Skyscraper City Forum banner
1 - 18 of 18 Posts

·
Registered
1,070 Posts
Discussion Starter · #1 · (Edited)
We zijn laatst 16 dagen in het zuid-westen van Amerika geweest (de staten Californië, Arizona, Utah en Nevada). Hier bezochten we enkele nationale parken en steden. Wat me vooral is opgevallen, is dat het landschap zo afwisselend is. Je hebt steeds het gevoel dat je in een ander land bent aangekomen of zo. In ieder geval, ik had nooit gedacht dat Amerika zó mooi was! :)

051: met de Papillon Helicopter kun je een vlucht maken boven de Grand Canyon:

052:

053:

054: onze helikopter:

055: begeleid met een spannend muziekje dat aan The A-Team doet denken, op weg naar de Grand Canyon:

056: de Grand Canyon, ook wel beschouwd als een van de zeven wereldwonderen der natuur. Het is een zeer brede en diepe kloof van ongeveer 435 kilometer lang en maximaal 29 kilometer breed:

057:

058: de Colorado-rivier:

059:

060: en weer terugvliegen:

061: je kunt Grand Canyon National Park natuurlijk ook met de auto bezoeken:

062:

063: deze vogels zie je geregeld over de Canyon vliegen:

064:

065:

066: waaghals:

067: daar stroomt de Colorado-rivier weer:

068: de Watchtower dateert uit 1933, en is dus niet zo oud als je zou denken:

069:

070:

071:

072:

073:

074: de staat Utah:

075: Zion National Park:

076: The Three Patriarchs. Deze bergtoppen zijn genoemd naar de drie Bijbelse stamvaders Abraham, Isaac en Jacob:

077:

078: eekhoorn:

079:

080:

081: de Great White Throne:

082:

083:

084:

085:

086:

087:

088:

089: trouwerij in het Zion National Park:

090:

091:

092: dit is na David Beckham de tweede Brit die ik op de nodige techniek kan betrappen: ;)

093: dat andere ventje kon slechts toekijken...:

094: Bryce Canyon National Park:

095: dit park heeft óók weer een geheel eigen gezicht:

096:

097:

098:

099: Ebenezer en Mary Bryce leefden van 1875 tot 1880 in de Paria River Valley:

100:

101:

102:

103:

104:

105:

Deel 1: van San Diego naar Arizona: http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=489329
Deel 3: van Las Vegas naar Yosemite National Park: http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=489334
Deel 4: San Francisco: http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=489335
Deel 5: van Monterey naar Hollywood: http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=489338

·
Mainland Sea & Sky
6,242 Posts
Nice tour , very impressive and thanks for sharing !

·
|/|/|\/|
7,721 Posts
Wauwwauw, ongelofelijk. Wát een land. Ook ik ben weer benieuwd naar de volgende serie.

Even een vraagje: hoeveel ben je voor de totale trip (dus series 1 t/m 5 ;)) kwijt geweest? En dan incl. vlucht (welke maatschappij?), hotels, rondritten, helikoptervlucht etc.. Was het een georganiseerde toer? Bij voorbaat dank. :)

·
Registered
1,070 Posts
Discussion Starter · #11 ·
Bedankt voor jullie leuke reacties! :)

Veel bekende beelden (o.a. van Bassie en Adriaan ;)), maar wát een schitterende natuur!

Hoeveel kost zo'n helicoptervlucht boven de Grand Canyon en hoe lang duurt die?

Op naar deel 3...
Omgerekend zo'n 85 euro per man, en dat voor een vlucht van een half uur. Er zijn ook langere vluchten.

WEER een geweldige serie hier! Jij moet een mooie tijd gehad hebben.
De vakantie van mijn/ons leven ja! :)

Wauwwauw, ongelofelijk. Wát een land. Ook ik ben weer benieuwd naar de volgende serie.

Even een vraagje: hoeveel ben je voor de totale trip (dus series 1 t/m 5 ;)) kwijt geweest? En dan incl. vlucht (welke maatschappij?), hotels, rondritten, helikoptervlucht etc.. Was het een georganiseerde toer? Bij voorbaat dank. :)
We hebben onze vakantie zélf georganiseerd. Ik heb helaas zo geen overzicht van wat het ons allemaal gekost heeft. Helikoptervlucht was dus ongeveer 85 euro per man. De maatschappij was United Airlines.

·
Illustrateur
13,117 Posts
Schitterend zeg! Wat een mooie reis was dat.

Vraagje: Is dit toevallig via de NHTV in Breda geregeld of is dit gewoon een eigen reis? Dat was ook pas geleden en ongeveer 2 weken lang. Ik had me vooralsnog niet ingeschreven.

·
oemoemenemoe
1,496 Posts
Wow, mooie platen!

Ik ga in de zomer ongeveer hetzelfde doen, alleen met wat meer OV ;) Ben benieuwd, ga nu je andere foto-threads bekijken.

·
Registered
1,070 Posts
Discussion Starter · #17 ·
^ Aan bovenstaande posters: óók bedankt voor jullie positieve reacties! :)

Schitterend zeg! Wat een mooie reis was dat.

Vraagje: Is dit toevallig via de NHTV in Breda geregeld of is dit gewoon een eigen reis? Dat was ook pas geleden en ongeveer 2 weken lang. Ik had me vooralsnog niet ingeschreven.
Nee, het was een zélf georganiseerde reis. :)

1 - 18 of 18 Posts