Skyscraper City Forum banner
1 - 8 of 8 Posts

·
visit the world
8,145 Posts
Discussion Starter · #1 · (Edited)
De laatste serie alweer van my Tokyo reis.

Eigenlijk had ik eerst het idee een dagje Nikko te doen, maar na wat adviezen van Momo ;) toch besloten voor Kamakura te kiezen als dagtripje om de grote stad even te ontvluchten :D :lol:

Op Ueno een combikaart gekocht bij de JR railways, waarmee ik het retourtje had richting Kamakura en ook de dag gebruik kon maken van de Enoshima lijn.
Daarna de Yamanotelijn gepakt om naar Tokyo Station te reizen en daar over te stappen op de trein richting Kamakura.
Kom je eerst een heel deel door die urban vlakt met oa Kawasaki en daarna Yokohama. Daarna wordt het steeds minder echt stad en voordat je het weet ben je dan in Kamakura. Geeft in alles, ondanks dat het zelf nog steeds een stad is, een compleet verschillend gevoel.
Kamakura is een historische plek en ook goed gesitueerd tussen de bergen/heuvels zo aan de Grote Oceaan.

174.

Op het perron van Ueno Station

175.

Elektrische trein van de Enoshimalijn op station Kamakura

176.

Dit ademt duidelijk een andere sfeer als urban tokyo. Lekker gemoedelijk :D

177.

Zoals gezegd ligt Kamakura aan de oceaan en heeft het dus stranden.

178.

Je zou zeggen dit oogt een stuk landelijker.

179.

Huizen met tuinen en binnenplaatsen.

180.

Met zoveel tempels e.d. in Kamakura kom je ze regelmatig in het straatbeeld tegen.

Het was heerlijk weer die dag dus helemaal fijn op mijn gemak rondgelopen, kwam zelf uit in een dorp naast Kamakura volgens mij (goed er zat maar een heuvelrugje tussen ;) :D)

181.

Trein komt uit een der tunnels die je hier kan vinden.

182.

Begraafplaats op de heuvel met uitzicht over Kamakura, strand en de heuvels

183.

Beachfront Kamakura

184.

Kamakura, vlakbij station Hase van de Enoshima lijn.

De hoofdreden voor mij om richting Kamakura te gaan waren toch de Zentempels. In Kamakura staat, eh zit, ook nog een grote Buddha.

185.

Drukte in de "hoofd"straat van dit deel van Kamakura

De eerste tempel die ik bezocht was de Hasadera tempel. Prachtig gelegen op een heuvel, dus ook nog leuke uitzichten over de stad Kamakura zelf.

186.

Bij de ingang van het tempelcomplex, kosten kaartje 300yen.

187.

nogmaals poortgebouw.

Alle tempels lagen in een werkelijk prachtig aangelegde (en natuurlijk bijgehouden) tuin.

voordat ik bij de hoofdtempel kwam loop je eerst nog langs een indrukwekkend stukje binnen dit complex, de Jizo-do Hall.
Heel veel beeldjes van Jizo, die helpt de geesten/ziel van de overleden kinderen in het paradijk te komen.

188.

Veel beeldjes van Jizo Bodhisattva. Op internet en zelfs op dit forum (bv japans deel) heb ik foto's gezien waarin de beeldjes zelfs zijn aangekleed.

189.

De hoofdtempel binnen het complex, de Kannon-do Hall.

190.

Heerlijk lijnenspel door die daken.

191.

Zoals gezegd, het complex ligt op een heuvel dus nog uitizichten ook!

192.

Detail van het dak van de Kannon-do Hall.

193.

Volgens mij is ie boos :D

194.

Boven de tempels ligt ook nog een klein voetpad.

195.

Weer een shrine met Kamakura in de achtergrond.

196.

Jizo kijkt je indringend aan.

Daarna doorgelopen richting Daibutsu. De zittende buddha in Kamakura. Deze is 13,35m hoog.

197.

Daibutsu gesitueerd binnen het tempelcomplex Kōtoku-in.

198.

Lachen naar de camera ;)

199.

Beetje extra kleur in de foto.

Daarna ff lunch gehad en dan doorgelopen via een aantal straten richting het volgende complex; Tsurugaoka Hachimangu. Dit is Kamakura's belangrijkste complex en is opgericht in het jaar 1063.

200.

Streetscene in Kamakura.

201.

Langs de looproute vanaf het station naar het tempelcomplex kom je aan aantal van deze gates tegen.
In de kersenbloesemtijd is het pad Dankazura, loopt in Wakamiya Oji Street een aanraden aangezien het pad vol staat met de betreffende bomen.

202.

Hoogst gelegen is het hoofdgebouw van het complex.

203.

Kamakura is op diverse plekken behoorlijk heuvelachtig te noemen, hier een weg die uiteindelijk terecht komt in Kita Kamakura. Die kant moet ik ook op voor de volgende 2 tempelcomplexen die ik nog wil bezoeken voordat ik weer de trein terug pak richting Tokyo.

Next stop Kenjo-chi, de belangrijkste Zen tempel van Kamakura. Het complex zelf is erg groot en als je wilt kan je zelfs vanuit het complex een wandelroute volgen door de heuvels die je dan oa bij andere tempels brengen.

204.

De Sanmon maingate van het complex.

205.

Het betere houtwerk is in dit soort tempels goed te vinden.

206.

Voorste gebouw is Butsuden (Buddha Hall), het gebouw erachter is de Hatto (Dharma hall), is het grootste houten tempelgebouw in oostelijk japan.

Daarna weer doorgelopen, tussen de schoolkinderen (school naast het complex was net uit) die naar het station liepen, richting met laatste tempelcomplex die ik bezocht; Engakuji (nr 2 qua zentempels binnen Kamakura)

207.

De Sanmon van dit complex.

208.

Ergens in de bergen....;)

209.

Op het uitgebreide complex liggen mooie tuinen, gebouwen en tempels.

210.

Op station Kita Kamakura al wachtende deze foto van redelijk traditioneel versus moderne wereld gemaakt.

Voordat ik in een klein lokaal restaurantje (met vendingmachine voor je gerechten) mijn avondeten met stokjes op at; eerst nog ff rondje gelopen in het gebied ten westen van de spoorlijn bij Ueno Station. Tot mijn verbazing was dat uiteindelijk ook nog behoorlijk deel wijk met hoop neon, verlichting en bijbehorende zaken.

211.

Nighttime (1).

212.

Nighttime (2).

De laatse volle dag in Tokyo had ik nog een paar dingen die ik wilde zien cq op foto wilde zetten.

213.

Streetscene onderweg lopend naar metrostation.

214.

Star Wars in Tokyo, het bekende gebouw van Edo-Tokyo Museum.

toen kwam ik er ook achter dat ik mijn extra accu's voor de camera nog op de kamer had laten liggen :bash: Goed dan maar metro terug.

215.

Asakusa dori vanaf voetgangersbrug heel vlakbij het hotel, met in de achtergrond de Tokyo Sky Tree.

216.

Nogmaals maar nu kijkend richting Ueno Station/Ueno Park.

Onderweg naar het hotel had ik dit beeld gezien, dus op de terugweg naar de metro toch ff foto maken.

217.

Backalley met Sky Tree.

218.

NTT Domoco building.

219.

Shinjuku Oost overdag.

220.

nogmaals.

221.

Bij het Shinjuku station in de buurt.

222.

Shinjuku station met skyscrapers in de achtergrond.

223.

FF tot rust komen in Little Delerium :cheers: :cheers: Een grote lijst belgische bieren EN ze hadden ze dus ook allemaal staan!

224.

Park Hyatt Tokyo

225.

Zouden ze wel eens uit de bocht vliegen? :D

226.

Tja je hebt een stadhuis of je hebt een stadhuis natuurlijk.

227.

Cocoon Tower Shinjuku.

228.

Toch een van mijn favoriete torens in Tokyo hoor, deze Shinjuku Mitsui Building (225m). Prima combinatie dat zwart met heerlijk spiegelend blauw glas! :cool:

Je kan een aantal andere torens in Shinjuku ook in naar de bovenste etages, maar omdat daar ook restaurants e.d. zitten heb je niet een volledig 360 overzicht. Maar goed het is gratis en het is hoog dus :D

229.

Tokyo cityview from Shinjuku (1)

230.

Tokyo cityview from Shinjuku (2)

231.

Toch nog een keer Cocoon Tower van dichterbij op de gevoelige plaat zetten.

232.

Streetscene Shinjuku West.

233.

Weer in Shinjuku Oost tegen Kabukicho aan.

234.

Kabukicho overdag

235.

nogmaals.

236.

Hier vind je ook nog een vaag, neigt naar aftands gebiedje met wel hele kleine bars/cafe's. Oogt alsof het bijna instort: Golden Gai.

Hierna met de metro terug richting Harajuku. Wel eerst even via een ondergrondse verbinding van gewoon een kilometer!!! naar het betreffende station/spoor lopen.

237.

Harajuku; Takeshita dori.

238.

Een van de moderne winkelpanden langs Omotesando dori in Harajuku.

239.

Aoyama dori by night.

240.

Vanuit de skyliner genomen foto onderweg terug naar Narita airport.

Dit was het dan.

Dank voor al jullie commentaar en vragen (ook op de vorige threads).

Tokyo is echt een aanrader, als je er over zit te denken daar naar toe te gaan: Gewoon doen! Een fantastische stad, met veel bezienswaardigheden, goed eten, schoon, veilig, super OV.

Ticket kan misschien redelijk prijzig zijn, maar qua hotel kan je zeker te weten als je goed zoek (hangt natuurlijk ook af van je eigen wensen) echt wel leuke en goedkopere plekken vinden.

In die hele week heb ik 50000yen uitgegeven, voor het gemak zeg maar 500 euro. Dat is dus voor al het eten en drinken, dagkaarten metro tokyo, kaart voor naar kamakura, 2x treinticket skyliner (van en naar vliegveld), entrees van bv tempels, parken e.d., souvenirs.

Op naar nieuwe mooie bestemmingen! :)

·
Member
4,560 Posts
Favo's: #179, 219, 233, 234.

...Voordat ik in een klein lokaal restaurantje (met vendingmachine voor je gerechten) mijn avondeten...
Dacht klaar te zijn met het inleveren van het bonnetje uit zo'n vendingmachine (plaatjes van de gerechten) die buiten het restaurantje stond, begint die man toch Japans tegen me te praten...blijkt dat je binnen nog wel moet zeggen of je rijst of mie wilt.

·
Registered
5,999 Posts
Bedankt voor dat je ons hebt meegenomen op tour!
Favo foto van deel 4 is foto 174

Wat een big ass buddha trouwens!

Ik mis alleen de leuke Japanse chicks op de foto's.

·
Moderator
47,485 Posts
Aha, je bent dus naar Kamakura geweest, goede keus.

Nikko is ook wel interessant als dagtrip, toen je er was waren de herfstkleuren waarschijnlijk ook erg mooi. Maar Kamakura heeft toch net iets leuker voor een dagtocht als je maar een week in Tokyo bent.

En wederom mooie foto's natuurlijk. :)

·
Needs more Tokyo!
1,164 Posts
Heb alle series bekijken, cool dat je het tof hebt gevonden, we moeten meer mensen van dit forum naar Japan krijgen!

Overigens ben ik het eens met Momo dat Kamakura een betere optie is voor een dagtrip dan Tokyo, maar in retrospect had je VEEL beter naar Nikko kunnen gaan, aangezien Nikko met herfstkleuren gewoon zo spectaculair is dat het een compleet unieke ervaring is. Maar ach, dat maakt nu weinig meer uit.

Overigens is Jizou onder de pelgrims hier op Shikoku ook gigantisch populair, en ik ook spot graag Jizou beeldjes. Jizou is namelijk ook beschermer van reizigers die de weg kwijt zijn. Aangezien je hier om de haverklap een pelgrim tegenkomt met kaart in zijn hand waar hij nu weer heen moet, is het altijd een verademing om de kleine Jizou beeldjes tegen te komen, vaak betekenen deze namelijk dat je op de juiste weg bent naar de volgende tempel!

·
Registered
3 Posts
Heb alle series bekijken, cool dat je het tof hebt gevonden, we moeten meer mensen van dit forum naar Japan krijgen!

Overigens ben ik het eens met Momo dat Kamakura een betere optie is voor een dagtrip dan Tokyo, maar in retrospect had je VEEL beter naar Nikko kunnen gaan, aangezien Nikko met herfstkleuren gewoon zo spectaculair is dat het een compleet unieke ervaring is. Maar ach, dat maakt nu weinig meer uit.
dont know what u guys are saying...but i need to say this...GREAT PHOTOS!!!

·
Registered
5,413 Posts
We wisten allemaal natuurlijk al dat tokyo zo goed als hét ultieme is voor de gemiddelde bezoeker van dit forum, maar jezus, die stad blijft je verbazen! En dan komt die Sky Tree er nog eens bij...

Ik heb alle 4 de series bekeken, geweldig, complimenten! :eek:kay: Ik moet hier heen.

1 - 8 of 8 Posts