Skyscraper City Forum banner
1 - 20 of 31 Posts

·
Your advertisement here?
6,866 Posts
Discussion Starter · #1 ·
01. Het eerste wat ik zag toen ik in Maastricht kwam, was het mooie gebouw op de achtergrond en deze 2 mensen. Waar keken zij naar?

02. Juist, het station...

03. ...geflankeerd door de Colonel.

04. Cabrio!

05. Entree van een machtig mooi gebouw nabij het spoor

06. En dan de stad in!

07. Nét het buitenland

08.

09.

10. Mooie gebouwen en brede stoepen

11. Werkelijk één van de mooiste aanlooproutes richting het centrum

12.

13.

14. Vlakbij de Maas

15. Westelijke oever (scrollen--->)

16. Moderne brug en op de achtergrond het provinciehuis.

17. Oostelijke Maasoever

18. De kade aan centrum-zijde

19.

20. Veel volk in de stad voor een doordeweekse dag. Er zijn dus meer mensen op het idee gekomen om met dit mooie weer vrij te nemen.

21.

22.

23.

24. Bij de V&D hebben ze heerlijke broodjes en een prachtig uitzicht vanaf het terras.

25. Veel torentjes te zien!

26. Een deel van de grote markt, als ik me niet vergis ;)

27. Nieuwbouw aan de grote markt, het Mosae Forum

28. Opnieuw (scrollen--->)

29. Overal staan niet overdreven gedecoreerde, maar toch mooie panden

30.Terrasjes aan de grote markt

31. Ook veel brommers trouwens...

32.

33.

34. Het Vrijthof!

35. K?

36. Het Vrijthof ontdekt door tekenaars

37. Flaneren...

38. ...en wandelen :)

39. Weer zo'n brommertje!

40. Uitzicht op de binnenstad vanaf de oude stadsmuur

41. Niks mooier dan stille, oude straatjes vastleggen...

42.

43. ...ook al zijn er altijd wel mensen te vinden in een mooie stad zoals deze.

44.

45. Heerlijk pleintje

46. Als er ergens een mooie oude auto staat in een aardige omgeving, zet ik hem er bijna altijd wel op. Zie hier een oude Saab.

47. Tot slot nog even naar de St Pietersberg geweest om de dag af te sluiten met wat bier en 2 pano's...

48. Nooit geweten dat hier een fort lag!

Bedankt voor het kijken!

·
Bike It!
22,259 Posts
Wat een aardige stad zeg.
Nu we een rechtstreekse verbinding vanuit Brussel hebben, moeten we er beslist eens heen. Alleen al dat Vrijthof en de basiliek trekken me heel erg aan.
Mooie foto's Bob. Ik verlang al terug naar die lente van enkele weekjes terug...

·
|/|/|\/|
7,721 Posts
Leuke serie. Ja, dit is het échte zuiden van het land. Totaal anders als bijvoorbeeld N-Brabant.

Een tip: oppassen met de Shadow/Highlight functie. Sommige stukken die donker horen te zijn zien er (naar mijn mening) onnatuurlijk licht (en vaak te vaal) uit. Dit zie je vooral bij donkere bomen (#6, 8) en schaduwen (#22). Bij de bomen ziet de onderkant er dan vaak zelfs grijs uit, en de top groen. Mooie donkere vlakken in je foto's zijn niet lelijk. ;) Gewoon mijn mening hoor, kijk maar of je er wat mee doet.

*edit: Die functie gebruik ik zelf trouwens ook best vaak. De kunst is natuurlijk om 't zo te doen dat niemand het door heeft. ;)

*edit 2: Nu ik achter een pc met TFT scherm zit valt 't ook vele malen minder op!

·
Registered
4,042 Posts
De mooiste stad van Nederland! Jammer dat het zo'n takke eind weg is, een dagtochtje is zo haast niet te doen vanaf Leeuwarden.

De effecten van de shadow/highlight functie vallen mij overigens erg mee, want totdat Effes het zei had ik nog niks ervan gezien. Nu ik het wel weet vind ik het nog niet zo storend.

·
Registered
20 Posts
Maastricht! Wat een super mooie stad. Als je de brug oversteekt (foto 15) en op de Bijenkorf af loopt kom je door 1 van de mooiste gedeeltes van de stad. Ik ken de straatnaam niet, maar het is de 'PC Hoofd' van de stad. Het station vond ik wel erg grauw en donker. Je foto's zijn wat vaal, maar dat heeft Effes al aangemerkt. Leuk!

·
Registered
327 Posts
Maastricht! Wat een super mooie stad. Als je de brug oversteekt (foto 15) en op de Bijenkorf af loopt kom je door 1 van de mooiste gedeeltes van de stad. Ik ken de straatnaam niet, maar het is de 'PC Hoofd' van de stad. Het station vond ik wel erg grauw en donker. Je foto's zijn wat vaal, maar dat heeft Effes al aangemerkt. Leuk!
Pieter Cornelisz. Hooft

·
Registered
1,232 Posts
Dat is de Stokstraat ;)

Leuke foto's. Maastricht is best een aardige stad en het winkelaanbod breidt zich steeds verder uit. Ben je ook in Céramique geweest? De meeste mensen lopen vanaf het CS via de Stationsstraat over de St.Servaasbrug naar het centrum, maar een andere leuke route is via Céramique, de Nieuwe Brug (voetgangersbrug) en dan door de Helpoort.
Al met al heb je de sfeer van de stad goed weergegeven. Mooi :applause:

1 - 20 of 31 Posts