SkyscraperCity banner
1 - 11 of 11 Posts

·
Emmeloorder
162 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Van het weekend even Almere weer eens bekeken na een lange tijd. Was er al een tijd niet meer geweest dus ik was erg benieuwd naar het nieuwe stuk van het centrum. Ik moet zeggen dat het me erg meevalt. Het centrum heeft een heel eigentijds karakter met allemaal unieke architectuur. Soms is het er nog wel wat kaal, maar het is dan ook nog niet klaar.

Het wordt zo onderhand wel wat. De Nieuwe V/D is ook erg mooi. Over een korte tijd kun je vanaf de V/D ook naar een grote boekenwinkel. Op zich een heel uitgekookt plan om alle winkels boven en alle auto's beneden te hebben. Enig nadeel van het gebogen maaiveld is wel dat het planten van bomen wat moeilijker is. Dit zal alleen kunnen in plantenbakken.

Nu nog een paar grotere gebouwen erbij, en Almere wordt onderhand een echte stad.

1. lopend vanaf het station van het oude naar het nieuwe centrum is de eerste kraan al goed zichtbaar.

2. Vanaf het stadhuisplein

3. Zicht richting stadhuisplein.

4. onder de winkels de parkeergarages.

5. Vanaf het dakterras van de V/D heb je een mooi uitzicht over het nieuwe winkelcomplex, en over andere delen van het centrum.

6.Dicht bij het Weerwater waar links De Wave staat rechts 2 appartementen gebouwen gebouwd worden van 20 verdiepingen ( side by side) en in het midden het nieuwe theater zichtbaar is.

Nieuwbouw bij Noorderplassen

Ook gelijk even de nieuwbouwwijk bij de noorderplassen bekeken. Ik vind het wel een mooie wijk, ook vanwege de vele gebruikte bakstenen.

7. Nieuwbouwwijk bij De Noorderplassen. Veel bakstenen huizen. Dit is wel een grappig ontwerp boven de parkeerplaats een dakterras die helemaal rondom loopt.

8.Idem

9. Doorkijkje richting Noorderplassen. Rechts de straat waar de volgende foto's genomen zijn.

10. Aangekomen in deze straat waar iedereen zijn boot bij zijn huis kan leggen erg leuk dicht bij het markermeer.

11. Een lekker stukje varen.

·
My train goes everywhere!
2,781 Posts
Ik zou er nog steeds niet graag wonen... maar ik vind de architectuur zeker niet verkeerd.

·
Registered
3,352 Posts
De architectuur is zeker niet verkeerd, staan echt leuke woningen en gebouwen tussen. Die winkelstraat daarentegen (foto 1) vind ik wel weer diep triest.

·
Your advertisement here?
6,812 Posts
Soms is de architectuur inderdaad nog best te pruimen, maar ik ben bang dat er over 5 jaar in heel Nederland dit soort woonwijkjes liggen, en dan is Almere al helemaal niets bijzonders meer.

·
stadiumfuture
376 Posts
Almereboys,

Wat is dat winkelcentrum 'circus' een afgrijzelijk gebouw. Hoe hebben ze het ooit kunnen bouwen. Door dat element doet het nieuwe deel eigenlijk ook niet meer mee.

·
XXX
512 Posts
Hart van Zeeland said:
De architectuur is zeker niet verkeerd, staan echt leuke woningen en gebouwen tussen. Die winkelstraat daarentegen (foto 1) vind ik wel weer diep triest.
nee Zeeland is een metropool...
Haringpakhuizen aan de ene kant en de golven aan de andere kant. Maarja dat kan ook gezellig zijn als je met windkracht 10 loopt te winkelen. Zolang je maar niet het water in wordt geblazen. :jk:

Het circus is inderdaad een goedkope ballentent. Al ging ik daar best wel vaak kijken bij die Casual club. Maar als het goed is wordt dat hele circusgebeuren met de grond gelijk gemaakt en komt er een ander gebouw voor in de plaats.
Nee, ik erger me eerder aan dat gedrocht wat boven de Grote markt uitsteekt.

·
Registered
2,152 Posts
stadiumfuture said:
Almereboys,

Wat is dat winkelcentrum 'circus' een afgrijzelijk gebouw. Hoe hebben ze het ooit kunnen bouwen. Door dat element doet het nieuwe deel eigenlijk ook niet meer mee.
Dat gebouw zal dan ook binnen enkele maanden met de grond gelijk zijn gemaakt. De meeste winkels zijn al verhuisd of hebben hun deuren gesloten. In de plaats komt een bouwblok van 5 hoog, zodat het een stuk beter aansluit bij de rest van de bebouwing. :)

Leuke foto's trouwens prestige. Veel foto's uit mijn woonplaats de laatste tijd!

·
Wereldburger
869 Posts
Het architectuur op de laatste foto's vind ik wel bijzonder!

De binnenstad vind ik nu nog sfeerloos maar die komt vast nog wel?

·
Emmeloorder
162 Posts
Discussion Starter · #11 ·
Ik moet zeggen dat ik het concept van het circus wel wat vind hebben. Ok het ziet er van buiten niet uit, maar het idee heeft wel wat. Allerlei winkeltjes onder een dak het heeft wel iets oosters.

zoals gezegd ziet het er van buiten niet uit, en het is ook logisch dat het afgebroken gaat worden.

1 - 11 of 11 Posts