Rotterdam | Baan Tower | 150m | planning - Page 25 - SkyscraperCity

forums map | news magazine | posting guidelines

Go Back   SkyscraperCity > European Forums > Holland Hoogbouw Forums > Actueel > Rotterdam

Rotterdam » Ojajôh?

Global Announcement

As a general reminder, please respect others and respect copyrights. Go here to familiarize yourself with our posting policy.

Reply

Thread Tools
Old April 19th, 2018, 11:09 AM   #481
EPA001
Registered User

EPA001's Avatar

Likes (Received): 11006

Quote:
Originally Posted by Skyscrapercitizen View Post

Kijk nou uit met te snel je gelijk te halen. We hebben hier alleen een 'werd mij verteld'. Niets voor jou om op basis daarvan hoog van de toren te gaan blazen, je doet dat toch altijd alleen op basis van verifieerbare cijfers en onderzoeken van gerenommeerde instituten?
Jij was diegene die mij verwijtte in 2012 te zijn blijven hangen. Er is dus sowieso niets "hoog van de toren" bij, (is bij mij sowieso nooit het geval) dat geldt echter veel meer voor jouw reactie van destijds. Want jij doet dat nogal graag en frequent op basis van luchtkastelen die later toch niet blijken te kunnen of te kloppen.....(om vervolgens feiten te gaan ontkennen en daarna als het te moeilijk wordt uit een discussie 'weg te lopen')

De berichten die ik eerder al opving uit zeer betrouwbare bron over dit op zich mooie project klopten gewoon. Een officieel afstel van dit project is er (nog) niet, maar het moge duidelijk zijn dat als dit het plan blijft er de eerstkomende tijd helaas niets gaat gebeuren. Tenzij dat de gemiddelde prijzen per m2 nogmaals en meerdere jaren op rij gaan 'exploderen'. Ik hoop op een aanpassing van het ontwerp richting het zakelijk model van de Cooltower zodat er op afzienbare termijn hier toch een mooie en hoge toren gebouwd gaat worden. En nee, waarop ik hoop komt niet uit een gedegen rapport van een gerespecteerd onderzoeksinstituut. Want dat is voor waarop ik hoop niet nodig.....
"Atheism is more than just the knowledge that Gods do not exist, and that religion is either a mistake or a fraud. Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Last edited by EPA001; April 20th, 2018 at 01:27 PM. Reason: Typo
EPA001 no está en línea   Reply With Quote
Sponsored Links
Advertisement

Old April 19th, 2018, 12:04 PM   #482
Skyscrapercitizen
TIMBY

Skyscrapercitizen's Avatar

Likes (Received): 6816

"maar het moge duidelijk zijn dat als dit het plan blijft er de eerstkomende tijd helaas niets gaat gebeuren."

Waar is dat duidelijk? In jouw speculeerfantasie? Zoals ik toen al zei, misschien krijg je gelijk, maar tot die tijd is het speculeren op basis van fracties kennis over het project.
Old April 19th, 2018, 12:09 PM   #483
gedoogbeleid
Joao

gedoogbeleid's Avatar

Likes (Received): 2463

Dames, klaar nu.

petjuh liked this post
gedoogbeleid no está en línea   Reply With Quote
Sponsored Links
Advertisement

Old April 19th, 2018, 12:58 PM   #484
RottaRoffa
Registered User

Likes (Received): 2510

Quote:
"maar het moge duidelijk zijn dat als dit het plan blijft er de eerstkomende tijd helaas niets gaat gebeuren."

Waar is dat duidelijk? In jouw speculeerfantasie? Zoals ik toen al zei, misschien krijg je gelijk, maar tot die tijd is het speculeren op basis van fracties kennis over het project.
Ja heur, daar gaat ie weer.
Nu ben ik degene die nu maar eens popcorn gaat maken.
Old April 19th, 2018, 01:09 PM   #485
Eric Offereins
The only way is up

Eric Offereins's Avatar

Likes (Received): 51087

De heren zijn een beetje pissed off dat deze niet door dreigt te gaan denk ik.

Quote:
Originally Posted by renterghem View Post
Hopelijk heeft dit met elkaar te maken..
De enige oplossing daarvoor lijkt me een groter kavel. Dat pand ernaast zal ook niet gemist worden.

EPA001, Daarnaast liked this post
Eric Offereins está en línea ahora   Reply With Quote
Old April 19th, 2018, 01:31 PM   #486
RémonM
Delirious Rotterdam

RémonM's Avatar

Likes (Received): 2595

Dat klopt, want de grootte van het kavel is ook de reden waarom deze toren zo slank is. Maar dan weet je nu al, dat als je meer grond aankoopt, dat het huidige ontwerp de prullenbak in kan.
Old April 19th, 2018, 01:39 PM   #487
Skyscrapercitizen
TIMBY

Quote:
Originally Posted by Eric Offereins View Post
De heren zijn een beetje pissed off dat deze niet door dreigt te gaan denk ik.

De enige oplossing daarvoor lijkt me een groter kavel. Dat pand ernaast zal ook niet gemist worden.
Nee hoor, ik verbaas me erover dat iedereen hier, waaronder jij, er vanuit gaat dat het niet door gaat op basis van 1 iemand die bronloos iets roept. Ik heb meerdere bronnen inmiddels gecheckt waaruit blijkt dat dit helemaal niet on hold staat. Kan ik ook niet bewijzen, maar de opmerking van RémonM neem ik voorlopig niet te serieus.

jb_nl liked this post
Skyscrapercitizen no está en línea   Reply With Quote
Old April 19th, 2018, 01:44 PM   #488
Eric Offereins
The only way is up

Eric Offereins's Avatar

Likes (Received): 51087

idd, al heb ik helemaal niet gezegd dat daar van uit ga. Alleen dat het jammer zou zijn indien het niet door gaat
Eric Offereins está en línea ahora   Reply With Quote
Old April 19th, 2018, 07:05 PM   #489
Daarnaast
Registered User

Likes (Received): 158

Quote:
Originally Posted by RémonM View Post
Dat klopt, want de grootte van het kavel is ook de reden waarom deze toren zo slank is. Maar dan weet je nu al, dat als je meer grond aankoopt, dat het huidige ontwerp de prullenbak in kan.

Dat is de reden dat het een hoogwaardig ontwerp is geworden.*
Als je hier een doorsnee torentje neerzet, dan wordt-ie of heel laag en/of vraag je een veel te hoge huurprijs. Tegelijkertijd is het een geweldig verhaal om een grote toren van 20m2 te maken: daar wil iedere gek wel wat meer voor geven.
Daarnaast no está en línea   Reply With Quote
Old April 19th, 2018, 08:04 PM   #490
vb2
Registered User

Likes (Received): 928

Quote:
Originally Posted by RottaRoffa View Post
Nu ben ik degene die nu maar eens popcorn gaat maken.
Lol, hier moest ik om lachen.

Maarre... Als twee goed-geconnecte mensen zeggen de info komt van contacten bij Powerhouse, heb ik geen reden aan de informatie te twijfelen.

Het is wellicht een positief signaal dat pas relatief laat in het traject het project on-hold is gezet. Dat zou kunnen betekenen dat de benodigde m2 prijs niet heel ver weg is.

Dus wie weet, als de regionale economie ooit eens serieus gaat groeien in de nabije toekomst (of Amsterdam achterblijft met nieuwbouw, dat is wellicht een realistischer scenario), kan het wellicht gebeuren dat de toren alsnog haalbaar blijkt.
vb2 no está en línea   Reply With Quote
Old April 19th, 2018, 09:08 PM   #491
Skyscrapercitizen
TIMBY

Nogmaals, de toren staat niet on-hold.

renterghem, jb_nl liked this post
Skyscrapercitizen no está en línea   Reply With Quote
Old April 19th, 2018, 10:36 PM   #492
Jan
High there, what's up!

Jan's Avatar

Likes (Received): 20648

Quote:
op basis van 1 iemand die bronloos iets roept. ... Kan ik ook niet bewijzen, maar
Ik voetbaltermen heet dat een gelijkspel geloof ik. Met de aantekening dat als Rémon zijn bron buiten de officiële kanalen (de kroeg) heeft gesproken hij wat mij betreft alsnog wint.

Kan me trouwens prima voorstellen dat de bouwkosten meespelen hier. Wie nu nog geen aannemer in zijn team heeft staat er niet best voor.

Skyscrapercitizen liked this post
Jan no está en línea   Reply With Quote
Old April 19th, 2018, 10:40 PM   #493
Skyscrapercitizen
TIMBY

Daar ben ik me van bewust, iedereen gelooft maar wat hij wil. En de mens is vaak geneigd het negatieve verhaal te geloven. En de Rotterdammer in het bijzonder.

Maar nog beter dan iemand geloven is gewoon afwachten tot er wel verifieerbare bronnen zijn, en tot die tijd er vanuit gaan dat de toren gewoon door gaat.
Old April 19th, 2018, 10:42 PM   #494
Jan
High there, what's up!

Jan's Avatar

Likes (Received): 20648

^ nou nee. Mijn ervaring is dat 'de grapevine' meestal betrouwbaarder is dan 'het formele standpunt'. Daarbij, slanke torens zijn nou eenmaal duurder omdat de verhouding gevel/vloer groter is dan gemiddeld, maar je vooral vloeren verkoopt. Maar goed, we zullen zien (of niet).
Jan no está en línea   Reply With Quote
Old April 19th, 2018, 10:58 PM   #495
Skyscrapercitizen
TIMBY

Ik baseer me niet op een formeel standpunt maar op 2 bronnen dicht op en in het vuur. Ik ga niet zeggen dat deze toren er gewoon en snel gaat komen, dat zo'n slanke toren maken financieel en technisch uitdagend is is inderdaad geen nieuws. En de huidige bouwmarkt maakt het er niet makkelijker op. Buiten dat spelen er ook nog andere hobbels die overkoombaar zijn maar wel tijd kosten. Wat ik wel zeker weet is dat de toren nu niet 'On Hold' staat.
Old April 20th, 2018, 12:01 AM   #496
Maarten_Mulder
Registered User

Maarten_Mulder's Avatar

Likes (Received): 1744

Ik hoorde vandaag in de Albert Heijn dat die toren er gewoon gaat komen hoor. Dit heb ik gecheckt bij een pizzabezorger die even verderop 2 pizza + een calzone kwam bezorgen.
Maarten_Mulder no está en línea   Reply With Quote
Old April 20th, 2018, 12:18 AM   #497
Rkastelan
Registered User

Rkastelan's Avatar

Likes (Received): 4288

Laten we wel zo redelijk zijn dat er meerdere varianten van on-hold zijn.
Dat is volledig afhankelijk van wie Remon gesproken heeft.
Is het tekenteam tijdelijk van het project afgehaald omdat de constructeur op zoek naar betere manieren van construeren is?
Is het schrijven van het bestek stop gezet omdat er eerst duidelijke deals moeten worden gesloten met leveranciers?
Is de aanvraag voor vergunningen tijdelijk stop gezet omdat de gemeente het niet in kan plannen met de vele projecten en afsluitingen in de omgeving?
Zijn de gesprekken met leveranciers tijdelijk stop gezet omdat ze druk opzoek zijn naar een geldschieter?
Heeft de geldschieter tijdelijk alles on-hold gezet omdat ze eerst garanties willen hebben over de kosten?

In alle situaties zijn er mogelijke bronnen die hebben gehoord dat het project on-hold staat maar dat er achter de schermen nog genoeg wordt gedaan.

Jan, EPA001, Art Deco Style liked this post
Rkastelan no está en línea   Reply With Quote
Old April 20th, 2018, 12:05 PM   #498
Bouwput
Registered User

Likes (Received): 708

Als het onverhoopt niet door zou gaan ben ik er niet rouwig om. Ik zie liever en toren met wat meer body i.p.v. zo'n naaldje.
Bouwput no está en línea   Reply With Quote
Old April 20th, 2018, 01:22 PM   #499
Martijn1
Martijn1

Likes (Received): 1961

Als het onverhoopt toch doorgaat ben ik daar best blij mee. Ik zie liever een toren met hoge kwaliteit materialen, gedurfd design en een duurzaam karakter.

rebbel13, Art Deco Style, RémonM liked this post
Martijn1 no está en línea   Reply With Quote
Old April 20th, 2018, 07:39 PM   #500
RottaRoffa
Registered User

Likes (Received): 2510

Quote:
Nee hoor, ik verbaas me erover dat iedereen hier, waaronder jij, er vanuit gaat dat het niet door gaat op basis van 1 iemand die bronloos iets roept. Ik heb meerdere bronnen inmiddels gecheckt waaruit blijkt dat dit helemaal niet on hold staat. Kan ik ook niet bewijzen, maar de opmerking van RémonM neem ik voorlopig niet te serieus.
Mmm, vreemde discussie terwijl je bij de RED-company (Westerlaan) via een telefoontje gewoon de info kan krijgen. Er is helemaal niets "on hold", het is gewoon druk in de bouwwereld. Tim heeft gewoon helemaal gelijk. Sloop en maken bouwput van 15 meter diep(!!) staat voor 2e helft 2019. De constructie zelf start begin 2020 en oplevering 1e kwartaal 2022. Er is hier helemaal niets aan de hand. De Baantoren komt er gewoon.
RottaRoffa no está en línea   Reply With Quote
Sponsored Links
Advertisement

Reply

Thread Tools

Posting Rules