Skyscraper City Forum banner
1 - 20 of 203 Posts

·
I am sterdam
4,766 Posts
Discussion Starter · #1 · (Edited)
Wat: Kooimeerplaza, voetbal stadion AZ en winkels
Waar: Alkmaar, knooppunt Kooimeer
Architect: Zwarts & Jansma
Start bouw: 18 december 2004
Gereed: einde eerste helft 2006

Bron: www.zwarts.jansma.nl

Alle heipalen moeten nu wel in de grond zitten, nadat ik voor het laatst voorbij reed. Het ligt nogal buiten het centrum, aan de A9. Updates volgen ooit en we hebben Henk nog uit Alkmaar.
Wordt echt een mooi stadion voor AZ, alleen de Champions league komt volgend jaar een beetje te vroeg ;).

·
Jazzadelic chill
1,718 Posts
Word een mooi stadion nu hopen dat ze hun spel zo houden.
Ik verwacht weinig van volgend jaar als van Gaal daar met een leeg gekocht elftal staat. :cheers:

·
I am sterdam
4,766 Posts
Discussion Starter · #8 ·

·
Hoogbouw terrorist
2,884 Posts
He.. zijn ze al aan het bouwen :?

Tip, ga straks een keer rondkijken op de bouw of tijdens een rondleiding als deze wordt gegeven. Heel interessant en ook indrukwekkend waarschijnlijk. Heb het zelf nu ook een paar x gedaan in de Euroborg (Groningen) en ga het zeker nog een x doen!

·
Registered
6,079 Posts
He leuk. Ik kende deze updatethread nog niet.
Ik kan idd wel een keer wat update's gaan maken als ik tijd heb. Werk er niet heel ver vandaan maar het ligt nog al uit de route, dus als ik tijd heb ga ik binnenkort wel even langs.

Hier alvast weer een paar impressies voor de gene die ze nog niet kennen.

·
Hoogbouw terrorist
2,884 Posts
Buitenkant lijkt erg op de Kuip. (wat dus positief is.. erg positief!)

Alleen waarom bouwen ze de tribunes weer boven veld niveau :? De eerste rijen horen 'op' het veld te zitten, niet erboven. Voor de rest ziet het stadion er erg mooi uit.

·
Illustrateur
13,142 Posts
inderdaad niet verkeerd, dat stadion! waar komt het precies. ik had een vermoeden ten zuiden van alkmaar. tussen de zuidelijke rondweg- de autoweg van haarlem tot de rotonde en de A9 bypass? vlakbij de vuilverbranding(ook rood).... dat wordt als dat zo is wel een mooie stadsentree!

1 - 20 of 203 Posts
This is an older thread, you may not receive a response, and could be reviving an old thread. Please consider creating a new thread.