SkyscraperCity banner
1 - 17 of 17 Posts

·
Voorbijganger
2,079 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Tijdens het weekend van Koninginnedag er lekker tussenuit geweest naar Düsseldorf. Helaas werkte het weer niet altijd mee, maar toch veel foto's gemaakt. Zoals gebruikelijk; excuses voor de kwaliteit. Ik heb meer foto's gemaakt met een ouderwetse camera (met rolletjes enzo...), maar die moeten nog worden ontwikkeld. Hopelijk volgt die serie snel. Het bezoekje aan de 234 meter hoge Rheinturm was wel een hoogtepuntje... (al zijn de foto's genomen vanaf een hoogte van 162,5 meter). Maar goed, hopelijk vinden jullie het wat.

Foto's van de Rheinturm

1. Herontwikkeld havengebied

2. Moderne kantorenwijk

3. Idem

4. Nog één keertje dan...

5. Binnenstad/Altstadt

6. De Rijn

7.

8. Van bovenaf:

9. En van onderaf:

10. Frank O. Gehry: Neuer Zollhof

11. Idem

12. Idem (nogal glimmend)

13. Graf Adolf Strasse

14. Graf Adolf Strasse met Kommerzbank

15. Wordt het toch een beetje lente?

Dat was het alweer... Hopelijk krijg ik de andere serie ook nog eens online.

·
德明
5,413 Posts
Een tijdje geleden kwam ik erachter dat Düsseldorf helemaal nog zo gek niet is en jouw foto's bewijzen ook dat de stad zeker een bezoekje waard is. Bedankt voor de pics! :cheers2:

Trouwens, heb je vanaf de Rheinturm geen vrij uitzicht zonder glas?

·
|/|/|\/|
7,721 Posts
Düsseldorf is zeker dik in orde! Het is op jouw foto's trouwens wel heel erg rustig voor een zaterdagmiddag, hoe komt dat?

·
mumbling imprecations
1,448 Posts
Splendid, DvW! :applause:

I've been to Düsseldorf exactly once in my life & found it variegated and interesting. No, I guess there's no vrij uitzicht zonder glas. That's the top of the tower, and that's all you get. :D

When I was there the white segment of the Gehry complexes that you show in such detail (there's also the red one) was under wraps & scaffolding. Seems something hadn't gone right ... mould or sth. :(

There's a very nice Farmer's Market on the Gehry complexes side of the harbor area. And I liked Schloss Bentheim best! :cheers:

·
Voorbijganger
2,079 Posts
Discussion Starter · #6 ·
@DvW: voor zover ik weet is er geen mogelijkheid om buiten, zonder glas, te kunnen fotograferen. Dat zou wel beter zijn.

@Lichtstad: op zaterdagmiddag was er nog wel wat drukte in het winkelgebied, maar ik probeer dat altijd stelselmatig te ontwijken (ik heb een hekel aan winkelen...). Op zondag was het heel rustig in de stad, al zaten de "Kneipen" gelukkig wel lekker vol.

De stad heeft me eigenlijk best positief verrast.

·
Registered
405 Posts
Mooie foto's! Maar idd, waar zijn de mensen?
Foto 13 lijkt wel een Egyptische graftombe, wat een triestheid.
Foto 1 is echt te gek! Zou ook wel foto's van de 'Altstadt' willen zien, is daar nog iets altes of is alles modern?
Mooi gedaan!

·
Registered
441 Posts
grachtengordeldier said:
Mooie foto's! Maar idd, waar zijn de mensen?
Foto 13 lijkt wel een Egyptische graftombe, wat een triestheid.
Foto 1 is echt te gek! Zou ook wel foto's van de 'Altstadt' willen zien, is daar nog iets altes of is alles modern?
Mooi gedaan!
Duitsland is nog wat conservatiever met zijn winkelsluitingstijden... koopzondagen zijn er nog niet bekend en tot voor kort gingen alle winkels ook op zaterdagmiddag dicht. Dat is grote steden nu anders, maar in dorpen is de bakker volgens mij nog steeds alleen zaterdagochtend open.

Op zon- en feestdagen kun je in de meeste Duitse binnensteden een kanon afschieten.

Düsseldorf heeft nog wel wat oude pandjes langs het Rijnfront, had ik begrepen.

·
Voorbijganger
2,079 Posts
Discussion Starter · #10 ·
^ Ik weet het eerlijk gezegd ook niet, het lijkt me aluminium ofzo? Het glom in ieder geval behoorlijk...

·
Your advertisement here?
6,817 Posts
Inderdaad geen denderende kwaliteit, maar op elke foto is veel te zien. Aangezien ik Dusseldorf niet echt ken, maar er wel benieuwd naar ben en me graag laat verrassen zie ik graag de andere foto's tegemoet :)

·
mumbling imprecations
1,448 Posts
DvW said:
The pics are made by Erik, not by me :lol:

Wel jammer dat je uitzicht dan wat wordt 'ontnomen' door het glas.
Oops! Sorry! My mistake. :runaway:

Therefore: big cheers & thanks to Erik! :cheers:

And back to you, DvW: yes, it's a bummer with the glass! It does distort things. :bash: But it's nice to be up there anyway because the uitzicht, even if messed up by the glass, is fabulous. :eek:kay:

·
Voorbijganger
2,079 Posts
Discussion Starter · #14 ·
grachtengordeldier said:
Hebbie nog meer, Erik?
Ja, ik heb nog meer, maar die foto's moeten nog worden ontwikkeld en ik heb er nog geen tijd voor gehad... Hopelijk deze week nog.

·
Registered
4,206 Posts
Die Altstadt ziet er nogal modern uit, maar dat komt zeker door WOII...
Verder leuke foto's van een stad die ik graag met eigen ogen wil zien.

·
Wereldburger
869 Posts
Eindelijk eens wat anders... Düsseldorf is zeker een bezoekje waard!

·
Voorbijganger
2,079 Posts
Discussion Starter · #17 ·
Soufian said:
Die Altstadt ziet er nogal modern uit, maar dat komt zeker door WOII...
Verder leuke foto's van een stad die ik graag met eigen ogen wil zien.
De Altstadt is wel wat ouder dan wat ik heb laten zien, maar veel bestaat niet meer. Het was ooit een burcht, met vestingwerken en een citadel, maar daar herinnert nu alleen nog maar een overgebleven hoektoren aan helaas... Er stonden vast nog wel wat bijzondere oudere gebouwen, maar helaas was de tijd te beperkt (en het weer vaak te slecht).

1 - 17 of 17 Posts