SkyscraperCity banner

1 - 20 of 23 Posts

·
Moderator
14,463 Posts
Discussion Starter #1
Almelo, er is altijd wat te doen. Soms springt een stoplicht op rood, soms één op groen.

Eén van de vele grappen van Herman Finkers, geboren in Almelo, over Almelo.

Is het echt zo erg? Ik moest er toevallig zijn en heb aan het einde van de middag mijzelf getrakteerd op een rondwandeling Almelo. Mijn conclusie is dat het best meevalt en er ook nog genoeg fraaie bouwwerken te vinden zijn.

Alle foto's 24-10-10:

1. Het gloednieuwe IISPA

2.

3. Stadion van Heracles

4.

5. Mag ik hier nou wel of niet roken?

6. Regenboog

7. Busstation

8. Voormalige textielfabriek: nu Twenthe Centrum.

9.

10.

11. Update :)

12. Portiersloge van Ten Cate

13. Het kanaal wordt hier veranderd in een soort goot

14. restant van een kanaal

15.

16.

17.

18.

19. Mooie inpassing van het industriële verleden

20. Ingang van de Rosa Luxemburgstraat

21. Het markante stadhuis

22. Het Baken

23. Ingang van de Havenpassage

24. Marktplein

25.

26. Gezellig

27. Centrumplein

28.

29.

30. De Waag

31. Schokland

32.

33.

34. Grotestraat

35.

36.

37.

38.

39.

40.

41.

42.

43.

44.

45.

46.

47.

48. Grote Kerk

49. Kerkplein

50.

51.

52.

53. En terug op het station.

54.

55.

Tot zover mijn wandeling door Almelo.

·
-
3,439 Posts
Leuke fotoserie van een plaats waar ik niet snel zal komen. :)

·
Registered
5,499 Posts
Thanx for showing us around in Almelo.
Er zijn zo te zien inderdaad best leuke bouwwerken en overdag en met wat mensen op straat zal het best te doen zijn daar, maar wat bizar dat op al de foto's samen maar ongeveer 30 (verschillende) mensen voorkomen. Zelfs op het station staat maar 1 persoon!
Op de foto's zelf is niets aan te merken, want die zijn zoals gebruikelijk altijd mooi!

·
Registered
1,202 Posts
Het valt mij inderdaad ook op dat het erg rustig is! Heel vreemd. De stationshal is normaal erg druk, voor het station is het altijd vol, de winkelstraten en het plein zijn buiten de openingstijden van de winkels wel rustiger. Zelfs de bushalte staat maar 1 persoon.

Op wat voor een dag zijn deze foto's gemaakt? Ik heb regelmatig geprobeerd deze locaties te fotograferen, maar de foto's vallen nooit in de smaak door de drukte van de mensen! Ik vind het heel fraai! Heb je geluk gehad met fotograferen! :)

·
Registered
1,202 Posts
Deze foto's heb ik ooit gemaakt voor de krant. Gemaakt in een winkelstraat. En dan is dit nog rustig.

Station:

Ooit tijdens een koopavond gemaakt met m'n mobiel, er was een soort van fitnes gebeuren, koop avond altijd zo druk:

Ik heb Almelo werkelijk nog nooit zo dood gezien! Heel apart.

·
Moderator
14,463 Posts
Discussion Starter #8
^^

Alle foto's 24-10-10
Zondagmiddag, tussen 16:45 en 17:30 uur. Alleen het IISPA wat eerder.

Het was inderdaad nogal stil op straat, bij het station staan links net buiten de foto wel heel veel mensen in de rij voor de afhaal shoarmazaak (oid).

·
Bas
13,418 Posts
Ik kan Almelo ook alleen maar herinneren als levendige stad. En een indrukwekkende plaats, waaraan ik prettige herinneringen koester. Mooie foto`s, Topaas, en ik had al direkt het vermoeden dat deze goed belichte foto`s op een zondag zijn gemaakt.

Ik kwam er zo op om te reageren, omdat Ilse de Lange `uit Almelo` zojuist op televisie is geweest. Zij woont overigens tegenwoordig in Arnhem. En ik vind dat een topmeid, opgegroeid in een prachtige stad en dito omgeving!

·
Registered
664 Posts
Mooie reeks! Almelo, het blijft moeilijk. Als je in niet in Twente woont en daar naartoe wil verhuizen zou je volgens mij niet 1,2,3 voor Almelo kiezen. Het is er minder leuk winkelen dan bv. in Enschede, zelfs aanliggende gemeenten zoals Rijssen-Holten hebben mooiere kledingwinkels. Vooral het winkelend publiek is minder gemeleerd dan elderswat de sfeer op straat niet ten goede komt.

·
Gouda's Glorie
7,814 Posts
Aan de foto's zie ik nou niet direct dat er altijd wat te doen is (in ieder geval niet op zondag), maar het ziet er wel charmant uit.

·
Moderator
14,463 Posts
Discussion Starter #12
^^Beter kijken naar foto 1, 2 en 6 ;)

·
Moderator
14,463 Posts
Discussion Starter #16
^^Omdat Almelo je niet bevalt schrap je Hengelo van je lijstje???

·
Registered
1,202 Posts
Almelo is zeker de moeite waard hoor!

Ik moet eerlijk zeggen dat sommige foto's Almelo een totaal ander beeld geven dan dat het in werkelijkheid is.

En daarbij komt dat iedere stad mooie en minder mooie kanten heeft. Ik zal binnenkort ook wel weer een aantal foto's van de stad schieten. :)

Wat een ontzettend trieste bedoeling (Foto 21, 23, 24, 26). Ik was altijd benieuwd naar Almelo*edit, maar ik schrap het van me lijstje.

Wat is er zo markant aan het stadhuis?

·
Registered
2,197 Posts
Weinig mensen op de foto zegt niet alles. Ik wacht vaak met foto's op een moment dat het even rustig is als ik een gebouwtje wil fotograferen. Ik hoef niet zo nodig een grote mensenmassa en hoop verkeer te hebben. Dat zijn voor mij alleen maar storende elementen.

Verder een mooie serie van Almelo. Niet een mooie stad, maar 200 jaar geleden stelde het ook niet veel voor.

·
Registered
14,147 Posts
Almelo is gewoon een provinciestadje waarvan je je inderdaad afvraagt of er wat te doen is. Niks mis mee. Als je jong bent, ga je lekker naar de Randstad (of Nijmegen of Groningen). Als je later wat meer rust zoekt (dat geldt natuurlijk niet voor iedereen), dan ga je weer terug naar Almelo.

1 - 20 of 23 Posts