Skyscraper City Forum banner
1 - 20 of 28 Posts

·
P.O.T.S.
400 Posts
Discussion Starter · #1 · (Edited)
A2 bij Eindhoven dicht in weekend

EINDHOVEN - De snelweg A2 tussen knooppunt Batadorp en aansluiting 31 Veldhoven wordt in het weekeinde van vrijdag 6 juli tien uur 's avonds tot en met maandagmorgen half zes in beide richtingen afgesloten. Het verkeer wordt omgeleid en moet rekening houden met langere reistijden.

De afsluiting heeft te maken met de sloop van een viaduct over de snelweg A2 bij de afslag naar Eindhoven Airport. Het maakt deel uit van het karwei om de Randweg Eindhoven over de gehele lengte te verbreden naar vier rijstroken in beide richtingen.

Rijkswaterstaat verwacht medio 2010 daarmee klaar te zijn. Volgens Rijkswaterstaat wordt de snelweg A2 afgesloten tijdens een rustig weekeinde en heeft het vakantieverkeer genoeg alternatieven om naar het zuiden te rijden. Toch krijgen weggebruikers uit voorzorg een dringend advies om niet in een file te belanden: "Mijd de A2 bij Eindhoven."
Wellicht intressant voor eenieder die dat weekend richting zuiden vetrekt voor de vakantie. Ik voorspel totale chaos, een (echt) alternatief voor de A2 is er namelijk niet.

·
Moderator
53,391 Posts
Dit word inderdaad een behoorlijke chaos. Ik zou wellicht iets binnendoor bij Hilvarenbeek pakken ofzo (N269).
Verkeer zal wel omgeleid worden via de N279 en Helmond denk ik.

·
Registered
1,041 Posts
Verkeer wordt inderdaad omgeleid via de N279. Helaas denken veel mensen (zeker vakantieverkeer) niet na bij meldingen langs de weg die ze vertellen anders te rijden (de TomTom zegt het immers niet) en rijden ze vrolijk door tot ze ineens vast zitten midden in Eindhoven, vervolgens beginnen ze dan ook nog te klagen :p
Overigens wordt verkeer dat van de A50 komt door Eindhoven gestuurd richting Leenderheide.

Ik denk dat ik dat weekend maar de fiets pak als ik ergens heen moet. Het is wel vaker chaos hier vanwege aanrijdingen e.d., maar da's doorgaans niet een heel weekend aan een stuk.

·
Enjoy your freedom!
7,592 Posts
Wanneer er files o.i.d. op de Randweg Eindhoven zijn ging ik altijd via Den Bosch richting Helmond en zo richting Weert. Je zal hier geen 120 rijden, maar er wordt wel doorgereden.

·
Lijepa naša
711 Posts
Wanneer er files o.i.d. op de Randweg Eindhoven zijn ging ik altijd via Den Bosch richting Helmond en zo richting Weert. Je zal hier geen 120 rijden, maar er wordt wel doorgereden.
Dat klopt, maar die weg is ook bijna altijd bomvol, er waren een tijdje geleden geruchten dat de N279 opgewardeerd zou worden naar een volwaardige snelweg maar daar blijkt weer niets van waar te zijn!

Veel mensen uit de buurt van Den Bosch die richting Helmond moeten gaan domweg ook altijd via de A2.:bash:

·
Eindhoven de gextuh
1,530 Posts
stond al door heel het land heen op de informatie borden mijd eindhoven! zelfs richting rotterdam...

·
|/|/|\/|
7,721 Posts
^ :laugh:

Volgensmij staat er in plaats van 'Bob jij of Bob ik' nu die Mijd Eindhoven tekst op élk leeg (zeg maar als er geen file-info is) elektronisch bord. Lijkt me ook logischer om die info meer strategisch te plaatsen.

·
Registered
1,041 Posts
De sloop is pas volgende week :bash:
De A2 is is dit weekend niet afgesloten geweest, op een paar minuten na rond middernacht op vrijdag .
Ik vind de opmerkingen van "Mijd Eindhoven" dus een beetje voorbarig en vermeoidelijk door mensen geplaatst die het niet zo met Eindhoven hebben, net zo als "Hoe dichter bij Dordt,...."
Ik weet niet wat het probleem is hoor... er is zelfs aangekondigd dat die meldingen zouden verschijnen. Voorbarig is het zeker niet. Veel mensen zitten nu eenmaal niet elke dag op de snelweg en zouden er anders dus op het laatste moment pas achter komen (doorgaans wanneer het al te laat is).

·
Enjoy your freedom!
7,592 Posts
En nu alweer een ernstig ongeval op de A2:

14:40:25 02-07-07 28 I AMBU A1 A67 L GELDROP P24C CPA Eindhoven
HELI 0923993 RAV Gelderland-Zuid ( Trauma Heli LifeLiner 3 )

Vanmorgen ook al een vrachtwagen met gevaarlijke stoffen gekanteld, nu dit....

Dus: mijd vandaag Eindhoven ook maar voor de zekerheid.

·
Moderator
53,391 Posts
Wat een chaos. In de 24km lange file zijn 6 ongevallen gebeurd, waaronder nu dus weer één met totale wegblokkade. Geen beste dag voor de verzekeraars :lol:

·
|/|/|\/|
7,721 Posts
Ze adviseren om te rijden via Antwerpen (!). Nu blijkt wel weer, niet voor de eerste keer, hoe belangrijk de Randweg Eindhoven is.

Je zou je haast trots voelen, ware het niet dat er 1 dode is gevallen, een vrachtwagenchauffeur van de tankwagen zijn arm moet missen en een 7 maanden zwangere vrouw zwaargewond is. :(

Foto: www.eindhovensdagblad.nl

De sloop is pas volgende week :bash:
De A2 is is dit weekend niet afgesloten geweest, op een paar minuten na rond middernacht op vrijdag .
Ik vind de opmerkingen van "Mijd Eindhoven" dus een beetje voorbarig en vermeoidelijk door mensen geplaatst die het niet zo met Eindhoven hebben, net zo als "Hoe dichter bij Dordt,...."
Wat is dat nou weer voor opmerking. Moet je mensen pas adviseren op de dag zelf? Of beter: op de minuut af dat het is afgesloten? Er staat toch niet voor niks 'weekend 6/7 juli' bij...

1 - 20 of 28 Posts