Ако може това да го адаптираш за българските условия. Например за Марица и за Русе-Велико Търново. Какво, как, колко и от кой, ще се плаща за ползване на едната и за ползване на другата.
АПИИнж. Атанасов: През 2018 г. АПИ ще стартира търгове за строителство за над 3,5 млрд. лв.
27.02.2018 17:45
През 2018 г. Агенция „Пътна инфраструктура“ ще стартира тръжни процедури за строителство за над 3,5 млрд. лв., съобщи председателят на Управителния съвет на АПИ инж. Дончо Атанасов на XIII-та Годишна конференция „Стратегическа инфраструктура и инвестиции 2018 – кохезия и свързаност“.
Със средства от фондовете на ЕС ще се финасира изграждането на участъка от АМ „Струма“ през Кресненското дефиле. Всички останали проекти ще бъдат реализирани с национално финансиранe и затова е важно колкото се може по-бързо да заработи тол системата, която ще осигури средства за развитието и модернизирането на пътната мрежа, заяви инж. Атанасов.
Най-голямата поръчка, която предстои да стартира тази година е за изграждането на лот 3.2 от АМ „Струма“ през Кресненското дефиле. Индикативната й стойност е над 830 млн. лв. Построяването на пътя през дефилето е национална кауза и в следващите месеци ще стартираме обществените поръчки за избор на строители и надзор за отсечката между Крупник и Кресна. Целта ни е през следващата година да започнат строителните работи и да не загубим и евро от осигуреното финансиране от ЕС, подчерта председателят на АПИ. Той съобщи, че напредва строителството на лот 3.3 между Кресна и Сандански и се очаква до края на годината обектът да бъде готов, което е с около 6 месеца предсрочно. Работата в участъка от Благоевград до Крупник също се изпълнява в график.
Другият важен проект е доизграждането на АМ „Хемус“. Поели сме ангажимент до 2025 г. автомагистралата да бъде готова, защото строителството и на „Хемус“, и на АМ „Русе - Велико Търново“, и на Видин - Ботевград ще даде сериозен тласък в развитието на Северна България, заяви инж. Атанасов. През т. г. ще стартират търгове за изграждането на 6 участъка от АМ „Хемус“ и ще започне строителството на отсечките Ябланица - Боаза и Белокопитово - Буховци /общо 26 км/. За тях има избрани изпълнители и подписани договори.
За три участъка, с обща дължина 50 км, за които м. г. беше възложено проектиране, тази година е предвидено да стартират процедурите за строителство и надзор. Това са отсечките Боаза – пътен възел „Дерманци“, п. в. „Дерманци“ - п. в. „Каленик“ и от „Каленик“ до пресичането с пътя Плевен - Ловеч. Индикативната стойност за строителството на трите участъка е 457 млн. лв. без ДДС. Другите три участъка от АМ „Хемус“ ще бъдат възложени на инженеринг. Това са отсечките от път II-35 Плевен - Ловеч до пресичането с път III-301 Александрово - Летница, от път III-301 до пресичането с път III-303 Бутово – Павликени и от път III-303 до пресичането с път I-5 Русе – Велико Търново. Общата дължина на тези отсечки е 85 км. Индикативната стойност на търговете е 700 млн. лв.
Тази година ще стартират и обществените поръчки на инженеринг за АМ „Русе - Велико Търново“, в участъка от Русе до обхода на Бяла и обходният път на Бяла. Това са 75 км от общо 133 км от дължината на автомагистралата, каза инж. Атанасов. Индикативната стойност на поръчките е близо 550 млн. лв.
Друг ключов проект е Видин – Ботевград, тъй като с цялостното хомогенизиране и модернизация на трасето от Дунав мост II ще се осигури бърза и удобна връзка с автомагистралите „Хемус”, „Тракия” и „Струма”. Трасето е с дължина 167 км и тази година ще стартират тръжните процедури за строителство и надзор на 85 км от направлението. Ще започнем от най-сложните участъци Мездра – Ботевград /33 км/ и Видин – Ружинци /52 км/. Общата индикативна стойност на търговете за двете отсечки, които ще са с магистрален габарит, е 760 млн. лв. Проектът ще бъде изпълнен със средства от републиканския бюджет. Работим и по подготовката на останалите отсечки от направлението Видин - Ботевград и целта е през следващата година да открием тръжните процедури и за тях, заяви инж. Атанасов. Той съобщи, че стартира и прединвестиционно проучване за тунел под „Петрохан“, с който ще се осигури най-къса връзка на Северозападна България със столицата.
Ако може това да го адаптираш за българските условия. Например за Марица и за Русе-Велико Търново. Какво, как, колко и от кой, ще се плаща за ползване на едната и за ползване на другата.В България може да се строи, която и да е автомагистрала на концесия. Тогава ЕК ще натисне страната, така както натисна Полша да уеднакви начина на плащане, защото няма да приеме едни магистрали да са платени с винетки, а други с тол.
Това, което остане от излишъка в края на всяка календарна година, отива във фискалния резерв (на практика банкова сметка на правителството в БНБ). Ключовата фраза тук е в края на годината.^^
Колко е излишъкът в бюджета или с какви реално допълнителни средства разполага държавата СЕГА в края на юли 2018? Със сигурност не са 8 млрд. лева. Споменах вече, че излишъкът може и отива за други сектори, които също изпитват недостиг на финансиране.
Адаптацията е само една - всички автомагистрали вървят към заплащане с тол такси от всички МПС. Просто на някои им трябва повече време да го осъзнаят.Ако може това да го адаптираш за българските условия. Например за Марица и за Русе-Велико Търново. Какво, как, колко и от кой, ще се плаща за ползване на едната и за ползване на другата.
Хубаво в края на годината, мисълта ми беше, че дори тогава няма на разположение 8 млрд. лева на ежегодна база. Със сигурност могат да се пренасочат парите за санирането на частни домове към изграждането на скоростна инфраструктура, като така ще се постигне и много по-голям социален ефект. Да не говорим за създаването на преки работни места, а и такива след изграждането на даден път. Няма нужда държавата да се хвърля на всички магистрали, само Хемус ще излезе над 2.2 млрд. лева. Калотина поне 350 млн., Мездра-Ботевград още 300, станаха общо към 2.9 млрд. лева. Другите да ги правят със заем, за да не стоят пущинаци.Това, което остане от излишъка в края на всяка календарна година, отива във фискалния резерв (на практика банкова сметка на правителството в БНБ). Ключовата фраза тук е в края на годината.
Данните, които цитирах са към ноември. През декември обаче правителство започва да разпределя парите от излишъка с поставления на министерски съвет. Имаш две поредни години заделени по 1 млрд за саниране на частни домове, 1 млрд лева за реакторите за Белене е др. по-малки харчове, така че сумата намалява. Въпросът е, че парите към един момент ги има, но се разходват (без санкция на Народното събрание) за най-различни неща, но не и за голямата си част за пътна и железопътна инфраструктура.
Явно говориш някакви неща за не така близкото бъдеще и леко хипотетични. Вьпреки това да те питам с винетката какво ще правим. Не, не си писал за нея в мнението си. Може нещо да ти се върти из главата на основа каквото си прочел за Полша, Гърция..., но не си го казал в мнението си, затова питам.Адаптацията е само една - всички автомагистрали вървят към заплащане с тол такси от всички МПС. Просто на някои им трябва повече време да го осъзнаят.
Тол системата на Kapsch в Полша е въведена през 2011 и налага МПС над 3.5 тона да плащат тол по държавните автомагистрали, а само след една година (през 2012) тези условия започват да важат и за леките коли. Даже доколкото разбирам все още има някои безплатни участъци, като например на изток от Краков в посока Украйна. Скоростните пътища, които доминират, ще бъдат платени само от МПС над 3.5 тона, както и някои други избрани пътища, които изпълняват подобни функции.
С други думи, Русе-В.Търново ще се плаща по същия начин като Плодовитово-Свиленград - от всички МПС за изминато разстояние. А ако Видин-Ботевград се направи като скоростен път, възможно е за него да плащат само МПС над 3.5 тона.
Относно фискалният резерв проблема е, че там сме под наблюдението на Брюксел. Трябва да е под определен процент, а и до колкото знам ЕЦБ също следи стойността му. А колкото до пренасочването на ресурс особенно от саниране мисля, че е трудна работа защото ще породи протести.Адаптацията е само една - всички автомагистрали вървят към заплащане с тол такси от всички МПС. Просто на някои им трябва повече време да го осъзнаят.
Тол системата на Kapsch в Полша е въведена през 2011 и налага МПС над 3.5 тона да плащат тол по държавните автомагистрали, а само след една година (през 2012) тези условия започват да важат и за леките коли. Даже доколкото разбирам все още има някои безплатни участъци, като например на изток от Краков в посока Украйна. Скоростните пътища, които доминират, ще бъдат платени само от МПС над 3.5 тона, както и някои други избрани пътища, които изпълняват подобни функции.
С други думи, Русе-В.Търново ще се плаща по същия начин като Плодовитово-Свиленград - от всички МПС за изминато разстояние. А ако Видин-Ботевград се направи като скоростен път, възможно е за него да плащат само МПС над 3.5 тона.
Хубаво в края на годината, мисълта ми беше, че дори тогава няма на разположение 8 млрд. лева на ежегодна база. Със сигурност могат да се пренасочат парите за санирането на частни домове към изграждането на скоростна инфраструктура, като така ще се постигне и много по-голям социален ефект. Да не говорим за създаването на преки работни места, а и такива след изграждането на даден път. Няма нужда държавата да се хвърля на всички магистрали, само Хемус ще излезе над 2.2 млрд. лева. Калотина поне 350 млн., Мездра-Ботевград още 300, станаха общо към 2.9 млрд. лева. Другите да ги правят със заем, за да не стоят пущинаци.
Ако визираш моят коментар и съм в грешка, обясни поне как е за да знам.Глупости.
Няма такова нещо, могат да харчат излишъка за каквото искат. Не стига, че санирането е на аванта от държавата ами споменаваш и протести. По принцип тези програми за енергийна ефективност се уреждат със заем от ЕИБ и участие на собствениците.Относно фискалният резерв проблема е, че там сме под наблюдението на Брюксел. Трябва да е под определен процент, а и до колкото знам ЕЦБ също следи стойността му. А колкото до пренасочването на ресурс особенно от саниране мисля, че е трудна работа защото ще породи протести.
Ха, ха, ха. Развесели ме. Принципно не е редно да разглеждаме едното вместо другото, но се сетих за терзанията на онази мадама, дето изневерила на приятеля си, ама хич не й харесало и се чудила - Толкова много ли го обичам приятеля си, или по-добре да пробвам с друг?!Това саниране обаче, не е нещо, което да е толкова мръсна дума и да се заклеймява така. Реално , това е един от малкото начини да се поощрят и овъзмездят милионите мишки, които внасят данъци за жилищата си, внасят данъци и в държавата, работят като волове без да мрънкат . На тия мишки се крепи все още държавата България. Те като цяло са припокриващи се категории, които са някъде около 40 % от населението
От друга страна, поне половината от движещите се по АМ мпс-та са на маргинали - индианци, престъпници, трафиканти, контрабандисти, леки жени, измамници, шмекери, укривачи на ДДС, нелегални и сиви търговци и всички обслужващи дейността им .... даже повече от половината от населението са такива в България. В софия като гледам , повече от половната са, а в провинцията и повече. Които не внасят и лев данъци, а използуват АМ за своята дейност. Аз съм за санирането, въпреки че не съм го ползувал. Нека тия измъчени хорица от панелките и те получат нещо, те са внесли всички тези пари и данъци, от които съществува болното ни общество. Тези пари реално са техни, а Еврогейската система е толкова болна, че дава пари само на измамници и престъпници - социализмами, одобрявани от баба Мершел
От опит ще ти споделя, че собствениците на санираните домове не плащат нищо, дори и за извозването на отпадъка от старите им балкони заменени с итонг и пвц.. Вярвай ми !!Държавата участва, собствениците на апартаменти участват, има и заем. Така трябва да се случват нещата.
Няма да се учудя ако поне 80% от т.н. санирани блокове не са със сменени вертикални щрангове, защото живущите не могат да се разберат помежду си. А иначе големи претенции държавата да поеме всички разходи и да им санира блоковете.