Likes (Received): 54

Quote:
Originally Posted by deBarna
Vapour, justamente he puesto esta noticia en Catalunya y no en el foro español porque sabía que saldría gente como tu con comentarios como el tuyo. Digo yo que si tu ciudad (Huelva hasta hace poco) fuera de las mejores del mundo en algo la prensa lo reflejaría. Y bien contento que estarías. Si pones en el general algo de Madrid, es normal y todos se alegran pq es la capital, si pones alguna otra, es genial pq noseke, pero si es Barcelona es ombliguismo y tal y cual. Si no es envidia, es que estáis cansados ya de estudios que demuestran que Barcelona es de las mejores ciudades del mundo en diferentes ámbitos. Buena señal.
pues la noticia también aparece en Actualidad social, económica, etc..
y parece que está el ambiente bastante tranquilo, afortunadamente
art no está en línea   Reply With Quote
Sponsored Links
Advertisement

Old November 5th, 2004, 11:20 AM   #84
Jordi Berlín
BANNED

Jordi Berlín's Avatar

Quote:
Originally Posted by Medit
potser tindriem calés per fer voreres més amples si Madrid no ens buidés la caixa continuament....
No conexia aquesta web, moltes gràcies! Ja m'he adherit, és clar...
Jordi Berlín no está en línea   Reply With Quote
Old November 5th, 2004, 03:36 PM   #85
Medit

Volem els nostres propis diners per fer voreres JA!!!!

De res.. darrere aquesta web hi ha en Ramón Tremosa, professor de teoria econòmica de la UB, que amb no sé qui més van publicar recentment un informe sobre el dèficit dels nassos.. de fet, el mateix Tremosa denunciava en una entrevista a l'AVUI fa pocs dies -que no sé si ja n'heu parlat anteriorment-, que ni tan sols el conseller Castells té la balança fiscal perque a Madrid es fan el ronso a l'hora de proporcionar informació... a saber quan pasta ens estan estafant.. i pitjor encara, com s'explica en aquesta web, o com he sentit explicar a l'il.lustre Xavier Sala i Martín -catedràtic de Columbia, professor de Harvard i la UPF, máxima autoritat mundial en creixement econòmic i el pitjor gust mundial per triar els colors de les americanes- més d'un cop -i segurament hi deu haver algun article al respecte a la seva cachonda web-, la famosa "solidaritat inter-regional" en el fons, tot i tenir una base moral solida -que jo personalment trobo molt justa- que és donar diners a qui en té menys, a la pràctica no és més que una burda estafa que regala diners als espanyols rics -enlloc dels espanyols pobres- i deixa en calçotets als catalans pobres -enlloc dels catalans rics-...

so there! ... lladres!

l'entrevista de l'AVUI:

Ramon Tremosa Professor de teoria econòmica de la UB
"Per què el conseller Castells no té encara la balança fiscal?"

Enric Vila

R.T. Has vist la web desequilibri.net?
E.V. Per això li faig l'entrevista. He pensat: "Un economista altruista!".
R.T. Sí, és curiós. Però té una explicació: tinc tres fills.
E.V. Ho fa per ells?
R.T. Bé: no vull que, quan siguin grans, hagin de marxar a l'estranger. Els més cracs del meu entorn ja han marxat a Madrid i a Londres a treballar.
E.V. Vostè no és un crac?
R.T. Jo sóc normal. No puc exhibir un currículum tipus Sala i Martín.
E.V. Així, ho fa pels fills.
R.T. I per raons de justícia i dignitat. Una nació és una cadena de generacions i hi ha una correlació molt important entre cicle econòmic i cicle nacional.
E.V. Expliqui-ho.
R.T. Si fóssim com Finlàndia integraríem millor la immigració. Però si Espanya va a més i nosaltres anem a menys, quin marroquí voldrà ser català?
E.V. Anem a menys?
R.T. Els indicadors macroeconòmics indiquen un estancament.
E.V. Quins indicadors?
R.T. Els relacionats amb la creació de riquesa: el PIB per càpita, la productivitat per ocupat i la renda disponible per càpita. Creixem menys que la resta de l'Estat. Política del PP.
E.V. Ja...
R.T. El conseller Castells situa el dèficit fiscal en un 9% del PIB. Això l'any 2003 són dos bilions de peles.
E.V. Són diners.
R.T. Vol dir que cada segon marxen de Catalunya 386 euros cap a la resta de l'Estat.
E.V. I les dades que vostè va publicar a 'El temps', què diuen?
R.T. Que potser és pitjor.
E.V. Anem bé!
R.T. Les dades d'El Temps no pemeten calcular la balança fiscal, però donen una idea de la situació. Representen un 40% de la despesa i la inversió efectivament realitzada per l'Estat a les autonomies entre el 1997 i el 2003, segons dades de la Intervención General de la Administración del Estado [IGAE]. I mostren dues coses: que el govern del PP va invertir a Madrid més del doble que a Catalunya i que quan Piqué diu que mai s'havia invertit tant aquí com en època d'Aznar fa trampa perquè compta projectes que s'han endarrerit i no s'han liquidat.
E.V. Per què no té el 100% de les dades de la IGAE?
R.T. Perquè a Madrid hi ha 400.000 funcionaris que saben què es fan.
E.V. Dissimulen?
R.T. Al Joan Puig, d'ERC, se'l van torejar molt temps. Al final, aquest 40% em va arribar per l'amistat del Duran amb el Solbes.
E.V. Per l'amistat!? Poc seriós, això.
R.T. Va així. Et diuen que no tenen les dades actualitzades, quan l'Agència Tributària és de les millors del món i els francesos vénen aquí i flipen amb el seu sistema informàtic.
E.V. I el PSC? Dorm?
R.T. Sí: jo no entenc que, ara que manen els seus, el conseller Castells segueixi sense tenir la balança fiscal i no munti un sidral. Abans de les eleccions em deia: "Ramon, farem un front acadèmic, escriuràs articles, organitzarem debats a les ràdios i teles espanyoles". Res. La comissió mixta de valoracions Estat-Generalitat per a l'Estatut encara no té agenda. El PSC ens distreurà debatent si som o no una nació. Se me'n refot, jo vull un nou finançament!
E.V. Ho té clar, eh?
R.T. Oh! Mira els andalusos. En un mes van liquidar el deute històric (400.000 milions, que és el que demanava CiU el 1999) i ja han abaixat els impostos i estan ajudant les empreses. Fent política fiscal com els bascos.
E.V. Com estaríem sense dèficit?
R.T. Segons un estudi que he fet amb el Jordi Pons, reduint el dèficit a la meitat, el 2010 el PIB de Catalunya hauria crescut un 58% i estaríem com les àrees més riques d'Europa: Estocolm o Utrecht.
E.V. I si no, què?
R.T. Doncs pagarem més cara la gasolina, la sanitat, l'educació i el principi de Poschmann, que diu: "Els pobres de les regions riques paguen als rics de les regions pobres".
E.V. Ens en sortirem?
R.T. A mi fa dos anys em censuraven articles i em deien: "Dedica't a una altra cosa que això no interessa a ningú". Ara les conferències sobre finançament omplen facultats i cambres de comerç. No sé si la gent acceptarà un pedaç, perquè les conseqüències del drenatge ja arriben a la vida quotidiana.
E.V. Exemple?
R.T. Sant Boi de Llobregat. 83.000 habitants. Equipaments públics: una piscina, dues biblioteques, tres poliesportius i cap residència d'avis. Compara-ho amb Dos Hermanas de Sevilla. Ja veuràs."

diari AVUI, 1/Nov/2004
Old November 5th, 2004, 03:49 PM   #86
Jordi Berlín
BANNED

Jordi Berlín's Avatar

Vaig fer un fil fa uns dies sobre l'estudi de Ramon Tremosa i la veritat és que va passar molt inadvertit; gairebé ningú el va comentar... Potser és que la gent està molt cremada de discutir d'aquests temes amb madrilenys, etc.
Old November 5th, 2004, 04:11 PM   #87
Medit

Quote:
Originally Posted by Jordi Berlín
Vaig fer un fil fa uns dies sobre l'estudi de Ramon Tremosa i la veritat és que va passar molt inadvertit; gairebé ningú el va comentar... Potser és que la gent està molt cremada de discutir d'aquests temes amb madrilenys, etc.
no s'ha de discutir amb els madrilenys, s'han de posar els números damunt la taula i la discussió es torna estèril, no té futur... els números canten.

a mi, personalment, els madrilenys en general m'importen tant com els pescadors de Cadiz o els llenyataires d'Escòcia... és a dir entre poc i res.
Old November 5th, 2004, 04:29 PM   #88
Jordi Berlín
BANNED

Jordi Berlín's Avatar

Quote:
Originally Posted by Medit
no s'ha de discutir amb els madrilenys, s'han de posar els números damunt la taula i la discussió es torna estèril, no té futur... els números canten.

a mi, personalment, els madrilenys en general m'importen tant com els pescadors de Cadiz o els llenyataires d'Escòcia... és a dir entre poc i res.
Estic d'acord! El que passa és que, ens agradi o no, Madrid té més poder per a nosaltres que els llenyataires d'Escòcia; és amb ells amb qui hem de pactar, al menys de moment, per resoldre la cosa del finançament... És clar que això s'arreglarà el dia que siguem un estat independent.
Old November 5th, 2004, 06:20 PM   #89
Met

Likes (Received): 4

Quote:
Originally Posted by Aurelio
Por algo será, ¿no crees?
Evidentment Aurelio....

Barcelona, tot i ser una ciutat de províncies, maltractada econòmicament per l'Estat, capital d'un país petit, mig esgarrinxat i menyspreat... està al capdavant... i sembla que això molesta fora de casa nostra...

Com deia un profe de la facultat... cal estar a l'ona.. encara que sigui al final de la cresta, sinó, l'ona et passa pel damunt i t'arrossega... Si ets a dalt veus venir-ho tot... i només els millors són al capdemunt... no perquè hi arriben, sinó perquè s'hi mantenen.

Barcelona, amb un ridícul finançament ha hagut d'espavilar-se i treure el màxim rendiment del pèssim tracte fiscal que té.

Ombliguisme és que en la darrera pel·lícula d'en Woody Allen; Melinda & Melinda un dels personatges vulgui anar a viure a Europa... esmentant dues ciutats... Barcelona i París?
No crec que el PSC hagi subornat al director novaiorquès...

Hi ha molt per fer... és cert, però Déu n'hi do d'on som amb la merda que ens donen....
a10!
Met no está en línea   Reply With Quote
Old November 5th, 2004, 06:35 PM   #90
Medit

Quote:
Estic d'acord! El que passa és que, ens agradi o no, Madrid té més poder per a nosaltres que els llenyataires d'Escòcia; és amb ells amb qui hem de pactar, al menys de moment, per resoldre la cosa del finançament... És clar que això s'arreglarà el dia que siguem un estat independent.
lol.. si clar, però no pactarem pas resolucions polítiques amb internautes de no sé quin fòrum ... era a aquests madrilenys als que em referia.. els altres madrilenys, els de dalt de la jerarquia política, els que remenen les cireres, aquests si que em preocupen i, per tant, m'interessen molt més -molt més que l'alcalde de Cadiz o el govern escocès... umm.. espera.. no, que cony, el govern escocès en tant que obra pòstuma d'en Miralles m'interessa més.. :bleh: -
Old November 5th, 2004, 06:36 PM   #91
Aurelio
Registered User

Aurelio's Avatar

Likes (Received): 481

Efectivament, estic amb tu. Per això dic que si tinguessim la pasta nosaltres, encara podríem fer moltes més coses...
Però això de la peli, jo també la vaig veure i em preguntava si realment deia Barcelona o va ser el doblador o el traductor... També passava a la peli de la Terminal que esperaven un vol de Barcelona, què curiós...!
Aurelio no está en línea   Reply With Quote
Old November 5th, 2004, 06:41 PM   #92
stromboli
Registered User

Likes (Received): 1

Quote:
Originally Posted by Met
Ombliguisme és que en la darrera pel·lícula d'en Woody Allen; Melinda & Melinda un dels personatges vulgui anar a viure a Europa... esmentant dues ciutats... Barcelona i París?
No crec que el PSC hagi subornat al director novaiorquès...

Hi ha molt per fer... és cert, però Déu n'hi do d'on som amb la merda que ens donen....
a10!
La qüestió és 'ombliguisme' ix en la versió de la Constitució Europea entregada per la G de C.?No cos martiritzeu tant, home!
stromboli no está en línea   Reply With Quote
Old November 5th, 2004, 06:45 PM   #93
Jordi Berlín
BANNED

Jordi Berlín's Avatar

Quote:
Però això de la peli, jo també la vaig veure i em preguntava si realment deia Barcelona o va ser el doblador o el traductor... També passava a la peli de la Terminal que esperaven un vol de Barcelona, què curiós...!
He llegit als diaris algunes referències a aquest diàleg de la pel·lícula i té tota la pinta de ser original, dubto molt que fos cosa del traductor.

Medit: això dels madrilenys ho deia perquè cada cop que treiem aquest tema surten uns quants dient que estem manipulats, que ens inventem les dades, que ells encara aporten més diners que nosaltres, etc etc. I tot plegat és molt cansat; per això molta gent ja passa de tocar el tema.
Old November 5th, 2004, 06:46 PM   #94
Vapour
Registered User

Vapour's Avatar

Likes (Received): 43

Por cierto, lo del ombliguismo os lo dice alguien que no es de Madrid , que ha vivido 4 meses en BCN y que ha manifestado en más de una ocasión que Barcelona es la ciudad que más me gusta del país.
Old November 5th, 2004, 06:47 PM   #95
Met

Likes (Received): 4

Quote:
El mateix Woody va dir que el nom de Barcelona apareixia dos cops a la pel·lícula com un detall a la ciutat... Li agradaria rodar a la ciutat, enamorat de Gaudí i del modernisme en general... a més, és aquí on més èxit tenen les seves pelis...

Barcelone; à la page!!!!

Qué collons.... fotré un zret de la capital catalana (ja que el que he vaig fer me l'han esborrat) que els deixaran tan garratibats que cagaran pedres... xD!
Així podran admirar el nostre regionalisme més pur... xD!

a10!
Met no está en línea   Reply With Quote
Old November 5th, 2004, 07:34 PM   #96
alexbn
Caloret faller

alexbn's Avatar

Likes (Received): 1842

Quote:
Originally Posted by OscarTgn
Sólo una pega, esa gestión eficaz y "modelo barcelona" en algunos casos como el de privatizar suelo público para financiar inversiones es un modelo que a veces se achaca a políticas de derecha más que de izquierdas.
Eso se ha hecho siempre, ¿no?

(sic)
alexbn no está en línea   Reply With Quote
Old November 5th, 2004, 07:37 PM   #97
Jordi Berlín
BANNED

Jordi Berlín's Avatar

Quote:
Originally Posted by Vapour
Por cierto, lo del ombliguismo os lo dice alguien que no es de Madrid , que ha vivido 4 meses en BCN y que ha manifestado en más de una ocasión que Barcelona es la ciudad que más me gusta del país.
Bueno, bueno, pase por esta vez...
Old November 5th, 2004, 07:38 PM   #98
alexbn
Caloret faller

alexbn's Avatar

Likes (Received): 1842

Quote:
Originally Posted by Met
tan garratibats que cagaran pedres...
De golpe me ha entrado un escozor allí donde los pepinos amargan... xD

(sic)
alexbn no está en línea   Reply With Quote
Old November 5th, 2004, 07:38 PM   #99
Jordi Berlín
BANNED

Jordi Berlín's Avatar

Quote:
Originally Posted by Met
Qué collons.... fotré un zret de la capital catalana (ja que el que he vaig fer me l'han esborrat) que els deixaran tan garratibats que cagaran pedres... xD!
Així podran admirar el nostre regionalisme més pur... xD!

a10!

Síííí!!!! L'estic esperant!!!!
Old November 5th, 2004, 09:40 PM   #100
Medit

Quote:
Medit: això dels madrilenys ho deia perquè cada cop que treiem aquest tema surten uns quants dient que estem manipulats, que ens inventem les dades, que ells encara aporten més diners que nosaltres, etc etc. I tot plegat és molt cansat; per això molta gent ja passa de tocar el tema.
umm.. i quants d'aquests són professors de teoria econòmica d'alguna universitat madrilenya o catedràtics de Columbia? ... .. jo no foto ni cas del què es diu en els fòrums d'Internet així com així, si no sé quina credibilitat té la persona que parla se m'en refot el què diguin... Han defensat la seva postura a través d'algún informe en concret? quina base ténen?

buenu, a mi tot això també m'acaba cansant, la veritat... jo m'havia apuntat aquí per apendre coses d'arquitectura i veure fotos d'edificis en construcció.. encara estic investigant de què va tot això...
Sponsored Links
Advertisement

Reply

Tags
badalona, barcelona, catalonia, cornellà, el prat, sabadell, santa coloma, viladecans

Thread Tools

Posting Rules