Kleurrijk New York (Last but not least deel 5) - SkyscraperCity

forums map | news magazine | posting guidelines

Go Back   SkyscraperCity > European Forums > Holland Hoogbouw Forums > Gebouwde omgeving > Fotoforum

Fotoforum Foto's van wolkenkrabbers, skylines en de gebouwde omgeving.

Global Announcement

As a general reminder, please respect others and respect copyrights. Go here to familiarize yourself with our posting policy.

Reply

Thread Tools
Old November 7th, 2010, 02:32 AM   #1
Hoogfriesland
Registered User

Hoogfriesland's Avatar

Likes (Received): 1482

Kleurrijk New York (Last but not least deel 5)

Zoals sommige van jullie misschien weten ben ik in de herfstvakantie met mijn vriendin een week naar New York geweest. We zijn zaterdag 23 oktober heel vroeg vertrokken richting Schiphol, ons vliegtuig vertrok 7.00 's morgens. We moesten in Zurich overstappen. De heenreis verliep vlotjes. We hebben een fantastische week gehad, het was tot en met donderdag boven de 20 graden en we hebben alleen woensdag een beetje bewolkt weer gehad met af en toe een bui. Vrijdag was het ineens nog maar een graad of 9 met een koude wind.

We verbleven in de wijk Long Island City in het stadsdeel Queens. We zaten dicht bij de metrostations Queensboroplaza en Queensplaza vanwaar je binnen een kwartier in Midtown Manhatten zit. We hebben voor $27 een weekkaart gehaald voor de metro, ideaal.

Eerst even twee kaarten. De punaises geven aan waar we zijn geweest. We zijn geland op JFK, een stuk ten oosten van Manhatten. De afstand van Manhatten tot JFK is zo'n 20 kilometer. We zijn ook nog een dag in het uiterste noordoosten van Staten Island geweest zoals je op de kaart kunt zien.

Bron: Google Earth

Verder ingezoomd op Manhatten een overzicht waar we zijn geweest. Het waren vooral de bekende plekken, we hebben nog zoveel niet gezien, dat komt volgend jaar:

Bron: Google Earth

DEEL 4

Zie deel 1: https://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=1249777
Zie deel 2: https://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=1249907
Zie deel 3: https://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=1250413
Zie deel 4: https://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=1251987

Ik wil jullie voorlopig nog een keer lastig vallen met foto's van een geweldige week (die toevallig precies een week geleden op zijn einde liep). Zaterdag 30 oktober hadden we nog een ochtend in de Big Apple. Zaterdagavond rond 18.00 vertrok het vliegtuig vanaf JFK. Nog een keer gingen we met de metro naar Manhatten om koffie te drinken. De terugreis zijn we een paar haltes eerder uitgestapt om nog even langs de waterkant te lopen om van de skyline te genieten. Hieronder de foto's van Midtown Manhatten en de skylines foto's vanaf een park in Queens.

Zaterdag 30 oktober

#1 Die hoge smalle toren is een nieuwe "condotower" genaamd the Setai.

#2 Nog een keer de Chryslerbuilding

#3 Kijkend in de straat West 42nd street zien we o.a. de nieuwe toren van de Bank of America tower:

Toen hebben we de metro gepakt richting Queens. We zijn een paar haltes eerder uitgestapt omdat we nog een aantal uren over hadden, het was mooi weer en we hadden ook geen zin om uren lang in ons hotel te gaan zitten. We liepen door een paar mooie straten van Queens en hebben nog even in een net aangelegd park gezeten vanwaar je een geweldig uitzicht hebt op de skyline, een mooie afsluiter.

#4 45th Road, een typisch straatje in Long Island City (Queens).

#5 Wat de Achmeatoren in Leeuwarden doet, doet deze toren in Long Island City. Deze toren is echt zeer dominerend voor de wijk, wat wil je ook met 200 meter in wijk met overwegend laagbouw.

#6 Manhatten blijft altijd in zicht

#7 Vernon Blvd als ik me niet vergis. Dit zou ook in een of ander Amerikaans provinciestadje kunnen zijn.

Toen kwamen we bij een parkachtige wijk terecht met nieuwe luxe woontorens. De contrasten in LIC zijn groot, in sommige straten staan verpauperde industriële panden en een straat verderop staan super de luxe woontorens.

#8 In deze torens moet je een geweldig uitzicht hebben op de skyline.

#9 Deel skyline Midtown met o.a. het VN gebouw, Chryslerbuilding en de Trumptower.

#10 Er hingen gigantische reclameborden, het uiterlijk van Long Island City (LIC) is een beetje rauw, daar hou ik wel van, vooral met doorkijkjes richting de skyline. Dit soort grote reclameborden zag je er ook.

#11 De Queensborobridge ziet er ook stoer uit en past perfect in zo'n omgeving:

#12 Het VN gebouw wordt gerenoveerd. Het gebouw stamt al uit 1949 en is 155 meter hoog. Wolkenkrabbers Chrysler en Bank of America zijn nog te zien op de achtergrond:

#13 Geprobeerd om een panorama te maken:

#14 Volgens mij zijn dit minder luxe woontorens aan de rand van Lower West Side, die moeten toch wel ruim 100 meter hoog zijn. Je kunt er alles van vinden, indrukwekkend zijn ze in ieder geval wel.

#15 ESB, een eeuwig baken in de skyline.

#16 Lower Manhatten met o.a. Beekmanplace (een nieuwe woontoren).

#17 Het 280 meter hoge Citigroep Center is ook een herkenbare baken. Foto lijkt een beetje scheef.

#18 Skyline

#19 Heerlijke toren die Trumtower, heel simpel, lekker zakelijk en strak.

#20 Wijkje ziet er echt prachtig uit.

Toen zijn we terug gelopen naar het hotel.
#23 Zicht Lower Manhatten

Eenmaal terug in het hotel hebben we afscheid genomen onze koffers opgehaald en een taxi richting het vliegveld genomen. Onze metrokaart konden we niet meer gebruiken. Met weemoed kijken we terug op een mooie week.

#24 We laten de de stad achter ons. Het was mooi geweest, tot volgend jaar!

Allemaal hartelijk bedankt voor het kijken en voor de leuke reacties. Dit was HF voor SSC in New York, terug naar de studio.

Oldenzaal, amomilano liked this post

Last edited by Hoogfriesland; November 7th, 2010 at 02:40 AM.
Hoogfriesland no está en línea   Reply With Quote
Sponsored Links
Advertisement

Old November 7th, 2010, 03:09 AM   #2
Ni3lS
Moderator

Ni3lS's Avatar

Likes (Received): 3616

Ook weer een super einde Ik heb zeker al je delen bekeken maar soms weetje niet wat voor origineels je eens zou zeggen dus ik heb een reactie voor het 1e en laatste deel bewaard Gek eigenlijk dat ze sproeiers gebruiken in de herfst. Je hebt echt ongelofelijk geluk gehad met het weer maar dat besef je je denk ik ook wel :P Nogmaals bedankt voor alle foto's
[2018] > Oberjoch, Amsterdam, Detroit, Erfurt, Dresden, Görlitz, Nürnberg, Toronto, Niagara Falls, Grand Rapids, Denver, Colorado Springs, Heidelberg, Allgäu, Austria, Reims, Épernay, Bruges, Bodensee, Berlin, Vancouver, Kelowna, Banff
Ni3lS no está en línea   Reply With Quote
Old November 7th, 2010, 01:50 PM   #3
Patrick Highrise
visit the world

Patrick Highrise's Avatar

Likes (Received): 5038

ook dit weer hele mooie serie!! Ook leuk dat je dus wel eens de focus legt om minder bekende delen van NYC!
2018: Liverpool - Wenen - Tanzania-Kilimanjaro (juni) - Rome (september) - Kopenhagen (oktober) - Australië rondreis (december-januari)

2019: Krakow (mei/juni) - Valencia (augustus) - Straatsburg (oktober) - Nieuw Zeeland rondreis (dec-jan)
Patrick Highrise no está en línea   Reply With Quote
Sponsored Links
Advertisement

Old November 7th, 2010, 08:20 PM   #4
Skyscrapercitizen
TIMBY

Skyscrapercitizen's Avatar

Likes (Received): 6373

Mooi, bij dat uitzichtpunt in Queens heb ik nog een keer een nacht doorgebracht. Korte nacht eind juni dat wel, wachten op de zonsopkomst nadat ik zonsondergang in Brooklyn op de foto gezet had. Was een koude lange nacht... Plan was eigenlijk dat we bier zouden gaan drinken in de stad maar door feestdag ofzo was alles dicht... Afijn, uiteindelijk wel een mooie zonsopgang gezien daar!

Oh en bij #14 moet natuurlijk east side zijn.
Old November 7th, 2010, 10:28 PM   #5
LAYZIEDOGG
Los Santos

LAYZIEDOGG's Avatar

Likes (Received): 33

Ook deze weer toppie, bedankt voor het delen
LAYZIEDOGG no está en línea   Reply With Quote
Old November 8th, 2010, 11:26 AM   #6
wolkenbestormer
Registered User

wolkenbestormer's Avatar

Likes (Received): 303

Lang leve de digitale camera... al die foto's al die series hadden je vroeger een fortuin gekost aan ontwikkelen. Bedankt voor het delen van deze foto's. Ben zelf 7x in NYC geweest maar gek genoeg eigenlijk alleen maar op Manhattan doorgebracht. Zo zie je weer eens wat anders van deze geweldige metropool.
Old November 8th, 2010, 12:20 PM   #7
Ribarca
Registered User

Ribarca's Avatar

Likes (Received): 4093

Mooi series! Lekker veel variatie met voor mij ook wijken en gebouwen die ik zelden had gezien! Wat een stad! Ik ben er een keer geweest en vond het echt super om in te vertoeven.

Hong Kong by Xavibarca, www.xavibarca.com
Ribarca no está en línea   Reply With Quote
Old November 8th, 2010, 07:18 PM   #8
railway stick
Bas

railway stick's Avatar

Jammer, het is alweer voorbij, je valt ons hoogbouwliefhebbers nooit lastig hoor met foto`s van New York City. Kan allemaal, dus krijgen we straks nog wat leftovers?
Foto 19, Trump Tower: Daar zijn wij een keertje uitgestapt tijdens onze eerste busrondrit door Manhattan, Harlem & the Bronx. Onze Belgische gids kende dat gebouw niet eens, wèl de overbuur, de Verenigde Naties. Alles wat Trump daar heeft neergezet, is indrukwekkend. Maar de hele stad is indrukwekkend, ik heb er veel energie van gekregen en een totaal andere kijk op het wereldgebeuren: New York City is van ons allemaal!
railway stick no está en línea   Reply With Quote
Old November 8th, 2010, 07:24 PM   #9
BigMike90
Registered User

Likes (Received): 5

leuk inderdaad dat je meerdere wijken hebt aan gedaan, geeft een goed beeld van hoe het leven daar moet zijn als gewone burger. Bedankt!
BigMike90 no está en línea   Reply With Quote
Old November 10th, 2010, 07:26 AM   #10
ExcellentALWAYS
Ambitious Girl

ExcellentALWAYS's Avatar

Thanks for all the pictures.!!
ExcellentALWAYS no está en línea   Reply With Quote
Old November 12th, 2010, 11:38 PM   #11
EPA001
Registered User

EPA001's Avatar

Likes (Received): 9725

Quote:
Originally Posted by LAYZIEDOGG View Post
Ook deze weer toppie, bedankt voor het delen
Inderdaad, hartelijk dank voor het delen van je prachtige foto's met ons. Zo hebben we allemaal van deze prachtige 5 delen kunnen genieten. Geweldig.
"Atheism is more than just the knowledge that Gods do not exist, and that religion is either a mistake or a fraud. Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
EPA001 no está en línea   Reply With Quote
Old November 13th, 2010, 04:58 PM   #12
Topaas
Tom Wolbrink

Topaas's Avatar

Likes (Received): 10121

Bedankt voor deze 5 mooie en gevarieerde series van deze prachtige stad.

Hopelijk ga je snel weer

Instagram
Flickr

Komende series: MSC Melody, Genua, Frankfurt, Lissabon, Praag, Berlijn, München, Hamburg, Lerwick, IJsland, Reykjavik, Luik, Madrid, Bergen(N), Tromsø, Longyearbyen, Magdalenafjord, Honningsvåg, Noordkaap, Briksdalgletsjer, Geijangerfjord, Barcelona, Keulen, Newcastle
Topaas no está en línea   Reply With Quote
Old November 13th, 2010, 07:30 PM   #13
Hoogfriesland
Registered User

Hoogfriesland's Avatar

Likes (Received): 1482

Mooi dat jullie er van genoten hebben! Het is "alweer" twee weken geleden dat we terug zijn en ik mis het leventje daar nog steeds.

Ik denk dat we volgend jaar in september weer gaan. We hadden nu echt super veel geluk met het weer, in september heb je grotere kans op dit weer (of warmer). We hebben voor dan al een lijstje klaar wat we nog willen zien.

Wat mij echt heel mooi lijkt is om daar langere tijd te zijn, maar daar moet je natuurlijk wel de mogelijkheid voor hebben.
Hoogfriesland no está en línea   Reply With Quote
Old November 13th, 2010, 07:43 PM   #14
Sognare
Registered User

Sognare's Avatar

Likes (Received): 60

Prachtige foto's, alle delen! Voel ik me weer een beetje in NY, gelukkig ga ik deze zomer al weer

Sognare
Sognare no está en línea   Reply With Quote
Old November 19th, 2010, 09:06 PM   #15
Winus
heanig an

Winus's Avatar

Likes (Received): 2

Mooie serie, nu die andere 4 nog even bekijken.
Advertisement

Reply

Thread Tools

Posting Rules