1,119 Posts
Ik woon nu in Rozenburg en de zone tussen de A15 en de Waterweg waar een gedeelte van de Blankenburgtunnel moet komen is een groene open vlakte waarop een groot sportveld, een caravanstalling en even verderop diverse fietspaden zijn gesitueerd. Het bouwen van het trace zal de plaats geen goed doen doordat er aan de oostkant meer verstening komt. Aan de andere kant lijkt het Blankenburgtrace mij de beste optie doordat hij gemakkelijk op het bestaande wegennet is aan te sluiten en een grotere doelgroep zal kunnen bedienen.
Voor Rozenburg zelf zal er een tweede connectie met het binnenland komen naast de A15 wat de ontsluiting erg goed zal doen. Dat is echt een probleem tijdens de spits en de OV-stroom is nu totaal op Spijkenisse gericht. Deze verbinding is erg goed maar vertegenwoordigd een redelijk eenzijdig aanbod. Hemelsbreed liggen Delft en Den Haag ook nog binnen een radius van 15 kilometer maar door de Waterweg lijkt het soms alsof we in een verschillende provincie leven. Van mij mag die tunnel er morgen nog komen.
Voor Rozenburg zelf zal er een tweede connectie met het binnenland komen naast de A15 wat de ontsluiting erg goed zal doen. Dat is echt een probleem tijdens de spits en de OV-stroom is nu totaal op Spijkenisse gericht. Deze verbinding is erg goed maar vertegenwoordigd een redelijk eenzijdig aanbod. Hemelsbreed liggen Delft en Den Haag ook nog binnen een radius van 15 kilometer maar door de Waterweg lijkt het soms alsof we in een verschillende provincie leven. Van mij mag die tunnel er morgen nog komen.