SkyscraperCity banner

41 - 60 of 160 Posts

·
ruiten drie
868 Posts
Discussion Starter #42
Nee. Doe eens?

Ik heb Sjoers trouwens nog even kort aangesproken tijdens de info-avond. Dat de gemeente vooral geen concessies moet doen t.o.v. de bewoners en het gewoon door moet drukken. :)
Hij vroeg me wat ik van het plan vond en vroeg -nadat ik 'machtig mooi' had beantwoord- of ik dat tijdens de vragenronde ook even wilde zeggen.
Ik deed mijn woordje en merkte daarna op dat ik de routing station-binnenstad niet lekker vond lopen door de aanwezigheid van De Waaierd. Publiekelijk vroeg ik aan Sjoers of ie daar ook met de shovel (ooit zelf gezegd over de Havenpassage e.o.) overheen wilde gaan. Daar kon wel om gelachen worden :) Maar hij gaf aan dat dat er niet in zit.

·
ruiten drie
868 Posts
Discussion Starter #46
@ Tim:

Ik dacht al, waar blijf je. :)

@ Kruik:

De Cenakeltorens bij jou in de stad zijn ook zo geweldig. Ik hoop bij Fortezza op dezelfde baksteenkleur als deze juweeltjes.

·
ruiten drie
868 Posts
Discussion Starter #48

Nog geen nieuws, wel deze foto van een maquette.
De impact van de torens in de omgeving komt hier goed naar voren.
Het wachten is op het definitief ontwerp.

·
Registered
1,330 Posts
Wat een joekkels eigenlijk. Prachtig. Ik ben benieuwd waar die maquette te bekijken is. Die hoort toch in het infocentrum te staan?

Benieuwd waneer we het definitieve ontwerp kunnen zien. Dan kan de verkoop beginnen..

·
Registered
1,330 Posts
deze info komt van www.lpm.nl

Almelo - "Residentie Fortezza" ..
"Residentie Fortezza" is een spraakmakende ontwikkeling in het centrum van Almelo. De Gemeente Almelo wenst middels deze ontwikkeling naar aanleiding van het nieuwe Masterplan een kwaliteitsslag in het centrum van Almelo te maken. Door zijn unieke verschijningsvorm (z-vorm) en de twee torens van twintig en tweeëntwintig verdiepingen zal het project als landmark fungeren voor de binnenstad van Almelo.

In het centrum van Almelo, Egbert Gorterstraat/Haven Zuidzijde.

Omgevingskwaliteiten
"Residentie Fortezza" zal de nieuwe looproute begeleiden c.q. accentueren van het station naar de binnenstad. Deze route wordt verder nog gekenmerkt door het monumentale gebouw Twenthe centrum, het Twentheplein en het water aan de Haven Zuidzijde. Door op de begane grond van onderhavige ontwikkeling publieksaantrekkelijk functies te positioneren zal hier een zeer levendige looproute ontstaan wat nodig is om een succesvol verblijfsklimaat te creëren.

Projectomvang
- 190 appartementen (diverse oppervlaktes en variaties)
- 5.000 m2 kantoorruimte
- 500 stuks parkeerplaatsen en een 3-laagse ondergronde parkeergarage.

Status
In ontwikkeling. Verwachte start bouw medio 3e kwartaal 2006.

Architect
Bedaux de Brouwer Architecten B.V. bna te Goirle
AGS Architekten & Planners B.V. te Heerlen.

·
ruiten drie
868 Posts
Discussion Starter #52
Zaterdag wordt het nieuwe bouwbord onthuld en start de voorinschrijving van de woningen. :)

·
Hoogbouw terrorist
2,873 Posts
Ik had deze al een keer in een andere thread gezien, nu wordt het dus echt gebouwd. Mooi, want het zijn 2 hele mooie ontwerpen! Almelo wordt weer iets minder lelijk ;)

·
ruiten drie
868 Posts
Discussion Starter #54
Bouw Fortezza start 1 oktober

Zaterdag 4 maart onthulden wethouders Huub Isendoorn en Anthon Sjoers het nieuwe bouwbord van Residentie Fortezza, de twee woontorens op de voormalige Praxislocatie. Projectontwikkelaar Van der Looy maakte bekend dat de streefdatum voor het begin van de bouw staat op 1 oktober.

In het project worden zowel huur- als koopwoningen gerealiseerd. Prijzen variëren van 189.000 tot 650.000 euro. Al voor de start van de verkoopcampagne hebben zich reeds meer dan 100 geïnteresseerden gemeld bij de ontwikkelaar en de makelaar. Ook voor de commerciële ruimten op de onderste verdiepingen worden gesprekken gevoerd. Op 22 april wordt groots de aftrap gegeven voor de officiële start van de verkoop.

De totale bouwtijd wordt geschat op twee jaar. Binnen die tijd wordt tevens de doortrekking van het Overijssels Kanaal gerealiseerd, dat in de ambitie van Wethouder Sjoers bevaarbaar zou moeten worden. Of dat ook daadwerkelijk zo zal zijn bij oplevering is de vraag, aangezien de benodigde brug in de Egbert Gorterstraat voorlopig nog geen onderdeel uitmaakt van de plannen.

Bron: www.aa-magazine.nl

·
Registered
1,330 Posts
www.tctubantia.nl 05032006
Al ruim 100 gegadigen Residentie Fortezza

ALMELO - Hoewel de bouw nog moet beginnen hebben zich al ruim 100 belangstellenden gemeld voor een woning in Residentie Fortezza, het grote en hoge woon- en kantorencomplex dat aan de Egbert Gorterstraat in Almelo verrijst. Dit werd zaterdag bekend tijdens een bijeenkomst voor geïnteresserden in de burgerzaal van het stadhuis.

Kandidaatkopers kunnen zich vanaf vandaag laten inschrijven bij Post jr. Sanders Makelaars. Op 22 april wordt de aftrap gegeven voor de officiële verkoop met festiviteiten op de voormalige Praxis-locatie waar Residentie Fortezza komt.
Projectmanager P.J.J. Evers van projectontwikkelaar Van der Looy uit Weert wil in oktober dit jaar beginnen met de bouw. Het woon- en kantorencomplex kan dan in 2008 worden opgeleverd. Evers verwacht geen wezenlijke vertraging door eventuele bezwaarschriften van omwonenden. Bewoners van appartementen in Havenveste zijn niet blij met het complex voor hun neus.
Tijdens de bouw wordt (geluids)overlast zoveel mogelijk beperkt. Evers: ‘Er zal niet meer hinder zijn dan van andere willekeurige bouwputten. Bovendien zijn de werkzaamheden overdag.’
Residentie Fortezza krijgt twee woontorens: eentje van 22 verdiepingen, de ander van 20 etages. De hoogte wordt 66 meter. Daarmee wordt het complex na de toren van de St. Georgiuskerk aan de Boddenstraat (79 meter) het hoogste gebouw in de stad.
In Residentie Fortezza komen 190 woonappartementen, zowel koop als huur, met prijzen tussen de 189.000 en 650.000 euro. Het was eerst de bedoeling dat de appartementen tussen de 250.000 en 600.000 euro zouden gaan kosten. Projectmanager Evers: ‘We hebben gekozen voor meer variatie in prijs, zodat wonen in Residentie Fortezza voor alle inkomenscategorieën bereikbaar wordt. Daarmee wordt ook beter voldaan aan de doelstelling van de gemeente.’
De oppervlakte van de woningen verschilt van 85 tot 210 vierkante meter. De verhouding koop-huur wordt volgens het plan 50-50. Huurprijzen zijn nog onbekend.
Daarnaast is voorzien in 5000 tot 5500 vierkante meter kantoorruimte voor dienstverlenende bedrijven en een ondergrondse parkeergarage voor 500 auto’s. Als de belangstelling voor kantoorruimte tegenvalt, wordt het aantal woningen in het complex uitgebreid. Detailhandel is daar uitgesloten.
Residentie Fortezza wordt gebouwd in een z-vorm en kost de projectontwikkelaar zo’n 60 miljoen euro. Er wordt ook een soort van park bij aangelegd. Daarnaast wordt het havenkanaal doorgetrokken, zodat het complex aan het water komt te liggen.

Het echtpaar Jansen uit de Almelose wijk Groeneveld behoorde zaterdag tot de belangstellenden, die aan Residentie Fortezza ‘snuffelden.’ ‘Wij vinden het een goed plan: de appartementen zijn ruim en luxueus. Het ligt bovendien midden in de stad, je kunt alles lopend doen. Tegen de tijd dat het klaar is zijn wij in de zeventig. Wellicht zijn we er dan aan toe,’ zei mevrouw Jansen. Ook niet-Almeloërs hebben volgens makelaar B. Sanders interesse voor een woning.
Na de bijeenkomst onthulden wethouder A. Sjoers en directeur R. van der Looy van de gelijknamige projectontwikkelaar een bouwbord op het voormalige Praxis-terrein tegenover de rechtbank. Sjoers herhaalde dat het gemeentebestuur blij is met Residentie Fortezza: ‘Het wordt een bijzonder gebouw voor Almelo en omgeving, een icoon. Door zijn unieke vorm en hoogte wordt het ook een herkenningsteken voor onze binnenstad. Bovendien is Residentie Fortezza cruciaal voor de vernieuwing van het centrum. Ik ben trots.

·
Registered
227 Posts
Die 66 meter vind ik vreemd. Ik had uit dezelfde bron (niet de TC, maar de projectmanager) vernomen 70 meter(voor de 23 lagen) en 64 meter (voor die van 21)

·
ruiten drie
868 Posts
Discussion Starter #58
Vind ik ook. Er wordt telkens gepraat over 22 verdiepingen en dan is 22x3=66 meter gauw gemaakt. De hoogste telt dus echter 23 lagen + dakopbouw. Dus ik denk minstens 70 meter.

Weet je die bron nog?

·
Registered
227 Posts
@EFKA, de bron, de projectmanager dhr Evers (mbv e-mail en telefoon). En als hij het zegt dan ga ik daar maar vanuit Berrtus. De hoogte klopt hier wel bij jullie in de database (70 resp 64mtr).

41 - 60 of 160 Posts