Skyscraper City Forum banner
1 - 20 of 66 Posts

·
Emmeloorder
162 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Almere heeft zich de afgelopen jaren sterk ontwikkeld. Almere wordt langzaamaan een volwassen stad met een goed stadscentrum. Tijd voor een blik op de stad die altijd verandert.

Ongeveer 30 jaar geleden was er nog bijna niks, nu een stad van 180 000 inwoners.

1. Op weg naar het centrum valt de hoge Rabo Eurotoren met zijn 75 meter goed op. Over enkele jaren zal hij niet alleen meer zijn als er nog 3 hoge gebouwen om hem heen gebouwd zijn. Waaronder een van 120 meter.

2. Bibliotheek in aanbouw. De bouw van “de bieb”heeft vele maanden stilgelegen vanwege gemaakte fouten. Normaalgesproken zou dit gebouw al klaar zijn.

3.Zoals elders op dit forum te zien is, is deze plek goed bekend bij almeerders. Het buitenterras van de V/D bied een mooi uitzicht en behoort tot één van mijn favoriete plaatsen in het centrum.

4.

5.Lekker buiten lunchen.

6.Een nieuw horecaplein. Hier zitten veel nieuwe terassen.

7.

8.De Esplanada is de boulevard waar in de toekomst kermissen en andere activiteiten georganiseerd gaan worden. Voor de bouwers nog even aanpoten, binnenkort komt de koningin het aanliggende theater officieel openen, dus moet er al een stuk klaar zijn.

9.Links het theater.

10.

11.

12.

13.

14.

15.

16.

17. Hier stond vroeger het circus, een winkelgebouw wat voor mijn gevoel wat had van een oosterse markt. Ook hier vernieuwing.Ook goed te zien links is het "oude" centrum.

18. Hier staan we op een plek van waaruit je goed kunt zien dat het centrum boven op een “onderwereld” gebouwd is waar je kunt parkeren. Hier loopt ook een weg en de busbaan onderdoor.

19.In Almere wordt enorm veel gebouwd. Het gaat maar door en gaat maar door. Een ritje door een hele nieuwe, en een al wat oudere wijk. De Eilandenbuurt en de stripheldenbuurt.

20.

21.

22.

23.

24.

25.

26.

27.

·
Banned
7,712 Posts
Begint er op te lijken! Foto 14 heeft zelfs al een beetje stadse allure.

Wat ik mis zijn grote bomen; Almere zou die moeten halen uit plaatsen waar kapvergunningen worden afgegeven. Ik ken Almere niet goed maar in de buitenwijken heb ik wel veel snel gegroeide, nu forse, bomen gezien. Ik zou als bejaarde boom best in Almere willen staan als er elders euthanasie op mij gepleegd zou worden.

·
Registered
4,042 Posts
Mooi hoor! Erg ambitieuze plannen die ook daadwerkelijk zijn/worden uitgevoerd. Er zijn veel steden in Nederland die hier nog wat van kunnen leren. Het gebrek aan historische gebouwen in het centrum van Almere wordt met deze nieuwbouw teniet gedaan. Vooral dat winkelcentrum op o.a. foto 3 heeft nu al een monumentaal karakter. Wanneer je daar doorheen loopt dan waan je je in een canyon.

·
ruiten drie
868 Posts
Mooie reportage zeg. Je kunt goed zien dat de stad erg z'n best doet om goed voor de dag te komen. En dat lukt toch vrij aardig.

·
|/|/|\/|
7,721 Posts
Goeie impressie van Almere. Een stad die eindelijk, wie had gedacht dat ik dat nog ooit zou zeggen, stad begint te worden. Het lijkt ook stukken meer te leven dan Lelystad, of een andere pak-m-beet groeikern.

·
XXX
512 Posts
Andersom juist
De woonwijken zijn stuk voor stuk vrij saai (op een paar nieuwere wijken na)
Maar het centrum is gewoon klasse. Ziet er allemaal lekker grootstedelijk uit

·
Registered
3,128 Posts
Ik blijf het een Duplostad vinden. Misschien wel de meest naargeestige plek waar ik ooit ben geweest.

·
a.k.a. Sequentia
21,700 Posts
Hoe hard ik ook m'n best doe om open minded te zijn, kan ik er écht niets moois aan ontdekken :(
Wellicht heeft het nog wat jaartjes nodig.

·
Registered
5,885 Posts
Het lukt mij maar niet om deze stad mooi te vinden.
Staan wel mooie gebouwen, sommige stukken almere zijn ook wel oke. Maar nee, het mist nog steeds iets.

·
Gosee? Gosee!
277 Posts
Ik heb zo'n gevoel dat dit over 10 a 15 jaar weer hopeloze aanblikken gaat geven. Straalt niet veel uit.

·
Crooswijkert
5,796 Posts
Ziet er gaaf uit! Ik ga Almere toch maar eens verblijden met een bezoekje :)

·
I am sterdam
4,762 Posts
De droom komt uit voor Almere Stad. Wauw en die kleuren (on-Nederlands!)

Mooie serie en bedankt voor de tour Prestige. :eek:kay:

1 - 20 of 66 Posts