SkyscraperCity banner
1 - 15 of 15 Posts

·
visit the world
8,133 Posts
Discussion Starter · #1 · (Edited)
deel 3 van mijn fotoseries over Tokyo, dit zijn foto's gemaakt op de dinsdag, 12 oktober. Ook dit was weer een hele dag genieten van de stad Tokyo en haar diverse wijken.

Eerst op pad naar een 2 tal tempels in een ander deel van Tokyo. Eerste tempel is Kanda Myojin, de 2e tempel ligt daar weer direct naast Yushima Seido. Daarna door naar de Bunkyo Ward Office tower (noem het maar een heel groot deelgemeente kantoor, waar dan alle instanties bij elkaar in 1 gebouw zitten) voor uitzichten over de stad.

We gaan gewoon lekker te voet naar de tempel en lopen via Ueno station en de straajes naast en onder de treinsporen min of meer richting Akihabara.

106.

Askukusa dori, bij het hotel in de buurt kijkende in de richting van Uneo Station.

107.

Een wir war aan wegen en voetpaden bij Ueno Station.

108.

Langs en onder sporen die vanaf Ueno Station lopen richting Akihabara zit het vol met diverse winkels, restaurantjes, cafe's, bars, pachinko slots gokhallen, groentestallen, bakkers etc... Wat een gebied, het staat eigenlijk deels bekend onder de naam Ameyoko!
Hofpleinbogen zie hier wat het moet worden ;) :D

109.

een zaak, waar de japanse zakenman kan 'uitrusten'... :D jaja ;) Kintaro kom je dus in elke wijk regelmatig tegen...al die stress ook voor die japanse zakenmensen...

110.

Nog een stukje van het gebied Ameyoko

111.

Streetscene in Akihabara

112.

Wakende leeuw bij een van de tempels in het complex Kanda Myojin

113.

Reinigingsplek voor de gelovigen in Kanda Myojin

114.

Toegangs gate tot het complex van Kanda Myojin

115.

Yushima Seido oogt door de kleurstelling voor mij een tikkie duister..

116.

Deze jongens helpen daar ook aan mee ;)

117.

Lopend vanuit deze laatste tempel kom ik dit deel van Tokyo tegen. Wegen, bebouwing, water, diverse spoorlijnen, dit strookt ook weer met de beelden die we kennen van deze stad.

118.

Breder zicht.

119.

Metro en bebouwing op de smalle strook tussen het water en de weg, en dan loopt er een grote spoorbrug zo wat overheen..

120.

Blijft een mooie toren die Century Tower van Foster, helemaal zo met het water en die groenstrook :)

121.

Kerken kom je ook nog tegen in Tokyo, hier de Nicolai Cathedral.

122.

Streetscene in de wijk Kanda-Surugadai in de buurt van de station Ochanomizu.

123.

Op sommige straten loopt je bijna op het spoor ;)

124.

Streetscene again.

Zoals gezegd liep ik nu richting de Bunkyo Ward Office tower. Voordat ik daar uitkwam liep ik nog eerst langs het pretpark wat gewoon midden in de stad ligt; Korakuen Amusement Park, hier ligt ook de grote hal Tokyo Dome (de Big Egg)

125.

Wachtend bij een groot kruispunt kijken naar oa het pretpark. In de hoge toren hier zit een hotel.

126.

Reuzenrad en achtbaan in Korakuen Amusement Park.

Met de lift daarna omhoog in de Bunkyo Ward Office Tower. Tokyo is feitelijk opgebouwd uit meerdere Wards (ik zie dat dus maar als deelgemeente).
De toren hier in Bunkyo is 146m hoog, bij heeel goed weer ideaal gesitueerd om Mount Fuji precies achter de skyline van Shinjuku te krijgen!!
Het binnenste deel van deze toren is dus ook weer 1 groot atrium.

127.

Uitzicht dus!

128.

Tja ik had dus duidelijk niet superhelder weer, geen Fuji dus achter deze skyline van Shinjuku!

129.

Uitzicht mer links de torens van Shinjuku en recht het kleiner clustertje in Ikebukuro met de Sunshine 60 toren (240m hoog)

130.

Uitzicht richting Ikebukuro.

131.

Je kan in deze toren een goed rondje lopen, dus zag ik plots deze meneer staat met de Sky Tree erachter. Moest bijna wel gaan liggen op de grond op de pod van de Sky Tree erop te krijgen, maar het was toch lekker rustig! :D

132.

Dichtbebouwd tokyo zo achter die doorgaande routes.

133.

More views of Tokyo

134.

Looking down at a crossing

135.

Nee ik was niet bij een modelspoorbaan!! :D

136.

Bebouwing, bebouwing...

137.

Daar is ie weer in de verte, de Sky Tree. Wat een kolos!

138.

Tuintjes doen we volgens mij niet echt hier midden in de stad! :D

139.

Tokyo Sky Tree met oa het torentje van de brouwerij ervoor, die oogt plots wel heel erg klein en laag :D

140.

Tokyo I like!! :)

141.

Tokyo is een superstad om goede zooms vanuit de torens te kunnen maken hoor!

142.

Heerlijk Tokyo hoor! :cool:

143.

Vleugje pretpark met de skyscrapers in Marunouchi (tokyo station).

144.

Ff verder inzoomen op die scrapers dus. :)

145.

Het Bunkyo Civic Center van buiten gezien.

Hierna toch maar wel even een metro gepakt, want de volgende bestemming is anders wel heeel ver lopen!

146.

Een van de diverse poorten die je passeert onderweg naar Meiji-Jingu. Hoge jongens deze gates, 12m! :)

147.

Bij de Meiji-Jingu Shrine

148.

Wat een grappig stationsgebouw, Harajuku Station.

149.

Holy s***, wat een bizar gaaf gebouw dit Audi Forum, staat langs de Meiji dori. :cool:

Hierna eerst nog wat ff geshopt en zo langs de Omotesande dori...heerlijke straat, veel groen! De straat waar de dure merken trouwens ook zitten :)
Daarna door met een klein stukje metro richting Tokyo Midtown.

150.

Streetscene, in de achtergrond is de hoge toren van Tokyo Midtown al te zien.

151.

Nu van dichterbij!

152.

Man o man wat een kwaliteit!! Duidelijk nergens op bespaard. Dit complex ligt in een park wat ze gelijktijdig hebben aangelegd.
De toren is met de 248m Tokyo's hoogste kantoortoren, alhoewel ze volgens mij in een wijk ernaast met een toren van 250m zijn begonnen, wordt trouwens ook weer door Mori gebouwd...

Hierna lekker door de wijk lopen maar nu richting Roppongi Hills, Mori tower.

153.

Streetscene onderweg.

154.

Op een paar plaatsen kom je wel eens een verkeersregelaar tegen.

155.

Roppongi Hills, Mori Tower, hij oogt vaak hoger dan Tokyo Midtown, maar ja deze toren staat dan ook al op een heuvel.

Kantoren, winkels, hotel, museau, prima plint en buitenruimte inrichting. Ook hier weer niet bespaard op de yens!! Super dus! :cool:
Ook hier kan je naar boven en heb je geweldig uizicht over Tokyo, Yokohama was soms ook nog beetje te herkennen. Hier kost het wel centjes om boven te komen, maar goed dat had ik er wel voor over. Als het weer goed is kan jezelfs nog op het dak (helicopter platform) betaal je trouwens wel een aanvullend bedrag voor.

156.

Uitzicht vanuit Mori tower met o.a. Tokyo Tower.

157.

Ook hier weer lekker inzoomen, het is soms wel beetje wennen omdat de glazen gevel rondloopt en er ook nog behoorlijk wat lampen binnen aan zijn...

158.

more tokyo, wat een uitgestrektheid toch qua urban area..

159.

zonsondergang, file op de snelweg en spiegeling van de gevel in de wolken.

160.

Goed zicht op het complex van Tokyo Midtown.

161.

Tokyo Tower met lampjes aan.

162.

ingezoomd naar de snelweg beneden.

163.

Mori tower by night (1)

164.

Mori tower by night (2)

Daarna wat verder gelopen richting Tokyo Tower, niet ingeweest trouwens.

165.

Streetscena met Tokyo Tower (1)

166.

Streetscena met Tokyo Tower (2)

Hierna in de buurt van het Hollands Hills complex in een gezellig en knus restaurantje diverse varianten van de yakatori genuttigd en japanse biertjes en ook nog shochu (neigt afhankelijk van de soort naar een wodka maar kan ook meer naar de graanjenever gaan qua smaak) Was ook wel erg leuk om te zien hoe de japanners zelf eten en drinken zo na hun werkdag...de toko zat dus ook erg vol.

Daarna weer met de metro in de buurt van Akihabara uitgestapt.

167.

Deel van Yodibashi warenhuis by night.

Een groot deel van de winkels was al wel dicht, maar gelukkig was het grootste deel van de verlichting nog wel aan :D

168.

Akihabara lights

169.

More Akihabara lights

170.

Streetscene in Akihabara.

171.

Weer bij de straatjes naast en onder het spoor.

172.

Idem.

173.

Bebouwing tegenover Ueno station by night.

Dit was alweer deeltje 3, deel 4 zal morgen wel ergens verschijnen (na de formule 1 :D )

Wederom dank voor het kijken / 見てくれてありがとう!

Commentaar/vragen altijd welkom :)

·
Moderator
15,252 Posts
:drool:

Wat een heerlijke dichtheid. En dan tussen die enorme stedleijke brij opeens tempels en fraaie kerken. Erg fraai allemaal.

·
Registered
34,670 Posts
^^ Inderdaad. Ook deel III is weer heel, heel erg fraai en perfect becommentarieerd. Dank voor je moeite om ons van je prachtige reis mee te kunnen laten genieten. :master: :eek:kay:

·
Not much
11,090 Posts
Prachtige foto's zeg! Complimenten.

Wat een stad ook, erg mooi!

Herken heel toevallig wat beelden uit een YouTube filmpje wat ik laatst tegenkwam. Hoop dat je het geen probleem vin dat ik die hier even plaats :)

Echt een aanrader (al zijn filmpjes!). Wel even op HD zetten natuurlijk en full screen!

·
Whirlwind
1,254 Posts
Pfff...belachelijke stad, dat Tokyo. :) Maar wel gaaf.

Foto 108 doet me aan het Friedrichstrasse-station in Berlijn denken.

Foto 135 lijkt inderdaad net zo'n modelbouwdecor. :D

Audi Forum en Tokyo Midtown zijn mooie gebouwen. Net als al die tempels en dergelijke. Er is zoveel te zien in die stad.

Vraagje: kun je 's nachts in Tokyo nog wel de sterren zien? Kan me voorstellen van niet/nauwelijks door al die verlichting.

Bedankt voor alle mooie foto's en beschrijvingen!

·
Registered
5,952 Posts
Genieten en vooral van de foto's 127 t/m 144 en wat een geweldig mooi gebouw op foto 151 en 152! Zou ik voor teken als die bij ons CS zou verrijzen :).

·
Moderator
47,160 Posts
Laat maar komen, Tokyo Midtown Tower is inderdaad een toren om je vingers bij af te likken. Maar dan ook met de zelfde kwaliteit en daar bedoel ik vooral de manier waarop het hele complex met de directe omgeving is verweven, daar kunnen we in Nederland nog heel veel leren. Het probleem is dat de Nederlandse project ontwikkelaars alleen maar oog hebben om snel geld te verdienen, projecten worden bijvoorbeeld voor dat ze af zijn al weer door verkocht. De originele ontwikkelaar van Tokyo Midtown, Mitsui Fudosan is nog steeds de eigenaar en ziet het hele complex als een uithangbord voor hun activiteiten.

Dit komt ook wel doordat er een harde concurrentie is tussen de grote project ontwikkelaars is in Tokyo. Dit complex was in 2007 geopend en is een directe concurrent van de Roppongi Hills Mori Tower (foto 155), die in 2003 klaar was die is ontwikkeld door de project ontwikkelaar Mori die de grote speler is in dit gedeelte van Tokyo. Het was dus voor Mitsui Fudosan zeker een uitdaging om iets groots en speciaals te ontwikkelen toen ze het stuk grond van de Japanse overheid hadden gekocht. Dan kan je niet op zijn Hollands met een goedkope afwerking of een gesloten plint aankomen. Of nog erger, een fitnesscentrum als een luxe invulling van de plint.

·
Registered
7,793 Posts
Te gekker serie! Wat een dichtheid.

Tokio is wel zo'n typische Aziatische stad met veel beton en weinig bezienswaardigheden. Bij dit soort steden is het altijd het leukst om er zelf te zijn en de sfeer te ondergaan.

·
Registered
1,048 Posts
Mooie serie Patrick. Ik krijg nu alweer heimwee! Je hebt zeker een heleboel interessante plaatsen bezocht. Ik zal je andere series ook eens bekijken als ik wat meer tijd heb.

1 - 15 of 15 Posts