SkyscraperCity banner
1 - 19 of 19 Posts

·
Registered
411 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Air China Ltd. to join Star Alliance

www.chinaview.cn 2006-05-23 02:07:41

BEIJING, May 22 (Xinhua) -- Chinese flag carrier, Air China Ltd. signed a memorandum with Star Alliance Monday, moving its first step to join the Star Alliance group of airlines.

Li Jiaxiang, chairman of Air China Ltd. said that the signing of the agreement is a win-win result for the two sides, noting that no aviation company could seek a vast market without cooperation.

With Air China's enrolling, Star Alliance will access to China's aviation market, which has a great potential and the fastest growth in the world, Li said, adding that Air China Ltd. will expand its flying to more cities worldwide.

It will bring more convenience for aviation passengers while saving the resources and cutting down cost of aviation companies, he said.

Domestic passengers in China will benefit a lot after Air China Ltd. joins Star Alliance, traveling to every destination the alliance's numbers can reach and enjoying the shortcut transferring service.

Star Alliance, the international airline grouping that includes United Airlines and Germany's Lufthansa has 18 aviation companies.

Before Air China Ltd., China's Shanghai Airlines Company Ltd. has announced to enroll as its member early May, the alliance's first member in China.

Air China, the Chinese flag carrier, has 176 aircrafts, flying to 22 countries and regions, involving 36 international cities and 70 domestic cities. Enditem

·
President and CEO
17,578 Posts
A Star Alliance tá a crescer a ritmo alucinante. Ainda melhor para a TAP. :eek:kay:

·
President and CEO
17,578 Posts

·
Banned
2,618 Posts
O poder de Pequim já se vai começar a ver nos céus portugueses mais dia, menos dia ;)

·
Banned
2,618 Posts
Agora já não tem razão para não pedir ao papa e à mamã para viajar até à Grande China!

·
Registered
48 Posts
Está previsto que em 2020 a China será o maior destino turístico, tanto a nível de turismo emissor, como receptor...
Acho que isto diz tudo sobre a importância desta aliança! =D

·
President and CEO
17,578 Posts
tanto a China como a Índia são potências emergentes.

·
President and CEO
17,578 Posts
olha que a China tem mts coisas para ver.

·
I Love You... Soraia
27,934 Posts
e muitas coisas que nao se quer chegar perto tambem... alem de que esta muito longe do mundo ocidental.. pelo que dificilmente terao duas visitas pela mesma pessoa.. tenho mesmo as minhas serias duvidas em relaçao a isso.. ;)

·
Registered
48 Posts
Daniel_Portugal said:
duvido que a china seja o principal destino turistico.
Actualmente a China já é o 4º maior destino a nível mundial, encontrado-se à frente da China:
1º França
2º Espanha
3º EUA
4º China

·
Registered
369 Posts
isso de se dizer que a china n tem nada para se ver é no minimo, escandaloso.

nem que seja a praça tian an men e os bonequinhos de terracota (bonequinhos com 1.8m de altura lol). Eu viajei com a Air china há 5 anos e não gostei mesmo nada. Espero que esta "aliança" resulte para bem. Alias os J.O estao ai mesmo a porta.

Abraço

·
Banned
2,618 Posts
XiangruiMeng said:
isso de se dizer que a china n tem nada para se ver é no minimo, escandaloso.
Pura ignorância de quem raramente sai do rectangulo.

A Air China quer agora comprar a Cathay Pacific e já 51% da Air Macau.

·
President and CEO
17,578 Posts
Pelo que sei é a Cathay Pacific que quer comprar a DragonAir.

1 - 19 of 19 Posts