Rotterdam | Baan Tower | 150m | planning - Page 24 - SkyscraperCity

forums map | news magazine | posting guidelines

Go Back   SkyscraperCity > European Forums > Holland Hoogbouw Forums > Actueel > Rotterdam

Rotterdam » Ojajôh?

Global Announcement

As a general reminder, please respect others and respect copyrights. Go here to familiarize yourself with our posting policy.

Reply

Thread Tools
Old April 9th, 2018, 02:41 PM   #461
Bouwmaardoor
Registered User

Bouwmaardoor's Avatar

Likes (Received): 6075

Blijft wel stil rond de voortgang hier. Heb de projectontwikkelaar nog gesproken tijdens de RTM XL borrel maar die wilde niet al te veel loslaten. Zou toch jammer zijn als ze het kostenplaatje niet rondkrijgen want het lijkt er op dat ze wel voor een hoog afwerkingsniveau willen gaan.

Junkiexp, renterghem liked this post
Bouwmaardoor no está en línea   Reply With Quote
Sponsored Links
Advertisement

Old April 16th, 2018, 08:09 PM   #462
Junkiexp
Registered User

Junkiexp's Avatar

Likes (Received): 659

Quote:
Originally Posted by Eric Offereins View Post
Of er komt behalve verwarming ook koeling in de vloer zoals in de Calypso. Het effect daarvan is overigens niet groot.
Dat klopt, voor koelen moet je de lucht ontvochtigen en dat gaat niet met vloerkoeling.
Het scheelt overigens wel een paar graden maar als het echt warm is dan is dat niet voldoende.
Uiteraard moet dan wel alles dicht blijven.
Verder komt er ongetwijfeld WTW in de appartementen, in de zomer kan deze in bypass stand worden geschakeld zodat er 's nachts koele lucht kan worden binenngehaald.
Neemt niet weg dat het overdag bij grote ramen flink warm kan worden.

Warmtewerend glas is een stuk duurder, en houdt de winterzon die je woning verwarmt ook weer tegen.
Dus het blijft altijd lastig om hier een goede keuze in te maken.
Je wilt ook niet teveel ''valse'' lucht naar binnen trekken, hiermee wordt de WTW installatie ontregeld.
Old April 18th, 2018, 04:55 PM   #463
renterghem
Registered User

renterghem's Avatar

Likes (Received): 13443

Dit project is van de website van http://www.powerhouse-company.com/ verdwenen. Lijkt me geen goed teken.
renterghem no está en línea   Reply With Quote
Sponsored Links
Advertisement

Old April 18th, 2018, 06:25 PM   #464
Sky HI
Registered User

Likes (Received): 3264

Tja in Rotterdam verdwijnen wel meer projecten jn het niets.
Sky HI no está en línea   Reply With Quote
Old April 18th, 2018, 08:08 PM   #465
RémonM
Delirious Rotterdam

RémonM's Avatar

Likes (Received): 2595

Quote:
Originally Posted by renterghem View Post
Dit project is van de website van http://www.powerhouse-company.com/ verdwenen. Lijkt me geen goed teken.
Powerhouse heeft de toren On Hold gezet, werd me verteld. Voorlopig gaat er niets meer gebeuren, aangezien Powerhouse niet alleen architect is, maar ook ontwikkelaar. Het lijkt dat de slankheid toch een probleem is voor het maken van enige winst op dit project.
Old April 18th, 2018, 08:19 PM   #466
renterghem
Registered User

renterghem's Avatar

Jammer. Zat er al een beetje aan te komen, al een jaar geen officiële updates meer over dit project.

Hardvoorweinig liked this post
Old April 18th, 2018, 08:47 PM   #467
Art Deco Style
Registered User

Art Deco Style's Avatar

Likes (Received): 1058

Waarom wordt er niet eens daadkrachtig opgetreden om deze aanstaande crisis in de bouw te voorkomen? Nederland kan deze crisis niet permitteren. Al jaren maakt Nederland er een potje van wat betreft de vastgoedmarkt

Edwin0710 liked this post
Art Deco Style no está en línea   Reply With Quote
Old April 19th, 2018, 12:18 AM   #468
Capzilla
robkaper.nl

Capzilla's Avatar

Ach, jammer, maar ergens kan ik er ook wel weer mee leven. Op het Wijnhaveneiland staan de meeste van de zeven (?) seinen redelijk groen en ook Zalmhaventoren en zeker Cooltoren lijken gewoon een feit, dat is op zich een flinke boost. Dat er met de aankomende crisis* weer even wat projecten lastig gaan worden is wel te behappen.

Ik mis nog steeds Jungerhans' Eurobuilding, het originele Corsotoren-ontwerp en de Cooltower, maar ook weer niet op zo'n manier dat het me erg stoort omdat Rotterdam ook zonder die projecten enorme stappen heeft gezet het afgelopen decennium.

* Niet alleen in de bouw, let maar op. Long overdue een nieuwe dip, overgewaardeerde aandelen, deregulering vanuit de overheid... boom-bust komt er aan. Maar ook dat overleven we wel weer.
Old April 19th, 2018, 12:58 AM   #469
DvW
德明

DvW's Avatar

Likes (Received): 1833

Toch bijzonder dat een aantal grote kranten, waaronder het AD pakweg een jaar geleden uitpakten met de kop "Rotterdam krijgt slankste woontoren van Europa", want zulke koppen doen toch vermoeden dat er een grote mate van zekerheid is dat die toren er zou komen. Als het project werkelijk nog zo onzeker was, dan is dat enkel interessant voor ons als volgers, maar is dat absoluut nooit nieuwswaardig geweest.
DvW no está en línea   Reply With Quote
Old April 19th, 2018, 01:23 AM   #470
EPA001
Registered User

EPA001's Avatar

Likes (Received): 11006

Misschien had men in de media gewoon het persbericht overgenomen? Idd jammer dat deze ontwikkeling stil ligt, maar ze zaten al een behoorlijke tijd met het concept te worstelen. De locatie is prima dus misschien dat een minder slank ontwerp, waar men mogelijk meer mee kan verdienen, hier op termijn alsnog te realiseren valt?
"Atheism is more than just the knowledge that Gods do not exist, and that religion is either a mistake or a fraud. Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
EPA001 no está en línea   Reply With Quote
Old April 19th, 2018, 03:12 AM   #471
Poeh-hee
Registered User

Likes (Received): 1130

Dit project is in de crisistijd bedacht.
Toch wel apart dat ze er toen brood in zagen en nu zelfs de woningprijzen de pan uit reizen blijkt het niet winstgevend te zijn.

Hopelijk valt het te fixen met een bredere versie of een heel nieuw ontwerp.
Zo bijzonder is/was dit ontwerp ook weer niet.
Geen mooie kroon of speelsheid in diepte en detaillering in de gevel. Gewoon een vierkante paal met raampjes en een opvallende liftopbouw bovenop.
Goud/zwart is dan wel weer een leuke combinatie. Grijs hebben we bijv al genoeg.
Poeh-hee no está en línea   Reply With Quote
Old April 19th, 2018, 05:06 AM   #472
vb2
Registered User

Likes (Received): 928

Ik neem aan dat de verkoop marktprijs per m2 bepaald wat mogelijk is en wat niet. Met andere woorden: deze toren was te duur voor Rotterdamse m2 prijzen.

Wellicht dat het plan weer uit de kast kan worden gehaald als de m2 prijzen op het juiste niveau zijn. En anders zou er goed een toren met een meer geschikte m2 prijs gebouwd kunnen worden.
vb2 no está en línea   Reply With Quote
Old April 19th, 2018, 08:38 AM   #473
LE CLOCHARD
Ad crumenam

LE CLOCHARD's Avatar

Likes (Received): 3537

Quote:
Originally Posted by LE CLOCHARD View Post
Eerst maar eens zien of ze het allemaal rond kunnen rekenen
De conclusie is dus dat dit niet gelukt is.
Old April 19th, 2018, 09:34 AM   #474
Martijn1
Martijn1

Likes (Received): 1961

Jaaaa! Laten we elkaar een nieuwe crisis aanlullen! Overal schieten de kranen de lucht in, bouwplaatsen zijn haast niet te tellen. Maar vooral zeuren over een crisis, omdat de paaltjes niet op tijd zijn (gemaakt).

woudinho liked this post
Martijn1 no está en línea   Reply With Quote
Old April 19th, 2018, 10:08 AM   #475
Eric Offereins
The only way is up

Eric Offereins's Avatar

Likes (Received): 51083

Zou erg jammer zijn als deze niet door gaat. Toch 1 van de mooiste ontwerpen IMO. Afwachten maar.
Eric Offereins está en línea ahora   Reply With Quote
Old April 19th, 2018, 10:20 AM   #476
Sky HI
Registered User

Likes (Received): 3264

Gelukkig hebben we de Willemstoren nog, die ging best snel in aanbouw. Sorry ik word er een beetje cynisch van.
Sky HI no está en línea   Reply With Quote
Old April 19th, 2018, 10:33 AM   #477
EPA001
Registered User

EPA001's Avatar

Likes (Received): 11006

Quote:
Originally Posted by LE CLOCHARD View Post
De conclusie is dus dat dit niet gelukt is.
Helaas niet nee.

Quote:
Originally Posted by vb2 View Post
Ik neem aan dat de verkoop marktprijs per m2 bepaald wat mogelijk is en wat niet. Met andere woorden: deze toren was te duur voor Rotterdamse m2 prijzen.

Wellicht dat het plan weer uit de kast kan worden gehaald als de m2 prijzen op het juiste niveau zijn. En anders zou er goed een toren met een meer geschikte m2 prijs gebouwd kunnen worden.
Idd, voor Rotterdam is dit concept (nog) te duur, ook al zijn de m2-prijzen eigenlijk hoger dan ooit. Ik schreef al eerder:

Quote:
Originally Posted by EPA001 View Post
Maar ik hoor 'via-via' dat men momenteel in het ontwikkelproces flink wat moeite heeft om de nagestreefde kwaliteit, en de daarbij behorende kosten, vast te houden. Dat is echt een uitdaging. Maar nogmaals, ik hoop van harte dat ze er uit gaan komen. Vijf jaar geleden o.i.d. had men voor Rotterdam een dergelijk project waarschijnlijk niet eens overwogen, een bewijs van dat 'we' met grote sprongen vooruitgaan hier.
Toen werd mij hier gekscherend gevraagd of ik niet in 2012 was blijven hangen. Nou, dat was uiteraard dus niet het geval. Maar de realiteit is niet altijd hosanna....

Ik denk dat een minder slank concept met meer m2 hier wel kan, zie de Cooltower. Maar het originele plan is helaas nu nog hier niet haalbaar. Nu maar afwachten wat men met de plannen gaat doen.
"Atheism is more than just the knowledge that Gods do not exist, and that religion is either a mistake or a fraud. Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

renterghem liked this post
EPA001 no está en línea   Reply With Quote
Old April 19th, 2018, 10:56 AM   #478
Skyscrapercitizen
TIMBY

Skyscrapercitizen's Avatar

Likes (Received): 6816

Kijk nou uit met te snel je gelijk te halen. We hebben hier alleen een 'werd mij verteld'. Niets voor jou om op basis daarvan hoog van de toren te gaan blazen, je doet dat toch altijd alleen op basis van verifieerbare cijfers en onderzoeken van gerenommeerde instituten?

Sky Unlimited liked this post
Skyscrapercitizen no está en línea   Reply With Quote
Old April 19th, 2018, 11:00 AM   #479
Rkastelan
Registered User

Rkastelan's Avatar

Likes (Received): 4288

Opzich niet heel erg dat ze even willen wachten.
Even aankijken hoe de Cooltoren en de Zalmhaventoren verkopen.
Hopen dat de parkeernorm nog verder zakt.
En dan knutselen aan het concept.
Als alles positief uitpakt zouden ze bijvoorbeeld minder woningen per verdieping kunnen doen, dan zijn er minder liften nodig en misschien de parkeergarage achter wegen laten.

Misschien wordt het op die manier zelfs rendabeler om nog 50m er op te bouwen
Rkastelan no está en línea   Reply With Quote
Old April 19th, 2018, 11:00 AM   #480
renterghem
Registered User

renterghem's Avatar

Quote:
Originally Posted by RémonM View Post
Iemand die bij Powerhouse werkt zei me dat de toren iets breder gaat worden (een paar meter) om zo meer verkoopbaar vloeroppervlak te creëren. Ik ben benieuwd of dit waar is, maar het zou wel verklaren waarom het niet zo rap gaat allemaal.
Quote:
Originally Posted by RémonM View Post
Powerhouse heeft de toren On Hold gezet, werd me verteld. Voorlopig gaat er niets meer gebeuren, aangezien Powerhouse niet alleen architect is, maar ook ontwikkelaar. Het lijkt dat de slankheid toch een probleem is voor het maken van enige winst op dit project.

Hopelijk heeft dit met elkaar te maken..

DvW, Sky Unlimited liked this post
Sponsored Links
Advertisement

Reply

Thread Tools

Posting Rules