SkyscraperCity banner
1 - 20 of 295 Posts

·
Registered
2,200 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Het krijgt steeds meer vorm. Nieuwbouw Dishhotel en appartementen. Dit is
één van drie ontwerpen. Met dank aan EFKA. :)

·
a.k.a. Sequentia
21,664 Posts
^ Wat een onzin zeg, en wat een onnodig botte reactie. Ikzelf vind het ontwerp ook absoluut niet bijzonder - ze hadden beter zwart kunnen kiezen ipv die baksteenkleur idd - en ben blij dat het niet in Rotterdam komt. Het is positief nieuws dat deze van 120 meter in Enschede komt, maar voor zo'n beeldbepalend bouwwerk hadden ze nog even aan de tekentafel moeten blijven! Het is nu net een uit de kluiten gewassen schoorsteen...

·
Wereldburger
869 Posts
Ik vind die ronde slanke toren echt strak!

·
Alias Thec
1,365 Posts
hoe kun je in godsnaam hier een oordeel over geven?? Er is nauwelijks iets te zien. Die 'schoorsteen kan wel heel breed zijn'. En dan is het ook nog een simpele rendering die je ziet bij luchtfietserij die het tekentafelstadium zelden verlaat.

·
Registered
2,200 Posts
Discussion Starter · #8 ·
Ik hou ook niet zo van ronde torens. Maar hoog issie wel. Ik ben erg benieuwd naar de overige ontwerpen.

·
ruiten drie
868 Posts
Dit is wel de hoogste, maar naar mijn mening wel de minste van de 3.
De andere 2 zien er een stuk beter uit.

Maar in de eerste plaats geweldig nieuws voor Enschede natuurlijk. Al is nog niks definitief. Maar aan de hoogte zal toch vast niet (veel) worden geschrapt.

·
Just another user
4,936 Posts
Prima ontwerp, mogen ze van mij zo op de IJ-oevers, Zeeburgereiland of Overamstel zetten!

SkyBridge said:
^ Wat een onzin zeg, en wat een onnodig botte reactie.
Bot? Misschien een beetje een harde directe, maar hij heeft zeker wel een punt dus niet onnodig.

·
Bas
14,387 Posts
De hoogste.

Als deze toren wordt gebouwd, is `ie voorlopig de hoogste van Nederland beoosten de IJssel. Nu nog de Achmeatoren in Leeuwarden. Dan zal hier in mijn woonplaats het antwoord hierop niet lang duren: Een nog hogere toren.
Mooi zo, de race naar de hemel in dit deel van ons happy kingdom.... :)

Over het ontwerp: Ze kunnen deze hoteltoren in Enschede beter van glas en staal maken, baksteen past niet zo bij zulke hoogbouw. Met een knipoog naar het Peachtree Centre in Atlanta, Georgia, USA. Dat is ook al jaren heel erg imposant en letterlijk schitterend.

·
Fan van de Neudeflat
2,499 Posts
Zou het echt bedoeld zijn als 'schoorsteen', als verwijzing naar het industriele verleden? Geen gekke gedachte, eigenlijk. En ook geen gek ontwerp, vind ik. Enschede kan er onmogelijk lelijker door worden. ;)

·
Jazzadelic chill
1,718 Posts
het oogt als 2 ronde torens tegen elkaar aan.
Erg geslaagd model.
Dat er mooiere matrialen zijn dan baksteen dat is duidelijk maar vind het hier niet misstaan.

·
ruiten drie
868 Posts
Hey, steek jij mijn signature de gek aan?

1 - 20 of 295 Posts