SkyscraperCity banner

21 - 23 of 23 Posts

·
Banned
3,985 Posts
In het overgrote deel van de Nederlandse (kleine/middel)grote steden kun je op zondag een kanon af schieten, en al helemaal in het winkelgebied.

Mijn conclusie is dat het best meevalt en er ook nog genoeg fraaie bouwwerken te vinden zijn.
Die conclusie kan ik niet trekken eigenlijk, puur afgaande op de foto's. Ik wordt een beetje overvallen door een gevoel alsof ik terug ga naar het zwolle van 20 jaar geleden, maar dan zonder compleet en mooi oud centrum. In de trein naar Enschede werd ik al manisch bij de tussenstop op station Almelo (hengelo moest nog komen, wat nog een slag erger leek), maar ik begin toch het vermoedeñ te krijgen dat de mooiste steden van Overijssel zeker niet in het oosten van provincie liggen. Dan ben je in Zwolle, Deventer (en zelfs Zuthpen en Kampen) toch een stuk beter af!

·
der Niederländer
5,190 Posts
Voor de historie moet je inderdaad niet in de Twentse steden zijn (hoewel Enschede dan wel weer aantrekkelijke stukjes heeft). Daarvoor kun je inderdaad beter naar de door jou genoemde steden. Het geheim van de Twentse steden zit 'm dan ook in de omgeving waarin ze liggen. De stedelijke voorzieningen die ze bieden i.c.m. het altijd nabije natuurschoon maakt Twente voor mij ideaal. Wil ik genieten van oude steden, dan pak ik de auto en rij ik een stukje verder. Verder zijn er een aantal dorpen in de nabijheid van deze steden waar je prima kunt rondwandelen tussen oude pandjes zoals in Ootmarsum, Delden of Oud-Borne.

·
Registered
1,202 Posts
Voor de historie moet je inderdaad niet in de Twentse steden zijn (hoewel Enschede dan wel weer aantrekkelijke stukjes heeft). Daarvoor kun je inderdaad beter naar de door jou genoemde steden. Het geheim van de Twentse steden zit 'm dan ook in de omgeving waarin ze liggen. De stedelijke voorzieningen die ze bieden i.c.m. het altijd nabije natuurschoon maakt Twente voor mij ideaal. Wil ik genieten van oude steden, dan pak ik de auto en rij ik een stukje verder. Verder zijn er een aantal dorpen in de nabijheid van deze steden waar je prima kunt rondwandelen tussen oude pandjes zoals in Ootmarsum, Delden of Oud-Borne.
Almelo heeft genoeg historische gebouwen en panden. Toevallig afgelopen kerst weekend "kerst foto's" gemaakt. Ik zal ze deze dagen plaatsen! In de trein mis je altijd de vele mooie gedeeltes van de stad. Wat erg jammer is!

Ootmarsum, Delden en Oud-Borne zijn inderdaad ook erg mooi. Daar ga ik deze week naar toe. Binnenkort genoeg foto's! :)

21 - 23 of 23 Posts