Skyscraper City Forum banner
1 - 20 of 22 Posts

·
Registered
1,070 Posts
Discussion Starter · #1 · (Edited)
We zijn laatst 16 dagen in het zuid-westen van Amerika geweest (de staten Californië, Arizona, Utah en Nevada). Hier bezochten we enkele nationale parken en steden. Wat me vooral is opgevallen, is dat het landschap zo afwisselend is. Je hebt steeds het gevoel dat je in een ander land bent aangekomen of zo. In ieder geval, ik had nooit gedacht dat Amerika zó mooi was! :)

154: de Bay Bridge van San Francisco:

155: skyline:

156:

157: de Golden Gate Bridge:

158:

159:

160: skyline:

161:

162:

163: Alcatraz Island:

164: San Francisco op straatniveau:

165: Cable Car:

166:

167: het plein 'Union Square':

168: Grand Hyatt San Francisco hotel + standbeeld van 'the Goddess of Victory':

169: Grand Hyatt San Francisco hotel:

170:

171: de toegangspoort van China Town:

172:

173: let links op de steile helling die de auto moet nemen. San Francisco is gebouwd op 43 heuvels (!):

174:

175: de TransAmerica Pyramid is 260 meter hoog, en torent daarmee boven alles uit in deze stad:

176:

177:

178: de TransAmerica Pyramid in de wolken:

179:

180: de rooms-katholieke kerk St. Mary's in contrast met hoogbouw:

181:

182: voor de PSV-supporters; dit is Jan Kromkamp met vrouw/vriendin op Pier 33. Zij gingen óók naar Alcatraz:

183: de skyline van San Francisco, gezien vanaf de boot:

184: aangekomen op Alcatraz Island. Alcatraz was van 1934 tot 1963 in gebruik als zwaar beveiligde gevangenis. Maar liefst 1545 gevangenen hebben het eiland als standplaats gehad:

185:

186:

187: een van de cellen in Alcatraz:

188:

189:

190:

191:

192:

193:

194:

195: de Golden Gate Bridge:

196: Vele winkels op Pier 39:

197: zeeleeuwen in de baai:

198: de zogeheten 'Bushman' laat vanachter een struik nietsvermoedende mensen schrikken. Zo krijgt hij én de lachers op zijn hand, én een zakcentje: :)

199:

200: Lombard Street, het bochtigste straatje van de wereld:

201:

202:

Deel 1: van San Diego naar Arizona: http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=489329
Deel 2: van de Grand Canyon naar Bryce Canyon: http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=489330
Deel 3: van Las Vegas naar Yosemite National Park: http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=489334
Deel 5: van Monterey naar Hollywood: http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=489338

·
Cosa dire cosa fare
3,439 Posts
Moedige fietser op 166, wel pech als hij eens rood licht heeft.
San Francisco staat in ieder geval in mijn top 5 om te bezoeken in de VSA.

·
Registered
5,413 Posts
Haha, niet dat ik fan ben van Bassie en Adriaan, maar het lijkt wel of jij exact dezelfde plaatsen hebt bezocht als die twee toen (zonder NY, Washington en Florida dan). Die serie bestaat uit 4 videobanden en daar heb ik er 2 van, stiekem kijk ik die nog wel eens. :runaway:

Mooie foto's! Favo's: #158, 166, 176, 183, 201

·
Stad Achter De Duinen
440 Posts
Haha, die bushman is blijkbaar een vaste attractie. Ik kan me hem nog herinneren van zes jaar geleden toen ik in San Francisco was.

·
Registered
1,214 Posts
Haha, niet dat ik fan ben van Bassie en Adriaan, maar het lijkt wel of jij exact dezelfde plaatsen hebt bezocht als die twee toen (zonder NY, Washington en Florida dan). Die serie bestaat uit 4 videobanden en daar heb ik er 2 van, stiekem kijk ik die nog wel eens. :runaway:

:lol: Ik kijk ze soms ook nog. Het is gewoon een geweldige serie en ze hebben echt de meest fantastische plaatsen bezocht! Jeugdsentiment! ;)

@ topic: Fantastische foto's. Wil ook graag weer eens terug naar de VS en dan meer zien dan alleen NY en NJ. Favo: #158, 166, 176, 179, 201

·
Registered
69 Posts
Ik wil echt nog een keer naar Amerika als ik dit zo zie.
Trouwens opvallend veel foto's van jou komen overeen met plekken in het Spel GTA sanandreas, zoals dat bochtige straatje, en die Pier met die houten huisjes.
:)

·
Registered
1,070 Posts
Discussion Starter · #15 ·
Nogmaals bedankt voor jullie reacties! :)

Nog weleens naar Bassie en Adriaan kijken, daar hoef je je écht niet voor te schamen. Ik word zelf vandaag (zaterdag) 31 jaar, en koop zelfs nú nog af en toe een DVD van dit tweetal. En er zijn nog méér oudere kijkers (zie: Remski ;)).

Mooie stad. Heb je gelogeerd in het hyatt?
Nee, in een hotel van Best Western.

Haha, die bushman is blijkbaar een vaste attractie. Ik kan me hem nog herinneren van zes jaar geleden toen ik in San Francisco was.
Even verderop was er nóg een 'Bushman' bezig. Maar die beheerste het beduidend minder dan DE 'Bushman' op de foto... :eek:hno:

Ik wil echt nog een keer naar Amerika als ik dit zo zie.
Trouwens opvallend veel foto's van jou komen overeen met plekken in het Spel GTA sanandreas, zoals dat bochtige straatje, en die Pier met die houten huisjes.
:)
Ik heb zelf óók San Andreas, maar ben er eigenlijk nog niet aan toegekomen om het ook te spelen. Maar ben toch wel een keer benieuwd! :)

Favo's: 158, 159, 166 en 179. Zou dat uit 'oude tijden' zijn of van recent, die teksten van de indianen op #184? Geen slecht ontbijt op #192. Ben je ook op die uitkijktoren geweest links op #201?
Wat die teksten betreft, geen idee... Zelf heb ik het vermoeden dat het recent is. En nee, ik ben niet in die uitkijktoren geweest. Ik wist zelfs niet eens dat het een uitkijktoren is.

·
Registered
9 Posts
Wow, erg mooie foto's in alle 5 series. 18 Juli ga ik naar SF waar we een Harley gehuurd hebben (2 dagen SF en daarna 10 dagen rondrijden). We zijn nu bezig om onze route een beetje vast te leggen. maar Yosemite en de Pacific Coast Highway bij Big Sur gaan zeker bezocht worden. Bij het zien van deze foto's kan ik bijna niet meer wachten om die kant op te gaan.

·
Registered
1,070 Posts
Discussion Starter · #20 ·
Bedankt weer voor al jullie reacties! :) Dat geldt voor alle vijf de series.

Coit Tower kwam ik ook wel tegen op Midtown Madness 2.
Ah, die link zocht ik eigenlijk nog. Hier op SSC kun je momenteel niet in de database kijken, en dus zocht ik tot nog toe tevergeefs naar de site in bovenstaande link (die ik al eens gezien had). Want wellicht kan ik daardoor aan nog wat namen komen van torens in San Francisco. :)

1 - 20 of 22 Posts