SkyscraperCity banner

1 - 18 of 18 Posts

·
Registered
1,979 Posts
Ik tel ook 21 lagen, zal zo'n 65 meter hoog zijn. Ze ogen wel een beetje dik... eerst maar andere impressies afwachten voordat ik mijn mening geef.

·
There and back again!
728 Posts
De ontwerpen zien er wel apart uit maar ik zou er niet graag willen wonen met die kleine raampjes. Krijg er nu al een benauwd gevoel van. Lijken meer op gevannisblokken. Zonde want het ontwerp is niet slecht. Waarom dan van die kleine raampjes?

·
Banned
7,712 Posts
Ik neem aan dat de appartementen natuurlijk normale ramen krijgen. Kunnen mooi worden deze 3! Breda heeft veel mooie nieuwe gebouwen. Eerst meer schetsen svp.

·
Registered
5,582 Posts
Prachtige ontwerpen en tevens een erg mooi hoogbouwbericht uit Breda :), waar ze niet 1 maar gelijk 3 van deze torens neerzetten.
Hetzelfde heeft een aantal jaren geleden ook plaatsgevonden op het Chasse terrein.
Het Architectenbureau Bedaux de Brouwer heeft ook een tweetal schitterende torens in ontwerp voor Almelo (residentie Fortezza), dus met het ontwerp zou het wel goed komen.
En bovendien zou het een erg stedelijk plaatje gaan opleveren als ze er alle 3 staan.

Overigens vind ik die kleine ramen helemaal niet vreemd, aangezien de voorkant van de appartementen gewoon een groot balkon en raampartij kent.
En dit voor een erg mooi effect gaat zorgen vanuit de appartementen, maar ook van buitenaf gezien :eek:kay: !!
Er zijn tal van appartementengebouwen in Nederland waar de zijkant bijna tot geen ramen kent, dus hier word er zelfs nog rekening mee gehouden.

·
Enschede goes high 8)
796 Posts
Ik tel niet meer dan 17/18 verdiepingen hoor... Verder valt er weinig te oordelen met dit soort renders...

·
|/|/|\/|
7,721 Posts
Wauw, gaaf spul zeg. Komt ook het best tot z'n recht als ze ook echt met z'n 3-en bij elkaar staan, zoals op de impressie dus. Is het al zeker dat 'ze' er komen?

Talmazone, waar is dat ergens?
Het ontwerp is van Bedaux de Brouwer.
Wie? Bobdebouwer? :laugh:

Ik tel ook 21 lagen
Volgens mij tel ik 21 bouwlagen.
Zitten jullie op de Pabo, ofzo? :D Het zijn 18 verdiepingen, 19 bouwlagen. Dat technische blok is natuurlijk geen verdieping.

·
Registered
1,979 Posts
(18 etages met balkon + 2 plintetages + 1 etage voor technische ruimte) X ongeveer 3 metertjes = 63 meter... moeilijk he?

·
Registered
1,545 Posts
@Dimmer, bij de middelste is het het beste te zien: 2 soort van plint-verdiepingen, 18 verdiepingen wonen en een soort top-verdieping met (waarschijnlijk) technische ruimten.

Tellen is ook een vak :eek:hno:
Ik ben n masterteller:cheers: tel de donkerkleurige randjes
Onderschat nooit n timmermansoog :lol:

·
-
3,627 Posts
Het zou wel aan mij liggen, maar ik snap de enthousiaste reacties niet. Ze zien er uit alsof ze geinspireerd zijn op de binnenkant van een koelkast en 45 jaar geleden geweigerd zijn voor Gropiusstadt. De architecten zouden hun diploma wel gekocht hebben op de rommelmarkt van Zwickau, maar daar hadden ze hun inspiratie ook wel mogen laten.

·
Registered
2,819 Posts
Discussion Starter #17
Is het al zeker dat 'ze' er komen?

Talmazone, waar is dat ergens?
Het is inderdaad wel zeker dat ze er komen ja. Ze vormen onderdeel van een groter project 'Sculptura Breda' waarvan de bouw van de eerste fase al is begonnen (geheel links op onderstaand plaatje, de 3 torens staan geheel rechts). Het gebied is inmiddels behoorlijk opgeschoond, het bestemmingsplan aangepast, de bouwvergunningen volgens mij ook al verleend. Wonen Breburg heeft alle appartementen van een van de torens al afgenomen. Komt wel goed.

De Talmazone is een strook grond langs de zuidelijke rondweg, aan de zuidkant van de Heuvel.

1 - 18 of 18 Posts