SkyscraperCity banner
1 - 11 of 11 Posts

·
visit the world
8,133 Posts
Discussion Starter · #1 · (Edited)
We dus maar direct door met deel 2 :D

Onderstaande foto's zijn van maandag 11 oktober, wat trouwens een nationale vrije dag in japan was (Sportdag).

Als eerste wilde ik die dag 'ff snel' langs het keizerlijk paleis, daarna met de onbemande(!) metro naar Odaiba Eiland en later weer lopend terug over de Rainbow Bridge tegen zonsondergang..

Met de Ginzalijn richting het gebied Marunouchi, uitgestapt op Mitsukoshimae, zodat ik ook weer door wat andere delen van wijken kon lopen om uit eindelijk richting het paleis te gaan.

56.

Oud en nieuw bij elkaar, de toren zelf is uit 2005 en net 200m hoog; Nihombashi Mitsui Tower. Aan dit deel van de Chuo dori staan trouwens diverse mooie oudere statige panden, zo ook de buurman links (niet op deze foto) met het warenhuis Mitsukoshi. Daar spatte de grandeur vanaf!

57.

De Sotobori dori, een van de breedste straten volgens mij in tokyo qua rijstroken. Veel kantoortorens aan deze straat, zo ook de nieuwe torens bij Tokyo Station, het merendeel van de torens heeft lichtblauwe glazen vliesgevels, zo kan het toch soms weer beetje eentonig ogen.

58.

Tokyo Tower vanaf 'de parkeerplaats' voor het keizerlijk paleis.

59.

Deel van een van de gebouwen die op het terrein van het keizerlijk paleis staan met aan de overzijde de nieuwe bebouwing van de (kantoor)wijk Marunouchi.

60.

Tokyo's versie van een Zuid-as/Weena ;) :D Hoogste torens hier raken de 200m bijna aan. Vroeger mocht men niet eens hoog bouwen hier omdat men dan in de tuinen van de keizer kon kijken. Maar goed money rules dus ook hier gaat men nu gewoon de hoogte in! Het gebied heeft als je er tussenloopt dan ook wel een behoorlijke density feel.

61.

Ander deel bebouwing bij Keizerlijk paleis, vanaf het punt gezien bij de 'dubbele brug'. Toeristen hotspot :D

62.

Standbeeld van Masashige Kusunoki op Palace Plaza; een samurai uit de 14e eeuw die destijds vocht tegen de machthebbers die in Kamakura gevestigd zaten.

Daarna doorlopen naar een gebouw wat ik zeker moest zien. Het Tokyo International Forum van architect Rafael Vinoly.

63.

Tussen de diverse gebouwen gewoon prima openbare ruimte met ook nog veel groen en schaduw!

64.

Geweldig dak qua vorm en constructie!

65.

TIF van binnen gezien. Glazen dak, glazen gevel :cool:

66.

De torens bij Tokyo Station gezien vanaf de stoep voor het TIF.

Daarna weer via een route doorgegaan richting St Luke's Gardens. Dit complex bestaat uit 2 torens en in de hoogste (221m) kan je ook naar boven.

67.

Streetscene onderweg naar St Luke's.

68.

Brede doorgaande straat (met deels eigenlijk ook een snelweg) dus gelukkig kan je met voetgangersbrug over die straat lopen. Hier kijkend richting Shiodome (Dentsu Toren)

69.

Nogmaals.

70.

In de zijstraatjes komen je soms best leuke gebouwen tegen.

71.

Weers een de typische Tokyo tussendoor straatjes :D

72.

De Saint Luke's Garden Towers.

Ik naar binnen en naar boven, blijkt de bovenste verdieping bezet te zijn door een trouwfeest. :(
Maar goed op de verdieping kon ik gelukkig nog wel wat foto's maken en ben gewoon 1 verdieping omlaag gegaan waar men de kantoren aan het verbouwen waren dus daar ff sneaky meer foto's gemaakt! Was niet dat hele eind die kant op komen lopen en dan geen foto's natuurlijk! :D

73.

Uitzicht over de eilanden (o.a. de wijken Tsukuda en Tshukishima) met dus veel woningen als dan niet in de redelijk saaie woontorens!

74.

idem maar dan iets verder ingezoomd.

75.

Ander deel van de woongebieden op de eilanden bij Tokyo Bay. Redelijk vaag kan je al wel de Rainbow Bridge zien.

76.

De tempel Tsukiji Hongan-ji, niet de tempel die je qua 'architectuur' in Tokyo verwacht. Heeft behoorlijk invloeden uit de rest van Zuid-Oost Azie/India.

Hierna ff stukje metro gedaan en weer uitgestapt in Shiodome. Met de onbemande metro Yurikamome, let welaparte kaartjes kopen (want mij metro dagkaart doet het niet bij deze lijn), richting Odaiba Island. Het aardige is dat deze lijn dus over de Rainbow bridge loopt.

77.

Uitgestapt op station Daiba heb ik goed zicht op dit ook wel bekende gebouw in Tokyo; Fuji TV building.

Op dit eiland vind je heeel veel winkelcentra, attracties, maar ook woontorens, hotels en onderdelen zoals Toyota Mega Web (een soort king size showroom)

78.

Maar goed eerst rondje slenteren voordat we een lunch nuttigde. PRima uitzicht op de Rainbow Bridge met daarachter o.a. Tokyo Tower.

79.

Rijbanen van de Rainbow Bridge, woontorens en Tokyo Sky Tree.

80.

Nationale feestdag of niet we bouwen gewoon door @ Tokyo Sky Tree.

81.

Tokyo Bay wordt voor van alles gebruikt, vissen, varen, surfen, jetski's, rondvaarten en gewone commerciele scheepvaart, behoorlijk druk dus.

82.

Ze vonden het vrijheidsbeeld uit parijs zo leuk dat men, nadat die terug ging naar parijs er nog maar eentje hebben laten bouwen. Die japanners toch! :lol:

83.

Midden op het eiland, woon- en kantoortorens, shoppingmalls, snelweg, loopbrug. Met de aorta zijn ze nu nog bezig, dat moet 1 grote groene long en wandelpromenade worden tussen alle bezienswaardigheden en winkelcentra.

84.

Tokyo Big Sight, de jaarbeurs/rai/ahoy van Tokyo.

Terug over de brug was ik niet van plan met de metro maar gewoon tevoet, die 1,5km in totaal is een peuleschil op het totaal wat ik daar gelopen heb. :D
Wel aan de goede kant lopen natuurlijk want ik wilde wel uitzicht over de stad hebben. Heel rustig gelopen, zelfs paar keer heen en weer want wilde zonsondergang e.d vanaf de brug meemaken en vanaf daar tokyo qua lampjes tot leven zien komen.

85.

Ingezoomd op de torens in het Shiodome gebied. Zo is die Dentsu toren weer wel erg breed ;)

86.

Tokyo Tower en skyline(s)

87.

Je loopt wat verder over de brug en tja elke stap veranderd eigenlijk de skyline wel. Nu met oa Tokyo Tower, Roppongi Hills Mori Tower en ook net zichtbaar de twins van Tokyo Metropolitan Building.

88.

Ff dichterbij halen dan, ook zichtbaar de toren van Tokyo Midtown (tokyo's hoogste tot aan het dak 248m) en het puntje van de NTT Docomo Toren.

89.

Tokyo Sky Tree valt overal natuurlijk op!! :D

90.

Zicht op de mainspan van de Rainbow Bridge (580m tussen de pylonen)

91.

Licht en lijnenspel @ Rainbow Bridge

92.

Tokyo skyline and harbour @ sunset (1)

93.

Tokyo skyline and harbour @ sunset (zoom) (2)

94.

Tokyo Tower and aardig bootje :D

95.

Sunset at Rainbow Bridge.

96.

Boten met een skyline tijdens zonsondergang. Bling!

97.

Ingezoomed.

98.

Hij past net ;) Tokyo Sky Tree tussen 2 woontorens.

99.

Rainbow Bridge.

100.

Rainbow Bridge, goed verlicht! :cool:

Via de wijken die achter de havenloodsen liggen naar een metrostation gelopen, daarna via een aantal lijnen naar Shibuya gegaan.

101.

Shibuya neon.

102.

nog meer neon, verlichting en reclames in Shibuya. Gezellig drukte, trouwens ook op dat beroemde kruispunt, het was te doen qua drukte! :D

103.

Shops in Shibuya

104.

Shibuya shopping and dining.

105.

Veel straatjes vol met winkels, restaurant e.d. in Shibuya.

Zo dit was deel 2 (2/4)

Wederom dank voor het kijken / 見てくれてありがとう!

Commentaar/vragen altijd welkom :)

·
a hacked brain
837 Posts
Mooie foto's en ook leuk die teksten erbij.
favo's: 60, 69, 73... maar vooral foto 91 is echt wauwie!

·
Registered
34,647 Posts
Je tweede serie is nog mooier dan je eerste, en die was al zo mooi. :) :eek:kay: Echt genieten om die mooie plaatjes van deze fascinerende stad te zien. :)

·
-
3,628 Posts
Opnieuw een indrukwekkende en interessante fotoserie!

·
Registered
192 Posts
waanzinnige serie, Japan is toch een land dat je niet 123 zult bezoeken. Zo hebben we toch een kijkje in de keuken mogen hebben. Dat havengebied ziet er erg aangenaam uit.

·
Moderator
15,248 Posts
Hopla, nog zo'n fraaie serie. Wederom met uitstekende uitleg.

Tokyo stijgt weer een plaatsje op de verlanglijst.

1 - 11 of 11 Posts