Rotterdam | Feyenoord City | planning - Page 911 - SkyscraperCity

forums map | news magazine | posting guidelines

Go Back   SkyscraperCity > European Forums > Holland Hoogbouw Forums > Actueel > Rotterdam

Rotterdam » Ojajôh?

Global Announcement

As a general reminder, please respect others and respect copyrights. Go here to familiarize yourself with our posting policy.

View Poll Results: Kuip
Renoveer bestaande Kuip 138 24.04%
Bouw een nieuwe Kuip 436 75.96%
Voters: 574. You may not vote on this poll

Reply

Thread Tools
Old December 2nd, 2018, 02:05 PM   #18201
FRjack
Registered User

FRjack's Avatar

Likes (Received): 1300

Lachwekkend, hoeveel keer is die vent nou al weggeweest en weer teruggekomen? Breng eens wat vers bloed.
FRjack no está en línea   Reply With Quote
Sponsored Links
Advertisement

Old December 4th, 2018, 12:37 AM   #18202
jakobjan1908
Registered User

Likes (Received): 71

Feyenoord neemt er wel de tijd voor zeg, had zo onderhand wel eens een antwoord verwacht.
jakobjan1908 está en línea ahora   Reply With Quote
Old December 4th, 2018, 12:58 AM   #18203
Brik
Registered User

Brik's Avatar

Likes (Received): 154

Rotterdam: Feyenoord City

https://bobdijkgraaf.wordpress.com/2...mpression=true

Leuk stuk van een Kuip supporter, die de spijker op de kop van het financiële drijfzand van het nieuwe stadion slaat.

Last edited by Brik; December 4th, 2018 at 02:06 AM.
Brik no está en línea   Reply With Quote
Sponsored Links
Advertisement

Old December 4th, 2018, 12:58 PM   #18204
Bouwmaardoor
Registered User

Bouwmaardoor's Avatar

Likes (Received): 6075

Veel gelegenheidsargumentatie. Gemiste kans.
Bouwmaardoor no está en línea   Reply With Quote
Old December 4th, 2018, 10:29 PM   #18205
Daxa
Registered User

Likes (Received): 184

Quote:
Originally Posted by Brik View Post
https://bobdijkgraaf.wordpress.com/2...mpression=true

Leuk stuk van een Kuip supporter, die de spijker op de kop van het financiële drijfzand van het nieuwe stadion slaat.
Slap geouwehoer zeg, allemaal met waardelozen bronnen. HJoor en zie ook overal dit gezeik: 6. Geld haal je binnen met benen, niet met stenen

Yeah right, wanneer speelt Excelsior in the CL? Gewoon een kwestie van de goede spelers binnen halen bij Excelsior toch en goed verkopen? Of wanneer Helmond Sport? Zal wel allemaal aan het slechte bestuur daar liggen want als ze gewoon goeie spelers kopen spelen ze zo in the CL....

Prachtig, Rkastelan, EPA001, jb_nl, Bas_RTM liked this post
Daxa no está en línea   Reply With Quote
Old December 4th, 2018, 10:38 PM   #18206
Prachtig
Registered User

Prachtig's Avatar

Likes (Received): 2816

Precies. AZ heeft jarenlang met zeer knap beleid, waar zelfs vanuit de traditionele top-3 deloftuitingen niet op konden, de top genaderd. Maar ook daar merk je dat op respectabele afstand blijft als je bestedingsniveau niet op structurele manier omhoog gaan. Ik vind dat 'benen, geen stenen' argument echt te stompzinnig voor woorden, omdat ik aan mijn neefje van 12 kan uitleggen dat het een tegenstelling impliceert die er niet is. Het is niet kiezen voor of een nieuw stadion, of goed beleid. Dat ziet een kind.

EPA001 liked this post
Prachtig está en línea ahora   Reply With Quote
Old December 4th, 2018, 11:03 PM   #18207
Rareroby
Registered User

Likes (Received): 12

Ik blijf mij verbazen. De kuip liefhebbers kunnen het niet voorstellen dat er ook mensen zijn die kuip een slecht stadion vinden. Inderdaad er hangt een goede sfeer in het stadion, maar zodra je al probeert op te staan begint het al. Te krap ruimte tussen de rijen, te moet ook vooral geen hoogtevrees hebben. Vervolgens een te nauwe ruimte waar je probeert om iets te drinken te krijgen, nadat je eerst in een letterlijk pishok je blaas mag legen. Oh wou je ook nog iets eten, dan moet je eerst het stadion uit! Ik kan niet wachten op het nieuwe stadion, want dan durf ook weer eens een wedstrijd te bezoeken.

EPA001, FRjack, The Flying Dutchman liked this post
Rareroby no está en línea   Reply With Quote
Old December 6th, 2018, 10:33 AM   #18208
FR_Paul-P
Registered User

Likes (Received): 25

Quote:
Originally Posted by Rareroby View Post
Ik blijf mij verbazen. De kuip liefhebbers kunnen het niet voorstellen dat er ook mensen zijn die kuip een slecht stadion vinden. Inderdaad er hangt een goede sfeer in het stadion, maar zodra je al probeert op te staan begint het al. Te krap ruimte tussen de rijen, te moet ook vooral geen hoogtevrees hebben. Vervolgens een te nauwe ruimte waar je probeert om iets te drinken te krijgen, nadat je eerst in een letterlijk pishok je blaas mag legen. Oh wou je ook nog iets eten, dan moet je eerst het stadion uit! Ik kan niet wachten op het nieuwe stadion, want dan durf ook weer eens een wedstrijd te bezoeken.
Slecht is subjectief en daar wringt de schoen.

De fanatieke tegen-groep gaat niet naar een voetbalstadion voor luxe broodjes, latte macchiato en verwarmde toiletbrillen. Zij zien de oude Kuip, met de lauwe kroketten, dat alcoholvrije pauperbier en die smerige pisbakken als cult, hun ultieme voetbalbeleving. De nauwe ruimtes, met 200 man vechten om een paar XXL Frikandellen en nat worden als het regent zijn juist de elementen waardoor deze mensen Feyenoord blijven bezoeken.

Voor mij is deze mentaliteit, in combinatie met de staat van het huidige elftal, reden om mijn seizoenkaart voor volgend seizoen te heroverwegen. Na ruim 15 jaar elke thuiswedstrijd te hebben bezocht merk ik nu dat de hele sfeer rond de club me steeds meer tegen gaat staan. Ik hoop dat de GO voor FeyenoordCity niet lang meer op zich laat wachten en dit een dusdanig positieve uitwerking heeft op de gehele organisatie dat ik er volgend jaar tóch gewoon bij ben. Anders over een paar jaar wellicht, in het nieuwe stadion.
FR_Paul-P no está en línea   Reply With Quote
Old December 6th, 2018, 06:42 PM   #18209
Tom-VV
Registered User

Likes (Received): 38

De Kuip is objectief bezien een oud, krakkemikkig, slecht stadion. Maar het is wel een schitterend en iconisch stadion met een prachtige sfeer (de laatste jaren wel veel minder sfeer dan voorheen overigens).

Wat de Kuip liefhebbers niet beseffen is dat sommige mensen wél waarde hechten aan comfort als ze veel geld voor een kaartje betalen. Wat veel Kuip liefhebbers ook niet beseffen is dat die sfeer wij zelf maken, en dat dat niet persé van het stadion afhankelijk is, al helpt het wel dat we dicht op het veld zitten, maar dat is ons in het nieuwe stadion ook toegezegd.

Wat de Kuip liefhebbers ook niet beseffen is dat al die renovatie-varianten waar velen schijnbaar zo'n voorstander van zijn de Kuip gigantisch en onherkenbaar verkrachten en er van die schitterende Kuip ook weinig tot niets herkenbaars overblijft.

Misschien zijn de voorstanders van een nieuw stadion wel de échte Kuip lovers, want in dat geval blijft de Kuip in z'n huidige iconische vorm behouden.
Tom-VV no está en línea   Reply With Quote
Old December 7th, 2018, 05:02 AM   #18210
R-Noord
Registered User

Likes (Received): 213

Hoe Feyenoord City worstelt met zijn imago

Quote:
Het nieuwe stadionplan van Feyenoord City krijgt veel negatieve publiciteit. De pr-strategie hapert en de passieve houding van de club wekt ergenis bij de gemeente, blijkt uit interne documenten.
R-Noord no está en línea   Reply With Quote
Old December 7th, 2018, 09:22 AM   #18211
Eric Offereins
The only way is up

Eric Offereins's Avatar

Likes (Received): 51209

Ik ben het er in grote lijnen wel mee eens. Feyenoord moet idd dit plan veel beter en veel meer verkopen.
Eric Offereins no está en línea   Reply With Quote
Old December 7th, 2018, 09:57 AM   #18212
The Flying Dutchman
Registered User

The Flying Dutchman's Avatar

Likes (Received): 544

Als er een go is, dan gebeurt dat denk ik ook wel!
Old December 7th, 2018, 10:25 AM   #18213
sdamma
Registered User

Likes (Received): 121

Ik ben het er ook wel mee eens, maar het blijft lastige materie. Gisteren in de tram ook veel mensen gesproken die niet tegen stadion zijn, maar dat is gewoon geen groep die zich laat horen. Als voorstander wordt je alleen maar geblokt of beschimpt, dus ik voel nu ook niet echt de behoefte de barricades op te gaan.

Het is gewoon heel ingewikkeld om op zo’n emotioneel dossier te communiceren. Ik heb alle respect voor dhr kion op twitter die iig onvermoeibaar blijft communiceren.

Wat wel gewoon slecht is, is dat de pr van fc dus kennelijk niet de ervaring heeft om op zo’n moeilijk dossier een passende communicatiestrategie te verzinnen, want wachten tot er een Go is lijkt me oliedom, juist daarvoor moet je actie voeren.

Droef liked this post
sdamma no está en línea   Reply With Quote
Old December 7th, 2018, 12:50 PM   #18214
EPA001
Registered User

EPA001's Avatar

Likes (Received): 11020

Rotterdam: Feyenoord City

Quote:
Originally Posted by sdamma View Post
Wat wel gewoon slecht is, is dat de pr van fc dus kennelijk niet de ervaring heeft om op zo’n moeilijk dossier een passende communicatiestrategie te verzinnen, want wachten tot er een Go is lijkt me oliedom, juist daarvoor moet je actie voeren.

Ik kan uit ruime eigen ervaring spreken dat je conclusie er nauwelijks meer naast kan zitten. De BVO bepaalt wat dat betreft de kaders en de strategie, niet het projectteam.

Sterker nog, vele voorstellen om e.e.a. te verbeteren zijn juist telkens vanuit de angstig opererende BVO geblokkeerd.
"Atheism is more than just the knowledge that Gods do not exist, and that religion is either a mistake or a fraud. Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
EPA001 está en línea ahora   Reply With Quote
Old December 7th, 2018, 12:55 PM   #18215
sdamma
Registered User

Likes (Received): 121

Dan nog faal je als fc hopeloos als je keer op keer geconfronteerd wordt met kritiek dat je communicatie zuigt (wat gewoon zo is). Kan je alles wel weer rechtproberen te praten epa, maar juist die pedante houding (of t nu fc of Feyenoord zelf is) gaat ze opbreken.

Ik ben voorstander, maar gemiddelde fan hoort alleen soz, rdk en tjalle via types als Iwan van duren langskomen. Kan je je kop wel in t zandsteken en iemand anders de schuld geven, maar uiteindelijk faal je dus gewoon zelf hopeloos.
sdamma no está en línea   Reply With Quote
Old December 7th, 2018, 12:57 PM   #18216
Bouwmaardoor
Registered User

Bouwmaardoor's Avatar

Likes (Received): 6075

Als bvo de communicatieplannen van FC blokkeert kan je niet veel beginnen lijkt me. Ik weet vanuit meerdere hoeken dat met name Feyenoord bang is om dit project te omarmen en uit te gaan dragen. Bang voor die kleine groep, bang voor de reacties. Terwijl het gros van de supporters prima naar een nieuw stadion wil alleen doodmoe wordt van passieve houding van de club. Iets wat je overigens op alle beleidsterreinen terugziet. Feyenoord is een bange weinig vooruitstrevende organisatie met weinig creativiteit en al helemaal geen visie waar het naartoe wil.

Nobby Nick liked this post
Bouwmaardoor no está en línea   Reply With Quote
Old December 7th, 2018, 01:10 PM   #18217
Eric Offereins
The only way is up

Eric Offereins's Avatar

Likes (Received): 51209

Quote:
met name Feyenoord bang is om dit project te omarmen en uit te gaan dragen.
Een hele verkeerde houding als dit klopt. Ze zullen idd een keus moeten maken en daarvoor gaan staan.

jb_nl liked this post
Eric Offereins no está en línea   Reply With Quote
Old December 7th, 2018, 05:30 PM   #18218
jakobjan1908
Registered User

Likes (Received): 71

Quote:
Originally Posted by Eric Offereins View Post
Een hele verkeerde houding als dit klopt. Ze zullen idd een keus moeten maken en daarvoor gaan staan.
Ik hoop in ieder geval wel dat we voor het einde van het jaar een go hebben. Dit duurt veel te langs
jakobjan1908 está en línea ahora   Reply With Quote
Old December 7th, 2018, 05:58 PM   #18219
1943
Registered User

Likes (Received): 558

Zondag PSV en gisteravond VVV heeft me weer in een iets betere stemming gebracht mbt deze club. Het was gisteren regenen en ik moest op een kletsnatte stoel plaatsnemen. Voor niemand houd ik mijn mond en ik heb dan ook meermaals hardop en hoorbaar gezucht dat het tijd wordt voor een nieuw overdekt stadion. En die plees, paar weken geleden zelf meegemaakt in de rust misschien wel een paar honderd mensen die hoognodig moesten. Als die BVO dat projekt gaat stoppen dan zien ze me daar nooit meer.
Old December 8th, 2018, 10:43 PM   #18220
Brik
Registered User

Brik's Avatar

Likes (Received): 154

Ok voor ruim 400 miljoen, een stuk of vijf de jongetjes, regelen wij dat.

Rotpunkt, Broodjebami liked this post
Brik no está en línea   Reply With Quote
Sponsored Links
Advertisement

Reply

Tags
kuip, stadion feijenoord

Thread Tools

Posting Rules