Skyscraper City Forum banner
1 - 10 of 10 Posts

·
Registered
1,070 Posts
Discussion Starter · #1 · (Edited)
We zijn laatst 16 dagen in het zuid-westen van Amerika geweest (de staten Californië, Arizona, Utah en Nevada). Hier bezochten we enkele nationale parken en steden. Wat me vooral is opgevallen, is dat het landschap zo afwisselend is. Je hebt steeds het gevoel dat je in een ander land bent aangekomen of zo. In ieder geval, ik had nooit gedacht dat Amerika zó mooi was! :)

001: voor vertrek op Schiphol:

002:

003: drijfijs in de diepte:

004: Washington Dulles International Airport:

005: van Los Angeles naar San Diego:

006: Californische meeuw langs de kust van de Grote Oceaan:

007: skyline San Diego:

008: San Diego Zoo:

009:

010:

011:

012: bij gebrek aan een échte adelaar, het nationale symbool van Amerika, werd er hier een van namaak opgehangen:

013:

014: skyline San Diego, gezien vanuit de Zoo:

015:

016: de koningscobra, oftewel the King Cobra, is de grootste giftige slang ter wereld:

017:

018:

019:

020:

021: palmbomen + maan:

022: een pick-up, naar mijn mening schitterende trucks:

023: Palm Springs, Californië. Het ligt in de woestijn, het is er altijd zonnig, en er staan veel palmbomen:

024:

025:

026:

027: Joshua Tree National Park:

028:

029:

030:

031:

032:

033:

034: inderdaad net een schedel:

035:

036: achter de steen zijn enkele 'Joshua trees' te zien, de bomen waarnaar dit nationale park is genoemd:

037:

038:

039: deze cactussen zijn gevaarlijk, en het wordt dus afgeraden om ze aan te raken:

040:

041:

042: zonsondergang op de grens tussen Californië en Arizona:

043:

044: Amerikaanse truck + maan:

045: De hitte is aan de weg te zien:

046: Prescott, Arizona:

047:

048:

049:

050:

Deel 2: van de Grand Canyon naar Bryce Canyon: http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=489330
Deel 3: van Las Vegas naar Yosemite National Park: http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=489334
Deel 4: San Francisco: http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=489335
Deel 5: van Monterey naar Hollywood: http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=489338

·
Registered
6,977 Posts
Echt weer een 010 geval :lol: ...............heel toevallig !!

Erg mooie serie :eek:kay:, van een zeer interessant gebied (staat).
Toevallig afgelopen weekend met iemand, die geboren is in San Diego maar op dit moment in Mexico woont, een dagje er-op-uit geweest in Nederland.
Leuk om ook even het Nederlandse landschap te laten zien.

En ja Amerika, van jongs af aan heb ik er altijd al waardering/interesse voor (evenals spaans sprekende landen).
Helaas heeft de Amerikaan (of beter gezegd de overheid), "het Amerika" de laatste jaren nu niet echt positief naar buiten gedragen met al haar bemoeizucht.
Waardoor er veel minder aandacht naar dit prachtige land gaat, welke inderdaad vol met contrasten staat.
De "American Dream" is er een beetje vanaf door al deze negatieve publiciteit.

Veel Amerikanen hebben eigenlijk exact dezelfde mening, en vinden dat wij zeer interessante gebieden in Europa hebben.
Dus het is maar waar je vandaan komt.

PS : Misschien zit er nog wel een toekomstig tripje in naar Mexico of dit gebied.
Aangezien diegene met wie we op pad waren een redelijk aantal Villa's ter beschikking heeft voor de verhuur (+60stuks).
En zelf een pracht van een woning bezit.

·
|/|/|\/|
7,721 Posts
Ah, dit zijn precies de staten die ik ook graag wil bezoeken op m'n volgende USA trip, wanneer die ook moge zijn. Geweldig, dat grote 'niets'...

En snel door naar de volgende! :happy:

·
Registered
1,070 Posts
Discussion Starter · #8 ·
Erg mooie serie :eek:kay:, van een zeer interessant gebied (staat).
Toevallig afgelopen weekend met iemand, die geboren is in San Diego maar op dit moment in Mexico woont, een dagje er-op-uit geweest in Nederland.
Leuk om ook even het Nederlandse landschap te laten zien.
Héél goed! :eek:kay: Het Nederlandse landschap is óók uniek in de wereld, en enig in zijn soort.

Beginnen bij de eerste serie, favo's: #7, 44 en 50. Voorlopig blijft voor mij Europa #1 qua steden en landschappen.
Het voordeel van de Europese steden ten opzichte van de Amerikaanse is in ieder geval dat ze meestal een historisch centrum hebben. :)

1 - 10 of 10 Posts