SkyscraperCity Forum banner

Κάρπαθος Το κρυμμένο μυστικό | Karpathos Best-kept secret Greek Island

4870 Views 7 Replies 4 Participants Last post by  username unnecessary
http://www.internationaltravellermag.com/best-kept-secret-greek-island/




The island of Karpathos is as stunning as Santorini and should, by all rights, merit similar attention from travellers. But, as Rob Woodburn discovers, this isn’t the case, thank goodness




We arrive on Karpathos at the best of times, early September after the heat of August has relented yet the weather remains splendid. Initial impressions are that we’ve avoided the holiday crush yet we learn that most island accommodation is fully booked until the end of the month. If this is peak season on Karpathos, we absolutely love it: no crowded beaches, no tourist scrunch.

This is one of the southernmost Greek islands, a 30-minute hop by air or five hours by ferry from the popular Dodecanese destination of Rhodes, yet a world away in comparison. Rhodes has millions of visitors a year, many on all-inclusive charter package holidays. Karpathos is radically different: calm and charter-tour free, its exquisite beaches popular but never overwhelmed. There’s little suggestion of hard-sell tourism. The main hub is the ferry port of Pigadia and it doesn’t even have a tourist office.

Going anywhere on the island means going either up or down. There’s almost a complete absence of flat. Visiting villages in the mountainous interior, we have superb views in all directions. On the coastal route heading north of Pigadia we stop often to gaze down from dizzy heights onto inviting sands and secluded coves carved into the rocky coastline.

You quickly learn that Karpathos is an island of distinct halves. Pigadia and the mountain villages of Menetes, Volada and Piles, the fishing hamlets of Finiki and Arkasa, and the island’s airport are all in the relatively popular south whereas, beyond the tiny hamlet of Spoa, the north is a scantily populated region of craggy peaks that tower over small valleys and wild, parched rolling countryside.

There’s an isolated mountain village, a few tiny settlements and a network of hiking trails. A large portion of the far north, an area encompassing Tristomo Bay and the adjacent island of Saria, is designated as protected, a haven for the endangered Mediterranean monk seal, as well as rare plants and other animal species.
Far, far away from the party hotspots

It’s easy to imagine this is what all the Greek islands were once like, a far cry from holiday party hotspots such as Mykonos and Ios.

Apart from a flurry of activity around ferry times, the port of Pigadia is a sleepy place in daytime yet lively each evening with a fine choice of dining for a place its size. The waterfront tavernas are popular but more interesting fare is found away from the water. The meze plate for two at To Helliniko is a fine introduction to local food. How could you not warm to a menu that lists “saganaki, seafood, aphrodisiacs”? And Mike’s Restaurant is renowned for its moussaka.

Karpathos is a favourite holiday choice of Italians, Scandinavians (with direct flights from Sweden) and for island expatriates and their families. We rarely hear another native English speaker.

We do, however, hear mild Australian accents. The family that owns our chosen hotel have lived there. Maria was born in Wollongong and her daughter Kaylee in Canberra. Grandma Calliope, who once lived in Melbourne, opened the island’s first hotel in 1969 and has run a hotel here ever since.

The Electra Beach Hotel is a few minutes walk from town. It has a swimming pool set in a lush garden and steps leading directly onto the beach. It has 75 rooms, half of them with sea view and, for years, was one of the largest hotels on the island. The recent opening of a 244-room resort, however, implies an end to small-scale development – something that has helped Karpathos retain a sense of proportion.

Small is beautiful is the rule of local car hire – an essential consideration given the island’s challenging geography and limited public transport. Rentals are restricted to cars with cute names like Panda, Micra and Titch. This makes perfect sense because some roads are too slim for easy passing, particularly when driving down to the beach.
Hidden swimming coves

Achata, Kyra Panagia and Apella are a stupendous trio of swimming coves tucked into the island’s jagged east coast. With names sounding like Greek goddesses, these beaches inspire worship among the bronzed bathers basking under the glowing Greek sun beside a pellucid Aegean Sea, occasionally interrupting their solar worship to sip a restorative ice-cold café frappe at the nearest beachside taverna.

Achata is the smallest cove and closest to Pigadia. It seems quieter than its sisters, probably because public transport there is limited, possibly because the beach is hidden from view until you reach the car park.

Kyra Panagia, seen from the coastal road, is a stunning ribbon of sand dotted with sun umbrellas. A convenient promontory is the perfect place to park and take a photo. Travellers on the public bus miss this opportunity: Panagia road slinks down the slope with barely a centimetre of passing space comfort. At the bottom is a handsome beach of pebbles and sand, serviced by a shop, café and a few restaurants. The only shade beside the water is a little cave at one end of the beach or you can hire two sunbeds and an umbrella for around $8 a day.

Further north, Apella is every inch as beguiling. Its trump card is the excellent taverna above the beach, one worth visiting for lunch, even if you don’t intend getting wet – although few can resist sampling these translucent waters.

Having fully gratified the senses, Karpathos can also engage the intellect. The simplest way to unfold centuries of local history is a visit to the small archaeological museum on the Pigadia waterfront. The chronological information in Greek and English illustrates a storyline dating back to settlement in the 15th century BC. The museum’s small collection of relics includes a striking relief of a Roman soldier.

Antiquities have been unearthed at various locations across the island, most notably Roman mosaic floors at Arkasa and underground cisterns near Lefkos, both on the west coast. The historic sites on the island map are worth the effort made to visit them.
Mountain-top village

The top attraction in the north is a remote mountain village, accessed by a good road along the island’s spine. Isolated Olympos was built on a ridge below Mt Profitis Ilias as a safe haven from marauding pirates. It dates from the 7th century and is now feted for keeping traditions alive, a reputation that owes a lot to tourism.

At the apex of the village is the 19th-century Church of the Dormition of the Virgin Mary, around which buildings huddle together and spill down the slopes in a colourful jumble of white and blue, faint yellow and faded green blocks.

The main street threads narrowly between the houses and neatly channels everyone past shops and stalls selling sequinned headscarves, brightly patterned shawls, sling bags, woollen slippers, ceramics and linen, all offered up by women in traditional dress: black scarf, white blouse, black apron embroidered with roses and chevrons of red, blue, yellow and green.

One ancient windmill in the village still grinds wheat and barley for bread. A local shoemaker produces traditional goatskin boots and woollen slippers. Another shop specialises in embroidered traditional tablecloths and napkins.

Olympos is a cheerful place. The villagers are philosophical about doing business, eager to exchange greetings and small talk. At a café where we order coffee with loukmades – little sweet pastries – a woman sits at a nearby table deftly stuffing zucchini flowers with herbed rice. When the café owner discovers she’s out of pastries she simply sends me to a nearby bakery to get more.

After looking inside the church we follow a path leading away from the main square and discover vantage points where sprays of crimson bougainvillea frame a postcard scene of black rock mountains with precipitous slopes that plunge down to the Carpathian Sea. And like the rest of Karpathos, there’s not a tourist bus for miles to mar the scene.
The details

How to get there
easyJet flies direct from London to Rhodes from $67 or Aegean Air flies from London to Rhodes via Athens from $75. Olympic Air has daily flights between Rhodes and Karpathos. The fare is around $57 each way.

When to go
The best months are from May to July or September to October. It can be very hot in August, which is also peak season.

Where to Stay
Comfortable: Electra Beach Hotel has 75 rooms – half of them with a view of the sea. It’s a short walk from the town. There is a restaurant that serves breakfast and lunch is available at the pool snack bar.

Unique: Aegean Village Hotel and Bungalows have views over Amopi Beach, a short distance south of Pigadia.

Finiki View has studio apartments overlooking the west coast fishing hamlet. Both places have a swimming pool and free wi-fi.

New hot spot
Thankfully, there are no ‘hot spots’ but there are several popular bars in Pigadia.

Where to eat
Karpathos is not a gourmet destination. The Pigadia waterfront tavernas all serve the standard fare of souvlaki, salads etc.

Try To Helliniko on the main street for generous meze plates including tasty local specialities.

Mike’s Restaurant has courtyard dining and an excellent moussaka.

For fresh fish, shrimp and sardines head to Finiki on the west coast – Taverne Dolphin is the most popular of the three waterfront tavernas.

You can’t leave without
Swimming at Apella and having lunch at the taverna above the beach

Visiting Olympos village

Meandering along the west coast between the hamlets of Arkasa, Finiki and Lefkos

Best thing about Karpathos
In addition to its superb swimming beaches, there are wild areas seemingly untouched by tourism, allowing a sense of how the Greek islands used to be.

Worst thing about Karpathos
Pigadia town is not the tidiest place, with rubbish strewn about and lots of feral cats.

You should know

Credit cards are accepted in a few places (hotels, hire car) but many shops and restaurants will only take cash (euros).

For more information greeka.com/dodecanese/karpathos, karpathos.org.uk, karpathos.org
See less See more
1 - 8 of 8 Posts
ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ 14.04.2014 : 11:42
Όλυμπος Καρπάθου: Πάσχα με γυναικεία αύρα
ΚΥΡΙΑΚΗ ΒΑΣΣΑΛΟΥ



Με βαθύ θρησκευτικό συναίσθημα, οι άντρες και οι γυναίκες της Ολύμπου ακολουθούν μια αυθεντική τελετουργία πένθους και θρήνου στη διάρκεια της Μεγάλης Εβδομάδας, αλλά και παραδοσιακού εορτασμού, που κορυφώνεται τη Λαμπρή Τρίτη.

Υπάρχουν μέρη σε όλη τη χώρα, ορεινά, δύσβατα και απομονωμένα, όπου οι παροχές των αστικών κέντρων, ο ηλεκτρισμός, το τηλέφωνο ή, ακόμη πιο απλά, ο... δρόμος, άργησαν να φτάσουν. Σε αυτά τα μέρη χρησιμοποιούσαν λάμπες πετρελαίου για φως, μέχρι τα τέλη του '70 ή και αργότερα. Θυμάμαι πάντοτε μια ιστορία από ένα μικρό χωριό των Σφακίων στην Κρήτη όπου, όταν περί το 1985 ήρθε το ρεύμα, την ίδια κιόλας ημέρα πέταξαν από τον ενθουσιασμό τις λάμπες, χωρίς να υπολογίσουν ότι κάτι θα πήγαινε στραβά. Κι έτσι, όταν εκείνο το πρώτο βράδυ το ρεύμα έπεσε, έμειναν όλοι με τη χαρά της άφιξης του ηλεκτρισμού στο... σκοτάδι.

Και στην Ολυμπο της Καρπάθου, όμως, το ορεινό χωριό της μακρινής Δωδεκανήσου, ο ηλεκτρισμός ήρθε κάπου στη δεκαετία '80. Ο δρόμος, πάλι, ολοκληρώθηκε μόλις πριν από ένα χρόνο. Και κάπως έτσι η πρώτη εικόνα του ιδιαίτερου αυτού χωριού, που είναι χτισμένο στα 250 μ., κατά μήκος του αυχένα που συνδέει δύο κορυφές του βουνού Προφήτης Ηλίας (παλαιότερη ονομασία: Ολυμπος!) της βόρειας Καρπάθου, ξεπροβάλλει σαν γλυκιά επιβράβευση για τη μακρινή σχετικά διαδρομή που έχεις ακολουθήσει.

Η Ολυμπος, που χτίστηκε κατά τα πρότυπα της αρχιτεκτονικής των μεσαιωνικών νησιωτικών οικισμών, και κάπως έτσι διατηρείται μέχρι σήμερα, απλώνεται σε Ανατολή και Δύση. Στο ψηλότερο σημείο της δεσπόζουν οι χαρακτηριστικοί πεταλόσχημοι ανεμόμυλοι. Τα σπίτια της δυτικής πλευράς στέκονται πάνω από γκρεμό που καταλήγει στη θάλασσα, ενώ στην ανατολική απλώνονται προς μια καταπράσινη -τώρα την άνοιξη- κοιλάδα, που έχει πρόσβαση στο επίνειό της, το Διαφάνι.

Σε αυτό τον απομονωμένο γεωγραφικά τόπο, ζει και δημιουργεί η μικρή αυτάρκης κοινωνία της Ολύμπου. Μια κοινότητα ορεσίβιων... νησιωτών -κτηνοτρόφων, γεωργών, αλλά και οικοδόμων, ξυλουργών, υποδηματοποιών και πλέον εμπλεκομένων με τον τουρισμό- που, παρά την επαφή τους με τον νεοελληνικό πολιτισμό, έχουν κρατήσει ακόμα στοιχεία της δωρικής διαλέκτου στη γλώσσα τους, συνθέτουν και τραγουδούν μαντινάδες υπό τους ήχους της δωδεκανησιακής λύρας και υπακούν σε... απαράβατους μέχρι σήμερα κανόνες ηθικής, που αφορούν κυρίως τη θέση των δύο φύλων. Αυτή η προαιώνια μάχη που δίνεται απ' άκρη σ' άκρη σε ολόκληρο τον κόσμο και, βέβαια, και σ' ετούτη την καλά κρυμμένη γωνιά των Δωδεκανήσων.

Και είναι παράξενο, αν σκεφτεί κανείς ότι και εδώ η γυναίκα αποτελούσε πάντοτε το στυλοβάτη κάθε οικογένειας. Οι άντρες, τα παλαιότερα χρόνια, αναζητούσαν δουλειά στην ξενιτιά και οι γυναίκες έμεναν πίσω, αναλαμβάνοντας όλα τα καθήκοντα: να καλλιεργούν τα χωράφια, να δουλεύουν στους μύλους, να υφαίνουν, να κρατούν το σπίτι και να μεγαλώνουν τα παιδιά. Γι' αυτό και οι γυναίκες της Ολύμπου, με τις μεγαλύτερες σε ηλικία να φορούν καθημερινά την τοπική τους ενδυμασία, ξεχωρίζουν για τη λεβεντιά και την υπερηφάνειά τους, ενώ ο πρωταρχικός ρόλος που έπαιξαν στη μικρή αυτή κοινωνία συνέβαλε ιδιαίτερα στο να διασωθούν ώς τις μέρες μας τα ήθη και τα έθιμα του τόπου. Και μαζί με αυτά, ένα αυστηρό και εξαιρετικά ενδιαφέρον τελετουργικό που ακολουθείται απαρεγκλίτως μέσα στο πέρασμα των χρόνων τόσο τη Μεγάλη Εβδομάδα όσο και στη συνέχεια, κατά τον εορτασμό του χαρμόσυνου νέου της Ανάστασης και της Λαμπρής Τρίτης.

Τις πρώτες ημέρες της Μεγάλης Εβδομάδας, οι γυναίκες βάφουν τα πασχαλινά αυγά και ανάβουν τους λιθόχτιστους φούρνους που βρίσκονται διάσπαρτοι στις γειτονιές του χωριού, για να ψήσουν σταυροκούλουρα και λαμπροκούλουρα, που προσφέρονται σε κάθε σπίτι από την Ανάσταση και για σαράντα μέρες μέχρι την Ανάληψη. Και κάθε βράδυ παρακολουθούν τον εσπερινό που πραγματοποιείται στην κεντρική εκκλησία του χωριού, την Κοίμηση της Θεοτόκου, με τις τοιχογραφίες από την εποχή της τουρκοκρατίας και το εξαιρετικό ξυλόγλυπτο τέμπλο. Στην εκκλησία, οι γυναίκες μπαίνουν από την πίσω πόρτα, την πόρτα του «γυναικίτη».

Τη Μεγάλη Παρασκευή, μαυροφορεμένες όλες τους, στολίζουν τον Επιτάφιο, για να ακολουθήσει έπειτα μία από τις πιο συγκλονιστικές στιγμές που μπορεί να ζήσει κανείς την ημέρα του μεγάλου πένθους της Ορθοδοξίας. Οι γυναίκες τοποθετούν στο στολισμένο με όλα τα λουλούδια και τα χρώματα της άνοιξης ξύλινο κιβούρι τις φωτογραφίες των προσώπων που έφυγαν εκείνη τη χρονιά και καρφιτσώνουν μαζί τους μαντινάδες αφιερωμένες στη μνήμη τους. Ο Επιτάφιος μπαίνει στην εκκλησία κι εκείνες βγάζουν τις μαντίλες τους, λύνουν τα μαλλιά τους και θρηνούν για τον Χριστό και τους εκλιπόντες αγαπημένους τους. Τα μάτια όλων δακρύζουν. Ντόπιων και επισκεπτών. Ελλήνων και ξένων. Η υπόλοιπη ημέρα περνά βουβά, μέχρι να φτάσει το βράδυ. Η περιφορά του Επιταφίου γίνεται απ' άκρη σ' άκρη στο χωριό, ώς τις ψηλότερες γειτονιές του, με στάσεις -για να διαβαστούν ονόματα πεθαμένων- μπροστά από κάθε σπίτι που κατοικείται και είναι ανοιχτό.

Το Μεγάλο Σάββατο το κλίμα αλλάζει. Είναι η ημέρα που ετοιμάζεται το λαμπριάτικο οφτό. Το γεύμα δηλαδή της επομένης, που δεν είναι άλλο από κατσικάκι ή αρνί με γέμιση, που έχει σαν κύριο συστατικό της το ρύζι. Το οφτό θέλει ώρες πολλές για να γίνει, γι' αυτό και σιγοψήνεται ήδη από το Σάββατο στους ξυλόφουρνους του χωριού. Το βράδυ, η Ανάσταση γιορτάζεται με ιδιαίτερη λαμπρότητα και την Κυριακή του Πάσχα ολόκληρη η Ολυμπος πλημμυρίζει χαρά και δονείται από τις λύρες, τις τσαμπούνες και τα λαούτα, από τα τραγούδια και τους χορούς. Μετά τη δεύτερη Ανάσταση, πολλοί μαζεύονται στη μεγάλη πλατεία του χωριού, στις ταβέρνες και στα καφενεία, και αρχίζουν τα όργανα και οι μαντινάδες. Οι τελευταίες αναφέρονται αρχικά στην Ανάσταση, ενώ σιγά-σιγά αλλάζουν χαρακτήρα και το περιεχόμενό τους διαμορφώνεται από την καθημερινότητα και την επικαιρότητα. Σε αυτά τα γλέντια συμμετέχουν μόνο άντρες, ενώ οι γυναίκες του χωριού παρακολουθούν με προσοχή και... από απόσταση.

Η πιο σημαντική ημέρα για την Ολυμπο, όμως, δεν έχει φτάσει ακόμα. Τη Δευτέρα του Πάσχα (ή Λαμπρή Δευτέρα) οι γυναίκες τρέχουν για άλλη μία φορά στους συνοικιακούς φούρνους, για να φουρνίσουν τις τούρτες (πασχαλινές πίτες με μυζήθρα και μπαχαρικά), κι έπειτα πάνε στο νεκροταφείο για να ασπρίσουν και να στολίσουν με λουλούδια τους τάφους. Και τη Λαμπρή Τρίτη η καμπάνα σημαίνει στις 9 το πρωί. Οι Ολυμπίτες στολίζουν τις εικόνες της εκκλησίας με χρωματιστές μαντίλες και τις κουβαλάνε στα χέρια, οδεύοντας προς το νεκροταφείο. Είναι η ημέρα που αναγγέλλουν το νέο της Ανάστασης στους νεκρούς και σε όλους τους τάφους γίνεται τρισάγιο. Η περιφορά των εικόνων όμως περνάει και απ' όλα τα ξωκλήσια του χωριού και τις βρύσες. Για την ορεινή Ολυμπο, το νερό έχει ιδιαίτερη αξία. Πραγματοποιείται άλλωστε και δέηση για... βροχή.

Μετά την περιφορά, η πομπή φτάνει στο Πλατύ, όπου γίνεται το «θρόνιασμα» των εικόνων, ένα έθιμο που περιλαμβάνει πλειστηριασμό για την οικονομική ενίσχυση της εκκλησίας. Μία από τις πλέον χαρακτηριστικές εικόνες, οι ανύπαντρες κοπέλες του χωριού, ντυμένες γιορτινά, να στέκονται αμφιθεατρικά στα σκαλιά της εκκλησίας. Οι «θρονιαστές» (οι ευεργέτες δηλαδή) απολαμβάνουν στη συνέχεια το γεύμα που τους παραθέτει η εκκλησιαστική επιτροπή, αλλά και οι υπόλοιποι δοκιμάζουν τα κεράσματα των χωριανών, για να κλείσει και αυτή η τόσο ξεχωριστή ημέρα με άλλο ένα γλέντι στην πλατεία. Με τις γυναίκες σε απόσταση, τους άντρες μαντιναδόρους σε οίστρο και τους φίλους και επισκέπτες σε ευθυμία, να επιδίδονται, εσκεμμένα και μη, σε μια δημιουργική αλληλεπίδραση όλων αυτών των διαφορετικών κόσμων, που μόνο καλό μπορεί να φέρει!

Μετάβαση

Η Κάρπαθος έχει δύο λιμάνια, την Κάρπαθο ή Πηγάδια και το Διαφάνι. Το λιμάνι που πρέπει να προσεγγίσετε οι επισκέπτες της Ολύμπου είναι το δεύτερο. Σε αυτό θα φτάσετε είτε κατευθείαν με το πλοίο, είτε (σε περίπτωση που δε περιλαμβάνεται στο δρομολόγιο) με τοπικό πλοιάριο είτε οδικώς από τα Πηγάδια.
Μέχρι στιγμής, από τον Πειραιά στην Κάρπαθο αναχωρεί κάθε Δευτέρα και Παρασκευή στις 6 το απόγευμα πλοίο της ΑΝΕΚ (Τ/210-41.97.400, 210-41.97.420, www.anek.gr). Η διάρκεια του ταξιδιού είναι 17 - 22 ώρες, ανάλογα με τους ενδιάμεσους σταθμούς.
Εναλλακτικά, στην Κάρπαθο θα φτάσετε αεροπορικώς με απευθείας πτήση της Olympic Air (Τ/801 801 0101, 210-35.50.500, www.olympicair.com). Η απόσταση από το αεροδρόμιο του νησιού ώς την Ολυμπο είναι περίπου μία ώρα.

http://www.kathimerini.gr/762305/article/ta3idia/sthn-ellada/olympos-karpa8oy-pasxa-me-gynaikeia-ayra
See less See more
In my opinion Karpathos is not a secret any more. Places like Olympos or Pigadia are very cosmopolitan during the summer months.


Υδροπλάνο στην Κάρπαθο επί Ιταλοκρατίας.


http://www.georgakopoulos.org/work/multimedia/karpathos_clouds/
See less See more
  • Like
Reactions: 3
http://ypodomes.com/index.php/astik...ά-το-έργο-κατασκευής-νοσοκομείου-στην-κάρπαθο

Νότιο Αιγαίο: Υπεγράφη και ξεκινά το έργο κατασκευής Νοσοκομείου στην Κάρπαθο Η Πρίσμα Δομή ανάδοχος

Ολοκληρώθηκε η διαγωνιστική διαδικασάι για το έργο "Μελέτη, κατασκευή και εξοπλισμός Γενικού Νοσοκομείου Καρπάθου". Το έργο χρειάστηκε να δημοπρατηθεί πολλές φορές για να μας προκύψει τελικά ανάδοχος η εταιρεία ΠΡΙΣΜΑ ΔΟΜΗ με έκπτωση 12%. Φορέας του έργου είναι οι Κτιριακές Υποδομές ΑΕ ενώ το έργο είναι ενταγμένο στο ΕΣΠΑ μέσα από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Κρήτης & Νήσων Αιγαίου 2007-2013. Ο χρόνος υλοποίησης των έργων καθορίστηκε σε 20 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης. Αν όλα πάνε καλά και δεν έχουμε καθυστερήσεις τότε το έργο θα ολοκληρωθεί τον Ιούνιο του 2016.

Ο αρχικός προϋπολογισμός του έργου είναι 6,5 εκ.ευρώ (ποσό με ΦΠΑ). Το έργο χρειάστηκε να δημοπρατηθεί 5 φορές μέχρι να φτάσουμε σε ευτυχή κατάληξη καθώς δεν υπήρχε καθόλου προσέλευση. Το Νοσοκομείο, πρόκειται να ανεγερθεί σε οικόπεδο 10 στρεμμάτων περίπου, που βρίσκεται στη θέση «Κάμποι της Παναγίας» και ο Δήμος Καρπάθου συνδράμει στην ολοκλήρωση των διαδικασιών που αφορούν στο οικόπεδο (πολεοδομία, παραχώρηση).

ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ
Το έργο αφορά στην ανέγερση του νέου Γενικού Νοσοκομείου Καρπάθου δυναμικότητας 22 κλινών σε περιοχή εκτός του οικισμού Πηγάδια, και συγκεκριμένα σε οικόπεδο βόρεια του οικισμού στην όδευση προς Απέρι, έκτασης 11.059,24 τετρ. μέτρων.

Πρόκειται για την κατασκευή νέου διώροφου κτιρίου συνολικής επιφάνειας 3.013,42 τετρ. μέτρων, το οποίο περιλαμβάνει ισόγεια πτέρυγα βοηθητικών και Η/Μ χώρων. Στο ισόγειο χωροθετούνται τμήμα εξεταστηρίων, τμήμα χειρουργείων και επειγόντων περιστατικών, τμήμα εργαστηρίων, τμήμα φαρμακείου, νεκροτομείου, βοηθητικών υπηρεσιών και προσωπικού, τμήμα βοηθητικών χώρων αποθηκών και Η/Μ, διάδρομοι και κυκλοφορία.

Στον πρώτο όροφο του κτιριακού συγκροτήματος χωροθετούνται η μονάδα νοσηλείας με τις συνοδευτικές της χρήσεις, το τμήμα των εφημερευόντων ιατρών και τα γραφεία διοίκησης του νοσοκομείου.

Επιπλέον, το έργο περιλαμβάνει την προμήθεια & εγκατάσταση ιατρικού & ξενοδοχειακού εξοπλισμού των ανωτέρω χώρων καθώς και σύνδεση με δίκτυα κοινής ωφελείας.

Το έργο -το οποίο θα υλοποιηθεί από τη Δημόσια Επιχείρηση Ανέγερσης Νοσηλευτικών Μονάδων (ΔΕΠΑΝΟΜ)- στοχεύει στην βελτίωση της νοσοκομειακής περίθαλψης με την αναβάθμιση των προσφερόμενων υπηρεσιών υγείας και τη διεύρυνση των νοσοκομειακών τμημάτων και ειδικοτήτων, και λύνει ένα χρόνιο πρόβλημα της επαρχίας Καρπάθου-Κάσου. Επιπλέον, αποτελεί το τελευταίο έργο μαζί με εκείνο του Πολυδύναμου Ιατρείου Κουφονησίου όπου ολοκληρώνουν το πρόγραμμα των υποδομών υγείας μέσω του ΕΣΠΑ Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου.
  • Like
Reactions: 2
http://rodosalarm.gr/%CE%B9%CE%B4%CF%81%CF%8D%CE%B8%CE%B7%CE%BA%CE%B5-%CE%B9%CE%BD%CF%83%CF%84%CE%B9%CF%84%CE%BF%CF%8D%CF%84%CE%BF-%CE%BB%CE%B1%CF%8A%CE%BA%CE%BF%CF%8D-%CF%80%CE%BF%CE%BB%CE%B9%CF%84%CE%B9%CF%83%CE%BC/

Ιδρύθηκε Ινστιτούτο Λαϊκού Πολιτισμού Καρπάθου, από το Πανεπιστήμιο Αθηνών με έδρα την Κάρπαθο
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ15/10/2014
Ιδρύθηκε Ινστιτούτο Λαϊκού Πολιτισμού Καρπάθου, από το Πανεπιστήμιο Αθηνών με έδρα την Κάρπαθο
Το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, η Ελληνική Λαογραφική Εταιρεία και ο Δήμος Καρπάθου συνεργάστηκαν για την ίδρυση Ινστιτούτου Λαϊκού Πολιτισμού, το οποίο θα έχει έδρα την Κάρπαθο του νομού Δωδεκανήσου. Κι αυτό γιατί η Κάρπαθος έχει να επιδείξει ιδιαιτέρως σημαντικό, κατά την Ελληνική και διεθνή βιβλιογραφία, λαογραφικό και εν γένει πολιτιστικό πλούτο.

Η Κάρπαθος επίσης απολαύει σημαντικής ιστορικής προσφοράς στην Ελλάδα ιδίως με το Επαναστατικό Απελευθερωτικό Κίνημα των κατοίκων της εναντίον της πολύχρονης Ιταλικής Κατοχής, με αποτέλεσμα να αποκτήσει την ελευθερία της οκτώ μήνες νωρίτερα από τα υπόλοιπα Δωδεκάνησα.

Η ίδρυση του Ινστιτούτου εγκρίθηκε στις 20 Δεκεμβρίου του 2012 με ομόφωνη απόφαση της Συγκλήτου του Πανεπιστημίου Αθηνών (πρυτανεία Θεοδοσίου Ν. Πελεγρίνη), αφού προηγήθηκαν οι παρακάτω διαδικασίες:
Για περισσότερες πληροφορίες οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να απευθύνονται στα τηλέφωνα 210-7277878 και κινητό 6946201402 καθώς επίσης και στην ηλεκτρονική διεύθυνση [email protected]
Παιδιά μην ξεχνάτε ότι δεν μπορούμε να παίρνουμε άνω των 100 λέξεων από άρθρα. Επιπλέον πρέπει να είναι σε
2
Έπεσα πάνω στο παρακάτω άρθρο, το οποίο δεν το λες και σημαντικό.


Η έκπληξη ωστόσο έρχεται από το ότι έχει κτιστεί καινούργιο νοσοκομείο στην Κάρπαθο, η οποία το είχε ανάγκη και το οποίο δεν γνώριζα.
Παραπάνω υπάρχει ανάρτηση δική μου, από το μακρινό 2014, στην οποία αναφέρεται η υπογραφή σύμβασης κατασκευής. Το κείμενο πλήρες (δεν τα προσέχαμε τότε αυτά), αλλά ο σύνδεσμος σπασμένος.
Χαίρομαι που ολοκληρώθηκε. Είναι από εκείνες τις περιφερειακές υποδομές, που μπορούν να κάνουν την διαφορά στην ψυχολογία των κατοίκων των νησιών.

Μια και το κείμενο υπάρχει:

Νότιο Αιγαίο: Υπεγράφη και ξεκινά το έργο κατασκευής Νοσοκομείου στην Κάρπαθο
Η Πρίσμα Δομή ανάδοχος

Ολοκληρώθηκε η διαγωνιστική διαδικασάι για το έργο "Μελέτη, κατασκευή και εξοπλισμός Γενικού Νοσοκομείου Καρπάθου". Το έργο χρειάστηκε να δημοπρατηθεί πολλές φορές για να μας προκύψει τελικά ανάδοχος η εταιρεία ΠΡΙΣΜΑ ΔΟΜΗ με έκπτωση 12%. Φορέας του έργου είναι οι Κτιριακές Υποδομές ΑΕ ενώ το έργο είναι ενταγμένο στο ΕΣΠΑ μέσα από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Κρήτης & Νήσων Αιγαίου 2007-2013. Ο χρόνος υλοποίησης των έργων καθορίστηκε σε 20 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης. Αν όλα πάνε καλά και δεν έχουμε καθυστερήσεις τότε το έργο θα ολοκληρωθεί τον Ιούνιο του 2016.

Ο αρχικός προϋπολογισμός του έργου είναι 6,5 εκ.ευρώ (ποσό με ΦΠΑ). Το έργο χρειάστηκε να δημοπρατηθεί 5 φορές μέχρι να φτάσουμε σε ευτυχή κατάληξη καθώς δεν υπήρχε καθόλου προσέλευση. Το Νοσοκομείο, πρόκειται να ανεγερθεί σε οικόπεδο 10 στρεμμάτων περίπου, που βρίσκεται στη θέση «Κάμποι της Παναγίας» και ο Δήμος Καρπάθου συνδράμει στην ολοκλήρωση των διαδικασιών που αφορούν στο οικόπεδο (πολεοδομία, παραχώρηση).

ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ
Το έργο αφορά στην ανέγερση του νέου Γενικού Νοσοκομείου Καρπάθου δυναμικότητας 22 κλινών σε περιοχή εκτός του οικισμού Πηγάδια, και συγκεκριμένα σε οικόπεδο βόρεια του οικισμού στην όδευση προς Απέρι, έκτασης 11.059,24 τετρ. μέτρων.

Πρόκειται για την κατασκευή νέου διώροφου κτιρίου συνολικής επιφάνειας 3.013,42 τετρ. μέτρων, το οποίο περιλαμβάνει ισόγεια πτέρυγα βοηθητικών και Η/Μ χώρων. Στο ισόγειο χωροθετούνται τμήμα εξεταστηρίων, τμήμα χειρουργείων και επειγόντων περιστατικών, τμήμα εργαστηρίων, τμήμα φαρμακείου, νεκροτομείου, βοηθητικών υπηρεσιών και προσωπικού, τμήμα βοηθητικών χώρων αποθηκών και Η/Μ, διάδρομοι και κυκλοφορία.

Στον πρώτο όροφο του κτιριακού συγκροτήματος χωροθετούνται η μονάδα νοσηλείας με τις συνοδευτικές της χρήσεις, το τμήμα των εφημερευόντων ιατρών και τα γραφεία διοίκησης του νοσοκομείου.

Επιπλέον, το έργο περιλαμβάνει την προμήθεια & εγκατάσταση ιατρικού & ξενοδοχειακού εξοπλισμού των ανωτέρω χώρων καθώς και σύνδεση με δίκτυα κοινής ωφελείας.

Το έργο -το οποίο θα υλοποιηθεί από τη Δημόσια Επιχείρηση Ανέγερσης Νοσηλευτικών Μονάδων (ΔΕΠΑΝΟΜ)- στοχεύει στην βελτίωση της νοσοκομειακής περίθαλψης με την αναβάθμιση των προσφερόμενων υπηρεσιών υγείας και τη διεύρυνση των νοσοκομειακών τμημάτων και ειδικοτήτων, και λύνει ένα χρόνιο πρόβλημα της επαρχίας Καρπάθου-Κάσου. Επιπλέον, αποτελεί το τελευταίο έργο μαζί με εκείνο του Πολυδύναμου Ιατρείου Κουφονησίου όπου ολοκληρώνουν το πρόγραμμα των υποδομών υγείας μέσω του ΕΣΠΑ Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου.
Μερικές πολύ χάλια φωτογραφίες από την ιστοσελίδα της ΚΤ.ΥΠ..




Μερικές φωτογραφίες από την ιστοσελίδα της Ίντρακατ. Στο άρθρο του 2014, αναφερόταν άλλος ανάδοχος, αλλά εν μέσω κρίσης, ποιος ξέρει τι καραμπόλες έγιναν.


See less See more
  • Like
Reactions: 4
1 - 8 of 8 Posts
This is an older thread, you may not receive a response, and could be reviving an old thread. Please consider creating a new thread.
Top