Skyscraper City Forum banner
1 - 17 of 17 Posts

·
piéton
2,531 Posts
Discussion Starter · #1 ·

the weather was very cloudy...

01.

02.

03.

04.

05.

06.

07.

08.

09.

10.

11.

12.

13.

14.

15.

16.

17.

18.

19.

20.

21.

22.

23.

24.

25.

26.

27.

28.

29.

30.

31.

32.

33.

34.

35.

36.

37.

38.

39.

40.

41.

42.

43.

44.

45.

46.

47.

48.

49.

50.

51.

52.

53.

54.

55.

56.

57.

58.

59.

60.

61.

62.

63.

64.

65.

66.

67.

68.

69.

70.

71.

72.

73.

74.

75.

76.

77.

78.

79.

80.

81.

82.

83.

84.

85.

86.

87.

88.

89.

90.

91.

92.

93.

94.

95.

96.

97.

98.

99.

100.

101.

102.

103.

104.

105.

106.

107.

108.

109.

110.

hope you liked :)

G

·
Nice pics, thank you! Noth of Spain :Galicia, Asturias ,Cantabria and Basque country are one of the rainiest parts in Europe. People have a wrong idea of Spain. It has big differences between the different parts of the country (from subtropical clima as Canary Island, mediterranean, oceanic or high mountains)

·
The Big Easy Forever
362 Posts
wow, i didnt know this city was so dense. wonderful pics

·
piéton
2,531 Posts
Discussion Starter · #10 ·
thanks for your comments :)

some few pics more, from the same days...

111.

112.

113.

114.

115.

116.

117.

118.

119.

120.

121.

122.

123.

:)

·
Moderator
35,648 Posts
Thanks for the pics steph35, great thread an great city, I love it.

La Coruña panoramic view from San Pedro.

·
Metrophile
2,770 Posts
Thanks for posting the pics. They are very informative, preventing any unsuspecting visitor from wasting his time going to this city. If someone has seen an uglier city in Spain, please let me know! Those colorless buildings without balconies make even commie blocks look beautiful!

·
Nooo, ya no
1,245 Posts
^^ You don`t know what you say.

In my opinion this city is one of the best cities in Spain and with more quality of life, is very clean and his maritime front is exceptional.

The monument more important is The Tower of Hercules, a lighthouse (almost 1900 years) located on a peninsula near the centre

@steph. - ¿What is your opinion about La coruña?

·
piéton
2,531 Posts
Discussion Starter · #15 ·
this is my feelings about the city, that i wrote on the french forums few days ago, when i red that some forumers said that this city was "ugly"

it's in french...
"moche" ?
bah, pas à mes yeux... c'est peut-être l'atmosphère déprimante qui vous donne cette impression, habitant la bretagne moi j'y suis habitué

plus sérieusement, il y a de tout et pour tous les goûts... des restes de petit village dans la vieille ville, l'empreinte de la ville moyenne avec ses rues piétonnes commerçantes, reliant justement la vieille ville à une zone plus contemporaine, coincées entre le port au sud et la plage au nord, un semblant de "grande" métropole avec ses grands boulevards de 2x4voies bordés de batiments contemporains et de hauteurs honorables (minimum R+8, en moyenne R+10~12)...

des architectures très diversifiées qui s'enchaînent pêle-mêle sans suivre un ordre établi, pas de logique de strates, tout se chevauche et se côtoie... la maisonnette à côté d'un "méga-bloc" formé de 5~6 tours de 15 à 25 étages ayant une partie commune en centre d'ilôt, des batiments "d'époque" à façade en bois à côté de blocs de verre tout ce qu'il y a de plus moderne, de la pierre de taille, du détail, de la dentelle même...

un urbanisme de dalle totalement intégré au coeur de la ville en centre d'ilots, dalle masquée par les façades qui plongent depuis certaines altitudes jusque sur le trottoir... des dénivelés monstres, des escaliers en guise de trottoirs, ou tout simplement des trottoirs sur lesquels la descente à ski pourrait être partiqué s'il ne manquait pas la neige ...

et puis tout ça est fondu dans une masse monumentale de béton... du béton, encore du béton, du béton à profusion, béton peint, béton nu, béton orné, béton moulé...

bref, moi j'ai adoré et je la trouve "belle" cette ville, totalement à mon goût !!

les "moins" seraient sa connexion ferroviaire actuelle avec Madrid, trop longue, 8h de trajet (j'aime le train! ), en cours d'amélioration... un réseau tram aurait toute sa place et sa légitimité dans une telle ville...

et à l'avenir, je pense que c'est une ville qui aura un gros potentiel touristique... bon bien sûr après réchauffement climatique bien entamé, parce que là niveau température, c'est plus Brest que Nice

i'mnot a good english speaker/writer, so i won't translate it, i will just write what is my main impression about it :

i really liked it, this city is now in my personnal "european top 5 cities", with Hamburg or Paris for example...

so to answer to this "kind"(translate it from deutsch :lol:) of comment...

Thanks for posting the pics. They are very informative, preventing any unsuspecting visitor from wasting his time going to this city. If someone has seen an uglier city in Spain, please let me know! Those colorless buildings without balconies make even commie blocks look beautiful!
don't make a statement or a general observation on a city through an hundred of pics.
those pics are what i focused on, and what i have always liked in every cities :) concrete), to give a judgement on a city, just go there and live in ;)

·
Registered
2,788 Posts
Putting Paris on a par with La Coruña is a blasphemy :bash:. Parisians would stone you to death for this :tongue2:

It's not a blasphemy if you talk about personal favorites. For instance, a person might say that Paris is one of the top five European cities (which is a fact, by the way), but that doesn't mean Paris should be one of his or her personal favorite cities.

1 - 17 of 17 Posts