Rotterdam: Winkels - Page 209 - SkyscraperCity

forums map | news magazine | posting guidelines

Go Back   SkyscraperCity > European Forums > Holland Hoogbouw Forums > Actueel > Rotterdam > Ojajôh?

Ojajôh? Overige Rotterdamse onderwerpen

Global Announcement

As a general reminder, please respect others and respect copyrights. Go here to familiarize yourself with our posting policy.

Reply

Thread Tools
Old November 14th, 2019, 11:06 AM   #4161
LE CLOCHARD
Ad crumenam

LE CLOCHARD's Avatar

Likes (Received): 3581

Volgens mij is de vergunning daarvoor al aangevraagd. Verwacht daar voor eind 2020 wel actie.
Advertisement

Old November 14th, 2019, 11:35 AM   #4162
woudinho
Registered User

woudinho's Avatar

Likes (Received): 1903

Quote:
Originally Posted by Shiodome View Post
Op zich niet verkeerd dat Miniso naar ons land gebracht wordt. Het logo lijkt op dat van Uniqlo, de inrichting lijkt op die van MUJI, maar qua assortiment is het meer vergelijkbaar met een Japanse 100yen shop volgens mij (een Daiso bijvoorbeeld). In de praktijk zie ik het meer als een wapenfeit van de Blokker groep tegen de succesvolle Flying Tiger en Sostrene Grene formules. Dit soort vrolijke prullaria winkels slaat goed aan, ook bij de jongere consument die ze maar met moeite de fysieke winkelstraat in krijgen.

Ik ben niet tegen wat meer Aziatische invloeden in het straatbeeld. Ik ben blij dat Uniqlo in Nederland is en hoop dat MUJI op termijn ook komt. Miniso vind ik een beetje nep in de zin dat ze zichzelf als Japans presenteren terwijl ze dat niet zijn. Japanners zelf halen hun neus er ook voor op om die redenen. Uiteraard hebben Nederlanders geen last van dat chauvinisme en omdat het discount is zal het vast als een trein gaan lopen.

Ik zal er vast ook wel eens gaan winkelen, maar stiekem hoop ik toch dat de echte Japanse ketens over een tijdje in onze winkelstraten te vinden zullen zijn.

Klopt dat Japanners er hun neus voor ophalen, maar dat krijg je als je als Chinese zaak je voordoet als Japanse zaak. Desalniettemin vind ik het leuke zaken met typische Aziatische spullen.

Uniqlo zal toch wel een keer gaan komen, al hartstikke lang in Antwerpen te vinden en inmiddels ook al even in Amsterdam. Lijkt me meer een kwestie van ruimte, ze hebben best wat nodig.. wellicht de oude Donner of een gedeelte van het HB pand?

Muji was ooit sprake van een eerste NL filiaal in Rotterdam. Vind het nog steeds jammer dat dat niet door is gegaan.

rebbel13, petjuh, jb_nl liked this post
woudinho no está en línea   Reply With Quote
Old November 15th, 2019, 03:55 PM   #4163
jb_nl
Registered User

jb_nl's Avatar

Likes (Received): 5987

Quote:
Originally Posted by Michael View Post
Jaren in London gewoond en had toen al niet veel met TopShop. Maar het assortiment in Nederland is nog triester. Voegt niets toe aan het winkelbestand alleen maar goedkope slechte kwaliteit spullen voor te veel geld. Heb ook gehoord dat de winkel in Amsterdam niet presteert.

Het gaat bij het moederbedrijf dan ook niet goed: https://www.textilia.nl/megaverlies-...men-van-haren/

Ook alle Amerikaanse winkels worden gesloten:

https://www.google.co.uk/amp/s/amp.c...ing/index.html
Geheel mee eens. Een keer binnen gekeken, nooit meer. Slechte kwaliteit, lelijk en ongelofelijk duur vergeleken met wat je ervoor krijgt.

Quote:
Originally Posted by LE CLOCHARD View Post
Rotterdam mist inderdaad nog behoorlijk wat van de bekende winkels:

- &OtherStories
- Uniqlo
- Banana Republic
- Anthropologie
- Massimo Dutti
- Cortefiel
- Calzedonia (dat deze hier nog niet zit is echt gek, zou een doorslaand succes zijn)
- Uterqüe
- Oysho

Om er een paar te noemen. Hopelijk verandert dit de komende jaren met alle ontwikkelingen bij Coolse Poort, het voormalig V&D pand, Coolsingel 75, Post Rotterdam en de ontwikkeling van Powerhouse aan het Hofplein.
Stradivarius zit hier ook niet en wel in Den Haag.

Uniqlo is inderdaad wel een hard nodige verrijking met goede basiskleding. Al moet ik zeggen dat het me de laatste tijd opvalt dat de C&A zijn assortiment lijkt te vernieuwen met af en toe ook wat hoger segment spullen voor een goede prijs als je bijv. de wollen en kasjmier truien van Uniqlo en die van C&A op dit moment vergelijkt. Ik ben jaren niet in C&A geweest, maar nu hebben ze af en toe weleens iets. Alsof ze gedwongen worden door meer concurrentie (ook aan de onderkant door Primark e.d.) om meer mee te gaan met de mode en de tijd.
Old November 16th, 2019, 01:18 AM   #4164
Poeh-hee
Registered User

Likes (Received): 1237

Mogelijk een plundering van de Bijenkorf voorkomen.

https://www.ad.nl/rotterdam/elf-jong...werk~a062564a/
Poeh-hee no está en línea   Reply With Quote
Old November 16th, 2019, 01:53 PM   #4165
Eric Offereins
The only way is up

Eric Offereins's Avatar

Likes (Received): 52383

Goed optreden. Hopelijk wordt dat achterlijke gedoe zo snel mogelijk in de kiem gesmoord.

petjuh, EuroMaster liked this post
Eric Offereins no está en línea   Reply With Quote
Old November 21st, 2019, 09:37 AM   #4166
Eric Offereins
The only way is up

Eric Offereins's Avatar

Quote:
Binnen tien jaar verdwijnt één op de drie winkels in Rotterdam door onlineverkoop

Binnen nu en tien jaar zal dertig procent van de winkels in Rotterdam verdwijnen als gevolg van concurrentie online. Om leegstand en verloedering voor te zijn, gaat de stad sommige winkelstraten inkorten.

Het gaat om de Groene Hilledijk, de Schiedamseweg, de Crooswijkseweg, de Bergse Dorpsstraat, de Wolphaertsbocht (met de Katendrechtse Lagendijk) en de Noorderboulevard.
..
https://www.ad.nl/rotterdam/binnen-t...koop~ad36bc34/

jb_nl, GeneratorNL liked this post
Old November 21st, 2019, 10:02 AM   #4167
Bouwmaardoor
Registered User

Bouwmaardoor's Avatar

Likes (Received): 6144

Rotterdam: Winkels

Maar het aantal distributiecentra van waar dat online waar weer vervoerd wordt zal exploderen. Nieuwste trend zijn mini DCs in de luwte van de drukke winkelstraten maar wel in de stad. Met fietsbezorging van daar de last mile benutten. En daardoor ook als merk wel zichtbaar blijven in het straatbeeld. Want in de wereld van 1-click away ben je bij de consument ook zo weer uit het geheugen gegleden.

Retailers gaan niet verdwijnen uit de straten, de verschijningsvorm wordt anders.

jb_nl liked this post
Bouwmaardoor no está en línea   Reply With Quote
Old December 5th, 2019, 01:39 PM   #4168
Eric Offereins
The only way is up

Eric Offereins's Avatar

De nieuwe Albert Heijn op de Kop van Zuid is open

Zit dus onder in Boston&Seattle.

EPA001, EuroMaster, jb_nl liked this post
Old December 5th, 2019, 03:03 PM   #4169
EPA001
Registered User

EPA001's Avatar

Likes (Received): 11214

Ideaal voor de bewoners van de WHP!
"Atheism is more than just the knowledge that Gods do not exist, and that religion is either a mistake or a fraud. Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
EPA001 no está en línea   Reply With Quote
Old December 5th, 2019, 04:23 PM   #4170
LE CLOCHARD
Ad crumenam

LE CLOCHARD's Avatar

Quote:
Originally Posted by Bouwmaardoor View Post
Maar het aantal distributiecentra van waar dat online waar weer vervoerd wordt zal exploderen. Nieuwste trend zijn mini DCs in de luwte van de drukke winkelstraten maar wel in de stad. Met fietsbezorging van daar de last mile benutten. En daardoor ook als merk wel zichtbaar blijven in het straatbeeld. Want in de wereld van 1-click away ben je bij de consument ook zo weer uit het geheugen gegleden.

Retailers gaan niet verdwijnen uit de straten, de verschijningsvorm wordt anders.
Die mini DC kunnen mooi verwerkt worden in ruimtes in gebouwen waar te weinig daglicht komt om een normale exploitatie te kunnen voeren. Ook zie ik mogelijkheden in een deel van de half lege parkeergarages. Wel onder de voorwaarde dat de aan- en afvoer van de goederen naar deze mini DC geschiedt met elektrische busjes.

Bouwmaardoor liked this post
LE CLOCHARD no está en línea   Reply With Quote
Old December 10th, 2019, 03:17 PM   #4171
hoogbouwe
Registered User

hoogbouwe's Avatar

Likes (Received): 3654

Eindelijke concrete plannen voor het oude Donnerpand (Lijnbaan 150)

Quote:
Het monumentale gebouw aan de Lijnbaan 150 in Rotterdam, beter bekend als HH de Klerk meubelwarenhuis en later van Donner boekhandel, wordt gerenoveerd naar ontwerp van WDJ Architecten.

Buitenroltrap
Wessel de Jonge, oprichter van WDJ Architecten, ontwierp een buitenroltrap die het openbare gebied verbindt met het buitenterras op de tweede verdieping van het pand. De renovatie van het gebouw en de realisatie van een gevelscherm zorgen voor een betere aansluiting met aangrenzende gebouwen.

In opdracht van Redevco en ASR voert bbn de volgende werkzaamheden uit: conceptontwikkeling, bouwkostenmanagement, projectmanagement, ontwerpmanagement, directievoering en toezicht, management van huurderswensen.

Bron

EPA001, lipservice liked this post
hoogbouwe no está en línea   Reply With Quote
Old December 10th, 2019, 03:53 PM   #4172
jb_nl
Registered User

jb_nl's Avatar

Likes (Received): 5987

Zonde. gemiste kans. Waarom geen sloop met een enorme woontoeter erop en onderin winkels?

Poeh-hee, Bouli2, GeneratorNL liked this post
jb_nl no está en línea   Reply With Quote
Old December 10th, 2019, 04:31 PM   #4173
Shiodome
Registered User

Shiodome's Avatar

Likes (Received): 642

Antwoord staat in het bericht.

Quote:
Het monumentale gebouw aan de Lijnbaan 150 in Rotterdam
Is denk ik niet zo makkelijk om deze te slopen. Volgens mij is het vooral een monument vanwege de binnenkant. Wel jammer dat we niet wat pragmatischer kunnen omgaan met 'monumenten'. Ik snap dat je in sommige gevallen gewoon wilt dat de volgende generaties er met hun handen vanaf blijven. In het geval van dit gebouw, dat van buiten gewoon een grijze kijkdoos is, zou je toch wensen dat bijvoorbeeld herontwikkeling of optopping mogelijk is mits bepaalde monumentale elementen intact blijven.

EPA001, Eric Offereins, 475bzs, EuroMaster, Sol liked this post
Shiodome no está en línea   Reply With Quote
Old December 10th, 2019, 08:16 PM   #4174
EPA001
Registered User

EPA001's Avatar

Likes (Received): 11214

Monumentaal en een officieel gemeentelijk monument. Dus is sloop eigenlijk niet aan de orde. Benieuwd wanneer de renovatie hier van start zal gaan.
"Atheism is more than just the knowledge that Gods do not exist, and that religion is either a mistake or a fraud. Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
EPA001 no está en línea   Reply With Quote
Old December 10th, 2019, 09:18 PM   #4175
hoogbouwe
Registered User

hoogbouwe's Avatar

Likes (Received): 3654

Op zich jammer inderdaad dat er geen grote ingrepen mogelijk zijn binnen de kaders (zonder sloop). Ik denk bijvoorbeeld dat het openen van de blinde gevel boven het plintblok al een hele grote vooruitgang zou betekenen.

Stratosphere 2020 liked this post
hoogbouwe no está en línea   Reply With Quote
Old December 10th, 2019, 10:56 PM   #4176
Poeh-hee
Registered User

Likes (Received): 1237

Nou, echt alles met een somber eentonig uiterlijk is tot monument verklaard geloof ik.

Dezz, EuroMaster liked this post
Poeh-hee no está en línea   Reply With Quote
Old December 10th, 2019, 11:40 PM   #4177
Vesica
Martin

Vesica's Avatar

Likes (Received): 1844

Quote:
Originally Posted by jb_nl View Post
Zonde. gemiste kans. Waarom geen sloop met een enorme woontoeter erop en onderin winkels?
Tuurlijk, laten we al onze geschiedenis platgooien..
Old December 11th, 2019, 09:27 AM   #4178
Wisma
Registered User

Wisma's Avatar

Likes (Received): 153

Na Hudson’s Bay zegt ook buurman Topshop Rotterdam vaarwel

Na Hudson’s Bay zegt nog een warenhuisketen Rotterdam vaarwel. Het Britse Topshop, dat slechts twee jaar geleden neerstreek aan de Hoogstraat, laat via een bordje achter de winkelruit weten dat de zaak gaat sluiten. Wanneer precies is nog onbekend.

Meer

La Place sluit ook, daarmee is het pand straks helemaal leeg?
Wisma no está en línea   Reply With Quote
Old December 11th, 2019, 09:41 AM   #4179
Eric Offereins
The only way is up

Eric Offereins's Avatar

Quote:
Originally Posted by Poeh-hee View Post
Nou, echt alles met een somber eentonig uiterlijk is tot monument verklaard geloof ik.
Dankzij de liefde voor de wederopbouw.

Het interieur was wel mooi, wat ik me ervan herinner. De buitenkant geef ik idd ook niks om, dat kan en moet anders; geen kale blinde muren maar veel uitnodigender en meer open.

Poeh-hee liked this post
Old December 11th, 2019, 12:19 PM   #4180
LE CLOCHARD
Ad crumenam

LE CLOCHARD's Avatar

Quote:
Originally Posted by Wisma View Post
La Place sluit ook, daarmee is het pand straks helemaal leeg?
Zou een zegen zijn. Kan er eindelijk eens iets grootschaligs mee gebeuren. Gewoon helemaal opnieuw mee beginnen.

Michael, EPA001, lipservice, Sol, renterghem liked this post
LE CLOCHARD no está en línea   Reply With Quote
Sponsored Links
Advertisement

Reply

Thread Tools

Posting Rules