Rotterdam: Coolsingel - Page 110 - SkyscraperCity

forums map | news magazine | posting guidelines

Go Back   SkyscraperCity > European Forums > Holland Hoogbouw Forums > Actueel > Rotterdam

Rotterdam » Ojaj˘h?

Global Announcement

As a general reminder, please respect others and respect copyrights. Go here to familiarize yourself with our posting policy.

Reply

Thread Tools
Old April 16th, 2019, 08:01 PM   #2181
elkravo
Registered User

Likes (Received): 541

Wat is daar mis mee? Het is de wapenspreuk van Roterdam.

EPA001, Topaas, finnschroth, luka23 liked this post
elkravo no está en línea   Reply With Quote
Sponsored Links
Advertisement

Old April 16th, 2019, 08:11 PM   #2182
Iledelacite
Registered User

Likes (Received): 473

Wist ik niet.
Net zoiets als SPQR in Rome?
Iledelacite no está en línea   Reply With Quote
Old April 16th, 2019, 09:27 PM   #2183
Rkastelan
Registered User

Rkastelan's Avatar

Likes (Received): 3633

Dan heb ik nog een verassing voor je.
SPQR is ook een spreuk van Rotterdam
Rkastelan no está en línea   Reply With Quote
Old April 16th, 2019, 09:35 PM   #2184
Stratosphere 2020
Registered User

Stratosphere 2020's Avatar

Likes (Received): 5574

Quote:
Originally Posted by Bouwkraanvogel View Post

Ik heb toch ook het idee dat dat deels komt door het gebrek aan fietshekjes. Helaas is Nederland (en de grote steden natuurlijk nog meer) wel echt een plek waar je je fiets aan iets vast wil zetten omdat de kans anders heel groot is dat je je fiets kwijt bent. Als er dan alleen maar overvolle (of helemaal geen) fietshekjes zijn, pak ik ook een lantaarnpaal of ander stuk straatmeubilair.

Fietsers zijn lui! En parkeren waar ze willen. Bij de Postkantoor is er een fietsenstalling met zat lege rekken, maar lopen ho maar.
Old April 16th, 2019, 10:19 PM   #2185
elkravo
Registered User

Als je bij de Bijenkorf of C&A wilt zijn ga je niet je fiets bij het postkantoor zetten ja... noem het lui, ik noem het effectief benutten van je fietsreis. Er zouden meer plekken met fietsenstandaard/nietjes of moeten komen. Zijn vast mooie plekjes voor te vinden als men maar wil.

Er is een grens tot hoever je je fiets wilt neerzetten van je bestemming.
Old April 17th, 2019, 12:09 AM   #2186
MrAronymous
Registered User

MrAronymous's Avatar

Likes (Received): 9978

Wat dat betreft wel goed dat er over nagedacht lijkt te zijn in dit ontwerp in de vorm van fietsparkeren tegen de afschijding naast de trambaan. Of dat echter genoeg zal zijn.. Handhaving wordt sowieso nodig.
MrAronymous no está en línea   Reply With Quote
Old April 17th, 2019, 08:40 AM   #2187
Rkastelan
Registered User

Rkastelan's Avatar

Likes (Received): 3633

In Amsterdam, Utrecht en Den haag wordt het ene na het andere ondergrondse bouwwerk opgeleverd, waaronder fietsparkeren. Bij de aanpassingen aan station Stadhuisplein had prima een fietsparkeren gekund. Miss eentje die ook aansluit op Beurs. Met de nieuwe Coolsingel kan je dit de komende 20 jaa rniet doen.

Skyscrapercitizen, hoogbouwe, jb_nl liked this post
Rkastelan no está en línea   Reply With Quote
Old April 17th, 2019, 09:16 AM   #2188
Stratosphere 2020
Registered User

Stratosphere 2020's Avatar

Likes (Received): 5574

Rotterdam: Coolsingel

Quote:
Originally Posted by elkravo View Post

Als je bij de Bijenkorf of C&A wilt zijn ga je niet je fiets bij het postkantoor zetten ja... noem het lui, ik noem het effectief benutten van je fietsreis. Er zouden meer plekken met fietsenstandaard/nietjes of moeten komen. Zijn vast mooie plekjes voor te vinden als men maar wil.

Er is een grens tot hoever je je fiets wilt neerzetten van je bestemming.

Maar je verwacht wel dat de automobilist zijn auto netjes in de parkeergarage parkeert achter de Hudson Bay, en hij lopend naar de Bijenkorf moet. En dan pleiten voor zo min mogelijk parkeerplaatsen in het centrum buitenruimte voor de auto. Er is geen logica. En nee, overal een zee aan fietsrekken is lelijk. Net als een rij geparkeerde autoblik op straat.
Old April 17th, 2019, 10:40 AM   #2189
Bouwkraanvogel
Registered User

Bouwkraanvogel's Avatar

Likes (Received): 98

Quote:
Originally Posted by Stratosphere 2020 View Post
Maar je verwacht wel dat de automobilist zijn auto netjes in de parkeergarage parkeert achter de Hudson Bay, en hij lopend naar de Bijenkorf moet. En dan pleiten voor zo min mogelijk parkeerplaatsen in het centrum buitenruimte voor de auto. Er is geen logica. En nee, overal een zee aan fietsrekken is lelijk. Net als een rij geparkeerde autoblik op straat.
In deze discussie is het toch vaak wel een beetje auto- vs fietsgebruiker voor mijn gevoel. Ik weet dat de opmerking niet naar mij was, maar ik heb zelf niet zo'n mening over waar een automobilist z'n blik neer moet zetten.

Dat fietsers allemaal lui zijn vind ik ook nogal kort door de bocht. Denk wel dat, bijvoorbeeld net als met genoeg prullenbakken op straat ter vermindering van zwerfafval, het helpt om voldoende mogelijkheid om je fiets kwijt te kunnen helpt. Daarnaast ervaar ik als iemand die veel de fiets gebruikt mijn woonomgeving wel prettiger als er voldoende plek is om m'n fiets neer te zetten. En die nieuwe fietsnietjes vind ik ook zonder fietsen geen doorn in het oog. Daarnaast dubbelt het ook nog eens prima als "terrorisme bestrijding", nu dat toch zo'n ding is op verschillende plekken in de stad.

rebbel13 liked this post
Bouwkraanvogel no está en línea   Reply With Quote
Old April 17th, 2019, 11:29 AM   #2190
rebbel13
Registered User

rebbel13's Avatar

Likes (Received): 2363

mee eens. Als fietser ga je vaak toch even snel ergens naar binnen. Ik ga mijn fiets bijvoorbeeld niet in een stalling of fietskelder op/onder het stadhuisplein zetten als ik even een boodschapje bij de AH Coolsingel doe. Fietsers en automobilisten zijn gewoon totaal wat anders en gebruiken de stad op ieders manier. Daar moet men de stad op inrichten. Door de ruime opzet van het centrum van Rotterdam is er vaak ruimte zat voor alle verschillende vormen van vervoer.
rebbel13 no está en línea   Reply With Quote
Old April 18th, 2019, 12:18 AM   #2191
elkravo
Registered User

Quote:
Originally Posted by Stratosphere 2020 View Post
Huh? Verwacht ik dat?

Een fietsreis moet je niet vergelijken met een autoreis. Als ik naar het centrum ga met de auto zet ik 'm vaak boven de Hema neer. En vandaar uit loop ik stukken. Maar dat is omdat ik van relatief ver kom.
Voor de Bijenkorf (waar ik persoonlijk nooit kom) kun je als je "lui" bent in de Bijenkorfgarage parkeren.

Fietsers komen relatief dichterbij, zo niet uit de buurt, en als je met de fiets bent zet je je fiets meestal relatief dichter bij je bestemming neer dan met je auto...gewoon omdat dat kan.

Ik pleit voor meerdere goede plekken voor fietsen. En als dat genoeg plekken zijn, dan mag een leger aan BOA's alle andere verkeerd geplaatste fietsen meteen losknippen en afvoeren. Maar zorg eerst voor verspreid, goede plekken dus. Dat hoeft niet meteen "een zee aan..." te betekenen.
elkravo no está en línea   Reply With Quote
Old April 18th, 2019, 12:21 AM   #2192
MrAronymous
Registered User

MrAronymous's Avatar

Likes (Received): 9978

Quote:
Originally Posted by Rkastelan View Post
In Amsterdam, Utrecht en Den haag wordt het ene na het andere ondergrondse bouwwerk opgeleverd, waaronder fietsparkeren. Bij de aanpassingen aan station Stadhuisplein had prima een fietsparkeren gekund. Miss eentje die ook aansluit op Beurs. Met de nieuwe Coolsingel kan je dit de komende 20 jaa rniet doen.
Misschien valt het op te lossen in een paar leuke paviljoens.
MrAronymous no está en línea   Reply With Quote
Old April 18th, 2019, 01:28 AM   #2193
hoogbouwe
Registered User

hoogbouwe's Avatar

Likes (Received): 2796

Quote:
Originally Posted by Rkastelan View Post
In Coolsingel 75 komt iig een fietsparkeergarage, evenals in het Postkantoor. Maar eens hoor, er lag bij de verbouwing van metrostation Stadhuis een kans om meteen een ondergrondse fietsenstalling (+ wmb een nieuwe ingang) te realiseren. Die kans krijgen we opnieuw bij de herontwikkeling van Coolse Poort en het waarschijnlijk aanhakende station Beurs.

EPA001, sneakyh, jb_nl liked this post
hoogbouwe no está en línea   Reply With Quote
Old April 18th, 2019, 05:50 PM   #2194
Momo1435
-----アンジュルム-----

Momo1435's Avatar

Likes (Received): 83191

vandaag

IMG_1413 by Momo1435, on Flickr

IMG_1453 by Momo1435, on Flickr

IMG_1454 by Momo1435, on Flickr
Momo1435 no está en línea   Reply With Quote