Skyscraper City Forum banner
1 - 20 of 27 Posts

·
piéton
2,531 Posts
Discussion Starter · #1 · (Edited)
here are some pics of my short trip, last week, in this awesome city, very dense...

let's go :)

03.

05.

08.

10.

16.

23.

27.

28.

29.

32.

34.

41.

42.

47.

58.

62.

64.

66.

71.

83.

91.

103.

111.

119.

hope you liked :)

·
Bas
14,553 Posts
De lelijkheid ten top in een doorsnee haven/industriestad. Er schijnt daar helemaal geen welstandscommissie te zijn, want het is allemaal behoorlijk door elkaar heen en langs elkaar heen gebouwd. Wàt een vrolijke chaos! Maar goed, er is altijd veel stedelijkheid in Spaanse steden en dat is hier niet anders. Ik kan elke stad wel bezoeken, ik vind het juist heel spannend om in dit soort afzichtelijke steden rond te lopen. Hoe lelijk een plaats ook kan zijn, er zit altijd wel iets moois tussen. De krenten uit de pap zoeken.
Hartelijk dank voor deze foto`s van een voor mij totaal onbekende stad, dat La Coruna. Onbekend? Ze hebben daar wèl een goede voetbalclub. Daarvan ken ik de plaats.

·
Zitterd veur ummer
2,097 Posts
Een overvloed aan foto's, maar wel een voor mij totaal onbekende stad, leuk om eens wat van te zien.

@Flex
Ik dacht ook al meteen aan Luik, steden hebben veel gelijkenissen.

·
-
3,632 Posts
Leuke serie van een stad waarvan je het bestaan zo zou vergeten. Op de een of andere manier kan ik dit soort steden wel waarderen. Ik ben benieuwd wat de architect van het gebouw op foto 32 in gedachten had...

Zie hier voor wat plaatjes van Spanje's hoogste constructie, ook in A Coruña.

·
-
3,632 Posts
Je dacht toch niet dat ik 123x hetzelfde soort gebouwen ga bekijken, ¿Entiende usted? ;)
Idd zeg...veel hetzelfde.
Enerzijds kan ik dit wel begrijpen, anderzijds ook niet. 123 Foto's in een thread is misschien wel te veel van hetzelfde, maar als daar commentaar op is dan mogen we ook wel eens vraagtekens zetten bij bepaalde fotothreads die 123x keer voorbij komen...

·
Registered
673 Posts
Drie kwart minder en het beeld blijft hetzelfde, erg DDR achtige gebouwen staan er, wel leuk om te zien.

·
Rotterdam mijn Wereldstad
1,376 Posts
@ 909...Welke bedoel je? Dezelfde soort foto's van verschillende mensen of bedoel je wat anders. Want van verschillende mensen vind ik het niet erg om te kijken, dan staan ze ook niet allemaal onder elkaar. Ook is het verschil in hoe iemand iets ziet vaak leuk om te zien.

Bij deze serie, die erg lang laadtijd nodig heeft, komen er vele dezelfde soortgelijke foto's onder elkaar waardoor het gelijk mn interesse verliest en een beetje vervelend wordt.

Ik snap ook verder niet waarom hij hem hier in HHF plaatst als hij geen Nederlands ken schrijven of lezen. Wat heb je er dan aan? Geven mensen commentaar, kan je het niet lezen?!?

·
-
3,632 Posts
@ Apollyon: zoals deze foto's veel van hetzelfde zijn, zo zijn veel threads ook veel van hetzelfde. Zoeken op Rotterdam als titel in deze afdeling van het HHf levert 301 verschillende threads op.

·
1,376 Posts
^^ Van verschillende personen, allemaal uit Nederland, dus dat vind ik wat anders.

En op een hoogbouwforum kan je natuurlijk Rotterdam wel als 1 van de favoriete steden verwachten, vandaar dat Rdam natuurlijk ook zoveel gefotografeerd wordt.

Ook kan je zelf bepalen of je een thread opent of niet. Dus bij de zoveelste van Rdam kan je zeggen...nu ff niet. Bij deze thread is dat niet zo, hier komt alles onder elkaar en om de laatste foto nog positief te kunnen zien, vergt wel wat doorzettingsvermogen.

·
1,376 Posts
^^ Ow, je spreekt NL, excuus voor mn opmerking dat je dan de reacties niet kan lezen.

Fotoseries worden zeker bij mij gewaardeerd, maar dit is echt teveel van hetzelfde, waardoor de gehele serie uiteindelijk minder interessant wordt. Probeer de mooiste eruit te kiezen (en ik weet hoe moeilijk dat is).

Als je eventueel toch al; je foto's wilt tonen, kun je beter eerst een paar reacties afwachten en dan weer een gedeelte plaatsen, zodat je ook op pagina 2 met foto's komt, waardoor de laadtijd verkleind wordt.

·
Registered
112 Posts
:lol: geweldig dit! Geen stad die ik zou willen bezoeken..

·
-
3,632 Posts
Van verschillende personen, allemaal uit Nederland, dus dat vind ik wat anders.

En op een hoogbouwforum kan je natuurlijk Rotterdam wel als 1 van de favoriete steden verwachten, vandaar dat Rdam natuurlijk ook zoveel gefotografeerd wordt.

Ook kan je zelf bepalen of je een thread opent of niet. Dus bij de zoveelste van Rdam kan je zeggen...nu ff niet. Bij deze thread is dat niet zo, hier komt alles onder elkaar en om de laatste foto nog positief te kunnen zien, vergt wel wat doorzettingsvermogen.
Zelfs al zijn de meeste threads van Rotterdam van verschillende personen, dan nog doet dat niets af aan het feit dat er meer dezelfde foto's van Rotterdam, zelfs van dezelfde mensen, te vinden zijn dan er dezelfde foto's hier te vinden zijn. Als ik alle foto's van bijv. Montevideo, de Erasmusbrug ofzo uit zou printen, opstapelen en er op klimmen dan zou ik bij wijze van spreken over het dak kunnen kijken.
Dat Rotterdam populair als hoogbouwstad doet niets af aan het feit dat, hoe goed en leuk bedoelt ook, er erg veel van hetzelfde langskomt in de fotosectie van het HHF. Als je dan in deze thread de woorden "verveling" en "verlies van interesse" voorbij ziet komen, is het dan niet te veel gevraagd om op zijn minst die woorden in een andere context en in het licht van het HHF fotoforum te plaatsen?
Dat dan die foto's door Nederlanders of mensen aktief op deze afdeling worden gemaakt doet daar niets aan af. Net zo min als wel of niet op een thread klikken en/of reageren. Zo is ook de tijd die iemand kan besteden aan het bekijken van een foto een keuze.
Feit blijft dat wanneer een fotoserie als deze als eentoning wordt beschouwd, het gerechtvaardigt is om vraagtekens te zetten bij bepaalde fotothreads die 123 301 keer voorbij komen. Over doorzettingsvermogen gesproken...

Ik hoop dat je begrijpt dat dit geen persoonlijke kritiek of verwijt is, net zo min als een roep om minder Rotterdam hier te zien. Het enige wat ik vraag is om de context van het commentaar, het kader waarbinnen de uitspraken geldig zouden zijn, te veranderen.
Persoonlijk kan ik deze serie wel waarderen. Het is idd veel van hetzelfde, maar wel iets wat we hier niet snel te zien krijgen. Is dat ook niet iets meer waard dan een tikkeltje cynisch en lichtelijk eenzijdig commentaar?

·
1,376 Posts
Ik vind niet dat je dit kan vergelijken....dat zijn allemaal losse threads waar je het over heb over een periode van jaren.

Ben het er wel mee eens dat sommige foto's van Rdam idd wat eentonig worden, maar er zit meestal toch een periode tussen. Je moet ze niet allemaal achter elkaar zien, want dan is dezelfde opmerking als in deze thread van kracht.

Het verschil tussen foto's van verschillende mensen (al lijken ze op elkaar, dat zijn ze vaak als je goed kijkt niet echt) vind ik juist mooi om te zien, dus het is ook een kwestie van...waar hou je van.

Dat Effes en ik een opmerking maken over dat het TEveel foto's zijn, is niet echt gek lijkt me....123 achter elkaar??? (zo erg ben ik niet eens ;) )

1 - 20 of 27 Posts