Amsterdam: toerisme - Page 140 - SkyscraperCity

forums map | DMCA | news magazine | posting guidelines

Go Back   SkyscraperCity > European Forums > Holland Hoogbouw Forums > Actueel > Amsterdam > Café Berlage

Global Announcement

As a general reminder, please respect others and respect copyrights. Go here to familiarize yourself with our posting policy.

Reply

Thread Tools
Old February 21st, 2019, 09:01 PM   #2781
A.F.Th
Registered User

Likes (Received): 62

Quote:
Wat me ik me dan wel af vraag is waarom het zo erg is dat het op de wallen is zoals het is, mensen die daar gaan wonen weten toch wat voor omgeving ze in gaan wonen?
Nee, het is de laatste jaren veel en veel erger geworden. En verder worden drukte en dominantie van toerisme vaak met elkaar verward. Drukte is niet zo erg.
De dominantie van een groep verdrijft de mores van de straat. Nog niet zo lang geleden zorgde die mores voor een deel voor de handhaving. Als er bijna alleen nog maar hotels en airbnb zijn, zonder normale winkels, zonder normale bedrijvigheid dan is het leven uit de buurt verdreven. De buurt is dan niet meer dan rijtjes gevels met straatjes waar een normaal mens (een bewoner van Amsterdam) niets meer te zoeken heeft.
A.F.Th no está en línea   Reply With Quote
Sponsored Links
Advertisement

Old February 21st, 2019, 11:48 PM   #2782
Magistraler
alomtegenwoordig

Magistraler's Avatar

Likes (Received): 2779

Quote:
Originally Posted by A.F.Th View Post
Als er bijna alleen nog maar hotels en airbnb zijn, zonder normale winkels, zonder normale bedrijvigheid dan is het leven uit de buurt verdreven. De buurt is dan niet meer dan rijtjes gevels met straatjes waar een normaal mens (een bewoner van Amsterdam) niets meer te zoeken heeft.
Wijken veranderen. De wereld verandert. Je leven verandert. Zo wat?

Prima.

Mensen kunnen ook gewoon verhuizen ipv op hoge toon te eisen dat "alles bij het oude moet blijven".
Een illusie.
Magistraler está en línea ahora   Reply With Quote
Old February 21st, 2019, 11:57 PM   #2783
Prachtig
Registered User

Prachtig's Avatar

Likes (Received): 2351

Man, man, man, wat ben je de laatste tijd toch een verrijking voor het forum. Not. Met zulks stompzinnig geleuter als 'de wereld verandert' en 'je kunt ook verhuizen', kun je iedere kritiek op de huidige ontwikkeling in Amsterdam geringachten.

Ik wil de oude Magistraler terug, die nog weleens met een verrassende invalshoek je aan het denken kon zetten.
Prachtig no está en línea   Reply With Quote
Old Yesterday, 12:26 AM   #2784
Magistraler
alomtegenwoordig

Magistraler's Avatar

Quote:
Originally Posted by Prachtig View Post

Ik wil de oude Magistraler terug, .....
Ik zie en hoor hier al jaren geklaag in Rotterdam dat "er zoveel/teveel zwarten/negers/buitenlanders in de buurt/portiek/wijk/stad wonen".

Ik heb die mensen altijd geadviseerd om dan ergens te gaan wonen waar het witter is ipv te klagen.

ik ben net zo consequent tav het groepje toeristenklagers in Amsterdam.
Old Yesterday, 10:17 AM   #2785
Sky HI
Registered User

Likes (Received): 2636

Als mensen blijvend klagen over het Nederlandse weer, zou je kunnen adviseren om maar te verhuizen naar Spanje. Het NL weer is zoals het is.

Feit is wel dat de toeristendruk m.n. op de Wallen over een kritische grens is gegaan. Daar is denk geen discussie meer over. Maar er is nog wel hoop en moed om er iets aan te doen. Mensen die er wonen/werken klagen terecht en de gemeente is er ook ontvankelijk voor.

De oplossing is alleen een stuk weerbarstiger. En dat is niet, ga maar verhuizen als je last hebt, maar er iets effectiefs mee te doen qua toeristenregulering. En dat is heel lastig want Amsterdam is ook een stad die iedereen te vriend wilt houden.

Ik heb de oplossing ook niet en ik ben ook niet voor om toeristen keihard uit te bannen zoals met toegangshekken voor de Wallen. De speldenprikjes die de gemeente nu voor ogen heeft, helpen natuurlijk ook niet zo. Wie de oplossing heeft, wordt een groot man of vrouw. Halsema kan zich onsterfelijk maken als het win/win blijft:-)
Sky HI no está en línea   Reply With Quote
Old Yesterday, 10:46 AM   #2786
Prachtig
Registered User

Prachtig's Avatar

Likes (Received): 2351

Quote:
Originally Posted by Magistraler View Post
Ik zie en hoor hier al jaren geklaag in Rotterdam dat "er zoveel/teveel zwarten/negers/buitenlanders in de buurt/portiek/wijk/stad wonen".

Ik heb die mensen altijd geadviseerd om dan ergens te gaan wonen waar het witter is ipv te klagen.

ik ben net zo consequent tav het groepje toeristenklagers in Amsterdam.
Dat is het juist, interessante mensen stellen hun mening nog weleens bij.
Prachtig no está en línea   Reply With Quote
Old Yesterday, 11:17 AM   #2787
Ribarca
Registered User

Ribarca's Avatar

Likes (Received): 4043

Quote:
Originally Posted by Sky HI View Post
Als mensen blijvend klagen over het Nederlandse weer, zou je kunnen adviseren om maar te verhuizen naar Spanje. Het NL weer is zoals het is.

Feit is wel dat de toeristendruk m.n. op de Wallen over een kritische grens is gegaan. Daar is denk geen discussie meer over. Maar er is nog wel hoop en moed om er iets aan te doen. Mensen die er wonen/werken klagen terecht en de gemeente is er ook ontvankelijk voor.

De oplossing is alleen een stuk weerbarstiger. En dat is niet, ga maar verhuizen als je last hebt, maar er iets effectiefs mee te doen qua toeristenregulering. En dat is heel lastig want Amsterdam is ook een stad die iedereen te vriend wilt houden.

Ik heb de oplossing ook niet en ik ben ook niet voor om toeristen keihard uit te bannen zoals met toegangshekken voor de Wallen. De speldenprikjes die de gemeente nu voor ogen heeft, helpen natuurlijk ook niet zo. Wie de oplossing heeft, wordt een groot man of vrouw. Halsema kan zich onsterfelijk maken als het win/win blijft:-)
De spreidingstrategie die ze eerder hebben toegepast had negatieve gevolgen voor de rest van de stad (met name voor de Haarlemmerstraat). Laat dit soort toeristen maar hier blijven in hun reservaat op de Wallen.

Hong Kong by Xavibarca, www.xavibarca.com
Ribarca no está en línea   Reply With Quote
Old Yesterday, 11:20 AM   #2788
Magistraler
alomtegenwoordig

Magistraler's Avatar

Quote:
Originally Posted by Sky HI View Post
Feit is wel dat de toeristendruk m.n. op de Wallen over een kritische grens is gegaan. ....
Voor mij is dat helemaal geen feit.

Sterker, het mag nog wel wat drukker.
Old Yesterday, 12:11 PM   #2789
The Polman
Registered User

The Polman's Avatar

Likes (Received): 1193

Quote:
Originally Posted by Hoogvliet View Post
Die bierfietsen worden goed gebruikt door luidruchtige Britten, en provinciaalse huisvrouwen met een kort pittig kapsel uit Nunspeet en de rest van de Veluwe, niets stedelijks aan dit fenomeen, bier drink je in de kroeg , en niet op zo´n debiele fiets tussen het overige verkeer.

Kortpittige huisvrouwen in Nunspeet, nou, dan heb je Brabant nog niet gezien, hier is het nog veel erger, en allemaal lopen klaoge als er tegen de woningnood weer eens een tore... dakkapel wordt bijgebouwd! Je moet ze vooral niet hebben in steden waar meer mensen willen wonen dan er weer uit willen, vreemd of niet, maar zelfs Tilburg hoort bij die eerste categorie (en het stikt hier van zulke vrouwen waardoor zelfs een Amsterdammer een appartementje hier geen 'koopje' meer vindt).

Waar ik Magistraler gelijk in geef als het gaat om leefbaarheid, is dat Amsterdam nog steeds zwaar in trek is: mensen om me heen willen er heel graag wonen of zijn er gaan wonen en willen niet meer weg. Het lijkt voor sommigen onleefbaar maar als je het roze pasje niet hebt, dan is Amsterdam leefbaar en Schubbekutteveen juist niet, zelfs niet als je voor Amsterdam alleen de Bijlmer of Osdorp pakt. Er is nog zat ruimte in Amsterdam maar die ruimte wordt weinig benut: veel straten met veel blik op de stoep waar mensen hadden kunnen lopen of fietsen, en natuurlijk de driedimensionale ruimte, die ik graag pak als ik in de buurt van de Dam moet zijn: dankzij een metro hoeft niet al het verkeer zich op hetzelfde oppervlak te begeven waardoor je heel veel ruimte uitspaart.

Daarnaast kijk ik liever hoe je de andere delen van de stad versterkt in plaats van de binnenstad dichtgooit: stimuleren van coffeeshops op andere locaties, niet te ver buiten de toeristische zones maar het liefst een stratenblok van toeristische attracties waar het qua voetgangers vrij rustig is. Je ontkomt er namelijk niet aan dat toeristen jointjes willen uitproberen, anders word Amsterdam gezien als een van velen, iets wat je kan missen als je Brugge gezien hebt. Een bierfiets daarentegen vind ikzelf ook niet echt passen in een drukke omgeving, al zou ik openstaan voor een bierfietscircuit of een café/simulator/vr bier experience . Waar de grens qua drukte ligt? Pas als alles uit de kast is gehaald om mensen naar elders in de stad te lokken, als daarvoor ieder stadsdeel een opzichtig monument en attractie heeft waarvoor men net zo graag komt als voor de grachten, de wallen, het paleis op de Dam en het Rijksmuseum en de metro met een ondergronds gangenstelsel niet meer voldoende soelaas biedt om geheel autovrije straten te behoeden van verdrukking. Zover is Amsterdam nog lang niet. Probeer eerst maar eens een soort Eiffeltoren of Gardens by the Bay te bouwen, dan kijken we wel verder naar de spreiding van toeristen.
Old Yesterday, 04:14 PM   #2790
Ribarca
Registered User

Ribarca's Avatar

Likes (Received): 4043

Brugge en Amsterdam hebben echt niks met elkaar te makenm. De eerste is het Venetie van Vlaanderen terwijl Amsterdam een stad is van vele buurtjes met een eigen karakter. Een diverse werelstad op Nederlandse schaal.

Gent is overigens een veel levendigere stad.

Hong Kong by Xavibarca, www.xavibarca.com
Ribarca no está en línea   Reply With Quote
Sponsored Links
Advertisement

Reply

Thread Tools

Posting Rules